Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropské prodeje elektromobilů rostou. A co na to říká český trh?

David Bureš
Diskuze (211)
Nejprodávanějším elektromobilem v Evropě je letos zatím Renault Zoe. Českým prodejům elektroaut naopak vévodí Volkswagen e-Golf.

Stále více automobilek si myslí, že budoucnost vozů je v elektrickém pohonu, a proto postupně odhalují své elektrické plány. Evropští zákazníci na tento trend zatím moc neslyšeli, s ohledem na jejich letošní zájem o elektromobily ale možná mění názor. Prodeje elektromobilů v Evropě v prvním čtvrtletí roku vyrostly o nebývalých 37,6 %!

Výsledkem tohoto nárůstů bylo 32.627 registrovaných aut s elektrickým pohonem ve 23 státech Evropské unie (bez Chorvatska, Kypru, Lucemburska, Malty a Slovinska), Norsku a Švýcarsku, jak uvádí statistiky Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA). Růst prodejů se zrychluje, před rokem, za první čtvrtletí roku 2016, evropské prodeje elektrovozů dle statistiky ACEA rostly o 18 %.

Z celkového počtu registrovaných aut ale přesto elektromobily stále na starém kontinentu hrají jen marginální roli. Za první čtvrtletí roku tvoří jen 0,77 % registrovaných aut v Evropě.

Psali jsme: Blíží se kolaps prodejů elektromobilů?

Největším evropským trhem s elektromobily přitom není Norsko, jak by mnozí mohli odhadovat, ale Francie. Tam se od ledna do března prodalo 7.402 elektroaut, o bezmála 23 % více než před rokem. Tamější snahy o zákaz aut se vznětovým motorem už jsou zkrátka znát. Druhým největším evropským trhem s elektromobily je zmíněné Norsko, 6.982 registrovaných aut v prvním čtvrtletí je meziroční nárůst o 8,7 %. Třetí následuje Německo (největší evropský automobilový trh vůbec) s 5.060 prodanými elektrovozy, což bylo o výrazných 117 % více než před rokem.

Největší evropské trhy s elektromobily podle ACEA
Poř.ZeměProdeje elektrovozů 1-3/2017 [ks]Meziroční změna [%]
1.Francie7402+22,9
2.Norsko6982+8,7
3.Německo5060+117,0
4.Velká Británie4634+46,5
5.Nizozemí2146+84,8
6.Rakousko1226+23,6
7.Švýcarsko1053+36,2
8.Švédsko1043+57,3
9.Belgie788+34,9
10.Španělsko588+45,2
-CELKEM32627+37,6

Český trh na trend elektromobility v minulosti zatím moc neslyšel, pobídky na nákup elektromobilů tu zkrátka nejsou takové jako jinde v Evropě, v prvním čtvrtletí letošního roku to ale bylo jinak. Z celkového počtu registrovaných aut možná 88 elektromobilů není tolik, tvoří pouhopouhých 0,13 % trhu, jenže oproti stavu v prvním čtvrtletí roku 2016 je to dvojnásobný počet, což už znát je.

Odlišnosti v zájmu ale přesto najdeme. Z evropského pohledu je dle statistik serveru EV obsession nejprodávanějším elektromobilem Renault Zoe s 9.127 registrovanými kusy, následovaný Nissanem Leaf (5.911 kusů) a BMW i3 (5.065 exemplářů). Elektrický hatchback od Renaultu u nás ale nabízen není, českým prodejům elektroaut tudíž podle statistik Svazu dovozců automobilů vévodí Volkswagen e-Golf s 30 registrovanými kusy, za kterým se umístilo BMW i3 (28 exemplářů) a Nissan Leaf (11 kusů).

Nejprodávanější elektromobily na českém trhu
Poř.ModelProdeje elektrovozů 1-3/2017 [ks]Prodeje elektrovozů 1-3/2016 [ks]
1.Volkswagen e-Golf301
2.BMW i32830
3.Tesla Model S + Model X*248
4.Nissan Leaf114
5.Hyundai Ioniq80
6.Volkswagen e-Up!66
7.Nissan e-NV20042
8.Kia Soul11
*Statistiky SDA uvádějí pouze souhrnné registrace značky Tesla, nikoliv registrace jejích jednotlivých modelů.

David Bureš
Diskuze (211)
Avatar - Barrichello
15. 5. 2017 00:03
Re: Barrichello NEJSI TY (náhodou) SAMOLIBÝ DEBÍÍL ?? ;)
Nemáš zač.

S elektromobilem je těžké být petrolhead nebo car enthusiast no - stejně jako s tříválcovou Fabií s nápisem "tř válce stačí, když turbo tlačí". Vony většinou totiž nestačí, spolu s řadou čtyřválců ani na ty 20 let staré veterány s letargickým automatem a zdechlým ignotem V6 či V8

>:D >:D >:D
14. 5. 2017 20:04
Re: Barrichello NEJSI TY (náhodou) SAMOLIBÝ DEBÍÍL ?? ;)
Aha. Díky za vysvětlení. Takže fanda do aut je pouze ten, kdo se vejde do tvých mantinelů.
Pak je vše jasné.
Avatar - Barrichello
14. 5. 2017 13:50
Re: Barrichello NEJSI TY (náhodou) SAMOLIBÝ DEBÍÍL ?? ;)
Nejezdil, já mam takovou divnou vlastnost že auta která se mi nelíbí, nejsou pro mě zajímavá ((emá to žádný zvuk a převodovku a elektromor mě nebere) nemam potřebu zkoušet.

Fanda do aut je pro mě někdo s veteránem nebo zajímavou károu, sedanem, kupé, kabrioletem, sportákem, vyšlechtěným offoradem nebo pak maldí kluci s nějakou károu za 50 co v tom leží od rána do večera a opravují, vylepšují, jezdí na srazy, akce.

to jsou u mě fandové do aut.
11. 5. 2017 11:21
Re: Barrichello NEJSI TY (náhodou) SAMOLIBÝ DEBÍÍL ?? ;)
Můžeš mi dát definici, která auta si člověk může pořídit, aby byl, z tvého pohledu, fanda do aut?
Rozlišuješ to pohonem (elektrika/cng/benzín/nafta) nebo snad koncepcí (sedan/kombi/kabrio/city-car) nebo jen počtem válců? Jako že fanda do aut si nikdy nekoupí motor pod V6 a už vůbec ne naftu?
A ještě jedna otázka. Já tvrdím, že i3 je zábavné auto, dá se s jeho zadokolkou dobře blbnout. Postnul jsem tu video, kde další lidi tvrdí, po osobní zkušenosti, že se s tím dá zábavně jezdit. Ty tvrdíš, že to tak není, že fanda do aut si to nemůže pořídit. Máš osobní zkušenost? Jezdil jsi s tím?
Avatar - Barrichello
10. 5. 2017 20:00
Re: Barrichello NEJSI TY (náhodou) SAMOLIBÝ DEBÍÍL ?? ;)
Mě je šumák v čem jezdíš, ale nemůžu pochopit jak může dát někdo 1,4 mega za trolejbus a považovat se u toho ještě za fandu do aut >:D