chyba tam polovica statov za prve a za druhe celkove pocty predajov by som ratal aj so statmi EFTA ( alebo snad svajciarsko nepatri do europy? ) takze by tie cisla boli trosku ine [odkaz] - v odkaze sa jedna o prvu a tretiu tabulku , tie su podstatne :yes:
to je dobrý postřeh, v takovém objemu nepochopím proč nezačali "optimalizovat", protože prodeje jsou evidentně dobré, ale asi to není tak jednoduché :-)
Fordu chybí silný partner, se kterým by sdílel techniku (viz koncern Volkswagen, Renault-Nissan nebo PSA). Navíc tahle značka propásla nástup středoevropských a východoevropských zemí, které se vyznačují velmi nízkými výrobními náklady. A právě tato položka evropskému Fordu nesmírně škodí (proto se například výroba přesunula z Belgie do Španělska). Ostatně podobně na tom jsou i francouzské automobilky, které jsou velmi nacionální a většinu výroby soustředí doma.
To už je bohužel demence dnešního světa a toho kam dospěl. Všude je draho tak vešekrou výrobu všeho přesuňme do číny a pak se divmě proč naše země mají rekordní nezaměstnanost. Protože se tu nic nedělá. Je fajn že francouzský automobilky dělaí svý auta doma. Tak to má vypadat. Ale jak říkáš ještě kvůli tomu skončíjou špatně. Je to fakt děs dneska.
Dementní? Naopak, je to naprosto přirozené. Automobily jsou vysoce spotřební zboží, které za posledních 15 let zlevnily o několik desítek procent. Naproti tomu výrobní náklady o několik desítek procent vzrostly. Musíš chápat, jak funguje ekonomika. S tím, jak roste výkon ekonomiky, rostou i vstupní náklady. Navíc masově vyráběné produkty se prakticky ve všech segmentech potýkají s cenovou válkou, která sráží marži na každém kusu. Tento jev alespoň částečně smazává počet vyrobených kusů.
Co z toho plyne? Buď se tedy výroba bude postupem času stěhovat do levnějších destinací, nebo budou výrobci nuceni dramaticky zvyšovat ceny. Jak by se ti líbilo, kdyby nová Octavia v základní výbavě začínala na ceně 749 900 Kč? Podíl sekundárního sektoru (průmyslu) se ve vyspělých ekonomikách snižuje na úkor terciárního sektoru (služby) a kvartérní sektor (věda a výzkum). Je to zcela přirozený trend vývoje, se kterým nic neuděláš.
To je sice pravda, ale však už si je francozský prezident (či předseda vlády, teď si nejsem jist) pozval jejich šéfy na koberec a museli slíbit, že už další odliv automobilové výroby z Francie zastaví... V současné přísně socialistické Francii je prostě i toto možné. Nemluvě o obrovském tlaku francouzských odborů. Jestli je to dobře nebo ne, je velkou otázkou... :-O
Nemuseli slíbit nic. Slibovat museli, jen když budou chtít nějakou pomoc od státu. S tím tlakem odborů to také není tak hrozné. U Renaultu odbory podepsaly dohodu o konkurenceschopnosti, čímž se francouzské továrny dostaly na úroveň britských a španělských. I díky tomu se do Francie bude výroba vracet. Třeba budoucí Micra se bude společně s novým Cliem dělat ve Francii, možná i s novým Mercedesem postaveným na stejné platformě. Také je možné, že se Francii bude v další továrně společně s novou lagunou a Espacem bude dělat model střední třídy od Nissanu.
Po škole jsem byl nějaký ten měsíc v Audi a tam jsem ve výrobě taky moc Němců neviděl. A nebylo to vůbec ke škodě. Šlo jim to pěkně bez ohledu na původ.