Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské prodeje malých SUV vzrostou do konce dekády o 70 %

Prodejům malých SUV na evropských trzích letos zatím vládne Renault Captur. Za ním následuje Opel Mokka.
Zpět na článek
10. 7. 2015 12:03
10. 7. 2015 12:12
10. 7. 2015 14:46
10. 7. 2015 14:23
10. 7. 2015 14:49
10. 7. 2015 14:51
10. 7. 2015 22:00
10. 7. 2015 22:05
10. 7. 2015 22:18
10. 7. 2015 23:10
11. 7. 2015 10:23
11. 7. 2015 14:41
10. 7. 2015 22:11
10. 7. 2015 14:47
10. 7. 2015 15:01
10. 7. 2015 16:31
10. 7. 2015 14:13
10. 7. 2015 14:37
11. 7. 2015 10:36
10. 7. 2015 16:12
10. 7. 2015 20:14
10. 7. 2015 20:36
11. 7. 2015 11:30
Avatar - 3_diamanty
10. 7. 2015 12:00
nie je SUV ako SUV
zvlast v tabulke kde vidim spolu 2008-cku s ladou niva ;-) mi to cele pride akesi zvlastne

niektore vozy v tabulke povazujem maximalne za mestsky crossover ( captur, 2008 a par dalsich ) .... a naopak niva by zase uz kludne zniesla aj oznacenie offroad... pripadne aj taky jimny.
Rozbalit vlákno
2
10. 7. 2015 12:08
Re: nie je SUV ako SUV
pojem SUV je vpodstate nic nerikajici Sport Utility Vehicle, a pod tim si muzes predstavit vpodstate jakekoli auto ktere bude uzitecne pro nejakou cinnost a bude mit alespon trosku sportovni ambice, takze od drsneho terenaku az po okruhovej special do ktereho se vejde rodikna i s kocarkem, jako SUV by se klidne mohl nazivat i zavodni Transit, protoze je to jak uzotkove tak sportovni auto

Crossover je naproti tomu mix nekolika variant, kdy se kombinuje treba prvky SUV a MPV
Avatar - 3_diamanty
10. 7. 2015 12:11
Re: nie je SUV ako SUV
ano v tomto suhlasim..... pojem SUV sa da aj takto vysvetlit ako si napisal ;-) :yes:

to len ja v tomto oznaceni stale vidim "terenak" ... moja chyba
10. 7. 2015 12:03
chtelo by to
chtelo by to male SUV s elektrickym ci hybridnim pohonem, a za rozumnej peniz, aneb technika Leafu 2 generace a bouda jako Captur nebo Juke :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
10. 7. 2015 12:04
Re: chtelo by to
kia uz vyvija male SUV s hybridnym pohonom... teda aspon sa mi vidi ze to ma byt SUV alebo crossover... za nejake dva roky tu bude

taky elektricky soul mas uz dnes ( nie je to sice SUV ale crossover ) a konkurencia taketo nieco stale neponuka.....
10. 7. 2015 12:12
Re: chtelo by to
elektricky Soul je divnej, ostatne tak jako je divnej i normalni Soul, to auto se proste do Evropy moc nehodi, je to spise auto pro Asii, pro Evropu by meli uvazovat spise o elektrickem ixXX, klidne vsechny
Avatar - Individualita
10. 7. 2015 12:57
Nechápu...
Přesně tyhle "malá SUV" nebo "malé městské crossovery" naprosto nechápu. Jaký je přesně smysl jejich existence? Proč se sakra tak dobře prodávají?

Vždyť už jen pojem "malá SUV a malá MPV" je blbost, protože tahle auta být malá z principu nemají. To co vzniklo jsou naprosto nepraktická, předražená a imho i většinou ošklivá auta bez smyslu.

Zřejmě jsem jen natvrdlej 8-s
Rozbalit vlákno
21
Avatar - sendador
10. 7. 2015 13:11
Re: Nechápu...
Zrovna ta malá MPV úplně nesmyslná nejsou - při délce cca 4m nabízí slušný prostor (Multipla, 500L...)
Avatar - sargis
10. 7. 2015 14:46
Re: Nechápu...
Tieto SUV sa predavaju na ukor malych MPV (Meriva, 500L...) ktorych predaje klesaju.... :'-(
Avatar - pumpkin
10. 7. 2015 13:42
Re: Nechápu...
Ľudia v meste sa chcú cítiť bezpečne, ale s veľkým SUV to po praktickej aj finančnej stránke veru nie je bohviečo, preto sú podľa mňa ideálnou voľbou tieto crossovery. Navyše sa do nich vďaka vyššiemu posedu dobre nastupuje a často sú aj odolnejšie voči mestským odreninám a u nás potešia aj väčšie kolesá pri rozbitých cestách.

Mne teda neprídu nepraktické, je to podľa mňa rozumná alternatíva k B-segmentu.
10. 7. 2015 14:11
Re: Nechápu...
Ta malá SUV zas tak malá nejsou, protože zhruba polovina z nich je rozměrově na úrovni Golfu a velikostně jsou tak do města ideální (B segment a mini auta na tom budou hůř, co se týče pasivní bezpečnosti a to je pro hodně lidí pořád dost velkej argument). K tomu přidej vyšší světlou výšku. Takže rostoucí prodeje by neměli nikoho moc překvapovat.
Avatar - fOE
10. 7. 2015 14:23
Re: Nechápu...
V cem jsou neprakticka? V cem je captur nepraktickejsi nez takove clio? Mista je tam stejne, neprakticke jsou pokud jde o misto obe auta stejne. Jen ten captur je vyssi a s tim je obecne spojeno hned nekolik vyhod (lepsi nastupovani, pohodlnejsi podvozek, snadnost parkovani atd.).
Avatar - Individualita
10. 7. 2015 14:35
Re: Nechápu...
Jenže to je právě ono. Místa je tam stejně jako v cliu, tak proč nezůstat u clia? SUV a MPV jsou tu mimo jiné od prostornosti a clio nikdy prostorné nebude.
Lepší nastupování a vysoký posez jsem také nikdy nechápal. To ocením možná na stará kolena až je nebudu moci ohnout. A snadnost parkování? To kvůli těm 2cm světlé výšky navíc? Ale no tak...
10. 7. 2015 14:49
Re: Nechápu...
a sak te nikdo nenuti a muzes zustat u toho Clia :-)
Avatar - fOE
10. 7. 2015 14:51
Re: Nechápu...
Svetla vyska clia je treba o 5cm nizsi nez takoveho Nissanu Juke, to je sakra rozdil. Podvozek komfortnejsi, parkovani snadnejsi (clovek se neboji ze nekde necha naraznik pri parkovani, pri najizdeni na patnik atd.) Lepsi nasedani a vysedani je taky fakt, ikdyz je clovek mlady.

Nejak nechapu kde vzniklo ze SUV maji byt automaticky prostorna auta?
10. 7. 2015 22:00
Re: Nechápu...
Od starých kolien mám ďaleko a aj tak radšej nastupujem do vyššieho auta (v mojom prípade mpv) ako do nižšieho. Jednu dobu som mal súkromne ako druhé auto hb, keď som sa rozhodoval, čo poletí z domu pre nadbytočnosť, tak bez váhania si to odniesol hb >:D . K tomu si prirátaj napríklad manipuláciu s deťmi a je vybavené. Pre niekoho podstatné, pre teba možno nie
Avatar - miromen
10. 7. 2015 18:31
Re: Nechápu...
Tyhle auta maji jednoznačně vic zaporu než kladu. Pořizeni chapu u staršich lidi max. pro blondinu do městskeho a přiměstskeho provozu. Jinak mi tyhle auta nedavaji smysl a osobně se jim budu vyhybat jak nejdele to pujde.
10. 7. 2015 22:05
Re: Nechápu...
Vypíš klady a zápory a uvidíme čo prevyšuje. Pre teba nepodstatný parameter pri výbere môže byť pre niekoho iného na prvom mieste. Mimochodom pre mňa je tiež podstatné príjemnejšie nastupovanie, manipulácia s dieťaťom a vyšší posed v mpv ako v hb/kombi. Mne osobne nedáva zmysel kategória kombi / hb ;-) , ale je to rovnako subjektívne ako tvoj pohľad na vec
10. 7. 2015 22:18
Re: Nechápu...
Žebřiňák vždycky pojede hůř než osobák. Vyšší těžiště automaticky znamená horší jízdní vlastnosti. Větší aerodynamický odpor znamená větší spotřebu a pohon 4x4 větší nedotáčivost a taktéž větší žravost.

Není nic, co by osobák v provedení kombi nedělal líp než SUV.
10. 7. 2015 23:10
Re: Nechápu...
Vypísal si všetko ćo sa týka jazdy a prevádzky a teraz obrátená strana mince- vyśsí posed, výhľad, lepšie nastupovanie a manipulácia s ďeťmi skrz vyššiu karosériu . Nie je nič čo by osobák , napíklad hore spomenuté Clio urobilo lepšie ako hore spomenutý akože SUV Captur . Teraz si vyber, ktoré parametre sú pre teba podstatnejšie. Osobne som mimo oboch, mám druhé mpv a meniť sa v najbližšiej dobe nehodlám, minimálne nie za combi/hb ;-)
11. 7. 2015 10:23
Re: Nechápu...
Jenomže SUV a MPV je trochu rozdíl... Podle mně je zbytečné mít čtyřkolku, když s autem jezdím po městě, s děckama do školy atd.
11. 7. 2015 14:41
Re: Nechápu...
to je ok, tieto male SUV ako Captur a spol vytláčajú z trh práve tie malé MPV ;-)
Avatar - miromen
11. 7. 2015 00:18
Re: Nechápu...
Neni co vypisovat. Ja jen naznačuji že mam rad auta a ne "auta" tedy krabice. Rad jezdim a řidim a věci kolem jako že meně ohnu hřbet mě nezajimaji. Navic za cenu těchto nafouknutych "aut" mam auto nižši středni třidy.
10. 7. 2015 22:11
Re: Nechápu...
Napísať, že captur má rovnako miesta ako clio je mimo. Oboje mám vyskúšané a clio sa priestorom na captur nechytá ;-)
10. 7. 2015 14:47
Re: Nechápu...
auto male a jen se zvetsi na vejsku, tedy do mesta idelani, rozmerove na parkovani porad male, ale mista o trochu vic nez bezny hatch nebo sedan, a crossover, je vejs a tak si nekteri ridici tak casto o obrubniky neocesou narazniky
10. 7. 2015 15:01
Re: Nechápu...
Já to taky nechápu. Možná tak kdybych byl důchodce (který toho moc nevozí) a měl chalupu někde, kam by se jezdilo po horší cestě.
Pro ježdění ve městě mi to přijde jako póza. ;-\
10. 7. 2015 16:31
Re: Nechápu...
retardery a nekde i kostky a rozpadle silnice delaji z mesta casto vetsi teren nez jaky se da najit na kdejake polni ceste k chalupe :-!
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 15:34
Re: Nechápu...
protože představují ideál praktického použití. Dostatečně malý zvenku, dostatečně velký zevnitř, dostatečně vhodný na silnici, dostatečně vhodný na zpevněné lesní/polní cesty, dostatečně "levný" pro rodinný rozpočet.
10. 7. 2015 14:13
schade
do teto tabulky nepatri?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
10. 7. 2015 14:37
Zajímavé
Je trochu zvláštní, že mezi poslední z těch, kdo na tento trend prakticky stále nezareagoval, patří právě lídr evropského trhu - VW. Přenechal tak volné pole působnosti zejména Francouzům (kterým nelze než gratulovat, tohle byla trefa). Svého zástupce má dokonce už i Fiat a většina Japonců.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 15:25
Re: Zajímavé
VW se nikdy nikam nehnal. Vždy nechá ostatní, aby prošlapali cestu a sám pak dobíhá peloton. Bylo to tak s MPV, městským mini, pick-upem...

VW není tvůrcem nových filozofií automobilismu, není nositelem pokroku. Tím vždy byli, jsou a budou Francouzi a Italové :-!
10. 7. 2015 19:16
Re: Zajímavé
Pokud se bavíme o malých SUV, tak bys měl spíš zmínit Japonce než Francouze a Italy ;-)
Avatar - Ham.
11. 7. 2015 10:36
Re: Zajímavé
Všechno je o zisku a o zaměření VW na evropském trhu. Primárně se orientují a řídí požadavky německého trhu a tam nejmenší crossovery nefrčí, takže je pro ně důležitější cpát nové generace Passatů, A4, A6 nebo Golfů. Stačí se podívat na německé prodeje a je jasné co bude preferovat VW a jeho značky.
[odkaz]
10. 7. 2015 14:50
Super kategória - lepší posed
Mne sa táto kategória áut vyslovene pozdáva, okrem spomenutého tu v diskusii aj preto, že v Suzuki SX4 za 10 tisíc eur sa sedí lepšie ako v Audi A8 za 80 tisíc (aj vpredu aj vzadu).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 15:32
Automobilový euroideál
Velikostně se vejdou do města, praktičností interiéru mírně převyšují kompaktní hatchbacky, provozními náklady se přibližují malým městským vozům. Přitom je nerozhodí ani příjezd k chatě nebo zaparkování ve škarpě u rybníka nebo parkování na městských pangejtech.

Captur a 2008 jsou zkrátka trefou do černého, 10 bodů z 10. Naprostá třídní vyváženost.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
10. 7. 2015 22:50
Re: Automobilový euroideál
Kompakt se do města vejde taky, míň stojí a míň žere. Nechápu, co myslíš provozními náklady přibližujícími se malým městským vozům.
Nijak nepopírám výhody vyšší stavby, i když sám o žádnou z nich nestojím. Ale vyšší cena pořizovací i provozní (palivo) jsou neoddiskutovatelné.
Avatar - rohYpnol
10. 7. 2015 23:23
Re: Automobilový euroideál
Malé crossovery jsou postavené na Cliu a 208. Takže díly budou levnější než na o třídu větší vozy. Stejně tak motorizace sdílí s malými vozy, z toho vyplývají objemy, pojistky, atd. Jsou to malé vozy s praktičností převyšující kompakty.
10. 7. 2015 16:12
sexi
suv a krosy su sexi a trendy, netreba za tým vždy hľadať racio, aj keď sa to robí, lebo málokto si trúfne povedať, chcem malé suv, lebo je sexi, trendy, lebo teraz kto nemá suv je socka a pod. MPV mali tiež vyšší posad, výborný priestor a komfort a umierajú. že by iba kvôli svetlej výške? Určite nie. Malé suv a krosy ponúkajú možnosť za relatívne malé peniaze cítiť sa ako trendy vrstva. Ja celý život jazdím hečbekmi po mestách nemestách a žiadny problém, to sa skôr vždy usmejem, keď suv na koľajach spomalí jak keby lízalo asfalt. Pocit bezpečia a sily suv umocňuje, to uznávam. Nemám nič proti tomu, ak ich niekto chce a kupuje, len moja voľba to nie je. A myslím, že je ošemetné robiť takéto odhady, lebo trend rastu bude klesať a pravdepodobne sa po nasýtení trendu zákazníci vrhnú zas na niečo iné alebo na klasiku.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - pumpkin
10. 7. 2015 20:14
Re: sexi
Vyzerá, že v blízkej dobe budú in crossovery aj v najmenšom segmente A. Chystaný VW Taigun a Renault Kwid možno zas nakopnú aj ostatných výrobcov. Uvidíme. V každom prípade by som bol rád, keby veľké SUV-čka pomaly vymreli. Ak by ich toľko nebolo, ani ďalší by nemali potrebu si ich kupovať kvôli bezpečnosti.
Avatar - 3_diamanty
10. 7. 2015 20:36
Re: sexi
ten taigun sa uz chysta najmenej 3 roky..... :-) ... ozaj kedy pride na trh? vie niekto?
Avatar - pumpkin
11. 7. 2015 11:30
Re: sexi
Vieš ako to chodí pri VW, melú o tom aj 5 rokov kým sa spustí výroba. Tuším jar 2017. Síce sa hovorilo o montáži v Brazílii, ale pred vyše rokom som si v slovenskom Volkswagene všimol plánik, kde bola zakreslená hala s výrobou mini SUV. Vtedy ju ale ešte ani nezačali stavať.