2.10. 2012 David Bureš Google+ profil David Bureš

Evropský trh s auty kazí velké slevy a kouzla se statistikami

Evropský trh s auty kazí velké slevy a kouzla se statistikami

Prodeje v Evropě klesají, a tak se automobilky snaží s touto situací všelijak vypořádat.

Ford přiznal, že s klesajícími prodeji v Evropě bojuje i tím, že jeho dealeři kupují jeho vozy, aniž by pro ně měli zákazníky. Automobilka říká, že se jedná o trend, který musí následovat.

Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodeje a servis, tvrdí, že v prvních osmi měsících roku až 30 % nově registrovaných aut v Německu bylo takových, které koupili sami prodejci. Ti automobily následně prodávají jako ojeté s výraznými slevami. Společnost Autohaus PulsSchlag zjistila, že průměrná sleva v minulém měsíci na německém trhu činila 12,1 % ceny auta.

Podle de Waarda se situace nezmění do té doby, než se zvýší poptávka, nebo než kapacita bude odpovídat zájmu spotřebitelů. Viceprezident Ford of Europe dokonce starý kontinent označuje za agresivní prostředí.

Ford se snaží minimalizovat tento druh registrací, aby neklesaly jeho zisky, musí však následovat trend. „Pokud se nebudete podílet na něčem, co je fenomén, stanete se nekonkurenceschopnými,“ říká de Waard.

Psali jsme: BMW předběhlo Mercedes jen díky kouzlům se statistikami

Automobilka chce upravit kapacitu svých evropských továren v souladu s poptávkou. To bude znamenat zrušení stovek pracovních míst. Podle americké banky Morgan Stanley Ford využívá pouze 63 % kapacity svých evropských továren.

Také General Motors není nadšen se situací v Evropě. Šéfka evropského zastoupení Chevroletu Susan Docherty říká, že Fiat a PSA Peugeot-Citroën produkují „velice děsivá čísla“ slevami, které činí až 30 % hrubých prodejních cen. „Nikdo nemůže vydělávat v Evropě, když máte pobídky na této úrovni,“ říká Docherty.

Psali jsme: Šrotovné není řešení, tvrdí agentura Fitch

Zhoršující se situace na trhu je dle šéfky evropského Chevroletu dána vládními úspornými opatřeními a klesající důvěrou spotřebitelů. Dříve se státy snažily zvýšit prodeje aut například šrotovným, nyní na takový program nemají finance. Je třeba dodat, že šrotovné není dokonalým řešením, krátkodobě sice zdánlivě zvýší prodeje, ve skutečnosti je ale pouze posune. Jakmile jsou tyto pobídky ukončeny, dochází k poklesu tržeb a nákladů.

Ford očekává, že oživení trhu by mohlo nastat v roce 2014. Prodejní výsledky v příštím roce budou dle této značky záviset na tom, zda se vlády rozhodnou zavést pobídky na nákup nových vozů. Asociace evropských automobilových výrobců (ACEA) odhaduje, že v letošním roce se na evropských trzích prodá nejméně aut od roku 1995.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman Komentář Bohumila Pečinky: Karty ve hře o Hrad rozdá Zeman

Minulý týden skončil v čele Akademie věd, včera vykročil…

Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech Británie zahájila odchod z EU. Sobotka hodlá bojovat za práva Čechů na Britských ostrovech

Velká Británie formálně oznámila Evropské unii svůj záměr…

CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu CTP staví pro Makro obří distribuční centrum v Praze, vyjde téměř na miliardu

Obchodní společnost Makro Cash & Carry ČR distribuční…

Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka Finále Plzeň nabídne nového Hřebejka

Třicátý ročník filmové přehlídky se uskuteční od 20. do…

 
 

Přidat názorDiskuse: Evropský trh s auty kazí velké slevy a…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

VW Arteon odhalil technická data. Jak rychlý je nástupce Passatu CC?

Dnes 12:49

Nástupce Volkswagenu (Passat) CC bude v době zahájení prodeje dostupný výhradně s dvěma vrcholnými motory, 2.0 TDI a 2.0 TSI.




Blesk.cz

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim zaplatí pečovatelku

Rodiče příštích paterčat si polepší, vláda jim…

Vláda ve středu odsouhlasila novelu o sociálních službách a posílá ji k posouzení Sněmovně. Norma zavádí…

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Vyhlášený Zelný trh v Brně krachuje: Ruinuje ho EET

Tradiční městský trh ničí zavedení elektronické evidence tržeb (EET). Jindy se přes náměstí v Brně nedalo…

 

iSport.cz

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co tam nejsem, výkony jsou matný

Lavický rapuje o Spartě před derby: Jsme špatný! Co…

Derby song baví internet. Ještě před nedělním výkopem se herec Jakub Štáfek, proslavený jako seriálová postava…

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým je v pozoru, řekl Rada

Sparta před derby? Pohovory a změna při bránění. Tým…

Změnil systém bránění, během pauzy pracoval s týmem na kondici a ještě stihl individuální pohovory s hráči.…

 

Reflex.cz

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur, Česko nic. Loni se jich vrátilo domů jen 82 tisíc

Obchod s migranty: Německo dává za návrat 5000 eur,…

Některé státy Evropy lákají migranty nejenom štědrými sociálními dávkami a vstřícným postupem při udělování…