Evropský parlament schválil předběžný návrh obsahující ustanovení, že průměrné emise osobních automobilů prodaných na trhu EU nesmí od roku 2015 překročit 125 g/km. Původní návrh přitom počítal s hodnotou 120 g/km již od roku 2012.
Po kamionech a autobusech se šlape stejně, jako po osobní dopravě, nevážený anonyme. Já se snižováním emisí a tím i spotřeby souhlasím, ale tohle opatření, aspoň jak je zde popsáno, působí nepřehledně a zmateně. Pokuty a odměny způsobí zase jen zmatek.
;-\ Achjo, ten evropskej socík nám ještě dá zabrat. Doufám, že to nakonec neprojde, stejně jako Špidlův návrh na povinný sluneční brejle a opalovací krém pro zedníky...
Nerozumím zabedněnosti unie, která hází vše jen na bedra automobilek. Mohlo by se pak opravdu stát, že se jednou evropské firmy zvednou a půjdu tam, kde výroba bude levnější, místo aby tady uzavíraly výzkumné svazky s ostatními výrobci v autoprůmyslu, kteří nemají díky tomuto žádnou motivaci.
Oněch 500 vozů, vyjmutých z flotily, si určitě budou představovat jako "pro svou potřebu". Doufám, že výrobci jim ukáží, jak se věc má, až politici dostanou odmítavou odpověď.
Souhlasím se snižováním emisí, ale mělo by se jednat o komplexní opatření, ne o jednostranný nátlak na výrobce. Ale o podpoře alternativ k velkoautům se od byrokratického molochu asi jen těžko dočkáme. Byl jsem hloupý, když jsem se rozhodl přijmout odpovědnost za lidi ve státě EU a teď jsem tu na patnáct let svázán.
Na 15 let? To má být co? Jinak těch 500 aut je pěkná blbost. Nemělo by se trochu koukat taky na velikost automobilky??? Ale ten návrh s poplatkama mi přijde celkem rozumnej. Potřebuješ si zadek vozit ve velkym autě, tak zaplať.
Jsem voják a mám před sebou patnáctiletý závazek kvůli studiu. A nebo zaplatit částku rovnající se ceně nového auta nižší střední třídy ve slušné výbavě. EU mě začíná štvát, že bych nejradši zdrhl mimo a ty peníze nemám. Takže musím zůstat.
"Odpovědnost podle komise leží výhradně na výrobcích automobilů". Ja urcuji cislo a vy si to zodpovite. Nejak to udelejte, treba zavedte alternativni paliva jako lih, bionaftu, vodik a my vam na ne pak naparime spotrebni dan. Na vasi zodpovednost. Mamo, az budu velkej, chci bejt evropskym politikem.
Naši Euro-byrokrate ještě nestihli postřehnout, že existují rozdíly mezi velikostmi aut, takže dají stejné limity na 2-místná jako 9-místná. Holt - kdyby inteligence kvetla ...
** Honza
Snažím se evropský parlament pochopit. Pánové se nechávají vozit ve velikých limuzínách. Těch 500 aut má být tedy nejspíš pro ně?
No, hnal bych tu bandu klacekem!
Moje auto má 320g/km...
Tak ta reklama na prodej trabanta z bazaru dole pod tím článkem je vrcholně ironická >:D Jinak od eurokratů se něčeho smysluplného dočkáme velmi zřídka, ale nevylévejme jaksi s vaničkou i dítě: dneska jsem šel pěšky z Karláku na Albertov a myslel jsem, že z toho smradu chcípnu 8-s
I ty maju mat jako 70g???Jo? Ty lide musi mit v hlave hnoj! ;-\ Pamatam si kdyz jsem cetl ze nekdo z GM se na tiskovce vyjadril ze vliv Co2 ma na oteplovanie vliv asi taky jako kdyz vysypete odpatkovy kos do Stredozemneho mora. Takze jedine co se na to da rici je ze se radeji ty idioti maji koukat na znecistovani chemickymi tovarnama! To jako nihoho nezajima??? Jsem zvedavej ci i im daju taketo sibnute cisla. :*)
Nemám rád ekologických aktivistov typu "zabi bobra, zachrániš strom", nefandím Greenpeace, neznášam ekoteroristov, nepáčia sa mi ekologické opatrenia, ktoré majú za následok pokles životnej úrovne. Súhlasím s tým, že slepé sledovanie CO2 bez sledovania ostatných zložiek emisií (oxidy dusíku,...) ľuďom ani matičke Zemi veľmi nepomôže.
Začínam v tom však vidieť aj ekonomicko-politický podtón - emisie CO2 priamo úmerne súvisia so spotrebou, preto podľa mňa hlavný zámer je znížiť resp. nezvýšiť spotrebu ropy a urýchliť prechod na iné palivá. To súčasnej na rope existenčne závislej ekonomike iba pomôže.
"Ekologický" limit na CO2 sa na medzinárodnej politickej scéne obhajuje určite ľahšie ako direktívne nariadenie o limite pre spotrebu.