Zřetelná pochvala redakci :yes: - mžiková přehlednost, jednoznačný informační přínos, je radost to číst.
Vypichuji čísla naší nové, krásné Octavie, vypichuji též ovšem číslo dosluhující Fabie ( :yes: ), oceňuji triumvirátní úspěch Koncernu VW v lux třídě a velmi důvodně přitakávám úspěchům evropského mistra kompaktní třídy.
Volkswagen Up! +14%
VW Polo -7%
VW Golf +8%
Audi A3/S3/RS3 +28%
Škoda Octavia -6%
VW Passat -20%
Audi A4/S4/RS4 -10%
Audi A6/S6/RS6/Allroad -16%
Audi A8/S8 -19%
VW Phaeton -21%
VW Touran -14%
VW Tiguan -6%
Audi R8 -2%
No úspěch bych viděl spíše u malých socko aut a ne v mínusových číslech lux třídy. Eurogaráž se asi potápí ;-)
O kolik desítek % VW asi vydělal méně než v minulém roce na Eurogaráži?
Nesmíš ta záporná znaménka absolutisovat, vliv na to má jak krizové období tak třeba čekání na nový model. Ve zmiňované lux třídě ohromí síla Koncernu - A8, Panamera, Phaeton. Sečti to a výsledek sem potom napiš :-)
Můžeme diskutovat podrobněji, třeba o vyrovnaném "boji" BMW5 a MB-E, či o pozicích jednotlivých aut ve třídě mini. Tlak trhu, tlak krize je silný a pociťují ho všichni.
Každý pociťuje tlak ve třídě a krizi jinak. MB S má +20%, celkově skoro totéž co vw se třemi modely, které mají průměrně -21% (A8, PAnamera, Phaeton) ;-) Ta síla by mě ohromila možná předminulý rok. Je vidět, že vw umí prodávat už jen Up a Golf a na tom trhne mnohem méně než na střední a lux třídě, proto ta narážka na nížší výdělek ;-)
Tak pojďme na to: MB-S udělal výborný výsledek, v tom jistě výrazně pomohla nová generace. Ovšem Panamera i A8 jedou na číslech BMW 7. Tedy u BMW 7 cítíš též neschopnost prodávat auta? :-) Akcentuji současně výborná čísla Phaetonu. S odkazem na "lidový" původ, na to, že je to třídní model prakticky v generačním výběhu, současně nováček, nelze než pogratulovat.
Ve střední kraluje Passat, model na sklonku svého generačního života. To také vnímáš negativně? :-) V kompaktech tě nebudu trápit, tu sílu vnímáš přes monitor jistě i ty. Polo jede výborná čísla, Up! jakbysmet. Rovněž TIGI je evergreenem.
Nesdílím tvé negativistické pohledy. Tvá věta, cituji: "VW už umí prodávat jen Up a Golf" by mohla s úspěchem aspirovat na výroční diskusní úvahový lowend ;-)
Přepočtenou jedničkou je POLO již dnes, o tom žádná, vždyť jen si vezmi, že model před modernizací prodává takřka tolik co fungl-Renault. Avšak zde nechme "brouka" žít, všechny tři první místa znamenají trefu.
Zrovna u vw bych si netroufl tvrdit co je novinka a co ne, pac design se meni jen minimalne jak pri faceliftu. Lidi jsou zvykli vw kupovat, proto ma cisla jake ma a jestli je na zacatku nebo na konci prodeje je skoro fuk. Kdo pozna rozdil mezi 6, 7 Golfem? Lidi jdou pro Golfa ;-) To same plati u Pola
druhy focus nema ani polovicne cisla :-O , neuveritelna dominancia golfu v nizsej strednej triede, klobuk dole gratulacia
ja som rad ze sportage konecne uz siel pred ix35 a verim ze po facelifte bude rast aj nadalej, yeti ma co dohanat ;-)
obzvlast nemilo ma prekvapil prepad 508 ale zrejme nova mazda 6 a aj par dalsich konkurentov mu stiahli predajny optimizmus a bohuzial uz pada nizsie.... stale su to vsak skvele cisla na ktore sa ani laguna spolu s C5 zdaleka nechytaju , francuzska 508 momentalne z francuzskych limuzin dominuje z coho mam radost
Já se vůbec divím, že se 508 prodává alespoň takto. Ten kombík ještě ujde (i u něj mě ale vadí směrem dozadu "padající" boční linie), ovšem design zádě sedanu mě (když ho jednou za čas potkám) vždy znovu vyděsí. Jeho zadek totiž vypadá, jako by se dostal příliš blízko sluníčka a začal se roztékat a padat směrem do země. Víko kufru, lampy, nárazník - všechno jedna rozteklá slitá hmota - prostě hrůza. Kam se jen poděl nádherný design 405 a 406? (o 407 raději pomlčím to byla naprostá katastrofa i po konstrukční stránce). Kam se u současného velkého sedanu Peugeot podělo po řadu peugeotovských generací využívaná genialita skvostného Pininfariny? Něco se snad od něj mohli přiučit! Opravdu smutné.... :-(:no:
o uspechu inovovaneho focusu nepochybujem aj ked moja salka dizajnu to nie je.... ale vzhladom na doterajsie predaje ktore su velmi dobre v eu nepochybujem ze facelift moze len a len pomoct :-) .....
europa taha SUV triedu s tiguanom a dusterom a to je fakt malo.... to je pravda.... otazne je preco francuzske znacky nevedia uz minimalne 10 rokov spravit poriadne SUV take ako ma uz davno RAVka sportage kaskaj a podobne... neviem kde je problem
... aneb střednětřídní fordí přizdikrčení, jináč to nazvati nelze, když i GM a PSA jsou na tom lépe nežli mondénní Mondeo. Starý Henry z toho má jistě veletoče ... :-!
Prosím prosím, nebylo by možné mít v tabulce víc než 6 míst? Když pak u střední třídy stejně další zmíníte v textu... nešlo by aspoň top 10 a ideálně někde napsat úplný seznam?
Vida vida, zajímavá čísla... co mě překvapilo:
- Fiesta se drží parádně
- A3 asi dělá vrásky všem mainstreamovým výrobcům, kteří hledí na výsledky D3 ve střední a přemýšlejí, jestli se to může stát i v kompaktech
- velký propad celé střední třídy... jasně, Passat i Mondeo čekají na nástupce... bude zajímavé, jestli se jim podaří zareagovat na nástup prémie
- Éčko před Audi a víceméně na číslech 5... to ten facelift tolik změnil?
- Juke jako #3 SUV... já myslel, že je to okrajová úchylka :-)