Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský automobilový trh stagnuje (výsledky za 1. pololetí)

Evropskému automobilovému trhu nadále vévodí vozy značky Volkswagen, kterých se v prvním pololetí tohoto roku prodalo nejvíce. Nejprodávanější vůz má však automobilka Peugeot, jejíž model 207 si koupilo 237 722 zákazníků.
Zpět na článek
25. 7. 2007 08:11
neregistrovaný "buran"
25. 7. 2007 08:28
neregistrovaný "wolff"
25. 7. 2007 08:41
25. 7. 2007 10:32
25. 7. 2007 10:44
neregistrovaný "mikes"
25. 7. 2007 12:49
anonym
25. 7. 2007 12:54
neregistrovaný "mikes"
25. 7. 2007 11:22
neregistrovaný "skl"
25. 7. 2007 15:49
neregistrovaný "jarda"
25. 7. 2007 12:41
neregistrovaný "Coulin"
25. 7. 2007 14:52
neregistrovaný "Coulin"
25. 7. 2007 16:56
neregistrovaný "Paja"
25. 7. 2007 12:25
anonym
25. 7. 2007 14:20
25. 7. 2007 22:21
25. 7. 2007 22:37
25. 7. 2007 13:01
neregistrovaný "wermi"
25. 7. 2007 14:42
neregistrovaný "mikes"
25. 7. 2007 16:06
anonym
25. 7. 2007 21:11
neregistrovaný "Falco"
26. 7. 2007 09:41
neregistrovaný "mikes"
26. 7. 2007 06:00
26. 7. 2007 11:57
neregistrovaný "Coulin"
neregistrovaný "buran"
25. 7. 2007 08:11
a ejhle Fiat........
Jen o kousek výš v souvislosti s bezp. testy Fabie II se všichni známí odpůrci škodovky (a tím i VW) radují a co to nevidíme tady? Jásot všech fiatofanatiků nad fantastickými výsledky úžasného Punta se jaksi nekoná, válce jménem 207 a Corsa ho jaksi drtí....Že by ten GTI měl přece jenom před rokem pravdu? Ale milí fiatofilové, neklesejte na duchu - nové šidítko jménam Bravo je nové a co teprve ta superslavná 500_
Rozbalit vlákno
1
25. 7. 2007 10:33
Re: a ejhle Fiat........
:yes:
neregistrovaný "wolff"
25. 7. 2007 08:28
Co?
????????????????????????????????????????… CO prosím? Jak ho prosím válcuje Corsa?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - DoubleSix
25. 7. 2007 08:41
Re: Co?
On Buran měl asi na mysli ty procentní nárůsty (možná očekává, že do konce roku Corsa předběhne Punto).

Evropané jsou patrioti, takže frantící kupují francouzská auta (přes 30% trhu), němci německá, italové italská, češi Fabie, atd. Podle toho i ty prodeje vypadají (angličani mají rádi Fordy).

Já si tedy nekupuji auto podle toho, kolik se jich po světě prodalo, ale podle toho, jestli ten vůz splňuje moje požadavky a priority. Množství prodaných aut nic neříká ani o kvalitě vozu, ani o ekonomické situaci automobilky.

Fiatu přeji jeho úspěch a že se vyhrabal z červených čísel.
Ostatním evropským automobilkám přeji, aby se jim podařilo následovat Fiat a jejich prodeje opět stoupaly na úkor prodejů aut z Asie (jsem patriot ;-) ).
25. 7. 2007 10:32
STAGNAČNÍ STIGMA
Nestagnuj. Jdi do toho. Prodej venkovní krb, akvárium, plácačku na mouchy a jdi do toho. Nehleď na nejvyšší prodeje, kup to, co tě osloví. Že to bude GOLF, Gé Golf, Gé jako GURU? Nebo snad PASSAT, Apoštol tvých snů? No, není se čemu divit, takových je v Evropě hodně. Myslím se vkusem a se znalostmi... Vedle toho, nepochybně neuděláš chybu, když v subkompaktech pořídíš 207 královen, a pak... CORSA, ta oplí kráska... to jsou číala :yes:

Obvykle stoupá prodej nového modelu tak tři roky, pak si ještě kolem dvou let udrží kvalitní prodej (samo, jen kvalitní auto) a potom to jde logicky z kopce. Pokud však to jde pomalu z kopce již mezi druhým a třetím rokem... no, co naděláš... i takoví musí být. GP ztrácí... jistě, oslnivý kometozní nástup... tak dnes je to mínus dvě a půl procenta. Proč asi?

Jinak... BMW3 - prémiovka pro diamantové kovboje mezi deseti nejprodávanějšími v Evropě. To opravdu bere dech.

Esem jsou 207, Corsa, BMW3, Apoštol a... FABIA II. Ta v tabulce uvedena není. Zatím...
Rozbalit vlákno
24
neregistrovaný "mikes"
25. 7. 2007 10:44
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
GTI ty jsi fakt trotl, nesmis si ty statistiky upravit podle VW bryli...jasne ze je pokles u Punta, hlavne proto ze nastoupily ostatni povedene auta 207,Corsa,Clio tak je logicke ze dojde k poklesu, absolutni cisla jsou porad dobra...narozdil treba od Pola,Fabie (kdepak jsou??) a ani Golf jako "etalon" tridy a guru nezari...spis je "Ge" pomalu tam kde bod Ge ;-) Proste se smir ze teto tride vladnou jini a z vlku sestavaji kojoti
25. 7. 2007 11:23
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Mikeši... co ti na to mám napsat? Jak by v těchto tabulkách mohla být FABIA II, když se prodáva dva měsíce >:D Prodejů GP by se neměl dotýkat nájezd Corsy, neboť GP je stále novým modelem, který (pokud jej veřejnost přijme) má ještě svá čísla prodejů zvyšovat... No... asi GP nebude žolíkem v subkompaktech. POLO je dožívající model a GOLF to samé. Tak, jen se podívej, kde je dožívající GOLF - je třetí v kompaktech. To je podle tebe špatné číslo? Nemám se s čím smiřovat, vím přesně, jak si kdo stojí.

Mimochodem, asi jsi přehlédl, kdo prodal první půl roku v Evropě nejvíce aut :-) Volkswagen, mikeši, Volkswagen. :yes:

A co říkáš Passatu? Spolu s BMW3 reprezentanti střední třídy, kteří se zařadili mezi nejprodávanějších 10 aut Evropy (!).

P.S. Kde je Panda?
anonym
25. 7. 2007 12:49
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
no u starsich modelu se najezd novych modelu vzdy projevi - nekdy vice, nekdy mene. Musi se uznat mohutny nastup 207, ale corsa a clio taky jedou. Oproti tomu VW nema co nabidnou a myslim za ani fabia2 nebude to prave "kladivo". VW neberu celkovy prodej aut, co je si ale potreba vsimnout ze to ale vypada na ustup (pomaly ale prece). ostatni automobilky zacaly totiz nabizet hodne povedene modely oproti kterym nemastny-neslany VW ztraci. A pokud vezmeme Fiat tak ten ma naslapnuto hodne dobre (nove modely, dalsi se chystaji) pravda, spise v nizsich tridach. Passat - ano, dalo by se rict v soucasnosti asi nejpovedenejsi VW, celkove - tady jde podle me o to s cim ho vlastne porovnavat, asi mam trochu problem kam si ho vlastne zaradit? Ad BMW3 - to je myslim hodne povedene auto, jsem ale i zvedav jak si povedou klon(y) BMW1
neregistrovaný "mikes"
25. 7. 2007 12:54
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
prispevek i s chybami nahore je muj ;-\
Jeste Ad Panda - s cim ji srovnavas? Myslim ze ve sve kategorii se nema za co stydet a to uz neni nejnovejsi

Osobne jsem prekvapen mohutnym poklesem Renaultu...
25. 7. 2007 15:40
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Pandu nesrovnávám. Nerozumím. Hledám ji mezi prodávanými... Ty ne?
25. 7. 2007 16:05
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Fabia se prodává už min. 3 měsíce ;-\

Nečekal bych, že budeš mít tak špatný odhad/očekávání ohledně Pandy. Odkdy patří segment A do nejprodávanějších v Evropě? Kdy naposledy nějaký jeho zástupce dobyl první desítku během půl roku? To bude podobné jako s vyšší střední.

Naopak oceňme Fiestu, která v pokročilém věku zvyšuje prodeje.

Trochu smíšené pocity mám z trojkového BMW. Jeho prodeje svědčí o jeho kvalitách, ale... vytrácí se jeho jedinečnost a ve chvíli, kdy udrží objem prodejů během půl roku (nejen jednoho měsíce) na úrovni typického reprezentanta masovosti - Passatu - pak se stává mainstreamovějším, než Mondeo, Laguna, ... Chce si tak skutečně připadat kupec BMW? Neposouvá se do role kupce VW? Jak to posunuje vnímání značky, když v ní jezdí "každý druhý"? Myslím, že i to je jeden z impulsů pro subpremiovou značku pod BMW, která by o to více dala vyniknout mateřskému BMW.
neregistrovaný "skl"
25. 7. 2007 11:22
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Mno.. ak nieco tabulka ukazuje tak je to pomaly ale isty ustup VW z pozicii napriek velkosti nemeckeho trhu - Golf uz nie je premiant, tym su Focus a Astra, zostava uz iba nakonzervativnejsi segment (fleet cars), ale trend je jasny...
25. 7. 2007 11:30
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Pozor, eskáel, Passat je nejprodávanější produkt střední třídy a Golf o pár set kusů prohrál boj o druhé (druhé) místo s Astrou. Pokud se domníváš, že auto před nástupen nové generace by se mělo stydět za třetí místo v Evropě, pak bys měl přehodnotit své vnímání pojmu úspěšnost.

P.S. Můžeme si tipnout, jak dopadnou kompakty na konci roku - můj tip - první bude... GOLF. Na to místo ho totiž dotáhne nabíhající kombík... To je, co? Říká se tomu - umění umět :-) :yes: Jak tipuješ ty? ;-)
Avatar - DoubleSix
25. 7. 2007 11:56
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Za prvních 6 měsíců má v Evropě (EU + EFTA) značka VW pokles o 3,5% (celý koncern VW pokles o 0,1%), Ford nárůst o 0,2% (celý koncern Ford pak nárůst o 0,9%), Opel pokles o 1% (celý koncern GM pokles o 1,3%).
Zdroj je ACEA [odkaz]

Těžko se odhaduje, jak to na konci roku dopadne.
Já bych si tipnul na toho Focuse :yes:

Ale jinak já fandím všem evropským automobilkám.
25. 7. 2007 12:07
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
já samo také... Ten souboj Focus x Golf, to bude na prsa :-) a velmi se těším na prodejní raketu - G6 :-) :yes:
Avatar - DoubleSix
25. 7. 2007 12:29
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Jenže G6 bude až 2008 (ne-li 2009). A do té doby může vládnout Focus :-) :yes:
25. 7. 2007 13:05
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
To právě vybalancuje Golf tím kombíkem :-) :yes:
Avatar - DoubleSix
25. 7. 2007 14:22
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Nee, to by si VW muselo ke Golfu přičíst prodeje Jetty (což je vlastně Golf s kufrem, jen se prodává pod jiným jménem) :-)
25. 7. 2007 15:43
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
To by mohli udělat. Ostatně focus a Megane to dělají také, ne? :-)
25. 7. 2007 16:10
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Spíš né, než jó. Tady silně tlačí Octavia. Řekni sám, které bys zvolil. ;-)
25. 7. 2007 18:06
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Golfavii :-) Popravdě - Octavii.
neregistrovaný "jarda"
25. 7. 2007 15:49
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
tak golf rozhodně ještě neni před nástupem nové generace, ta má přijít až za 2 roky, to je to samý, jako kdyby si řek že astra je výběhovej model, taky neni, začala se prodávat asi půl roku po Golfu 5.
Avatar - DoubleSix
25. 7. 2007 11:59
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Citace : "Obvykle stoupá prodej nového modelu tak tři roky, pak si ještě kolem dvou let udrží kvalitní prodej (samo, jen kvalitní auto) a potom to jde logicky z kopce. Pokud však to jde pomalu z kopce již mezi druhým a třetím rokem... no, co naděláš... i takoví musí být."

Souhlas, tak to skutečně je. :yes: To si vystihnul přesně.

GPuntu samozřejmě fandím (líbí se mi více než Corsa a 207)
25. 7. 2007 12:10
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
jasně :yes:
neregistrovaný "Coulin"
25. 7. 2007 12:41
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Gti a koukni na procenta u TOYOTY >:-[] >:-[] >:D
25. 7. 2007 13:07
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Čísla nejsou všechno ;-) Toyota, toyota... to už jsem někde slyšel... :-)
neregistrovaný "Coulin"
25. 7. 2007 14:52
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Toyota,Toyota prožene i kojota,ale i vwlka,lefa >:D >:-[]
25. 7. 2007 15:46
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
>:-[] :yes:
neregistrovaný "Paja"
25. 7. 2007 16:56
Re: STAGNAČNÍ STIGMA
Mas opet den...ze tretiho nejprodavanejsiho auta v EU udelat loosera dokaze opravdu malokdo. To, ze VW nema na medailovych pozicich nikoho je ustup ze slavy, ale proc z toho neudelat chvalozpev. Skutecnost, ze Astra je stejne stara jako Golf a Focus o necely rok mladsi naprosto ignorujes. Nemel bys' zapominat, ze v pocatcich prodeju musel VW u Golfu vsechny jeho modifikace dovybavit klimatizaci, jelikoz o G V., byl mensi nez ocekavany zajem. Kombi verze se na prodejich projevi zhruba stejne jako pocty prodanych VW Jetta, tj. minimalne.
anonym
25. 7. 2007 12:25
Renault
Vidím, že Renault sklízí ovoce za svoji práci. Opět pokles. Při náběhu nového Twinga a očekání Laguny III se sice dá pokles předpokládat, ale propad postihl i pořád ještě docela čerstvé Clio.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - DoubleSix
25. 7. 2007 14:20
Re: Renault
12% propad Renaultu na evropských trzích je tragedie. To ani Laguna s Twingem nemohou zachránit. Celé to táhne dolů platforma Meganu (Megane a Scenik) a Clia (Modus a ani Clio se neprodává tak, jak se čekalo). V objemu prodejů jsou Twingo a Laguna "troškaři".
Avatar - Falco
25. 7. 2007 22:21
Re: Renault
Kvalitní vedení, spolupráce s Nissanem - brzo příjde změna!!
Avatar - Righ
25. 7. 2007 22:37
Re: Renault
Renault skutecne zaziva zle casy, zvlast kdyz pripocitame hrozivou ztratu Nissanu (-14.3%; 1. pol. 2007 x 1. pol. 2006). Faktem ale je, ze za propad si muze u obou automobilek zcela sam. Sazka Nissanu na neprehlednou paletu off-roadu, SUVcek a crossoveru, "vylepsenou" podivnymi hybridy jako Tiida, se v Evrope ukazuje jako slepa ulicka. Navic se mi to jevi jako zbytecny ustup ze slavy, vzdyt Nissan byl vzdy v Evrope jeden z nejuspesnejsich japonskych mainstreamovych vyrobcu, nechapu, proc se zacal soustredit na okrajove segmenty trhu a pohrbil znacky jako Primera nebo Almera. Renault to evidentne zazdil novym Meganem/Scenicem, Modus se taky minul ucinkem. Clio se z nich chytlo zdaleka nejlip. Byl bych ale o neco optimistictejsi, co se tyce novych modelu. S Lagunou Renault diru do sveta ani tabulek urcite neudela, ale novy Twingo vypada vic nez dobre a mohlo by pro Renault znamenat skutecne hmatatelny prinos.
neregistrovaný "wermi"
25. 7. 2007 13:01
predaje aut
nemate niekto statistiky predajov aut v madarsku? napr. nieco podobne ako zapsr.sk alebo autosap.cz samar.pl
Rozbalit vlákno
0
25. 7. 2007 13:19
PRODEJE ČESKO 6/2007
GP - 157, POLO na konci svého generačního života prodá takřka stejně - 128 kusů. BRAVO - 10 kousků (opravdu), cee´d 204 :yes: a jedničkou je (samo) GOLF - 207 kousků. Králem střední, víš to sám - PASSAT - 137 kusů, na paty mu šlape... no, šlape... prostě... Mazda6 - 48 kusů... To jsou čísla... (Načteno bez krysích klecí).
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "mikes"
25. 7. 2007 14:42
Re: PRODEJE ČESKO 6/2007
ano...ale... u nas je trh trochu deformovany...proste in je mit sustaky s fajfkou nebo pruhy, k tomu VW nebo aspon octavku f tdi. Takze i proto... jinak ceed je sympaticky a (ne)boj se i to bravo pujde nahoru...zatim nebyly motory
25. 7. 2007 15:45
Re: PRODEJE ČESKO 6/2007
Neznám pojem deformaný trh. Znám pojem trh. A tohle je trh v Česku. Tvůj, můj, náš... Můžeš odhadovat kam půjde Bravo, ale moc daleko to nebude, neb i šéf fiatu prohlásil, že počítají max se 120 až 160 tisíci ročně... (G5 dělá půl miliónu...)
anonym
25. 7. 2007 16:06
Re: PRODEJE ČESKO 6/2007
no tak ten náš český pseudotrh, kde 60% prodejů tvoří ojetiny a mezi novými auty má 50% škodovka bych moc nevytahoval.Čísla prodejů v ČR mají nulovou vypovídací hodnotu a pro automobilky (kromě Škody) jsme naprosto bezvýznamní. A i ta Škodovka prodá víc aut v Německu než doma.(částečně i díky tomu že v Německu prodává svoje auta levněji než u nás).
Avatar - Righ
25. 7. 2007 17:28
Re: PRODEJE ČESKO 6/2007
Nevim, kde se zde v diskuzich bere nazor, ze Cesi jsou uplni burani, coz pry jde ruku v ruce s prevahou Skody a VW. Nechapu, v cem jsou Cesi vetsi burani nez treba Slovaci nebo Polaci, ostatne prohlasit o jakymkoliv narodu podobnou zobecnovaci kritiku je vzdycky pitomost. Ale uz vubec nechapu, proc by se tohle buranstvi melo pojit s VW...? VW je zdaleka nejvetsi evropska automobilka, silna temer na vsech trzich, s rozhodujici silou v Nemecku. No aby taky ne, vzdyt je nemecka. Podobnou pozici ma Renault ve Francii, Fiat v Italii a zrovna tak Skoda v Cesku. Podobne komicka je kritika a posmech tolika prispevovatelu na automobilovych forech na adresu TDIcek. Co je na nich tak magicky odpuzujiciho? Samozrejme maji sve mouchy, ktere vyplyvaji z konstrukce, ale zase maji jednoznacna pozitiva. Pravidelne jezdim s opevovanym HDI od Peugeotu a jezdil jsem i v TDCi od Fordu a v nekterych ohledech jsou to motory lepsi a v jinych zase horsi. Motory TDI se ukazaly jednoznacne jako uspesny a zivotaschopny, coz se odrazi na prodejnich uspesich dieslovych aut z koncernu. A ze je u nas kazdy druhy auto "octavka f tdi", tudiz clovek vida nejvic dementnich ridicu prave v nich? Odpoved, smudlo, hledej uz v ty otazce. To by byl opravdu gol, kdyby to nejvic ridicu prasilo treba v Corollach, kterych je tu par tisic...
neregistrovaný "Falco"
25. 7. 2007 21:11
Re: PRODEJE ČESKO 6/2007
:yes: :yes:
neregistrovaný "mikes"
26. 7. 2007 09:41
Re: PRODEJE ČESKO 6/2007
ale kliiiideeeek... nerikam ze jsou cesi burani ale kazdy trh je specificky (nebo muzeme klidne rict deformovany). Ano logicky nejvice octavek - nejvice "zvlastnich ridicu". Jen obcas pokud s takovym clovekem mluvis tak on ani o zadnem jinem aute neuvazoval. Proste nektere auta tyhle typy pritahujou ;-)
Ja si nez z TDi delam srandu z tech lidi... prijede nablyskane auto, vystoupi namachrovany borec s pohledem a chovanim osvoboditele, vejde do baaaru, na stul hodi klice a nejnovejsi mobil....ale - na ruce hodinky od vietnamcu, na sobe sustaky...no mam pokracovat dal??
Avatar - Righ
26. 7. 2007 06:00
Secteno podtrzeno
Z prodejnich vysledku je predne zrejmy relativne nenapadny, ale presto jasne rozpoznatelny ustup VW. Nemyslim si, ze by to byla pro VW nejaka tragedie a jeho pozice evropskeho lidra zustava nadale neotresitelna, ale kazdopadne by se nad tim meli ve Wolfsburgu zamyslet. Na vine je castecne dlouhodoby pokles nemeckeho trhu, ktery se v tomto pololeti predevsim kvuli zvyseni DPH u aut v lednu letosniho roku zmensil o temer 10% (9.2% presne). Za co si ale muze VW sam, jsou spatne prodeje Golfu 5, ktery ackoliv byl uveden prakticky ve stejny cas jako nova Astra, dlouhodobe na ni ztraci a je to tak poprve, co Opel prekonal v kompaktech VW. Nemastne neslane vysledky G5 jsou koneckoncu duvodem puvodne neplanovaneho uvedeni kombi, Golfu + a predevsim urychlovani prichodu nove generace, ktera by se mela oficialne predstavit uz v roce 2008. V C segmentu tak momentalne zustava nejsilnejsi Focus 2, ktery je asi o rok mladsi nez jeho 2 nejvetsi konkurenti. Polo uz vypadlo z prvni desitky nejprodavanejsich modelu a Passat rovnez zaznamenal mirnou ztratu. V pripade "Apostola" to nevypada na nic hrozneho, ale v Mondeu mu nastupuje zdatny konkurent (jediny) a predevsim Polo uz je hluboko za zenitem. Neni pritom duvod ocekavat, ze by VW byl v soucasnosti s to postavit male auto, ktere by mohlo valcovat 207cku, GP nebo Clio. Nezbyva nez doufat v uspech G6 a loajalitu zakazniku predevsim v Nemecku k novemu Polu, at uz bude jakekoliv. Velkou vyhodou VW je Audi a Skoda, ktery lamou jeden rekord za druhym a ekonomicky ho drzi nad vodou.
Co se tyce ostatbnich automobilek, tak i pres nepatrny pokles prodeju GP se drzi Fiat s nejvetsim prirustkem ze vsech hlavnich evropskych koncernu. Tomu odpovida i vyvoj na italskem trhu, ktery v prvnim pololeti povyrostl o 6.5%. Bude zajimavy sledovat, jak se GP srovna s nastupem Corsy a hlavne 207cky, coz je podle me soucasna jednicka tridy. Jeste stoji za zminku nekoncici ustup Renaultu, ale o tom pisu jinde v diskuzi. A posledni poznamka patri Toyote, jez si udrzuje pozvolny, ale systematicky rust bez velkych vykyvu.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Coulin"
26. 7. 2007 11:57
Re: Secteno podtrzeno
TTT pomalu ,ale jistě... :yes: Kam? Na vrchol... >:D >:-[]