Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské prodeje v únoru 2018: Čtyřprocentní růst, Škoda před BMW

Škoda byla minulý měsíc devátou největší značkou v Evropě. Počet jejích registrací navíc meziročně vzrostl o 12,9 %.
Zpět na článek
15. 3. 2018 16:11
15. 3. 2018 20:02
15. 3. 2018 16:44
15. 3. 2018 18:33
15. 3. 2018 18:37
15. 3. 2018 18:40
15. 3. 2018 18:48
15. 3. 2018 18:56
15. 3. 2018 18:58
15. 3. 2018 19:01
15. 3. 2018 19:09
15. 3. 2018 19:17
15. 3. 2018 19:48
15. 3. 2018 19:13
15. 3. 2018 19:15
16. 3. 2018 07:12
16. 3. 2018 09:14
16. 3. 2018 10:19
16. 3. 2018 11:31
16. 3. 2018 11:07
16. 3. 2018 11:23
16. 3. 2018 11:49
16. 3. 2018 12:48
15. 3. 2018 19:52
16. 3. 2018 08:46
Avatar - Hammunasakra
15. 3. 2018 16:11
Škoda
Že je text i nadpis zase Škoda = největší nárůst má Dacia = 20,6 a 24,1% to je fakt hodně

19,8% a 20,1% Seat = taky dost výrazný

Pažout jede taky až nečekaně
Rozbalit vlákno
1
15. 3. 2018 20:02
Re: Škoda
Asi ty dobré výsledky Dacie budou i dále pokračovat. Dneska jsem na předobědové vyjížďce na kole čekal na přejezdu a od Rakous přijel nákladní vlak plný nových Dácií.
Avatar - Emel
15. 3. 2018 16:44
Je to našlapané
VW, tři pronásledovatelé, lehce ztrácí Opel... a pak neskutečně našlapaná druhá půlka první desítky s rozdílem do 10% (myslím 1-2).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
15. 3. 2018 17:36
Opel, Fiat, Nissan ???
Opel- nečekaná změna vlastníka, publikované údaje o ztrátách, nejistá budoucnost;
FIAT- málo modelů, navíc už hodně stárnoucích, nejistá budoucnost;
Nissan- ???
Rozbalit vlákno
15
Avatar - _Karel_
15. 3. 2018 18:26
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
Přes tu mizérii modelů je výsledek Fiatu pořád vynikající. Kupodivu.
15. 3. 2018 18:30
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
Hm...vynikající?
Tahle značka hrála kdysi v Evropě fakt hodně vysoko.
Bojím se, že půjde úplně do kopru.
Koukej ten pokles.
A půjde to dál.
Nemají nachystaný prakticky nic.
Avatar - _Karel_
15. 3. 2018 18:39
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
Ano, a přes to všechno jsou kousek za Opelem, šestí. Pro mě je to umírající automobilka, a i tak prodají víc, než MB, Škoda, BMW, Audi........ Když se podívám, jaké mají portfolio, přijde mi to vynikající výsledek.
15. 3. 2018 18:41
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
Tak jako vzhdem k portfoliu je to bomba.
Ale bohužel, napsals to přesně.
Umírající automobilka.

:no: :-( 8-s
24. 3. 2018 06:52
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
Aj keď majú v Kauflande výpredaj/akcie, tak tam ľudia stoja frontu a tovar sa predáva. S Fiatom je to to isté. A keď bude fregál prázdny, tak už nebude čo predávať! ;-)
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2018 21:24
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
vynikajuci? nesranduj.... ved len samotne punto kedysi v eu predavalo pol miliona aut rocne... a to nnehovorim o predajoch brava/bravy ... dnes fiat nema ani zdaleka take cisla ako pred 20 rokmi tak neviem ale nadsenie tu podla mna nie je na mieste.... naopak .. z kedysi slavneho a velkeho fiatu ktory drvil skoro kazdeho je dnes v eu uz docela mala a chatrajuca znacka ktoru coskoro zhltne aj dacia... uvidis

mna situacia vo fiate vonkoncom netesi uz poslednych aspon 5 rokov ... proste nevidim tu ziadny progres ani snahu o nahradu legiend ako je punto ako bola bravo/brava... a pod...
15. 3. 2018 18:27
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
Fostek ti odpoví!
Jestli to neuneseš, nečti dál...
Opel- nečekaná změna vlastníka, publikované údaje o ztrátách, nejistá budoucnost;
FIAT- málo modelů, navíc už hodně stárnoucích, nejistá budoucnost;
Nissan- kastrol na rejži :-)

ne vážně...Hnisan měl jako jeden z prvních kompletní řadu SUV a Crossoverů a teď mají i ostatní značky postupně víc a víc těchto modelů a Hnisan už to nemá tak lehký a ukusuje čím dál meší kus koláče.
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2018 18:36
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
ono sranda je aj v tom ze nissan bez kaskaja je defakto v eu polovicny.... a zase vsadit vsetko na jedn model to nemoze fungovat vecne .. zoberme si ako neslavne skoncila primera a almera ... konci nam uz aj mpv note.... a ako spravne pises SUV a crossy uz maju dnes aj ini ( skoro vsetci ) takze ten moment prekvapenia uz nissan ma za sebou.... ja viem mame sice novu micru a leaf.... ale pulsar proste nefrci... chyba primera.... note je uz na odchode a v tomto roku to uz bude predajny prepadak... chyba mi tu aj maxima terrano a dalsie kusky ktore kedysi v eu robili slusne cisla nissanu.. ok miesto terrana je tu povedzme x-trail .. ale zase kde je patrol... ono vlastne kedysi tu bol aj nissan almera tino.... bolo to nieco ako taky japonsky scenic... tiez akosi zimzol ... takze nissan pokial okrem SUV nerozsiri ponuku aj inym smerom donekonecna v eu rast nebude... naoapk... jeho pokles uz neprekvapi .... kaskaj je sice stale super seller... ale v nadupanom segment eniyzej strednej triedy je nissan proste neviditelny... a to tu mal kedysi almeeru ktora este niekedy v rok 2003 bola najpredavanejsim japonskym auto mv eu este aj pred yarisom... ale pevne verim ze nissan si uvedomi ze niysia stredna trieda to nejde len tak vypustit... ved vsaka nej mohol mat dvakrat take cisla v eu ako ma dnes..
15. 3. 2018 18:39
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
A to ještě, že je QQ superseller, není všechno.
Vydělávaj na něm málo. Malá marže. A to je průšvih.
Avatar - wakantanka
15. 3. 2018 19:54
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
Ony Primera s Maximou niekedy trhali predajne rekordy? Ak by to tak bolo tak dostanu nastupcov aj v europe.
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2018 20:30
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
v 90 rokoch primera predavala vyse 100 000 aut v eu rocne... a to je uz cislo ktore ozaj nie je neviditelne ;-) ... dnes toto cislo ale nissanu uz chyba... rovnako cisla almery

len pre zaujimavost... dnes pulsar s note dohromady nemaju tie cisla primery z 90 rokov
Avatar - Ozzman
16. 3. 2018 08:37
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
A kde je Primera? Kde je Almera? Jediné dva modely Nissanu, které jsou konkurenceschopné jsou 2x SUV a 2xsporťák... a i v téhle kategorii už mnoho lidí radši vezme prémii.
Avatar - wakantanka
16. 3. 2018 12:41
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
Poviem ti k tomu toľko, čo bolo bolo >:D Nissan odštartoval v podstate húfnu módu mestkých SUV a hľa koľko sa ich predáva [odkaz] oproti spomínanej Almere [odkaz] diametrálny rozdiel. Ale aby sme nestali len u toho, tak tu je prehľad Primery [odkaz] vs. Xtrail [odkaz] kde už to je trošku iné.
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2018 21:21
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
fiat nema nic nove uz 2 roky... takze rast sa proste logicky zastavil ... konkurencia totiz nespi ... nissan zase s kaskajom tiez nemoze rast vecne... zvlast ked sa mu prepada note ked mu pada ku dnu pulsar a ked aj auta ako primera su pre neho uz minulost .... opel by ale mohol rast... ma relativne novu astru.... ma novy crossland aj granland .. nova insignia... tu netusim kde je problem
16. 3. 2018 05:56
Re: Opel, Fiat, Nissan ???
astra - velke problemy s 1.4T (uz to vyzera, ze to maju poriesene aj ked ktovie ci vobec vedia ako), katastrofalny pristup oplu k rieseniu, 3x znizena kvalita materialov pocas troch rokov.
Crossland & Grandland - kedze kupujuci oplu su skor konzervy, tak mozu to byt predsudky voci motorom.
Takze ja sa skor cudujem, ze este stale prezivaju.
15. 3. 2018 18:24
Koncern docela slušně šlape!!!
:yes: >:D
ale roste většina značek.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2018 18:33
Patnáct
procent růst, osmdesát tisíc aut měsíčně, ale vlastně je ve skutečnosti ti kupci doopravdy nechtějí, protože jim vlastně vůbec nevyhovují... Nebo že by realita byla ve skutečnosti jiná, než plácají místní eksperti?
Rozbalit vlákno
26
15. 3. 2018 18:37
Re: Patnáct
Jako pažouti&spol?
Jedině dobře, Fandím tradičním evropským značkám. Skutečným průkopníkům automobilismu. :yes: :yes: :yes:
Ale zde ponejvíce a nejhlasitěji kvičí japanofilní vepři!!!
A troll fostek. >:-[]
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2018 18:40
Re: Patnáct
Já spíš narážel na jiný "problém". Ale značku jsi uhádl, to jo.
Avatar - _Karel_
15. 3. 2018 18:48
Re: Patnáct
Pokud to bereš takhle (prodeje ukáží pravdu), pak bys asi ty neměl kritizovat VW.

Nemá cenu pořád dokola řešit kokpit, ale je normální, aby tolik lidí mělo problém s pozicí za volantem? S takovou poměrně základní věcí? Já považuju za fakt, že někomu to vyhovuje, někomu to nevadí, a ty bys měl považovat za fakt, že nemalá část lidí prostě má problém vidět na budíky a nevyhovuje jim volant v klíně.
Ano, je potřeba uznat, že i přes to Pažout prodává jak divej, daří se jim.
15. 3. 2018 18:56
Re: Patnáct
JJ. Já osobně jsem pro každou špatnost a tleskám, když někdo udělá něco jinak.
Třeba z Civicu bych blil, ale prostě kvituju, že je svůj a někdo se z něj asi urve.
Ale co se týká těch budíků u pyžmota...to mě prostě jenom se...re.
Je to vyšperkovaný tím, že ani v Allure (teda auta, co jsem jel já) NEMÁ výškově nastavitelné pásy. Což měl i násobně levnější pytel ho...en - Matiz. Tím se hledání optimální pozice za volantem prostě dál komplikuje.
Ale vypadá to dobře. 3008 je krásná kára zvenku i zevnitř.
A pro milovníky dokonalé ale nudné ergonomie je tu několik koncernových značek.
Nebo i Randál a Ford.
Avatar - _Karel_
15. 3. 2018 18:58
Re: Patnáct
Hezký auta to aktuálně jsou, o tom žádná. 3008, 5008 a korunu tomu dává 508.
15. 3. 2018 19:01
Re: Patnáct
No, ale tej se myslím moc neprodá.
Ale moc rád bych se pletl. (I když ajatoláh by se plést neměl, už kvůli image) >:-[]
Avatar - _Karel_
15. 3. 2018 19:09
Re: Patnáct
Lidi jsou někdy neposlušní a jednají proti vůli boží.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2018 19:17
Re: Patnáct
Já pouze říkám, že MNĚ interiéry VW nevyhovují. Nepíšu to, na rozdíl od vás místních, jako obecnou pravdu.
A když vidím, jak lidi "sedí" v autech, nedivím se, že se nedokáží porovnat do Peugeotu. Není zkrátka koncipovaný pro gaučové povaleče. A nejvtipnější je, když takoví piloti, kterým vadí volant v klíně, drží volant ve spodní části věnce...
Avatar - woody-alien
15. 3. 2018 19:39
Re: Patnáct
A já zase pouze říkám, že MNĚ i-cockpit nevyhovuje. Taky to nepíšu jako obecnou pravdu.
A když vidím, jak lidi místo na provoz čuměj do mobilů a tabletů, nedivím se, že jim nevadí nevidět na budíky a regulovat klimu klikáním na dotykáči.
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2018 19:41
Re: Patnáct
mne paradoxne interier vw sadol hned.. naopak v yarise to bola hruza... uzky vysoky kokpit s prisernym vyhladom na vsetky strany .. to iste fiesta... este punto vcelku ok aj fabia s corsou ... mazda 2 ale opat uzka mala a stiesnena s hlavou vzadu na strope
15. 3. 2018 19:48
Re: Patnáct
Protože ať si každej říká co chce, VW interier je nej z hlediska ergonomie a funkčnosti.
btw nejsem VW fanatik, ale tohle tak vidím.
A teď...když máš Polo, když si sedneš do japonce nebo korejce stejný třídy...budeš cejtit ten bakelit a smrad. Tu sprostou kýblovitost.
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2018 20:40
Re: Patnáct
u vw som sa citil fakt ok.. rovnako vo fabii kazdej generacie doteraz nemam vyhrady .... ale v yarise to je ozaj tak pre utle zienky ktore v nom sedia nalepene na volante a vysoko ako na trone... nic pre chlapa hladajuceho nizky a ergonomicky posed s dobrym vyhladom do stran ... rio na polo nemalo to je pravda ale sedelo sa v nom tiez fajn ... akurat ze vyhlad dozadu opat ziadny a aj budiky nemalo zdaleka tak prepracovane ani ine detaily.. ( vyplne dveri a pod ) ale hlavne motoricky bolo rio mimo misu za dane prachy... dat 11-12 tisic za voz ktory moc nejede som zase nechcel ... nie zeby som nahanal maximalku ... ale pruznost turba vyuzivam denne na vypadovkach a aj mimo mesta .... ono ine by to bolo keby som najazdil 30 tisic rocne .. ale momentalne mam po 14 mesiacoch 9 500km takze mi turbo paradoxne nakoniec vyhovuje lepsie ako atmo

PS: moj aktualny stav vcera rano [odkaz] ;-)
Avatar - Emel
15. 3. 2018 19:13
Re: Patnáct
Peugeot se veze na SUV vlně. Klasickým modelům už se tolik nedaří, za 2017 má 308 -19%, 508 -38%. Já jsem na tu klasiku, takže nechci ani SUV, ani i-Cock-Pit... ale každému dle jeho gusta.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2018 19:15
Re: Patnáct
No jo, a ta SUV i-cockpit nemají, že?
Avatar - twistedTSD
15. 3. 2018 20:23
Re: Patnáct
Mají, ale v mnohem lepší podobě.
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2018 07:12
Re: Patnáct
Ta "lepší podoba" je ale jen o způsobu ovládání některých prvků, ne o jejich rozložení. Volant a přístroje jsou uspořádány stále stejně, liší se ovládací prvky na středové konzole. Takže i-cockpit na prodeje 308 fakt nemá vliv...
Avatar - Emel
16. 3. 2018 09:14
Re: Patnáct
Mají, a má ho i ta 208, která má pokles v jednotkách procent a pořád se drží v top 5 svého segmentu. Z druhé strany, 208 si nikdy nesáhla na čísla, která měla před ní 207 (a ta zase zdaleka nedosáhla na čísla 206).

Je možné, že kupci SUV nejsou tak konzervativní jako kupci klasiky a snáz se s tím smíří... ale nechci tu brousit do psychologie, ani tvrdit, že se těm klasickým modelům nedaří díky iCockpitu...

Za sebe jen říkám, že novou 508 bych si v garáži uměl reálně představit, s jedinou výhradou a to je interiér.
Avatar - KANKUNEN
16. 3. 2018 10:19
Re: Patnáct
S tou 508 souhlas, je to krasavec. K těm prodejům, kolik lidí si auto opravdu vybírá, málo, bylo už známe , že 1,2 TSI je motor s jistou závadou a lidi chodili a kupovali dál. a tak je to u všech značek.
Avatar - Emel
16. 3. 2018 11:31
Re: Patnáct
To podle mě mícháš dvě věci. Je rozdíl, jestli si před koupí do auta sednu a třeba se aspoň projedu kolem baráku... a nebo jestli se zajímám o odborné informace ohledně techniky. Spousta lidí ty informace o problémech TSI neměla, nebo se k tomu stavěla tak, že mají nové auto s pětiletou zárukou a ta to případně řeší, klíčové je, aby auto vyhovovalo.

Hodně nákupů do firem jsou opakované nákupy. Máme Passaty, máme na ně korporátní slevu, při 150tkm je pošleme do světa a vezmeme další Passat. Do toho pak není potřeba sedat, prostě další Passat (a myslím to spíš v dobrém). Když bych ale chtěl něco nového, tak si do toho podle mě většinou sednout půjdu - ať jsem soukromník nebo firma.
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2018 11:07
Re: Patnáct
Jen k prvnímu odstavci, zbytek bez komentáře: z hlediska vývoje celého trhu a spektra modelů to ani není možné. V dobách 206 chyběly na trhu některé značky a jiné se jen rozjížděly. Nabídka modelů výrobce taky nebyla tak pestrá, jak dnes. 207 měla k dobru verzi kombi, které dnes nahrazuje samostatně číslovaný model 2008. S takovými faktory se opravdu nedá dosahovat stejných čísel. Stačí ale připočíst k 208 i 2008 a jsme rázem někde jinde.
Avatar - Emel
16. 3. 2018 11:23
Re: Patnáct
Ale když se podíváš na nejbližšího konkurenta Clio, tak tam ten propad takový není... a taky je tu Captur jako nový model.

Já beru, že čísla ukazují, že iCockpit není nějaký zásadní problém. Kdyby byl, nemohla by být čísla takhle dobrá. Jestli prodejům pomáhá nebo škodí, to je jiná diskuse. Já si myslím že spíš škodí, ale opora v číslech pro takové tvrzení není, na to je tu moc faktorů.
Avatar - Blue Sun
16. 3. 2018 11:49
Re: Patnáct
Jenže Clio tu druhou karosářskou variantu stále má, což mu i přes přítomnost Capturu pomáhá ty počty udržet. 208 prostě přišla o prvek, který generoval čtvrtinu prodejů, to není málo.
Avatar - Emel
16. 3. 2018 12:48
Re: Patnáct
Já vím... nemáš čísla, kolik procent to dělá u toho Clia? Já našel akorát tohle:
V okolních zemích se Clio ve variantě kombi prodává nejvíc na Slovensku (tvoří 13 procent prodejů Clia), v Rakousku 10 procent a v Polsku 8 procent. U českých zákazníků tvořilo Clio kombi 20 procent z prodaných vozů tohoto typu. [odkaz]

To jsou ale čísla ještě o generaci zpátky... a nový Grandtour je vizuálně povedenější...
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2018 19:33
Re: Patnáct
ludia uz proste miesto 308 kupuju podobne velke SUVecka .... trrend je jasny... mame na ulici kde byvam za posledny mesaic jeden novy s cross aj novu vitaru... obaja majitelia tychto novych aut predtym SUV nemali co som si vsimol ... jazdili predtym beznymi hatchbackmi... proste ludia si za 15 tisic eur uz dnes radsej kupia SUV vitaru alebo ASX ako holatko golfa alebo 308 s tromi valcami ... tak to je.. a ja ich chapem... a mat tiez viac prachov tak zvolim pred rokom tiez nieco ine ale tak bohuzial... kazdy mame iste hranice.. v buducnaoti ale tiez chcem SUV .... alebo nieco zvysene aspon ... priapdne aj hybridne... ale tak ako vravim... to az ked zdedim daco inak to nevidim ;-)
15. 3. 2018 19:52
Re: Patnáct
2veci: 308 cakala na FL ktory prisiel koncom roka + vdaka poklesom sa dala kupit za dobry peniaz.
Naopak 3008 poskocila - cize ciastocne ako vravis. Aj ked do 3008 aj 5008 sa momentalne najviac predavaju tie male trojvalce (na com tvoja teoria s 308 pada) a stoja kapanek viac ako nejaka Vitara alebo ASX.
Avatar - wakantanka
15. 3. 2018 19:59
Re: Patnáct
Vedla sused vo firme mali doteraz so zenou 4xPeugeot. On 3x 308 a ona 206. Pred rokom ona dostala Jazz a on predvcerom dorazil na Sportage :-) Na otazku preco Kia som dostal odpoved ze sa im proste paci.
16. 3. 2018 08:46
No,
není divu, že Škoda tak roste, když dělá nejlepší auta na světě [odkaz] >:D
Rozbalit vlákno
0