Kompaktní modely skupiny Volkswagen zaznamenaly v lednu výrazný nárůst registrací. Octavia díky tomu vyšplhala na šestou příčku, Audi A3 je osmá a zároveň je nejprodávanějším prémiovým modelem.
s tym oplom to je celkom prekvapujuce.... mame tu novu mokku, faceliftovanu insigniu, noveho malickeho adama a pritom opel stale pada nizsie a nizsie uz peknych par rokov az to doslo do stavu kedy musia obetovat chevrolet v eu aby opel prezil... smutne
zrejme ta astra s corsou su uz trosku na ustupe co sa prejavuje negativne v celkovych vysledkoch znacky.... ono ta dnesna tazkotonazna obrovska napuchnuta astra uz veru nie je to co byvalo a golf to ma teda lahsie ako kedysi... a aj ta corsa by tu uz mohla mat nastupcu vie niekto kedy konecne pride? Opel zda sa zatial stale nenasiel spravny smer k zachrane a fakt neviem ci obeta chevroletu v eu niecomu pomoze .... ma niekto ten pocit ze opel porastie odchodom chevroletu z eu? Ja si to ani moc nemyslim no uvidime. Hlavne by to chcelo nove modely... pane boze ved tu dnesnu corsu si pamatam este z vysokoskolskych cias ked si ju kupil jeden nas proferor na katedre.... a to uz je pekne davno... aspon 6-7 rokov uz bude na trhu... chce to uz nieco nove inak to skutocne s oplom nevidim ruzovo pre najblizsie 2-3 roky.... a aj insignia je tiez uz za zenitom a najlepsie roky su fuc..... no som zvedavy co bude s oplom... mne moc nechyba ale som zvedavy ako sa pozbiera, bude zaujmave sledovat ten boj :yes:
gratulacia vw.... ten to ma vdaka sterilnemu oplu lahsie ako kedysi a moze byt happy :yes:
Jenze dnesni automobilovy business neni o tom delat kvalitni auta, ale delat slusna auta za rozumnou cenu a Opel proste nedokaze vyrabet dostatecne levne. Staci se podivat kolik ta nova faceliftovana Insignia stoji a je hned jasno. I s aktualni 24 hodinovou slevou 250.000Kc je stale drazsi nez srovnatelna konkurence a to uz vubec nemluvim jak na tom je s cenou cenikovou.
superb nenabidne vybavu jako insignia a stoji cca stejne, passat o 100 000 drazsi.
mluvim z vlastni zkusenosti, mam ted cerstve 3 tydny koupenu insignii kombi 2dizl v automatu a za 850 mi ve vybave chybi pouze kuze, panoramaticke okno a 4x4 protoze jsme to nechtel. Porovnaval jsme to s moznou konkurenci a v kombiku krome passatu, mondea a premiovek jsme nenasel adekvatni auto a superb pri mejch 2 metrech na vysku neni vybec realnej (sedacka uplne dole, volant uplne nahore a stejne tam nepodtahnu kolena) plus kdo z konkurence nabidne audio od BOSE :-)
co je podletebe srovbnatelna konkurence? podle me passat, mondeo, superb a asi i C5. (pravda po japoncich jsme nekoukal a korejce bych si nekoupil)
No ja o japoncich nic moc nevim, a pravde mi vsichni rikali kdyz japonce tad benzin, nafty delaj spis jako znouzectnost. no ted uz s tim moc nenadelam insignia je doma :-) a spokojenost maximalni, pohodlicko, vcelku i prostor vepredu (vzadu je to horsi ), a na rozdil od skodovek a pasatu to neni tak okoukanej design :-)
Nejsem audiogurmán, ale co znám Bose tak je to rozhodně lepší než běžné audiosystémy typu JBL a srovnatelné s Harmanem, například. Ono hodně udělá už prostě ten fakt, že máš normální subwoofer a naopak výškáče.
Možná jak kde a kdo. Třeba já jsem s Bose v A6/C6 naprosto spokojený, není to samozřejmě HK, ale za ty peníze mi to v tomto případě přijde s Bose jako nejlepší poměr cena/výkon.
Myslel jsem přímo systém od Bose. Co se aut týče, hodně záleží na zástavbě. Třeba B&O není žádné velké zvíře v audio světě, ale zástavbu do auta celkem zvládají. A samozřejmě zohledňuji cenu. Když odhlédnu od prémie, zajímavá značka je třeba Dynaudio.
Bose spíš slýchávám ve spojení s Mazdou (jako plus), jen mi není jasné, proč by někdo chtěl zrovna Bose. Že je třeba prostřední systém v nabídce automobilky pro někoho ideální, naprosto chápu. Stejně jako jinde tu platí, že záleží na zdroji. A lepší systémy mají ve zvyku odhalovat nedostatky zdroje.
No protože to Bose v Mazdě hraje slušně... asi ne jako Levinson v Lexusu, ale lépe než cokoli co znám v běžné konfekci (myšleno Mondeo, Focus, Octavia, Passat apod.... ale samozřejmě nemám vyzkoušené všechny varianty).
Mazda to zase tolik netlačí, Renault po tom dokonce pojmenoval několik výbavových stupňů...
Tak Bose je hodně rozšířená značka v automobilovém světě - Audi, Alfa, Infiniti, Porsche, Mazda, ... Volvo mělo Dynaudio. Dnes už je jen ve VW (a Bugatti). Je škoda, že ho nepoužívá Audi a Porsche (místo Bose). Ale jak jsem napsal, hodně záleží na zástavbě a kolik do komponent skutečně dají peněz. Proto značku hodnotím spíš podle jejích vlastních produktů. Jak bych to řekl, že si koupíš kvalitní tašky, neznamená, že ti nepoteče do domu. :-)
Psal jsem o místních diskuzích. Občas se najde někdo, kdo považuje Bose za plus (a přijde mi, že nejvíce to bylo u Mazdy). Ne o tom, kdo co tlačí.
Tak treba o Toyoty se da koupit lepe vybaveny Avensis za 650.000Kc, tedy o dveste tisic mene. To same u Fordu pokud se chytne nejaka akce na Mondeo. Dat pri dnesnich cenach 850.000Kc za stredni tridu v latce je malinko mimo peloton. Nemluve o faktu, ze ta Insignia navic nejede, protoze je tezka jako krava a ma zastaraly automat (118kW verze jede cca stejne jako zakladni 103kW v Passatu, nove biturbo s bidou stiha uz letitou 125kW) a to ani nemluvim o spotrebe.
O Bose uz se tu diskutovalo, to je takove siditko na lidi co chteji mit na repracku nejaky napis, fakticky to hraje jak lepsi audia od bezne konkurence. S opravdu premiovymi sound systemy to nema nic spolecneho.
Navic mi u Insignie prislo vzdy malinko zvlastni, ze se v EU tvari skoro jako premiovka, prestoze v USA je jakozto Buick Regal brana jako spise lacinejsi auto a presto tam mela lepsi vybavu, protoze s tou z EU by se neprodaval ani v lacinem segmentu. Nemluve o faktu, ze i tak je Buick Regal uspesnejsi v Cine nez na narocnejsim americkem trhu, kde ho drti Japonci.
No nevim Avencis a mondeo jsou technologicky mnohem starsi, co se vykonu tyka me tech 160 koni staci zatim jsme nezaznamenal ze by nejela. Co se vahy tyka tak pofacelift insignoie docela zhubnul, ale to je jedno. co se statu tyka to je uplne jinej trh. kterej se s nasim neda srovnavat, shodou okolnosti tam vcelku casto pobyvam a koukal jsme tam po autech tam si treba kupojou ford mustang jen tak protoze stoji ca 25 000 dolaru ale zde v evrope je to predrazanej sportak :-) proste jinej kraj jinej mrav, osobne jsme tam mel pujceneho prave buick regal v 2,4 benzinu a je to trosku jie auto, na to ze by melo byt stejne, jine materialy jine sedacky atd...
Me by jen vzdycky zajimalo cim takovito specialiste jezdej, kdyz jsem mel vectru C, tak mi jeden "odbornik" rikal co je to za kram poruchovej atd (krome EGR ventilu(coz u dizlu ve meste clovek ceka) a mustku v altiku(oprava za 5000kc v autorizaku) auto nebylo v servise s poruchou za 130 000km.) a tento clovek mi vykladal o sile motoru a pohodli a spotrebe (prumerka pri prodeji 5,9 s tim ze 70% cest byla v Praze) a jak ma auto vypadat a sam jezdil fabii junior :-).
Ja jsem spokojenej, pro me to byla dobra volba a opravdu jsem si delal dostatecnej pruzkum trhu (koupit ted mondeo, kdyz ma byt v zari nove se mi nechtelo) obecne VW mi prijdou nepohodlne a ergonomicky jinak coz je vzdy o nazoru kazdeho (mel jsme na cestach po australi passat 2,0 TSI 7DSG a fakt jsme z nej nadsenej nebyl, pri 6000km vrzal vice nez insignia pri predstaveni ale to bude tim ze pro americkej a australskej trh se to vyrabi kdesi v cine.)
V číslech a umístění platí poměrně jednoduchá poučka - kdo má více, ten vyhrává. Rovněž tak stáří modelů zde není rozhodné, oba jsou v prodeji a oba tedy bojují o přízeň kupců. Příkladem všem může být Golf. Někde si vyhledej graf prodejů, a to až do posledního dne před generační obměnou, když se tu snažíš uplatnit argument stáří.
Ovšem to nejcennější pro nás je právě to, že uznávaného evropského kompaktního reprezentanta holt naše Octavia v prodejích předběhla. Výsledek je to vynikající a rozhodně mu nesráží radostný charakter to, že focus je o nějaký ten měsíc starší.
A kdyby to tak zůstalo, můžeme všichni a srdečně Škodě gratulovat. No schválně, tipneš si, zda Octavia svůj náskok před focusem udrží?
Octavia je auto specialne pre vychodne trhy, v civilizovanej Europe sa na Focus nechyta. Staci odpocitat predaje z Ceska a hned rebricek vyzera inak.
Cesko: Octavia - 1805 Focus - 180
Europa bez Ceska: Octavia - 15162 Focus - 15974
Nahoře je článek o výsledcích europrodejů v lednu 2014, nikoli v Neměcku a v únoru. Vydrž, článek bude, tam se pak můžeš dokonale rozparádit. Zde veleb Octavii, zaslouží si to :yes:
Poslední Octavia se mi osobně vůbec nelíbí. Vadí mi prolisy na víku zavazadelniku, sloupek zadních dveří okopírovaný z Kie. Levné plasty v interiéru a celková těžkost zadní partie vozu. Sorry nemám proč velebit.
Vidim ze si majster kecov ale zakladny fakt, ze Octavia je doma na vychode - vychodna Europa, Rusko, India, Cina - spochybnit nedokazes. O tom ci je civilizovanejsia India alebo USA sa hadaj s niekym inym.
Tobě to "pálí", co? Zjevně ti (mimo jiné) nedochází, že český trh je pro Octavii především trhem domácím, takže zkus taky odečíst domácí trh Fordu (v Evropě má k němu nejblíž anglický trh) a pak se zase ozvi, Alberte. ;-)
Co je pro tebe třeba německý trh, "východní", nebo "západní" a je domácí spíš pro Ford, nebo pro Škodu?