Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v květnu 2017: Úspěch pro Fiat, Škoda desátá

Prodeje nových aut v Evropě se v květnu přiblížily rekordním výsledkům z doby před hospodářskou krizí. Prodeje hodně rostly Dacii, Suzuki, Toyotě nebo Škodě.
Zpět na článek
18. 6. 2017 12:51
18. 6. 2017 12:53
18. 6. 2017 13:03
18. 6. 2017 13:13
18. 6. 2017 15:50
18. 6. 2017 16:08
18. 6. 2017 18:54
18. 6. 2017 19:59
18. 6. 2017 21:59
18. 6. 2017 23:11
18. 6. 2017 14:01
19. 6. 2017 00:41
18. 6. 2017 13:04
18. 6. 2017 13:07
18. 6. 2017 13:19
18. 6. 2017 12:58
18. 6. 2017 13:01
18. 6. 2017 16:35
18. 6. 2017 17:09
18. 6. 2017 17:06
18. 6. 2017 18:08
18. 6. 2017 19:51
19. 6. 2017 09:21
19. 6. 2017 10:54
19. 6. 2017 11:50
19. 6. 2017 19:11
18. 6. 2017 17:09
18. 6. 2017 17:41
18. 6. 2017 17:57
18. 6. 2017 18:00
18. 6. 2017 18:02
18. 6. 2017 18:27
18. 6. 2017 18:57
18. 6. 2017 19:07
18. 6. 2017 19:28
18. 6. 2017 20:38
18. 6. 2017 21:09
18. 6. 2017 21:19
19. 6. 2017 01:42
19. 6. 2017 11:52
18. 6. 2017 19:29
18. 6. 2017 20:16
18. 6. 2017 21:23
18. 6. 2017 20:55
19. 6. 2017 00:23
Avatar - holden2
18. 6. 2017 12:11
skodovka se bude za chvili prat s dacii
skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Rozbalit vlákno
6
Avatar - _Karel_
18. 6. 2017 12:20
Re: skodovka se bude za chvili prat s dacii
Vždycky jsem tě měl za dobytka, ale relativně inteligentního a dokonce vtipnýho. Neustálým opakováním stále stejného souvětí ale vypadáš jako čím dál větší degen.
18. 6. 2017 12:40
Re: skodovka se bude za chvili prat s dacii
Víš, je téměř jisté, že vlastním několikrát dražší a silnější auto než ty. Ale kdybych napsal takovouhle ubohost, připadal bych si jako klaun. Jezdím i se škodovkama, nejsem jejich obdivovatel, ale ty jsi jenom zoufalec. Malej, hloupej upocenej žvanil.
18. 6. 2017 15:54
Re: skodovka se bude za chvili prat s dacii
Když si vzpomenu na tvoje příspěvky proti Lexusu, nemáte si s holdenem moc co vyčítat.

Btw, víš, je téměř jisté, že jsem hezčí, chytřejší a mám ho několikrát většího než ty (auťáka, samozřejmě), ty kluku jeden skromná ;-)
18. 6. 2017 12:42
Re: skodovka se bude za chvili prat s dacii
Tak to jsi cílová skupina :yes: ;-)
18. 6. 2017 13:35
Re: skodovka se bude za chvili prat s dacii
On je urazený, lebo kolega dostal fabiu a on zase nič >:D
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2017 13:50
Re: skodovka se bude za chvili prat s dacii
Aspoň bys mohl vymyslet něco nového. Dřív se tomu dalo i zasmát, teď už jsou to jen slinty.
Avatar - _Karel_
18. 6. 2017 12:17
Pánové vzpamatujte se!
Řádí vám tam nějaký šotek. K článku o evropských prodejích dal 71 fotek Kodiaqa, o kterém jinak není v článku ani zmínka.
Rozbalit vlákno
6
18. 6. 2017 12:42
Re: Pánové vzpamatujte se!
Po shlédnutí článku jsem chtěl napsat něco v podobném duchu. Já už se fakt nedivím, že je tahle redakce lidem pro srandu. Takhle se ztrapňovat.
18. 6. 2017 12:44
Re: Pánové vzpamatujte se!
Redakci imponují holdenové a jemu podobní čtenáři, zřejmě se nachází na podobné IQ výši a tak spolu takto "komunikují".
Avatar - _Karel_
18. 6. 2017 12:48
Re: Pánové vzpamatujte se!
Občas si říkám, že nemusí být placení škodou, že jen přehnaně reagují na pochopitelný větší zájem o domácí značku, ale toto? Je to tu už ohrané klišé, ale přejmenování na www.škoda-auto. cz by bylo vážně na místě (kdyby takový web už neexistoval).
18. 6. 2017 15:58
Re: Pánové vzpamatujte se!
Takhle protlačovat Škodu, aniž bych jí byl placen, by byla skoro úchylka.

Nic proti Škodě, jsou to slušná auta.
18. 6. 2017 12:55
Re: Pánové vzpamatujte se!
A to už ani nemluvíš o tom že v tabulce prodejů za květen 2017 je v záhlaví 4/2017. Holt vezmu původní tabulku nahážu do ni čísla a lipa. Kvalitní práce na tomto serveru. Hlavně že se tady týden rozebíra herka s milionem a čtvrt na hrbu.
Avatar - _Karel_
18. 6. 2017 13:00
Re: Pánové vzpamatujte se!
K té "herce" - já jsem si to rád přečetl, zejména poslední díl psaný Vaculíkem, je to rozhodně zajímavý v kontextu toho, jak v bazaru je neprodejný auto s 300tkm, a v kontextu toho, jak je fabka levný auto. Ale kua 4 články? Bylo to nutné? Ten Machala se prostě zbláznil. ;-\
18. 6. 2017 12:51
Mazda
je vůbec zajímavý úkaz. Všichni ji chválí, jaká dělá pěkná, skvěle jezdící a spolehlivá auta, která nepodlehla módě downsizingu. Ale nikdo ji nekupuje.
Rozbalit vlákno
50
Avatar - _Karel_
18. 6. 2017 12:53
Re: Mazda
Jo, tomu se divím už pár let. Žádné reálně znějící vysvětlení nemám.
Avatar - Emel
18. 6. 2017 13:03
Re: Mazda
Obecně jsou dražší a hůř konfigurovatelné. Trojce chybí kombík. CX-3 je malá, stejně jako 2 - a to jsem právě vyjmenoval prodejně nejzajímavější kategorie.

Šestka se prodává docela dobře, hlavně v benzínu... MX-5 taky... ty to ale nevytrhnou.
Avatar - _Karel_
18. 6. 2017 13:13
Re: Mazda
Dražší - než třeba Oktávka a Golf ani ne. Konfigurovatelnost a absence silnějších motorů - to je podle mě problém jen menší části kupců. Výbavy jsou dobře poskládané, nejprodávanější manuál moc omezený není, problém je když chci automat.
Celkově mi z toho vychází, že je důvod k ne ideálním prodejům, ale nevidím důvod být na úplném chvostu, motat se kolem dvacátého místa.
Avatar - Emel
18. 6. 2017 15:50
Re: Mazda
Oktávka je samozřejmě taky relativně drahá, ale
- je o kousek větší, lift je z mého pohledu jako rodinné auto ok, 3hb ne
- prodeje táhnou firmy, v naftě, často na operák
- operák těží z vysoké zůstatkové hodnoty Octavie
- už jsem nějakou dobu u Mazdy nebyl, ale pokud se nic nezměnilo, tak slevy moc nejsou... a pak je nejlevnější dvoulitr za 460 relativně dost. Vem si, že parametry jsou +- totožné jako to 1.0TSI.

Výbavy nejsou poskládané špatně, ale všem se nikdy nezavděčíš... a třeba zadní senzory a vyhřívané sedačky až v Attraction můžou být problém.
18. 6. 2017 16:08
Re: Mazda
Operaky jsou bublina, ktera splaskava a splaskne mozna uplne. Hertz je v insolvenci napriklad. Hlava mi nebere, jak Golf GTD za 700 tis s najezdem 20tis/rok na 12 mesicu muze stat 5500kc mesicne bez DPH nebo MB E220d za 1.3mega+ 10 tis nesicne bez DPH na 6 mesicu, s najezdem 15 tis. S 1% spoluucasti. Ano, jsou to ceny pro vetsi firmy, presto at mi nikdo nerika, ze se na tom da vydelat. Jo, operak na 2-4 roky s cenou co ti vxplivne konfigurator na netu a spoluucasti 10% min 10 tis, to uz dava smysl. Ale "vykouzleny" ceny pro fleety a vetsi odbery jsou tak nizke, az je to smesne. A ty auta pak prodaji komu? No prisli na to, ze nikomu.

A budes se divit, ale Sup je treba pak drazsi nebo za stejny prachy jako 2x drazsi premie.

Ono i tech firem nabizejici operaky se vyrojilo jak maku. Vse ve stylu OVB mi prijde.
Avatar - Emel
18. 6. 2017 18:54
Re: Mazda
Neřekl bych že splaskává. Operák je v principu dobrá věc a co pozoruju tak jeho podíl stoupá. Samozřejmě ty leasingovky si to musí spočítat a podobné nabídky jsou asi nesmysl, ale taková ta klasika, tj. střední mainstream kolem 10k měsíčně na 3-4 roky s nájezdem 30-40 může IMO fungovat dlouhodobě.

Leasingovka to jen zprostředkuje, ty speciální nabídky spíš závisí na tom, když nějaký dealer potřebuje splnit kvótu na nějaký bonus.

Mimochodem, Hertz má v akci za 9.099 Passat Variant Comfortline s nájezdem 20t ročně, to je taková normální nabídka.
18. 6. 2017 19:59
Re: Mazda
Pokud je ta cena adekvatni, proc ne. Jenze pokud je adekvatni, az tak vyhodne to neni. Ceny " podpultove" jsou ale hodne nizke, stejne jako produkt "havarijni pojisteni s 1% ucasti min 1000kc" . Kdy kazdy maly skrabanec stoji nekolik tisic.. to prece selskym rozumem nemuze fungovat.

Dalsi priklad co znam - BMW X1 7500kc mes bez DPH. Na rok. Auto za 900 tis cenikove. Pani ze chce neco vetsiho, sla pro Superb, ten od 11.
Avatar - woody-alien
18. 6. 2017 21:59
Re: Mazda
No hele, jsou tam takový "svérázy národní konfigurace". ;-)
Mrknul jsem třeba na 6-ku. Že je 2.5 benzín jen s automatem a výhradně v nejvyšší výbavě, to za velký problém nepokládám. Horší už je to, že když se spokojím s dvoulitrem (pak tedy 165k) a manuál je pouze v jediné (druhé nejvyšší) výbavě čímž ovšem ztrácí glanc finanční výhodnosti proti automatu. A z druhé strany - automat k G165 zase pouze v jediné výbavě, tentokrát nižší, takže člověk ochotný za něj připlatit je potrestán chudší výbavou oproti manuálu. Takže ve výsledku laboruješ a laboruješ až možná někdy prostě dolaboruješ ke konkurenci, která není tak krutopřísná. ;-)

Mně je Mazda sympatická, ale není to žádný "nadmainstream" (záměrně se vyhýbám zde profláklému ty-víš-jakému termínu :-) ) , abych ignoroval konkurenční nabídky.
Avatar - white label
18. 6. 2017 23:11
Re: Mazda
Že by "supermainstream"??? No, to ne, ten je přece jenom jeden! ;-)
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2017 14:01
Re: Mazda
Koukám na prodeje Dvojky a docela zírám, vyloženě propadák. Asi jí škodí drahá japonská výroba. A pak stupidní provázanost motorizací a jednotlivých výbav...Trojka jen na tom jen o kapku lépe.
Avatar - Jaros71
19. 6. 2017 00:41
Re: Mazda
Vyjímka je Mazda v Jihlavě...na CX5 předváděčku jsme dostali -150 tis kč slevu.
Tak se firemním vozem stala i Mazda.. ;-)
18. 6. 2017 13:04
Re: Mazda
Ono je to zajímavé hlavně ve srovnání s ostatními japonskými značkami. Určitou roli dělá určitě cenová politika.
18. 6. 2017 13:07
Re: Mazda
Jsou značky, do jejichž servisu mám cca 60 a více km. Servis Škoda 5 km. I když ji momentálně nemám. I takhle se lidé rozhodují a je to logické.
Avatar - _Karel_
18. 6. 2017 13:19
Re: Mazda
Když to do Mazdy budeš mít 60km a do škody 5km, stejně ve finále po pár letech najezdíš do servisu stejně km. >:D Jen vtípek. ;-)
18. 6. 2017 16:08
Re: Mazda
Mazda 2 je na svou třídu dost drahá (obecně si myslím, že malá auta kupují hlavně lidé, kteří nemají na rozdávání). Mazda 3 relativně taky, absence kombi ji samozřejmě trochu škodí. A Mazda 6 už je auto střední třídy, které se kupuje ve velké míře do fleetů a je otázka, jak má Mazda nastavenou prodejní politiku pro firmy.

Jízdně jsou to výborná auta, zpracování na úrovni, atmosférický benzín je díky linearitě nárůstu výkonu a absenci prodlev neuvěřitelně pohodlný. Kolik lidí to však ocení, to nevím. Dost možná se většině kupců líbí, jak to turbo zatáhne, aniž by člověk podřazoval. A tudíž neberou atmosférické motory jako přednost. Spolehlivost už si s tím vůbec nespojují, protože většinou ani neví, jak vůbec spalovací motor funguje, natož jaký je technický rozdíl mezi atmosférickým a přeplňovaným motorem...
18. 6. 2017 12:58
Re: Mazda
Naštěstí není jen evropský trh.
18. 6. 2017 13:01
Re: Mazda
Jistě, ale já se pazastavuju nad situací na Evropském trhu. Nad kontrastem mezi vnímáním značky a reálnými prodeji.
18. 6. 2017 16:35
Re: Mazda
Ty víš, jak je Mazda vnímána v jiných evropských státech? Co čtu jiné zahraniční weby, tak se tam Mazda jako u nás neřeší. Možná to bude jen místní komunitou.
Avatar - white label
18. 6. 2017 17:09
Re: Mazda
Přesněji, místní internetovou komunitou...
Avatar - white label
18. 6. 2017 17:06
Re: Mazda
Nesmíš brát zdejší diskuse moc vážně, podle nich by např. právě (a nejen ona) Mazda měla v prodejích otřesné produkty koncernu VW doslova válcovat, realita je ovšem poněkud jiná...
Evropa je prostě dlouhodobě plná masochistů, kteří se chtějíí zbavit svých snadno vydělaných peněz a proto je utrácí za nový "VW šrot". ;-)
18. 6. 2017 17:46
Re: Mazda
Jedna věc je samotné auto a druhá marketing a služby kolem něj. Čím méně toho člověku říká to první, tím víc ovlivní jeho výběr to druhé. A lidí, pro které je auto víc než přepravník z A do B, je dnes menšina.

Rozhodně tím nechci říct, že VW si kupují jen lidé, kteří nerozumí autům. Ale auto jako kus techniky má na prodeje pouze omezený vliv. Mazda nemá oproti VW v Evropě takovou reklamu, síť prodejen a servisů atd.
Avatar - white label
18. 6. 2017 18:08
Re: Mazda
To je pochopitelně pravda.
Zrovna mě marketing automobilek ovlivňuje naprosto minimálně a produkt si primárně nevybírám podle značky (mě musí přesvědčit konkrétní produkt, ne marketing, nebo zdejší diskuse), a přesto jsem aktuálně u konkurence koncernu neskončil, a vzhledem k tomu, že už k němu nějakou chvíli patří i Porsche, zvyšuje se tím pravděpodobnost, že tomu tak ještě nějakou dobu bude. Samozřejmě, že zdaleka ne všechny produkty koncernu VW jsou "TOP", ale celkově patří spíš k nadprůměru nejen v prodejích.
Ovšem souhlasit s tím pochopitelně nikoho nenutím. ;-)
Avatar - speedfred
18. 6. 2017 19:51
Re: Mazda
teba možno marketing/prip reklamy na auto nezaujímajú,lebo sa tomu troška rozumieš.
Mám ale známeho,ktorý kupoval prvé nové auto a v TV náhodou videl reklamu na Fiat Tipo,tak sa išiel mrknúť k dilerovi a už ho má doma. :-)
19. 6. 2017 09:21
Re: Mazda
Tak to je dobrá zpráva, že už i u Fiatu se to naučili dělat (mimo dobrý auta).
Resp. možná to začali dělat jako u VW. Čím horší auta, tím víc prodejů...

A třeba se to zase časem otočí...
>:-[]
Avatar - speedfred
19. 6. 2017 10:54
Re: Mazda
tak ja Fiat-u celkom fandím,a nikdy som netvrdil že robia/robili zlé autá.
Avatar - wakantanka
19. 6. 2017 11:50
Re: Mazda
očividne im to Tipo funguje, keď rastú o 14 % :-) a ako vravíš, konečne sa rozhýbal aj Fiat v oblasti marketingu u nás a je to na cestách aj vidieť. :-)
Avatar - miromen
19. 6. 2017 19:11
Re: Mazda
Lidi jsou koncernem zmasirovani. Mužou za to třeba i stranky jako je např. mistni auto.cz. Ono je to vidět i na jinych webech, kdy si někdo přijde pro radu v diskuzich, co si ma koupit a v hledačku ma, koncern nebo koncern a do třetice koncern. Když se mu nabidne nějaka jina alternativa, tak začinaji přichazet pochybnosti. Takže je hodně těch, kteři se ani neobtěžuji navštivit salony jinych a automaticky šmaruji ke koncernu, u nas samo hlavně ke škodovce. Tohle znam a zažil i ve svojem okoli a zdaleka nejsem jediny, kdo poznal prakticky stejny přistup.
Avatar - white label
18. 6. 2017 17:09
Re: Mazda
Nesmíš brát zdejší diskuse moc vážně, podle nich by např. (a nejen ona) Mazda měla v prodejích otřesné produkty koncernu VW doslova válcovat, realita je ovšem poněkud jiná...
Evropa je prostě dlouhodobě plná masochistů, kteří se chtějíí zbavit svých snadno vydělaných peněz a proto je utrácí za nový "VW šrot". ;-)
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 17:41
Re: Mazda
uz som to tiez pisal x krat... tuto znacku aj ja inak vzdy moc chvalim ale jej nizke predaje jak v eu tak v amerike su pre mna az sokujuce ... cakal by som ze budu v eu kdesi na urovni aspon takej dacie alebo seatu ... dokonca ved maju toko krasnych modelov... nechapem.. pritom u nas mazdy aj dost vidim ( 3ky, 6tky aj CX5ky aj CX3ky ) tak neviem ci v zapadnej eu sa predavaju pomenej ale tie predaje na to ake ma paradne vozy a kolko ma spolu modelov su podla mna mizerne ... taka dacia by s tolkymi vozmi ako ma mazda uz atakovala v eu mozno aj forda ale iste by sa nemotala kdesi na chvoste tabulky... viem ze kedysi mazdy dost hrdzaveli.. a kazdy moj znami sa ich akoby "bal" kupit a sli svojho casu radsej do fabii alebo SX4ky a tak podobne... ale dnes uz hadam tento ich problem zmizol nie? sme predsa uz v 21 storoci a mazda by to mala mat uz davno omaknute ...
18. 6. 2017 17:51
Re: Mazda
Proč srovnáváš Mazdu s Dacií? To je asi jako "kolik třešní, tolik višní" :-)
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 17:57
Re: Mazda
zrovnavam pocet modelov... ;-) ... na to kolko ma v eu mazda modelov su jej poslabsie predaje pre mna stale tazko definovatelne...

inak taku mazdu 2 stretnut je ozaj sviatok... aj tu sucasnu aj tu predoslu... ale zbytok fakt na cestach vidim.. 3ky 6tky CX5ky C3ky vidim tak neviem... rovnako predaje v severnej amerike nic moc... pritom japoncov od toyot yalebo hodny tam miluju .. a zaseneverim ze je to len o cene lebo mazda nadalej nie je premiantom
18. 6. 2017 18:06
Re: Mazda
Počet modelů možná, ale jsou to úplně jinak zaměřená auta. Kdyby se oboje prodávalo stejně, byla by to jen náhodná korelace.
18. 6. 2017 17:54
Re: Mazda
Jinak ty jsi přesně to, z čeho si tu white label a ostatní dělájí prču. Velebíš tu atmosférické motory, Japonce a pak si koupíš foukaný Polo.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 18:02
Re: Mazda
no keby mazda 2 bola kusok vacsia v kabine a aspon o 500 eur lacnejsia a kusok za danu nizsiu cenu este aj vybavenejsia nemam problem.. ale stejne by jej 66kw verzia 1,5ky nemala taku dynamiku aku ma 66kw turbo... ja som mazdu 2 pozeral ale bola uz kusok aj draha a nic extra vybavena na danu cenu ... pritom pocitovo bola fakt asi najlepsia v malej triede ale sam vidis ako "uzasne" sa predava jak u nas tak aj u vas ... je to proste kusovka... a za jej cenu mas uz v podstate o triedu vacsi ceed a snad este lepsie vybaveny ... proste mazdy su dnes uz drahsie aj ked v minulosti tak nevycnievali cenou co si pamatam... mne sa 2ka pacila ale cieli uz skor asi na nejakych solventnejsich ... ;-\
18. 6. 2017 18:16
Re: Mazda
Argument s cenou - ok. Mazda 2 je opravdu drahá. Ale existuje tu např. Swift, Rio, Corsa, Fiesta, Yaris apod., pokud chceš malé auto se čtyřválcovou atmosférou, které umí být za rozumné peníze. Jenomže ty tu voláš po tom, jak jsou atmosféry skvělé, a pak napíšeš, že turbo víc jede. No dobrý den! Atmosféra se kupuje kvůli plynulému nástupu výkonu a kvůli absenci potenciálně problematického elementu. Dynamicky je na tom v porovnání s podobně velkým turbem pochopitelně hůř.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 18:27
Re: Mazda
aku uzasnu stvorvalcovu atmosferu ma swift? akoze tu jedinu 1,2ku? alebo rio ... ved tam aj ta jeho 1,4ka nic moc.. mimo mesto ozaj to musis tocit aby to slo... kym v pole mam aj pri 130tke snad ani nie 3300 ot a auto sa sprava motoricky aj mimo mesta ako o triedu vacsi voz... nemal by som problem s atmom v malom aute ale bohuzial casy 1,6tky a nejakych tych serioznejsich atmosfer ako bola naprikld 1,6vti v 207 su uz davno fuc.. ved dnes je to sama mala 1,2ka ktorej musis stupat pod krk aby vobec sla... zrovna mazda 2 s 1,5kou sa mi javila uz aj mimo mesto ako ideal ( tiez toci pro 130 len okolo 3400ot a je uz pouzitelna aj mimo mesto ) ale ako vravim.. za 12 800 eur 55kw zaklad bez delenych sedaciek a na plechacoch ( takyto kusok som okukoval na predajni ) to bolo pre mna cenovo velke sklamanie ... a keby som uz chcel lepsie vybavenu a silnejsiu mazdu 2 s atmo na nejakej slusnejsej urovni tak kludne by som za nu musel dat aj 15-16 tisic eur ( to uz radsej rovno golfa nie? ) ... takze to mas tak.... takisto corsa alebo punto.. ake seriozne atmo ti dnes uz daju tito dvaja? ... ved uz ani nic moc v ponuke nemaju alebo aku atmo ti da 208?... tu trojvalcovu 62 kw paradu so zrychenim na urovni feldy? takze ak nechces maleho lenocha tak dnes uz nemas ani na vyber a vezmes aj tu corsu uz radsej s turbom alebo baleno s turbom.. bohuzial.. alebo bohudik? neviem... kazdy sa musi sam rozhodnut kde jazdi a ako jazdi a kolko najazdi

ja by som mazdu 2 s atmo inak bral.. ale ta 66kw pouzitelnejsia verzia v nejakej lepsej vybave ( rozumej uplne bezna vybava podstatne lacnejsej konkurencie ) je ozaj uz cenou pomaly ako golfik ... nechapem ale nesalim a mazda 2 je v tomto fakt predrazena
Avatar - Emel
18. 6. 2017 18:57
Re: Mazda
Jo, to je vono. Kdyby byla vybavenější, silnější a levnější... tak už by to byla úplně jiná nabídka ;-)

Já bych si eventuálně uměl představit koupi benzínové 6 a 3... a nevadilo by mi připlatit si něco za ty neměřitelné veličiny.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 19:07
Re: Mazda
ved to.. ono prave 3ky na cestach uz vidno hodne .. lebo v tychto vodach uz ludia ani okolo 17-20 tisic asi nemaju problem dat za auto .. ale dat 15 tisic za malu mazdu 2 je ozaj moc... v malej triede ozaj ludia az tak nejake naslapane kusky nepreferuju a drviva vacsina malych aut sa predava stejne kdesi v rozmedzi 10-14 tisic co tak vidim ... a kto uz ma aspon 15 tisic na auto tak ten uz zvazuje asi skor ASX alebo vitaru ako malu mazdu 2 ;-) .... mazda 2 je pekna vyzera kvalitne ale je draha a to uz aj ako holatko :-(
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2017 19:28
Re: Mazda
No vidíš. Nediv se nízkým prodejům Mazdy, když jsi sám dvojku obešel obloukem, protože je (parafrázuji tebe) malá, drahá a 1.5 atmo nejede. >:D Jak zodpovědně Mazda přistupuje k antikorozní ochraně, by mě docela zajímalo. Jejich poměrně nedávný laxní přístup by mě když ne odradil, tak aspoň přiměl se důsledně poptat u dealera či zastoupení v ČR. Na webu mají poměrně složitou formulaci, že dávají záruku tuším 3 roky na povrchovou korozi lakovaných dílů a 12 let na proděravění lakovaných dílů...Na fóru jsem se dočetl, že ochrana podvozku CX3 z výroby dostatečná není.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 20:38
Re: Mazda
tak ono ta 1,5 atmo v mazde 2 jede... len to chce aspon tu 66kw verziu... lenze ta zase uz pod 13 tisic eur cenou nejde ... ja som bol hlavne limitovany cenou .. lebo ak by som mal 15 tisic tak kludne siaham aj po ASX a neriesim ziadne male auto .. ale za 12 a pol tisic ozaj vyskakovat moc nejde.. ale uprimne.. to ASX by som dnes este stale nevyuzil.. pre dvoch take polo alebo fabia proste bohate postaci ;-)

ja som uz par predoslych generacii 3ky hrdzavych videl ... a to aj strieborne metalicke kusky .... a to pritom vobec nie su nejak stare vozy ... tak preto sa pytam ako to poriesili... lebo mazda 2 je krasna ale v nasich klimatickych podmienkach by ma to asi stvalo keby mi po troch rokoch uz kvitla ... tu verim viac autam ako polo fiesta clio
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2017 21:09
Re: Mazda
Každý je limitovaný cenou. A když u Mazdy silnější varianta motorizace automaticky znamená změnu výbavy a příplatek 90 tisíc, tak není divu, že se neprodává.

Myslíš asi první generaci Trojky, že? Ta rezivěla příšerně, horší než Felicia. Nevím jak dnes, ale donedávna Mazda nepoužívala pozink karoserie, místo něj měli nějakou jinou, levnější technologii...A sorry jako, ale protikorozní ochrana je pro mě základ, přes který nejede vlak...Nicméně prohnilé prahy a blatníky po pár letech jsou snad minulostí.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 21:19
Re: Mazda
tak ono ani polo ti so zakladnym 55kw litrovym motorom uz neponukne comfortline vybavu aku mam .. tam mas len tu zakladnu trendline .... a comfortline mas az od tsi oturbenych kuskov... ale obecne mas pravdu.. japonske vozy su stavane inak ako koncern alebo korejci a ked uz chces slusnejsiu mazdu 2 razom si priplatis aj dalsich 3 tisic eur.. pritom u pola na to staci doslova par stovak voci zakladu .. uz podobny "problem" prudkeho narastu ceny som postrehol pri lanceri v r 2011 ( ktory kupoval bracha ) kde zaklad 1,6 mivec bol za 14 ale ked si chcel len kusok silnejsiu 1,8micku s par blbostami navyse tak razom stala uz okolo 17 tisic.. proste toto je take kusok zvlastne u tychto vozov made in japan ...

sused naproti ma taku 3-ku jazdenu ... striebornu metlu .. tipujem rok vyroby tak okolo 2004/2005... a ozaj o moc menej hrdze na kasni ako nasa felda z r 2001 nema... pritom fabie z tych rokov kde nic tu nic.. ako nove :-O
Avatar - twistedTSD
19. 6. 2017 01:42
Re: Mazda
Docela mě teď zaujal přístup Hyundai (i30). Žádná velká konfigurovatelnost, docela striktní systém výbav a paketů. Ale v podstatě veškeré mé požadavky splní akční výbava, která se pohodlně vejde do 400 tis. Že ti chybí vyhřívané sedačky nebo parkovací kamera? No problemo, dealer vše ochotně pořeší. Samozřejmě někdo bude nadávat, že autoklima nebo full LED se váže k top výbavě, což u Octavie řešit nemusíš.

Jak říkám, Fabia (vlastně skoro cokoli) měla taky výrazně kvalitnější protikorozní ochranu než Mazda v té době. U té japonští experti evidentně nepočítali s tím, že by jejich auta přišla do kontaktu se solí nebo by je někdo provozoval i po záruce.
Avatar - wakantanka
19. 6. 2017 11:52
Re: Mazda
hm neviem ako teraz, ale nie tak dávno bola Mazda v situácii keď nestíhala vyrábať. To je imho pre automobilku dobrá správa a nejaký trhový podiel riešiť nemá zmysel, hlavne ak ma dobre nastavené marže pri predaji. :-)
18. 6. 2017 19:29
Re: Mazda
Vysvětlení je prosté. Příšerné čekací lhůty na všechny modely. Znám dva lidi, kteří čekání na Mazdu vzdali. 5-6 měsíců je běžná doba. Potom svou roli hraje i to, že Mazda je v nižších výbavách poměrně drahá. Výhodná je naopak v nejvyšších výbavách, ale ty se tak moc neprodávají. Dále je tu relativně malá dealerská síť, takže lidi na Mazdu tak často nenarazí. Ve spojitosti s nevýraznou marketingovou kampaní nemají šanci upoutat i přes jednoznačné klady. A v neposlední řadě je Mazda stále synonymem pro špatnou antikorozní úpravu. Ono to už není tak tragické jako deset let zpátky, ale lidská paměť je na některé věci dlouhá a pošramocená reputace se napravuje obtížně a dlouho.

Za sebe mohu říct, že jsem si Mazdu koupil po velmi dlouhém přemýšlení a z auta jsem zatím nadšený. Není perfektní a realisticky vidím, v čem je třeba koncern lepší. I přesto bych si ji vybral znovu, naprosto nelituji koupě. Je to auto, které je radost řídit. V tomhle Mazda jen těžko hledá konkurenci.
Avatar - white label
18. 6. 2017 20:16
Re: Mazda
Čekací doba 5-6 měsíců není nic extrémně výjimečného ani u koncernu, myslím při individuální konfiguraci, tedy ne skladovky.
Avatar - WinDiesel
18. 6. 2017 21:23
Re: Mazda
Bohužel pro ČR platí:
hlavní priorita - Japonsko (a teď tam prodávají hodně v dieselu, dřív šel diesel jen do Evropy, teď to vázne stejně jako benzín)
priorita č. 2: USA a západní Evropa USA se diesely začínají prodávat také, takže další problém)
potom dlouho nic ................................ a až potom ČR, vždy to tak bylo, prioritu mají trhy kde se neprodává po stovkách ale po desetitisících.
Nicméně se situace může zlepšit s výrobou CX-4 a CX-8, faktem je že portfolio je úzké.
Avatar - 3_diamanty
18. 6. 2017 20:55
Re: Mazda
tak to ma byt... clovek ma mat pocit ze toto auto je to spravne :yes: gratulujem :yes:

ja som navzdory kdejakym okukavaniam to iste citil pri vw... polo je podvozkovo tiez inak slusne ale ma tiez svoje chyby.. zadna naprava dost bucha ... zadne kola akoby buchali v kazdej jame ktoru prejdem ... hluk od kol je nad 80 tiez uz dost citelny .. niektore tie veci samozrejme zistis az v reale to sa nedaju ani staticky ani povedzme pri kratkej predvadzacke mestom zistit ... lenze ja si nepotrpim na nejaky luxus a aj podvozkovo mi to co ponuka koncern fakt vyhovuje... zvlast po presadnuti z feldy je to stejne skok o tri styri levely vyssie .. ono koncern nezvlada tak dobre motory ako mazda a tiez vidim moznosti zlepsenia aj co sa tyka palubovky dizajnovo ako takej ( materialy su ale myslim v pole stale este ok ) .. ale tak ziadne auto nie je dokonale a musis ho mat rad take ake je... a akceptovat aj nejake tie jeho chyby ... na vw sa mi ale zase pacia tie kdejaje dotiahnute detaily az do konca... ci uz klucky dveri... madla dveri v kabine.. volant.. madlo kufra ukryte v logu alebo tvar a velkost vyduchov ventilacie... vsetko je take "solidne" a mam z toho dobry dojem ( naopak japonci taketo detaily az tak nezvladaju a niektore tieto veci ako vyduchy ventilacie alebo madla dveri u nich posobia az podivne a neraz aj moc fadne .. cest vynimkam )
Avatar - Sumi2000
19. 6. 2017 00:23
Re: Mazda
Mazdy jsou moc drahé..a nedávají zajímavé slevy.
18. 6. 2017 22:20
Fiat (snad) na dobré cestě
Fiat na páté příčce evropské značkové hitparády, to si dám líbit! :-) :yes: Blahodárné účinky velmi povedeného Tipa, velkoryse nabízeného ve třech karosářských verzích, se už zřejmě začínají naplno projevovat. Teď ještě kdyby co nejdříve dorazil nástupce Punta.. :-O
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
18. 6. 2017 23:16
Re: Fiat (snad) na dobré cestě
Neboj, Argo už je na cestě... a s aktuálním Tipem si jistě bude dobře rozumět... >:-[] ;-)
Avatar - Joky
19. 6. 2017 07:52
Re: Fiat (snad) na dobré cestě
zajímalo by mne , který debilni Škodomil ti dal mínus....
Avatar - Jaros71
19. 6. 2017 10:25
Re: Fiat (snad) na dobré cestě
Dobrá zpráva pro Fiat... :yes:
Auta se znovu prodávají..bez nových modelů to nejde.
Mohli by nahradit Freemont , ten byl celkem hitem.
Avatar - Stejsn
19. 6. 2017 10:44
Re: Fiat (snad) na dobré cestě
Musím říct, že reklama na Tipo je skutečně pěkná a je hodně vidět. A propaguje vlastnosti auta, ne pocity nebo pofidérní kraviny typu připojení na sociální sítě a dálkové ovládání telefonem. Nicméně na ulicích ho ještě moc nepotkávám. Pokud se ale do Evropy brzy dostane Argo a Fiat nesleví ze své reklamní aktivity, řekl bych že se bude prodávat dobře.