Diskuse

Evropské Automobily roku: Rover 3500 (1977)

25.1.2016

Rover 3500 zaujal před čtyřiceti lety svými tvary inspirovanými Ferrari Daytona. Dočkal se i sportovních úspěchů, ale s kvalitou vozů to bylo horší...

 

  • 15 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 25.01.2016  21:00

    Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

    Rokem uvedeni na trh se krásně nabízí srovnání Roveru SD1 s Tatrou 613. Přestože Tatra má na startu lepší V8, možná i kvalitu zpracování, tak soudruh bolševik ji za 15 let vývoje zakonzervoval oproti British Leyland, který se z chyb poučil a auto doladil. Na konci za vše hovoří účet vyrobených kusů 303 000 Roveru oproti 5400 Tater. Může nastoupit úderka se svými argumenty kdyby to a támhle to, tak by to určitě vyšlo.
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 25.01.2016  22:13

      « Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

      ....zlatý komunisti !! >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Petrko

        Petrko 26.01.2016  07:38

        « Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

        Nikdy po člověku nic nechtěli. >:D
    • 40 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 25.01.2016  23:41

      « Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

      Cez kvalitu to myslím ale nemá zmysel porovnávať. Nejaké priebežné vylepšovanie by predsa nepomohlo. Tatru nemal kto kupovať, respektíve bola len pre vyvolených a to je oproti SD1-ke zásadný rozdiel.

      Potom nebyť Hondy a BMW, tak je Rover medzi mŕtvymi už o nejaké desaťročie skôr. To je inak pre mňa celkom zaujímavé, že veľmoci ako Rusko, či Británia nedokážu si udržať automobilový priemysel.
    • 30 Reagovat !

      foto rrren9

      rrren9 25.01.2016  23:48

      « Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

      já si myslím, že veškeré srovnání končí právě u toho počtu vyrobených vozů.
      Tatra 613 byla kusová výroba, vozy stavěné v podstatě na koleně partou vysoce kvalifikovaných řemeslníků.
      Rover SD1 byl vyráběn seriově, ne-li hromadně.
      V Británii byl sice potenciál pro relativně slušnou konstrukci, ale už to byla labutí píseň kdysi mocného autoprůmyslu. Do vedení zasahovaly mocně odbory, na produkci měly značný vliv stávky a ochrana dělníků, kvalita vozů byla značně proměnlivá. Relativně vysoké příjmy z prodejů úspěšný Jaguarů, Mini a Land Roverů se rozplynuly místo investování do vývoje.
    • 31 Reagovat !

      foto Barrichello

      Barrichello 26.01.2016  08:28

      « Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

      Rover 3500 je sice krásný vůz, vždy se mi líbil, ale dávat za příklad úspěchu British Leyland, to je trochu silný kafe. Koncern který pohřbil všechny své začky a zahájil velký britský výprodejjako příklad úspěšnosti, to nemyslíš vážně >:D >:D >:D
      • 02 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 26.01.2016  10:05

        « Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

        Však netvrdím, že Rover 3500 byl jednoznačný úspěch, jen je na tomto příkladu krásně vidět, jak ses musel už před 40ti lety v automobilovém průmyslu otáčet a jak Anglánům ty auta nepadaly z nebe, jaké měli potíže s kvalitou. A přestože tad v čr byli lidé, co uměli a měli chuť se s tím poprat, soudruzi je utlumili, někteří byli dokonce jejich nepřátelé.
        • 31 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 26.01.2016  10:17

          « Re: Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

          Angláni měli potíže, protože furt stávkovali, každej byl línej víc jak tady za totáče, navíc utržný finance neivestovlai do modernizace a vývoje a pak to tak všechno dopadlo. Nekvlaitní a nespolhelivá, později i zastaralá auta už nikdo nekupoval a jim nezbylo než to prodat někomu jinému.

          pak sis z nich každej dělaj Srandu, protože svého času byl největší výrobcem sobáků v Anglii, co byl plně v britských rukách výrobce taxíků LTI a druhé TVR >:D
          • 12 Reagovat !

            foto J-W

            J@W 26.01.2016  10:44

            « Re: Re: Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

            Zajímavé s tebou diskutovat, na jedné straně obdivuješ Ruský průmysl, který když už s něčím přišel a nebyla to licence, tak to bylo minimálně 10 let pozadu a technika vždy předpotopní, na druhé straně jsou podle tebe Angláni flákači a stávkovači. A to v době, kdy vyráběli auta jako je Mini, Jaguar XJ, XJS, nebo zmíněné TVR a podobně.
            • 20 Reagovat !

              foto Sleeper

              Sleeper 26.01.2016  11:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

              Britský automobilový průmysl za posledních 60 let je krásným příkladem toho, jak se to dělat nemá. Průser za průserem. Ze země, která vyráběla nejvíc aut v Evropě, se hrdý Albion změnil v montovnu zahraničních značek a ten zbytek větších britských koupili cizinci.Původní Mini bylo geniální auto, ale začalo vydělávat BL až v roce 1982, kdy už bylo dost pozdě... Vlastně je zázrak, že Rover přežil tak dlouho, i když je ho pochopitelně škoda. XJS zbožňuju, pro mě je to synonymum gran turisma. Už jsem si ho málem jednou koupil...
            • 00 Reagovat !

              foto Hotwire

              Hotwire 26.01.2016  13:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

              Porovnavas tak trochu neporovnatelne. V ZSSR neboli prachy vdaka komousom, vsetko slo do zbrojenia.
              • 00 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 26.01.2016  13:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

                V SSSR hlavně zpočátku nebylo v plánu aby lidi měli vlastní auto. Auta měli jen státní úřady a na vyjimky vědci, osobnosti atd. Ty pak měli většinou nějaký Moskvič a ti lepší nějaký ZIM, ZIS, Pobědu atd.

                Až později když se zjistilo že je mezi lidem dost peněz, ale v podstatě není moc toho co by si za ně koupili přišli s nápadem založit novou automobilku a rozhodli se pro licenci Fiatu. Tak vnikla Lada která už pak byla schopna pokrýt zájem obyčejných lidí o auto.

                Moskvič by to sám nestíhal a Pobědy a později Čajky byly jen pro vládu a lepší umělce a vědce. no a ZIS(ZIM) a ZIL to byla auta jen pro vrcholový státní aparát.
                • 00 Reagovat !

                  foto Arese

                  Arese 27.01.2016  10:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

                  A v tom to prostě je. Kdyby 70 let jen "neplánovali" a nechali působit trh, bylo by dnes Rusko někde úplně jinde. :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 26.01.2016  13:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

              Tak si něco přečti o British Leyland, kvalita výroby mizerná, zejména konec 70. let a 80. léta, to samé výrobce komponent Lucas. Když něco na Jaguaur z 80. let enfunguje, bývá na tom nápis Lucas a bohužel je toho většinou víc co nefunguje než funguje.

              Nebo si přečti o výrobě DeLoreanů v Irsku, to byla taky kvalita sama.
          • 00 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 26.01.2016  18:37

            « Re: Re: Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

            A ještě každej v práci kouřil dýmku a když už jí konečně dojel, tak už byl zase čas na šálek čaje. >:D
    • 41 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 26.01.2016  14:12

      « Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

      Úplně mimo. T613 byla auto pro funkcionáře a nebyla určená pro volný trh. Takže porovnání počtu vyrobených kusů je naprostý nesmysl.
      • 11 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 26.01.2016  14:39

        « Re: Re: Malé srovnání - bolševik vs. normální svět.

        Navíc jak dlouho se vyráběl Rover 3500 a jak dlouho T613. Odpovím si sám.

        Rover 3500 v letech 1976-1986, Tatra 613 v letech 1974-1995 a v podobě Tatry 700 (která nebyla homologvána jako nový typ 700 ale jako 613) až do roku 1999.
        Celkově bylo vyrobeno asi jen 10 200 ks, ale Tatra byl vládní vůz >:D A to i po revoluci ho nejčasteji používala Ministerstva, vláda, státní a polostátní podniky, policie atd.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Popírač holokaustu musí povinně navštívit „koncentráky“ a napsat o tom

Popírač holokaustu musí povinně navštívit…

Netradiční trest za výroky zlehčující nebo popírající holokaust dostal minulý týden bývalý belgický poslanec…

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z videoher. Marvel vs. Capcom Infinite je šílená bojovka

Komiksoví superhrdinové se rvou s postavami z…

Crossovery jsou v komiksovém světě na denním pořádku. Díky expanzi Marvelu již nejsou ničím výjimečným ani na…

 

iSport.cz

Federerův znalec o hvězdném hráči: Co mu doma vyčítají? Jaká je jeho žena?

Federerův znalec o hvězdném hráči: Co mu doma…

Hledání dokonalosti, tak se v angličtině jmenuje biografie Rogera Federera z pera uznávaného švýcarského…

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl, vypiloval i techniku

Zlepšení živočicha Krmenčíka! Pod Vrbou vylétl,…

Jeden, dva, tři… osm! Obdivuhodná série Viktorie nekončí, v Mladé Boleslavi jen napsala další kapitolu. S prstem…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

Vzpomínka na zesnulého Jana Třísku: Líbám ve fofru, Honza!

„Root beer“ není pivo v českém slova smyslu, ačkoliv se občas jako kořenové pivo překládá. Je to limonáda, co…

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní rezervace, kterou jinde v Evropě nenajdete

Soos u Františkových Lázní: Unikátní přírodní…

Když uvidíte na mapě naší republiky nápis Soos, nepropadejte panice - nikdo nevysílá signál volající o pomoc.…