Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v lednu: Golf, Octavia a A3 rostly o desítky procent

Diskuze (44)
Kompaktní modely skupiny Volkswagen zaznamenaly v lednu výrazný nárůst registrací. Octavia díky tomu vyšplhala na šestou příčku, Audi A3 je osmá a zároveň je nejprodávanějším prémiovým modelem.

Volkswagen Golf si v lednu meziročně polepšil o 28 % a s 39.305 registracemi spolehlivě drží post nejprodávanějšího auta v Evropě. Škoda Octavia si proti loňskému lednu připsala o 33 % víc a Audi A3 se dokonce v plusu o 84 %. Tyto tři modely mají v top 10 největší meziroční nárůst registrací.

O necelých deset procent si polepšily druhý Volkswagen Polo, který čeká na dubnový facelift, a třetí Ford Fiesta. Jejich největší soupeři, Renault Clio, Peugeot 208 a Opel Corsa naopak proti lednu 2013 ztratili.

Na dalších pozicích se velmi dobře dařilo Seatu Leon (+59 %), který je sesterským modelem Golfu, Octavie a A3. Podobně výrazný růst má na kontě také Peugeot 308 (+50 %), Dacia Sandero (+58 %) a Citroën C4 Picasso (+78 %).

Leden 2014 - nejprodávanější auta podle značky (zdroj JATO)
Poř.značka1/20141/2013změna
1.Volkswagen122 801113 8637,8%
2.Ford67 86962 5768,5%
3.Peugeot61 87456 5419,4%
4.Renault59 31557 1733,7%
5.Opel/Vauxhall55 04859 820-8,0%
6.Audi54 19550 3077,7%
7.Citroën50 21348 0824,4%
8.BMW48 63548 0491,2%
9.Fiat45 86647 005-2,4%
10.Mercedes45 76545 4510,7%

Leden 2014 - nejprodávanější auta podle modelu (zdroj JATO)
Poř.model1/20141/2013změna
1.Volkswagen Golf39 30530 60128,4%
2.Volkswagen Polo22 78320 8939,0%
3.Ford Fiesta22 38920 6518,4%
4.Renault Clio21 01121 483-2,2%
5.Peugeot 20818 49219 743-6,3%
6.Škoda Octavia16 96712 78732,7%
7.Ford Focus16 15417 682-8,6%
8.Audi A3/S315 6008 49083,7%
9.Opel/Vauxhall Corsa14 18716 122-12,0%
10.BMW řada 313 96714 734-5,2%

Diskuze (44)
Avatar - qwerty99
12. 3. 2014 13:51
Re: Opel
No nevim Avencis a mondeo jsou technologicky mnohem starsi, co se vykonu tyka me tech 160 koni staci zatim jsme nezaznamenal ze by nejela. Co se vahy tyka tak pofacelift insignoie docela zhubnul, ale to je jedno. co se statu tyka to je uplne jinej trh. kterej se s nasim neda srovnavat, shodou okolnosti tam vcelku casto pobyvam a koukal jsme tam po autech tam si treba kupojou ford mustang jen tak protoze stoji ca 25 000 dolaru ale zde v evrope je to predrazanej sportak :-) proste jinej kraj jinej mrav, osobne jsme tam mel pujceneho prave buick regal v 2,4 benzinu a je to trosku jie auto, na to ze by melo byt stejne, jine materialy jine sedacky atd...

Me by jen vzdycky zajimalo cim takovito specialiste jezdej, kdyz jsem mel vectru C, tak mi jeden "odbornik" rikal co je to za kram poruchovej atd (krome EGR ventilu(coz u dizlu ve meste clovek ceka) a mustku v altiku(oprava za 5000kc v autorizaku) auto nebylo v servise s poruchou za 130 000km.) a tento clovek mi vykladal o sile motoru a pohodli a spotrebe (prumerka pri prodeji 5,9 s tim ze 70% cest byla v Praze) a jak ma auto vypadat a sam jezdil fabii junior :-).

Ja jsem spokojenej, pro me to byla dobra volba a opravdu jsem si delal dostatecnej pruzkum trhu (koupit ted mondeo, kdyz ma byt v zari nove se mi nechtelo) obecne VW mi prijdou nepohodlne a ergonomicky jinak coz je vzdy o nazoru kazdeho (mel jsme na cestach po australi passat 2,0 TSI 7DSG a fakt jsme z nej nadsenej nebyl, pri 6000km vrzal vice nez insignia pri predstaveni ale to bude tim ze pro americkej a australskej trh se to vyrabi kdesi v cine.)

kolama dolu a mnoho kilometru bez nehod :-)

qwerty
12. 3. 2014 08:58
Re: Opel
Tak treba o Toyoty se da koupit lepe vybaveny Avensis za 650.000Kc, tedy o dveste tisic mene. To same u Fordu pokud se chytne nejaka akce na Mondeo. Dat pri dnesnich cenach 850.000Kc za stredni tridu v latce je malinko mimo peloton. Nemluve o faktu, ze ta Insignia navic nejede, protoze je tezka jako krava a ma zastaraly automat (118kW verze jede cca stejne jako zakladni 103kW v Passatu, nove biturbo s bidou stiha uz letitou 125kW) a to ani nemluvim o spotrebe.
O Bose uz se tu diskutovalo, to je takove siditko na lidi co chteji mit na repracku nejaky napis, fakticky to hraje jak lepsi audia od bezne konkurence. S opravdu premiovymi sound systemy to nema nic spolecneho.
Navic mi u Insignie prislo vzdy malinko zvlastni, ze se v EU tvari skoro jako premiovka, prestoze v USA je jakozto Buick Regal brana jako spise lacinejsi auto a presto tam mela lepsi vybavu, protoze s tou z EU by se neprodaval ani v lacinem segmentu. Nemluve o faktu, ze i tak je Buick Regal uspesnejsi v Cine nez na narocnejsim americkem trhu, kde ho drti Japonci.
12. 3. 2014 07:20
Re: Opel
Minimálně v autech je Bose opravdu tragédie, pro srovnání Dynaudio ve VW Golf je o doslovný vesmír jinde, srovnatelné s Meridianem v RRE.
11. 3. 2014 22:25
Re: Opel
Tak Bose je hodně rozšířená značka v automobilovém světě - Audi, Alfa, Infiniti, Porsche, Mazda, ... Volvo mělo Dynaudio. Dnes už je jen ve VW (a Bugatti). Je škoda, že ho nepoužívá Audi a Porsche (místo Bose). Ale jak jsem napsal, hodně záleží na zástavbě a kolik do komponent skutečně dají peněz. Proto značku hodnotím spíš podle jejích vlastních produktů. Jak bych to řekl, že si koupíš kvalitní tašky, neznamená, že ti nepoteče do domu. :-)

Psal jsem o místních diskuzích. Občas se najde někdo, kdo považuje Bose za plus (a přijde mi, že nejvíce to bylo u Mazdy). Ne o tom, kdo co tlačí.
11. 3. 2014 22:17
Re: OCTAVIA
Tak jako tobě od VW. Naštěstí nemáme vládu jedné strany a muže se mi to líbit co chce stejně jako tobě.

P.S. šikmé prolisy u škodovek na mně působí jako by byly předbourané.Jeansy předeprané, auta předbourané.