Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v červenci 2014: Škoda si pomohla o 28 %, Octavia 7. nejprodávanějším vozem

David Bureš
Diskuze (170)
Zatímco prodeje Škody Octavia a Audi A3 minulý měsíc výrazně rostly, Ford Focus a Peugeot 208 si pohoršily.

Evropa hlásí stabilní situaci na trhu s novými automobily, v červenci prodeje nových aut rostly už 11. měsíc v řadě. Celkem se na starém kontinentu podle společnosti JATO Dynamics v červenci prodalo 1.081.195 vozů, o 5,4 % více než před rokem.

Z 29 sledovaných trhů červencové prodeje aut meziročně vzrostly ve 22 zemích. Výjimkami jsou například Rakousko (-13,2 %), Francie (-4,3 %), Srbsko (-13,3 %) a Nizozemí (-2,2 %).

„Na základě výsledků minulého měsíce nevidíme náznaky, že by prodeje nových aut v Evropě zpomalovaly. Nárůsty zůstávají stabilní ve většině evropských zemí, a to zejména na mnoha klíčových trzích,“ říká k prodejním statistikám Gareth Hession, viceprezident výzkumu ve firmě JATO Dynamics. Hession tak odhaduje, že evropské prodeje aut porostou i v srpnu.

Z růstu prodejů samozřejmě těží výrobci, devět z deseti nejprodávanějších značek hlásí růst prodejů. Pouze Citroënu prodeje v červenci meziročně klesly o 3,3 %. Červencové prodeje dalšího člena koncernu PSA – Peugeotu – zůstaly na stejné úrovni, vzrostly o pouhé 0,3 %.

Bodovalo naopak Audi, které si meziročně polepšilo o bezmála osm procent. Díky tomu se minulý měsíc stalo pátou nejprodávanější značkou, když přeskočilo zmíněný Peugeot. Ještě větší úspěch zaznamenala Škoda, jejíž 51.876 prodaných aut znamená meziroční nárůst o 27,8 %. Mezi značkami díky tomu Škoda obsadila devátou příčku.

Evropský trh – registrace nových aut podle značek
Poř.ZnačkaProdeje v
7/2014 [ks]
Meziroční změna [%]Prodeje v
1-7/2014 [ks]
Meziroční změna [%]
1.Volkswagen140.985+8,1965.761+2,8
2.Ford78.839+0,9593.683+4,9
3.Opel/Vauxhall72.051+8,0544.379+8,3
4.Renault67.366+5,3535.663+12,5
5.Audi63.817+7,9447.487+5,6
6.Peugeot63.634+0,3485.801+6,2
7.Mercedes-Benz56.162+6,9390.287+3,9
8.BMW53.669+9,1399.181+5,8
9.Škoda51.876+27,8351.123+19,4
10.Citroën50.967-3,3384.547+1,8
-CELKEM1.081.195+5,47.917.269+5,8

Škoda v červenci těžila z úspěchu Octavie, jejíž prodeje meziročně vzrostly o takřka 35 %. S 18.112 prodanými kusy Octavia skončila mezi nejprodávanějšími modely sedmá, čímž vyrovnala pozici z února. V lednu dokonce byla ještě o příčku výše, v dalších měsících se pohybovala na hraně top ten nejprodávanějších modelů.

V nejlepší desítce vůbec najdeme změny. Peugeot 208 tentokrát skončil až desátý, vozu údajně kazí prodeje malé SUV 2008, kterému někteří zákazníci dávají přednost před malým hatchbackem. Nissan Qashqai se naopak vyšvihl na šesté místo, nová generace japonského crossoveru zřejmě sklízí mezi zákazníky úspěch.

SUV jsou obecně oblíbenými vozy mezi evropskými klienty. Mimo top ten si JATO Dynamics všimlo prodejních úspěchů Dacie Duster (+85,5 %) či Opelu Mokka (+62,4 %).

Evropský trh – registrace nových aut podle modelů
Poř.ModelProdeje v
7/2014 [ks]
Meziroční změna [%]Prodeje v
1-7/2014 [ks]
Meziroční změna [%]
1.Volkswagen Golf41.914+10,9312.177+13,7
2.Ford Fiesta23.841+6,1191.728+8,9
3.Renault Clio23.487+11,9186.073+6,1
4.Volkswagen Polo22.471-4,1162.936-1,8
5.Opel/Vauxhall Corsa19.877+16,7153.620+3,2
6.Nissan Qashqai18.401+4,9128.762-1,8
7.Škoda Octavia18.112+34,9124.194+41,3
8.Ford Focus17.779-6,7139.290-1,7
9.Audi A317.316+23,0122.789+29,3
10.Peugeot 20816.679-10,3136.371-12,2

JATO počítá evropské prodeje na základě prodejních statistik z 29 zemí Evropy, z EU mezi nimi chybí Bulharsko a Malta, naopak ze států mimo ni jsou zde zařazena data ze Švýcarska, Norska a Srbska. V minulých měsících přehled zahrnoval i prodejní čísla z Islandu, tentokrát však tato severská země ve statistikách chybí.

David Bureš
Diskuze (170)
22. 8. 2014 09:16
Re: To je nadpis...
tak tak
ŠKODA vlastně není česká, je to NĚMECKÁ AUTOMOBILKA. Jako ano my Češi máme k ní citový sentiment z historie, ale jelikož nedělá elektromobily [odkaz] ani náležitě nepodporovala v důležitých letech 2000-2010 bezprašný LPG/CNG [odkaz] v česku a místo toho PRÁŠILA TSI a DÍZL [odkaz] ...

tak ji prostě nemáme tak docela rádi ani ji nemilujem reklama nereklama ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\ ;-\

PS: kontrolní otázka soudruidi:
KOLIK CNG/LPG PLNIČEK ŠKODA AUTO JAKO GIGAFIRMA V ČR POMOHLA či VYBUDOVALA ??
21. 8. 2014 18:47
Re: A kde je Hyundai?
a není to ve finále vlastně jedno, v obouch obchodech mají přeci stejnou šanci...
21. 8. 2014 18:13
Re: A kde je Hyundai?
No tak zrovna ix35 je příkladem extrémně odporného auta, což je způsobeno jednak špatnými proporcemi (vysoké plochy boků vs malé blatníky + vysoká kapota), nepovedenou aplikací vlnobití z jiných modelů (například na i30 to vypadá dost dobře) a špatným posazem na silnici. Není líbivé ani přitažlivé, nicméně prodává se dost dobře, což mi osobně absolutně neleze do hlavy, něco tak odporného bych si nikdy nekoupil, natž abych do toho vlezl a jezdil s tím. Je možné, že ho lidé obecně kupují prostě proto, že vypadá "jinak" bez ohledu na to, že to jinak znamená hnusně. Sportage je sice místy ke kritizování, ale proti ix35 je to jako miss bikini proti Suzan Boyle.
Nicméně to, o čem píšu, je aplikace křivek, ladících asiatům na auto pro evropany - a tvrdím, že to je špatně. Byť je mi přístup H/K sympatický v tom, že nabízí stejnou techniku ve dvou designových jazycích, tak ta asijská verze nemůže na evropském trhu bodovat dostatečně dlouho. Důkazem jsou padající prodeje, lidé zjistili, že Hyundai už není ta nejlevnější volba mezi všemi a jakmile začnou zkoumat i cenově podobnou konkurenci, jdou od Hyundai pryč. Proto se teď Hyudai snaží "poevropštit", proto dosazení Schreyera do tak vysoké pozice v koncernu, proto ta nová i20, jež je předzvěstí dalších modelů s více proevropským designem.
Avatar - Emel
21. 8. 2014 15:27
Re: Úspěch průměrnosti
Nene, jen se to s RS nějak zašmodrchalo, tak nové auto ještě není.
Avatar - _Karel_
21. 8. 2014 15:23
Re: Úspěch průměrnosti
Nakonec šestka? No vidíš, tys chtěl turbo a jezdíš v Mazdě. Já chtěl právě tu šestku a jezdím v TSI. Skoro vtipný.