Na starém kontinentu se v říjnu prodalo o 0,5 % aut méně než loni. Pokles je to sice mírný, analytici ale předvídají, že i v následujících měsících budou prodeje klesat.
Renault podle mne bude 2., ale na druhou stranu je si třeba říct, že Ford má starší modely oproti Renaultu a část je hodně odlišná od klasické evropské produkce.
Já bych tomu už moc nevěřil, Ford má tradičně poslední 2 měsíce silný ve VB. Ano, Ford má značně starší modely oproti Renaultu. Ale za pár dní se ukáže nová Fiesta, tak uvidíme jestli bude zase vládnout 5 let B segmentu a udrží Ford na 2. fleku.
Tebe zajímá, co si myslí spojka? Vždyť tady pod každým novým Renaultem (sotva představeným, kterým ani nemohl jet) vykřikuje, jak to bude špička své třídy. Jeho názory mají váhu asi jako názor mého jedenáctiletého syna na teorii relativity.
Zajímavé, že Japonci hlavně Nissan, chce být jedničkou v Evropě před Toyotou, co se týče prodejů a relativně ty rozdíly nejsou tak velké, ale brzy by je mohli předběhnout Korejci resp. HK prodá víc, ale i samotný Hyundai neprodá v EU výrazně méně než Nissan nebo Toyota a navíc se už daří prodávat i dražší auta typu SantéFé, Sorento.
Problém by to byl, protože nikdo takovou tabulku nedělá (s takovou aktuálností kdy v listopadu jsou k dispozici výsledky za říjen, samozřejmě jsou statistiky jiných institucí, kde se třeba v dubnu příštího roku objeví údaje za všechny značky a všechny modely), redakce vychází/opisuje ze statistik JATO jak se píše hned v úvodu článku a tato instituce se zabývá hlavně zásadními trendy ve vývoji evropského trhu a jeho hlavních lokálních trhů a pro ty jsou důležité výsledky hlavních hráčů, nikoliv údaj o tom kdo je na dvoustém místě.
[odkaz]
Není úplně lehké se k číslům dostat. Nejlepší data zdarma jsou na left-lane, podrobné statistiky na bestsellingcarsblog už jsou placené a nevím, jak je to s právem na jejich "přetisk". Aspoň první stovka se občas objevuje na focus2move, tam je to trošku jiný region (vč. RU a TR). Ale každopádně bych to uvítal.
Jo o tom žádná, nicméně realita je taková, že left-lane teprve v tomto týdnu uveřejňuje prodeje za 1-9, tedy o měsíc starší než ty zde diskutované 1-10. Best selling cars je na tom podobně jako JATO, včera uveřejnili 10 brandů a 20 modelů za říjen. Prostě buď jsou data aktuální a jenom výběr těch nejlepších nebo jsou kompletní, ale už starší a některé segmenty, třeba EV, vychází se zpožděním v řádu půl roku nebo i rok.