Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v listopadu 2018 pokračoval v pádu. Dacia a Mercedes ale směle rostou

David Bureš
Diskuze (26)
Ani v listopadu se pád prodejů nových aut na evropském trhu nezastavil. Výrazně si pohoršil Renault, Fiat nebo Audi.

Nové evropské emisní normy platné od září nadále ovlivňují prodeje nových automobilů na starém kontinentu. I v listopadu registrace nových aut na evropských trzích, 1.158.300 registrovaných vozů je o 8,1 % méně než před rokem. Vyplývá to ze statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA), které počítá registrace aut v 27 zemích EU (bez Malty) a státech Evropského sdružení volného obchodu (bez Lichtenštejnska).

Automobilky tak nadále tratí na tom, že nemají všechny své modely homologované podle nových emisních pravidel. Analytická společnost JATO Dynamics tak na konci listopadu informovala o tom, že 37 % modelových verzí všech výrobců ještě stále není přizpůsobeno novým emisním normám.

V listopadu tak nadále většině značek z top 10 klesl počet registrovaných aut. Z nejlepší desítky si v listopadu proti předchozímu roku pomohly jen tři. Mercedesu vzrostly registrace o 4,2 %, což ho s výslednými 74.816 kusy vyneslo na třetí místo mezi značkami. Toyota si pak polepšila o 3,5 % na 55.085 vozů, což znamenalo devátou příčku. Mezi rostoucí značky patří i Škoda, byť nárůst o 0,6 % není nijak výrazný. Celkových 61.699 evidovaných aut každopádně znamenalo osmou příčku.

Naopak takový Renault se propadl o 28 %, se 71.720 registrovanými auty se tak musel spokojit s pátou příčkou. Před rokem byl přitom druhou nejprodávanější značkou v Evropě, tuto příčku v letošním listopadu drží Peugeot, jehož 75.343 registrovaných aut je však o 6,4 % méně než před rokem. Výrazněji padá i celkově desátý Fiat (-11,4 %) nebo celkově čtrnácté Audi (-40,9 %), které na nové emisní normy doplatilo nejvíce z koncernu Volkswagen Group.

Mateřský Volkswagen mimochodem zůstává v čele evropských prodejů, se 136.265 registrovanými vozy drží 11,8 % trhu. Oproti předchozímu roku však klesl o 3,8 %.

Mimo top 10 pak zaujme úspěch Dacie. Rumunský výrobce levných aut skončil na 11. pozici, 44.977 automobilů je navíc meziroční nárůst o 14,3 %. Dacia tak skončila před Citroënem nebo Hyundaiem.

Evropský trh v listopadu 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 11/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen136.265-3,811,8
2.Peugeot75.343-6,46,5
3.Mercedes-Benz74.816+4,26,5
4.Ford72.783-8,46,3
5.Renault71.720-286,2
6.BMW66.771-2,65,8
7.Opel/Vauxhall65.968-8,15,7
8.Škoda61.699+0,65,3
9.Toyota55.085+3,54,8
10.Fiat45.883-11,44,0
11.Dacia44.977+14,33,9
12.Citroën43.448-1,63,8
13.Hyundai40.656-5,33,5
14.Audi38.693-40,93,3
15.Kia36.871-0,83,2
16.Seat35.706+0,53,1
17.Volvo27.758+11,72,4
18.Nissan27.411-28,02,4
-CELKEM1.158.300-8,1-

I přes podzimní pád registrací však evropský trh letos nadále mírně roste. Za jedenáct měsíců roku bylo na starém kontinentu registrováno 14.585.417 automobilů, o mírných 0,6 % více než před rokem.

Pořadí značek za jedenáct měsíců roku pak vypadá následujícím způsobem, za Volkswagenem následuje Renault a Ford. Zatímco první roste (o 3,4 %), zbytek stupňů vítězů klesá, o 2,1 %, respektive o 2,2 %. Škoda je s 680.260 registrovanými vozy osmá, meziročně roste o 3,8 %.

Evropský trh v období leden-listopad 2018: Nejprodávanější auta podle značek
Poř.ZnačkaProdej 1-11/2018 [ks]Meziroční rozdíl [%]Tržní podíl [%]
1.Volkswagen1.633.485+3,411,2
2.Renault1.026.559-2,17,0
3.Ford928.601-2,26,4
4.Peugeot907.710+6,46,2
5.Opel/Vauxhall829.594-6,35,7
6.Mercedes-Benz802.182-3,55,5
7.BMW750.476-0,75,1
8.Škoda680.260+3,84,7
9.Audi679.779-11,84,7
10.Toyota672.671+5,14,6
11.Fiat672.618-8,64,6
12.Citroën559.647+5,23,8
13.Hyundai507.292+5,03,5
14.Dacia488.330+13,23,3
15.Nissan466.516-11,83,2
16.Kia463.429+5,13,2
17.Seat427.634+14,92,9
-CELKEM14.585.417+0,6-

David Bureš
Diskuze (26)
17. 12. 2018 19:21
prodejnost
Podle nedávného článku ta prodejnost dost klesla v posledních měsících téměř u všech značek, ale tak budiž.
Avatar - Barrichello
17. 12. 2018 09:53
Re: Skodovka
Spíš jak prodávat, kvalita fakt není silnou stránkou němců. bývávalo.....
15. 12. 2018 18:22
Re: Skodovka
Bavíme se snad o prodeji nových aut, ne? Tam na prodeje má vliv to co je v nabídce v autosalonech a ne co stojí v bazarech. Renault má vcelku slušně pokryté portfolio v nejvíce prodávaných kategoriích. Snad kromě střední třídy, kde se mu moc nedaří.
Avatar - rokyta.p
15. 12. 2018 13:36
Re: Skodovka
Proč jsi omezený tím, co je ofiko v prodeji? Podívej se, kolik aut se ročně prodává jako ojetých a kolik jako nových. Nevím, proč bych měl patřit do menšiny nových. Nebo se všichni stydíte přiznat, že jste si koupili ojeté auto? Nebo to už není auto? Nikdo nevytahuje neaktuální old school plečky, které jsou na ústupu a které na cestě běžně nevidíš. Fluence je normální zcela moderní auto poslední doby. Byl jsem svezel loni autem co mělo najeto 20tis. Tak opravdu neberu že to už je minulost. Jen Vel Satis je mírně starší beru, ale vždycky mě celem zaujal, tak jsem ho tam stále nechal. Felicia ne, ale Fabia II. je třeba stále aktuální a lze se o ní pořád bavit měřítkem doby. Bavím se o nejčastějších autech k vidění na silnicích, to je pro mě podtatatné protože to je to co jezdí.
Avatar - miromen
15. 12. 2018 10:17
Re: Skodovka
A co zni směšně ? To, že někdo určuje podařenost na zakladě čisel přijde naopak směšne mě.