zvlast v tabulke kde vidim spolu 2008-cku s ladou niva ;-) mi to cele pride akesi zvlastne
niektore vozy v tabulke povazujem maximalne za mestsky crossover ( captur, 2008 a par dalsich ) .... a naopak niva by zase uz kludne zniesla aj oznacenie offroad... pripadne aj taky jimny.
pojem SUV je vpodstate nic nerikajici Sport Utility Vehicle, a pod tim si muzes predstavit vpodstate jakekoli auto ktere bude uzitecne pro nejakou cinnost a bude mit alespon trosku sportovni ambice, takze od drsneho terenaku az po okruhovej special do ktereho se vejde rodikna i s kocarkem, jako SUV by se klidne mohl nazivat i zavodni Transit, protoze je to jak uzotkove tak sportovni auto
Crossover je naproti tomu mix nekolika variant, kdy se kombinuje treba prvky SUV a MPV
elektricky Soul je divnej, ostatne tak jako je divnej i normalni Soul, to auto se proste do Evropy moc nehodi, je to spise auto pro Asii, pro Evropu by meli uvazovat spise o elektrickem ixXX, klidne vsechny
Přesně tyhle "malá SUV" nebo "malé městské crossovery" naprosto nechápu. Jaký je přesně smysl jejich existence? Proč se sakra tak dobře prodávají?
Vždyť už jen pojem "malá SUV a malá MPV" je blbost, protože tahle auta být malá z principu nemají. To co vzniklo jsou naprosto nepraktická, předražená a imho i většinou ošklivá auta bez smyslu.
Ľudia v meste sa chcú cítiť bezpečne, ale s veľkým SUV to po praktickej aj finančnej stránke veru nie je bohviečo, preto sú podľa mňa ideálnou voľbou tieto crossovery. Navyše sa do nich vďaka vyššiemu posedu dobre nastupuje a často sú aj odolnejšie voči mestským odreninám a u nás potešia aj väčšie kolesá pri rozbitých cestách.
Mne teda neprídu nepraktické, je to podľa mňa rozumná alternatíva k B-segmentu.
Ta malá SUV zas tak malá nejsou, protože zhruba polovina z nich je rozměrově na úrovni Golfu a velikostně jsou tak do města ideální (B segment a mini auta na tom budou hůř, co se týče pasivní bezpečnosti a to je pro hodně lidí pořád dost velkej argument). K tomu přidej vyšší světlou výšku. Takže rostoucí prodeje by neměli nikoho moc překvapovat.
V cem jsou neprakticka? V cem je captur nepraktickejsi nez takove clio? Mista je tam stejne, neprakticke jsou pokud jde o misto obe auta stejne. Jen ten captur je vyssi a s tim je obecne spojeno hned nekolik vyhod (lepsi nastupovani, pohodlnejsi podvozek, snadnost parkovani atd.).
Jenže to je právě ono. Místa je tam stejně jako v cliu, tak proč nezůstat u clia? SUV a MPV jsou tu mimo jiné od prostornosti a clio nikdy prostorné nebude.
Lepší nastupování a vysoký posez jsem také nikdy nechápal. To ocením možná na stará kolena až je nebudu moci ohnout. A snadnost parkování? To kvůli těm 2cm světlé výšky navíc? Ale no tak...
Svetla vyska clia je treba o 5cm nizsi nez takoveho Nissanu Juke, to je sakra rozdil. Podvozek komfortnejsi, parkovani snadnejsi (clovek se neboji ze nekde necha naraznik pri parkovani, pri najizdeni na patnik atd.) Lepsi nasedani a vysedani je taky fakt, ikdyz je clovek mlady.
Nejak nechapu kde vzniklo ze SUV maji byt automaticky prostorna auta?
Od starých kolien mám ďaleko a aj tak radšej nastupujem do vyššieho auta (v mojom prípade mpv) ako do nižšieho. Jednu dobu som mal súkromne ako druhé auto hb, keď som sa rozhodoval, čo poletí z domu pre nadbytočnosť, tak bez váhania si to odniesol hb >:D . K tomu si prirátaj napríklad manipuláciu s deťmi a je vybavené. Pre niekoho podstatné, pre teba možno nie
Tyhle auta maji jednoznačně vic zaporu než kladu. Pořizeni chapu u staršich lidi max. pro blondinu do městskeho a přiměstskeho provozu. Jinak mi tyhle auta nedavaji smysl a osobně se jim budu vyhybat jak nejdele to pujde.
Vypíš klady a zápory a uvidíme čo prevyšuje. Pre teba nepodstatný parameter pri výbere môže byť pre niekoho iného na prvom mieste. Mimochodom pre mňa je tiež podstatné príjemnejšie nastupovanie, manipulácia s dieťaťom a vyšší posed v mpv ako v hb/kombi. Mne osobne nedáva zmysel kategória kombi / hb ;-) , ale je to rovnako subjektívne ako tvoj pohľad na vec
Žebřiňák vždycky pojede hůř než osobák. Vyšší těžiště automaticky znamená horší jízdní vlastnosti. Větší aerodynamický odpor znamená větší spotřebu a pohon 4x4 větší nedotáčivost a taktéž větší žravost.
Není nic, co by osobák v provedení kombi nedělal líp než SUV.
Vypísal si všetko ćo sa týka jazdy a prevádzky a teraz obrátená strana mince- vyśsí posed, výhľad, lepšie nastupovanie a manipulácia s ďeťmi skrz vyššiu karosériu . Nie je nič čo by osobák , napíklad hore spomenuté Clio urobilo lepšie ako hore spomenutý akože SUV Captur . Teraz si vyber, ktoré parametre sú pre teba podstatnejšie. Osobne som mimo oboch, mám druhé mpv a meniť sa v najbližšiej dobe nehodlám, minimálne nie za combi/hb ;-)
Neni co vypisovat. Ja jen naznačuji že mam rad auta a ne "auta" tedy krabice. Rad jezdim a řidim a věci kolem jako že meně ohnu hřbet mě nezajimaji. Navic za cenu těchto nafouknutych "aut" mam auto nižši středni třidy.
auto male a jen se zvetsi na vejsku, tedy do mesta idelani, rozmerove na parkovani porad male, ale mista o trochu vic nez bezny hatch nebo sedan, a crossover, je vejs a tak si nekteri ridici tak casto o obrubniky neocesou narazniky
Já to taky nechápu. Možná tak kdybych byl důchodce (který toho moc nevozí) a měl chalupu někde, kam by se jezdilo po horší cestě.
Pro ježdění ve městě mi to přijde jako póza. ;-\
protože představují ideál praktického použití. Dostatečně malý zvenku, dostatečně velký zevnitř, dostatečně vhodný na silnici, dostatečně vhodný na zpevněné lesní/polní cesty, dostatečně "levný" pro rodinný rozpočet.
Je trochu zvláštní, že mezi poslední z těch, kdo na tento trend prakticky stále nezareagoval, patří právě lídr evropského trhu - VW. Přenechal tak volné pole působnosti zejména Francouzům (kterým nelze než gratulovat, tohle byla trefa). Svého zástupce má dokonce už i Fiat a většina Japonců.
Všechno je o zisku a o zaměření VW na evropském trhu. Primárně se orientují a řídí požadavky německého trhu a tam nejmenší crossovery nefrčí, takže je pro ně důležitější cpát nové generace Passatů, A4, A6 nebo Golfů. Stačí se podívat na německé prodeje a je jasné co bude preferovat VW a jeho značky.
[odkaz]
Mne sa táto kategória áut vyslovene pozdáva, okrem spomenutého tu v diskusii aj preto, že v Suzuki SX4 za 10 tisíc eur sa sedí lepšie ako v Audi A8 za 80 tisíc (aj vpredu aj vzadu).
Velikostně se vejdou do města, praktičností interiéru mírně převyšují kompaktní hatchbacky, provozními náklady se přibližují malým městským vozům. Přitom je nerozhodí ani příjezd k chatě nebo zaparkování ve škarpě u rybníka nebo parkování na městských pangejtech.
Captur a 2008 jsou zkrátka trefou do černého, 10 bodů z 10. Naprostá třídní vyváženost.
Kompakt se do města vejde taky, míň stojí a míň žere. Nechápu, co myslíš provozními náklady přibližujícími se malým městským vozům.
Nijak nepopírám výhody vyšší stavby, i když sám o žádnou z nich nestojím. Ale vyšší cena pořizovací i provozní (palivo) jsou neoddiskutovatelné.
Malé crossovery jsou postavené na Cliu a 208. Takže díly budou levnější než na o třídu větší vozy. Stejně tak motorizace sdílí s malými vozy, z toho vyplývají objemy, pojistky, atd. Jsou to malé vozy s praktičností převyšující kompakty.
suv a krosy su sexi a trendy, netreba za tým vždy hľadať racio, aj keď sa to robí, lebo málokto si trúfne povedať, chcem malé suv, lebo je sexi, trendy, lebo teraz kto nemá suv je socka a pod. MPV mali tiež vyšší posad, výborný priestor a komfort a umierajú. že by iba kvôli svetlej výške? Určite nie. Malé suv a krosy ponúkajú možnosť za relatívne malé peniaze cítiť sa ako trendy vrstva. Ja celý život jazdím hečbekmi po mestách nemestách a žiadny problém, to sa skôr vždy usmejem, keď suv na koľajach spomalí jak keby lízalo asfalt. Pocit bezpečia a sily suv umocňuje, to uznávam. Nemám nič proti tomu, ak ich niekto chce a kupuje, len moja voľba to nie je. A myslím, že je ošemetné robiť takéto odhady, lebo trend rastu bude klesať a pravdepodobne sa po nasýtení trendu zákazníci vrhnú zas na niečo iné alebo na klasiku.
Vyzerá, že v blízkej dobe budú in crossovery aj v najmenšom segmente A. Chystaný VW Taigun a Renault Kwid možno zas nakopnú aj ostatných výrobcov. Uvidíme. V každom prípade by som bol rád, keby veľké SUV-čka pomaly vymreli. Ak by ich toľko nebolo, ani ďalší by nemali potrebu si ich kupovať kvôli bezpečnosti.
Vieš ako to chodí pri VW, melú o tom aj 5 rokov kým sa spustí výroba. Tuším jar 2017. Síce sa hovorilo o montáži v Brazílii, ale pred vyše rokom som si v slovenskom Volkswagene všimol plánik, kde bola zakreslená hala s výrobou mini SUV. Vtedy ju ale ešte ani nezačali stavať.