Pres 20 let se to dela. Stejny s malyma zmenama. Stejna silueta, ne moc jina velikost, mozna horsi motory. Je obdivuhodne jak jsou motoristi malo narocny. Trochu to pripomina streleny teslisty. Svet se meni, auta taky.
Munisy sbiram. Veterany nekupuju. Na serialy nekoukam
a co potom Carrera alebo Gecko .... ;-) ... neplaces nad nespravnym hrobom? v dobrom :yes:
navyse ked porovnas prvu a tuto tretiu octavku tak je ten rozdiel uz na pohlad vyraznejsi ako medzi 20 rokov starym Geckom a tym novym ... uz len samotne kukadla najnovsej faceliftovanej octavky su velkym odlisenim od ktorejkolvek skody za poslednych XY rokov...
Tak pokud máš takové "znalosti" o Octavii, tak ses tady na autowebu jedině prvotřídně ztrapnil. Octavia se prý dělá 20 let jen s malýma změnama - jasně, ale každá generace stojí na úplně jiné platformě, má jiný rozvor, rozchod, většinou i motory, nápravy, kompletní karoserii, interiér - ale jinak je to úplně, ale úplně stejné auto! >:D >:D >:D Tomu říkám parádní kandidatura na legendární "Zlatý ventilek" těchto diskusí! >:D >:D >:D
A spousta jiných lidí/firem v tom vidí naprosto běžné spotřební auto dané kategorie tak, jako v ostatních autech od jiných značek, typicky v ceně 450 -700tKč, a nic víc v tom nehledá. Pokud chceš jakou takous exkluzivitu a výjimečnost, tak se bavme o autech od 2M nahoru, ale ne o tuctovém spotřebáku.
Na zacatku sem napsal, ze se z oktavky dela modla. Je to obdivuhodne na to, ze to je 20 let stare auto. Jako bych 20 let kupoval stejne boty, stejnou kosili, jenom s jinyma knoflikama nebo tkanickama.
Mne se to netyka, ja bych si to nekoupil. V +- stejne cene je mraky jinych zajimavejsich aut. Ale prosti gustu zadny disputat.
Osobne bych nekoupil zadny auto z ty tabulky uz proto ze jsou v ty tabulce. A tech co se tam nevesly jen proto ze si to nekoupil kdejakej lojza z horni dolni je vic nez tech co se do ni dostaly. Mezi tema si urco vyberu.
Jenže totéž můžeš napsat (mimo SUV) prakticky o všech dalších autech z té tabulky, protože podobně jako u Oktávky jsou na trhu pod stejným jménem běžně 20 - 40 let. A to, že ty pod tím vidíš stále to samé, je čistě tvůj osobní problém.
A samozřejmě věřím, že si vybereš i mimo první dvacítku. Přece takové sedmičkové BMW, které je na trhu 40 let, je v každé generaci úplně jiné auto, zatímco Okta nebo Golf jsou úplně stejné, že?
Já si třeba 20let kupuji stejné boty. Jsou dvě, vždy s patou vzadu a podrážkou dole. Také si kupuji stejná trička se čtyřmi otvory. Jeden velký dole, menší nahoře, a pak dvě ďoury po stranách na ruce.
Takže jsi pochopil to, co jsem psal o pár příspěvků výše. Že jde jako u zmíněných bot nebo triček o obyčejné spotřební zboží, kterému velká část kupujících nepřikládá žádný další (např. statusový) význam. A to se týká oktávky, stejně jako dalších desítek aut stejné třídy a cenové úrovně.
O autech máš stejně chabé povědomí jako o politice, octavie III nemá s octavií II konstrukčně moc společného, Babiše nevolila půlka národa, dokonce ani čtvrtina...
predosla RS-ka mala krajsie kola ( ale to aj ceed GT pred faceliftom ) .. tu to proste dobabrali no klasika ... rovnaku celu ciernu masku u octavky nejak nemusim... prave ten chromovy lem je tam doslova potrebny ... ale moda je moda.. dnes ma vsetko tmave kola jak noc... obzvlast v bielej kasni je to potom za mna kus nevkus ... ale bezna octavka v cervenej a na nejakych este neprehnanych 17tkach bude celkom pekne auto
Kde jsou ti, co tu hlásali jak je FL zrůdný... co?
Za mě je to nejzehčí Octavia :-!:-! Úspěchu se nedivím. Když Octavii srovnám s některými konkurenty jako třeba Focus, při obdobné ceně není o čem diskutovat.
Pozice Octavie v ČR je kapitola zcela jiná, při zdejších cenách Octavie a konkurence taky není o čem diskutovat >:-[];-)
my sa vzdy zhodneme ( aj ked prave voci skode zvyknes byt prisnejsi ) .. a urcite krajsi facelift ako ten bumerangovy na O2 ;-) kde na hranatej kasni mas zrazu ovalne megakukadla .. focus je k tomu v kabine akoby este o triedu mensie auto ... ale uvidime ako na tom bude ten novy .... predpokladam ze sa tam kabina uz kusok zvacsi
Já jsem ten FL od začátku přijal kladně a s odstupem musím říct že konečně dostala zajímavý výraz. Kdyby měla současná Octa ještě pořádná sedadla, komfortnější podvozek a nápaditější interiér mohla by být ještě výš.
a hlavne este ten viacprvok uz v zaklade ( ako i30, ceed, lancer a pod) ... to by bezni sukromnici ( ktori zrovna nekupuju vacinou nejake nadupane kusky ale skor dostupnejsie verzie ) sa iste potesili.... pritom cenovy rozdiel by bol kolko.. mozno len par stovak eur
Třeba já se k tomu pořád hrdě hlásím. ;-) Nicméně nikdy jsem netvrdil, že by to mělo mít výrazně negativní vliv na prodeje. Mě osobně ale tenhle facelift odpuzuje.
Já jsem v tomto ohledu (konstantně) neutrální. Od začátku píšu, že předfacelift vypadal lépe, ale nevadí mi tak, jako třeba facelift u dvojky. A taky jsem psal, že se bude zákazníkům líbit to jasné odlišení ve smyslu, vidíte, mám úplně novou Octávku! >:-[]
Takže ty vidiš par čisel a už to vztahuješ ke vzhledu...jasnovidec jak vyšitej. Jinak škodovka i přesto, že je to větši kus auta by měla stat maximalně stejně ne li meně než řada konkurentu ve třidě. Bohužel u nas tomu tak neni a ovce jsou ochotne platit za škodovky nesmyslne ceny. Ale evidentně jich ubyva a značna čast je firemni.
To jsou zase takové vlastní představy vydávané za fakta... ty k tomu máš nějaká čísla?
"evidentně jich ubyva a značna čast je firemni"
Z čeho je evidentní, že jich ubývá? Meziročně má Škoda u nás za leden +32% registrací. A co s tím, že je značná část firemní? Letos 89,87%, loni 89,53%, tj. +- totéž... tj. i soukromé registrace rostly o těch +- 30%.
Z čísel je zřejmé, že design Octavie nepředstavuje pro kupce problém, jinak by nemohla Octavia skončit tam, kde skončila (ať už za 1-12/2017, nebo 1/2018, ať už v ČR, nebo v Evropě). A to píšu jako někdo, komu se facelift nelíbí a dal by kdykoli přednost původnímu designu.
Ja se po čislech neshanim, ale to teda važně koukam kolik procent to je :-O. Tolik bych važně nehadal a jinak tohle tvrdim podle toho jak to na "ulicich" a u firem vypada a ty čisla to vlastně i potvrzuji.
A co se vzhledu tyče tak ja od začatku tvrdim, že ač je ten facelift nepovedeny tak ho nepovažuji za nějakou katastrofu jako řada jinych a už vubec, že by měl mit nějaky vliv na prodeje. A když už tak ne nějak zasadně.
Co bys nehádal, růst o 30% nebo 90% firemních registrací?
Firemní, to je taková pitomá statistika, kdokoli jen trošku může, napíše auto do firmy a dá něco do nákladů... Jaguar je na 100% například. Skoro 80% celého trhu jsou firemní registrace (78%), ale v tom jsou jak operáky, tak živnostníci, tak velké firmy.
30% růst jsou měsíční čísla, to je na malém českém trhu moc krátké období na nějaká relevantní čísla.
To, že se řada aut prodá jako firemní, dost vypovídá. Firmám jde o ekonomiku, preferují spolehlivá auta s nízkou spotřebou a náklady na údržbu. A která si drží lepší zůstatkovou hodnotu. Kdyby takové byly hnojdaje, tak by je kupovaly. Ale nejsou, nevydrží tolik, mají drahé náhradní díly, cena letí dolů a design je jak z jarmarku. O buranské úrovni značky v mediálním prostoru ani nemluvě.
A servisi bazarniku jsou plny oktavek s padlejma motorama koupeny v nemecku za par korun... Vw setri na servisu a nabizi levny provoz behem zaruky...pak ty auta podle toho vypadaji ...
A auta firmám je neprodávají? Pokud to není do soukromých rukou, tak je to jak kdyby se to auto nevyrobilo a neprodalo? Nějak nechápu ty neustálé plačky, že se auta prodávají více firemním zákazníkům, než soukromým.
novu fiestu som videl par dni dozadu cestou do prace... tie zadne svetla "na sirku" mi tam kusok neladia.. ale je to len o zvyku samozrejme.. za tie roky sme si proste zvykli na svetla na vysku zakomponovane do zadneho stlpika a teraz zrazu toto.... a prave zozadu je fiesta kusok tym padom akasi "anonymna" ale predok klasika.. kapor jak vysity :-) ... uspech sa tu predpoklada... jak u kazdeho maleho auta... popravde ale ma dost sklamalo nove polo.. v zaklade je doslova nepekne.. ten tupy predok a la tigi tam nemali davat... predne svetkla docela velke... zadne zase miniatury .... prave tie uzke male svetla neladia k sirokemu veku kufra vobec ( je tam vela holej rozplacnutej plochy ) ... akurat zboku je proporcne ok.... popravde snaha podobat sa na golf a to aj rozmerovo novemu polu asi najvac uskodila .. uz to nie je take "zlate" a kompaktne ako predchodca.. ale aj tu sa uspech samo ze ocakava ... tieto dostupne male auta su vzdy uspesne :yes:
PS: kusok v tom vidim svetla nejakeho starsieho bmw ( banglova 3ka? ) ... hlavne ten trojuholnikovy 3D roh zasahujuci do vystupujuceho blatnika s utopenymi kolami [odkaz] ... a aj zadne svetla pola su akoby uz bmw [odkaz] ... proste sklamanie... nove polo stratilo akusi charizmu uz ... pritom predchodca mal paradne geny ktore sa dali "lepsie" prevziat a na ktorych sa dalo stavat .... skoda no ...
inak co sa deje s novou microu neviem .... videl som ju zatial len asi dvakrat... nikde nic... pritom polo swift alebo "novy" yaris .. tie vidim vcelku uz v poho
Nebuď směšnej, nikam se nevrací. Podívej se, jak dopadlo v loňském roce. Proč se ta tvoje předpověď neprojevila třeba už v prosinci, kde se Fiesta propadla o cca 25% a byla sotva v TOP10? Máš pro to nějaké vysvětlení? Jeden měsíc prostě není moc důležitý. Třeba Captur byl minulý měsíc celkově třetí a kde je v lednu. Pokud jde o cenu, tak nevím o čem mluvíš. Cena v Evropě je podobná jako u největších konkurentů (Clio, Polo).
Tak ja se docela divim, že i přes ty ceny, protože lidi na cenu určitě hledi se tak dobře prodava a tušim ten prodejni přechod trval cca 4 měsice. Na druhou stranu co jsem četl tak nova fiesta se zřejmě velmi povedla a možna je to jedna z přičin proč jsou ty prodeje relartivně slušne i vzhledem k vyšši ceně.
Gratulace Škodovce, je to úspěch, když si člověk uvědomí, že v Top 10 je Oktávka (samozřejmě kromě tradičně prvního Golfu) jediným zástupcem "klasické" nižší střední a ve druhé desítce je podobným zástupcem pouze Focus, takže v Top 20 celkově jen tři tradiční kompakty.
Jo, Octa jede výborně, uvidíme, kolik jí ukousne Karoq, až se trošku rozběhnou prodeje. Páté místo je pecka, ale tak zase jsou to jen měsíční čísla, za celý rok to nejspíš bude tradičně někde spíš ke konci té první desítky.