Škoda předstihla Fiat kdysi největší evropskou automobilku, citroen je za ní už dávno, a je prodeji porovnatelná s Oplem a skoro i Peugeotem. Současně je v Evropě druhou největší koncernovou zančkou. A nebýt USA dost možná by tomu i celosvětově. :yes:
Od 2018 škoda patří mezi skutečné světové hráče v mainstreamu. A to bez toho aby měla v zádech velký domácí trh naopak dokáže si podmaňavat extrémně úspěšně cizí trhy se silnými domácími značkami.
Fakt neuvěřitelný. :yes:
tak fiat sa dnes uz skor snazi o exkluzivitu ako o masovost tak mi to pride ( stale ma coraz menej modelov ) takze sa ani nie je comu ducodat .. ich priority su tam viditelne uz ine ako pred 20 rokmi v case slavy prveho punta a bravy/brava.. proste zrejme ich uz vyvijat nove auta moc nebavi tak ako kedysi .... a to tento rok uz nebude predavat v eu ani to vybehove punto ... ktore par desiatok tisic aut stale este spravilo rocne v eu ... takze tento rok cakam ze fiat bude este padat dalej ku dnu a podla mna nie je to tak nemozne aby pred fiat uz coskoro siel aj seat alebo dacia ci kia .. to co pred 15 rokmi by prislo niekomu ako nemozne a uplne scifi je razom vcelku realne ... navyse stale nevidim nikde nahradu upadajuceho modelu 500L ani pandy ... hoc panda je sice stale uspesna tak mimo domaceho trhu to fakt uz ziadny trhak davno nie je .... a nastupca? opat zrejme v nedohladne... a potom fandi fiatu ... no neda sa aj keby si chcel ked vidis ich pristup a snahu
ambiciozna skoda ma ovela vacsie moznosti ako zaspavajuci fiat to vieme uz poniektori davnejsie co ten trh kusok sledujeme... a pockajme este ked pride bracek arony a t-crossu a neskor aj nova octavka ... navyse fiat sa prepada aj v amerike s 500L a 500X ... tam je to uz len kusovka... uz len cakam kedy opat z us trhu odidu ... smutne ale tak ked nie su nove vozy tak nemoze byt ani uspech.. konkurencia je totiz dnes uz inde ako pred 20 rokmi a aj ovela silnejsia ...
ja do buducna dokocna uz skor verim aj takej dacii ako fiatu... este aj ona ho casom da dole .. "to budete koukat" ;-)
ale korejci za to nemozu ze vo fiate nevedia za 10 rokov spravit nahradu punta... takisto nemozu za to ze zmizla croma ci bravo brava... takisto ze sa nedari povedzme honde v eu za to nemoze ani fiat a naopak .... kazdy ma vsetko predsa vo vlastnych rukach :yes:
skoda este prekvapi.. vzdy som tvrdil ze ma neskutocne moznosti a stale ich ma nadalej obrovske... dokonca mam citak ze uz aj samotny vw uz skodu musi "krotit" aby jej moc nenarastli kridla hoc jasne... vsetko ide stejne do jednej kapsy ;-)
este keby tak casom skoda prisla aj do ameriky s nejakym superbom.. novou octavkou aj kodiaqom/kodiaom kupe... slo by to podla mna... snad sa dockam :yes:
Jo to sedí, ještě je obětí sám sebe - neustálé odkládání nových modelů v důležitých třídách a sliby "kdy co bude" ho dostala na okraj zájmu zákazníků... Vždyť kdo by dneska FIAT vlastně chtěl? Stačí se podívat skrz jeho děravé portfolio modelů ;-)
co je dost smutne ak zvazime kde boli este pred 20 rokmi voci povedzme korejcom alebo dacii ci skode a kde su dnes... ale ked nie je snaha nie su ani uspechy
No, naštěstí zatím mají alespoň poměrně mladé a nesmírně povedené Tipo. ;-) Ale až jeho prodej v Evropě skončí (zřejmě prý již v roce 2021), tak už to bude fakt úplná trága... 8-s
Myslím, že vzhledem k zaměření Tipa a omezené paletě motorizací ty prodeje špatné nejsou. Pořád lepší než Ceed, Rapid, Japonci kromě Aurisu...jen už by potřebovalo pořádnou modernizaci.
No, pokud myslíš tou modernizací lepší interiérové plasty, tak to určitě. Ovšem po designové stránce je to pořád skvost a použité konstrukčně starší čtyřválce 1.4 16V a 1.4 T-Jet jsou naopak pro řadu konzervativnějších zájemců jedním z důležitých lákadel tohoto auta. :-):yes:
Nedávno jsem četl o ročních prodejích Tipa za loňský rok kolem tuším 190 000 ks, ale v tomto čísle asi bylo i Turecko a další země této oblasti. O žádný propadák se tedy rozhodně nejedná, právě naopak. :-):yes:
tam to bude asi o dizloch... obecne mame uz prepad dizlov ... a co audi to dizel takze tam to stoji a pada .. teda v tomto pripade pada na motoroch ...
auta maju paradne a dnes su za mna uz najlepsi z D3 .. mne sa paci napriklad nove A1 a tam konecne mas len benziny uz biznisu navzdory .. chvalim tento krok :yes:
No když neměli 3 nebo 4 měsíce v EU co prodávat, tak moc nezáleží na tom jaká mají auta. Na druhou stranu mimo EU prodávají víc aut než v EU a třeba v Číně měli velký růst, takže celkový propad za všechny trhy mají jenom 3,5%.
To není pravda, Škoda, Seat nebo VW měly alespoň ty nejzákladnější modely a měly co prodávat. Stačí se podívat na měsíční propady od září do prosince jednotlivých značek a u Audi byly ty propady násobně větší. A třeba Škodovka je na tom cca od listopadu s nabídkou modelů prakticky stejně jako před WLTP zatímco Audi ani teď v lednu zdaleka nemá v nabídce původní repertoár.
Jo tak to mi vysvětli jak asi Škodovka dokázala v Evropě prodat
v září 46,8 tis. aut a rok předtím 65,5 tis.
v říjnu 56,7 tis. aut a rok předtím 57,1 tis.
v listopadu 61,7 tis. aut a rok předtím 61,35 tis.
v prosinci 48,6 tis. aut a rok před tím 49,9 tis.
Pokles byl v září a pak se prodeje více méně dostaly na předchozí úroveň.
Ale podstatné je, jestli prodávali a vyjma září škodovka prodávala jako minulé roky. Naopak Audi mělo v září propad ze 79 tis. na 31,6 tis., v říjnu ze 66,5 tis. na 31,2 tis. v listopadu z 65,4 tis. na 38,6 tis. a v prosinci z 55,5 tis. na 44,6 takže zdaleka ještě nejsou na svém. Když to vezmu kumulativně za ty čtyři měsíce, tak Škodovce spadly prodeje o nějakých 8%, Audi skoro o polovinu. Proti Škodovce úplně jiná píseň.
Co na tom nechápeš = chování V6 TDI plnících WLTP je hodně mimo realitu konkurenčních motorů. Za to miliony vydá jen fakt hodně zaslepenej fanda. Konkurence je úplně jinde
Schytal sem za to od Karla Xindly a podobný = nicméně Vaculíkovo pořadí naftovejch třílitrů: s náskokem R6 od Mercedesu pak díra pak R6 od BMW pak dlouho dlouho nic a na konci všeho V6 3.0 TDI prostě platí = to je prostě dnešní realita
I ve srovnání s mainstreamem typu Jeep V6 3.0 CRD od VM Motori celkem jednoznačně prohrává
Třeba to časem zvládnou dát dohromady a třeba zvládnou na WLTP předělat V8TDI a trochu to zvedne prodeje = ale teď sou měsíce hodně mimo realitu. Náskok konkurence díky lepší technice je drtící
Pro Audi nehraje ani no problem fungující R4 2.0TDI = nejlepší v nejslabší verzi = všichni hodnotící se shodnou na paradoxu = že lepší je a líp se jezdí se slabší a slabší verzí. To až tak asi nevadí v mainstreamovejch značkách = do prémie Audi chce člověk holt asi silnější. Takže třílitr neni teda je tak špatnej a zoufale reagující = že teď fakt ne. Pro někoho atraktivní V8TDI = aktuálně neumí WLTP = takže teď taky ne. A R4TDI = lepší sou slabší verze
Pro Audi aktuálně až neuvěřitelně špatně = neni divu že rok co rok vyhazovali šéfy technickýho vývoje
Zajímavé, jak s tím zoufalým motorem V6, který mají jako jeden z mála v nabídce po WLTP, a co je horší než motor z Jeepu, vyhrávají srovnávací testy s konkurencí jak na běžícím pásu.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Nojo je to hrůza kterou fakt hlava nebere a jak správně opakuješ = i ten mainstreamovej Jeep a jeho VM Motori funguje líp. Holt se to mezi lidma rozneslo = no ono stačí navštívit dealera a projet se = a viz statistiky a propady prodejů o 50-60% = lidi to logicky nekupujou
Tak, že když s jediným motorem v q7, q8 nebo a6, a7 nebo A8 prodali v prosinci 44 tis. aut proti loňským 55 tis. aut viz statistika uvedená nahoře, tak až naběhnou další motorizace, tak se vrátí bez problémů na loňská čísla a zároveň z toho plyne, že lidé V6 kupují, konec konců v řadě případů nemají u Audi nic jiného na výběr.
Mimochodem LR nebo Nissan mají v Evropě ještě větší meziroční propad než Audi a samozřejmě to není nějakým špatným motorem, ale pomalým náběhem modelů/motorizací po WLTP stejně jako u Audi.
No zoufalé, 17 bodů z 20 možných u q7 a 18 bodů z 20 možných u Touarega za převodovku sice není jako 19 bodů u X5, ale k zoufalosti to má dost daleko.
[odkaz]
Navíc když je občas váhající převodovka prakticky jediná vada na celém autě a v ostatních disciplínách (dynamika, komfort, jízdní vlastnosti, agilita, pružení, prostornost) konkurenci smázne, tak se s z toho majitelé asi úplně nezblázní.
Samozřejmě je to špatnym motorem = když musí plnit emise = je to docela katastrofa nemající obdoby = proto Audi nedohání MB a BMW jak slyšim celej život = ale aktuálně se jim brutálně vzdaluje. Náskok zrovna v těch naftovejch třílitrech = je drtivej
Nebo tys fakt sežral tu okecávačku o důvodu proč jedině koncern nemá homologace? >:D >:-[]
Možná by sis měl dojít vyzkoušet reakce aktuálního V6TDI a skvělý ZF8HP
A pak pro porovnání něco fakt tuctově mainstreamovýho = typu Pažout 308 tři válce 1,2 a 8st. Aisin. Sem zvědavej jak ty popíšeš ten docela drtivej rozdíl
Jak ho cítí kupující = je vidět na prodejích
Uvidíme co bude po WLTP s V8TDI = měsíce běžej a zatim sem žádnou info nezaznamenal = což je taky zajímavý. Tuhle tu někdo psal že bude i v A6 apod. = to se mi moc nechce věřit. No uvidíme = to že VW nestíhá narozdíl od všech konkurentů homologace je bajka = to už si asi uvědomujou všichni. Asi jako když při Dieselgate tvrdili že jim hrozí možná až bankrot. Nebo blábol že emisní limity sou příliš přísný = a fakt jim to lidi žrali
Měl by ses nad sebou zamyslet. Tady se nosí odkazy, které s danou diskuzí buď nesouvisí nebo dokládají opak toho, co tvrdíš, eventuelně je úplně nejlepší svá tvrzení nijak nedokládat. Proto ty dva :no:;-)