Diskuse

Evropský trh v srpnu 2017: Mercedes třetí mezi značkami, Škoda devátá

19.9.2017

Mercedes-Benz letos na evropském trhu jasně vládne luxusním značkám. Jasně patrné to bylo i minulý měsíc, kdy dokonce skončil třetí v celkovém pořadí všech značek!

 

  • 10 Reagovat !

    foto Emel

    Emel 19.09.  15:03

    Mercedes

    Hm, to je hodně solidní výsledek... vlastně bez nějaké zásadní modelové novinky. Že by zákazníci vnímali nové motory?
    • 02 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 19.09.  15:07

      « Re: Mercedes

      Ty "hrozné" od Renaultu >:D
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 19.09.  15:08

        « Re: Re: Mercedes

        Ale prd, Mercedes Kangoo jsem nemyslel :-) , myslím nové šestiválce.
        • 10 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 19.09.  15:19

          « Re: Re: Re: Mercedes

          Ach ty vecny optimisto... :-)
          • 10 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 19.09.  16:04

            « Re: Re: Re: Re: Mercedes

            Nech ho, u M-B si tuhle spekulaci může dovolit. ;-) Vysvětlit stejným způsobem nárůst Volva, to by ovšem byl oříšek. >:-[]
            • 10 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 19.09.  18:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mercedes

              Nárůst Volva - mě teda přijde, že Volvo i přes růst paběrkuje.V měsíčním žebříčku (který mi přijde zbytečný) je na úrovni Mazdy. A i v tom půlročním docela bída.Modelů mají dost.
              • 00 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 20.09.  06:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mercedes

                No asi takhle, titulkový M-B má za měsíc nárůst 9%, Volvo 28%. Za celé zatímní období 2017 M-B 9.6%, Volvo 8%. Takže procentuální nárůst tam je. V absolutních číslech to už taková sláva není, to je jasný.
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 20.09.  07:43

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mercedes

                  Volvo má ty nové modely..
        • 01 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 19.09.  15:30

          « Re: Re: Re: Mercedes

          Jo ty nové motory 2,0 CDI plnící s rezervou Euro6D. >:D Bravo Mercedes bravo diesel !!!
        • 10 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 19.09.  15:48

          « Re: Re: Re: Mercedes

          Ani Renault A,B,C-klasse si nemyslel ? :-)
      • 11 Reagovat !

        foto euro89

        euro89 19.09.  20:37

        « Re: Re: Mercedes

        Nevim, zda jsi to ted myslel ironicky nebo vazne, ale kazdopadne ty ctyrvalce Renault, ktere se davaji do mensich modelu A, CLA, GLA, B, C... jsou opravdu strasny. Nemyslim ted spolehlivost, na to jsou ty motory jeste moc novy a vetsina ma moc malo najeto, ale minimalne na servis je to z pohledu mechanika hruza. 8-s
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 20.09.  07:48

          « Re: Re: Re: Mercedes

          Prečo? Skús napísať viac ...
    • 00 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 20.09.  07:31

      « Re: Mercedes

      Nové motory jsou zatím jen v esklasse, a kolik těch faceliftů se mohlo zatím prodat, pár set, takže motory to není. Spíše nezapomínejme, že oproti ostatním z D3 má Mercedes auta typu citan, vito, třída V, třída X, to jsou čísla navíc, která se hodí.

      Každopádně moc nerozumím smyslu podobných článků, rozborů prodejů z čísel jednoho měsíce, a ještě srpna, který je spec. v západní Evropě dost nestandardní. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 20.09.  08:24

        « Re: Re: Mercedes

        Citan, Vito apod. - dobře dobře, to ale není důvod k relativnímu nárůstu, ne? Ty modely tu byly i loni.

        Beru že měsíční čísla jsou celkem o ničem, on má ale Mercedes skoro +10% i za YTD... ok, má to i Fiat nebo Toyota, ale tam je vysvětlením Tipo a CHR.
        • 00 Reagovat !

          foto Dinar

          Dinar 20.09.  08:34

          « Re: Re: Re: Mercedes

          Z takových tabulek se podstaty nedobereš, všechno sečteno dohromady, zajímavá tab. bude až po konci roku - jednotlivé modely ve třídách, to má smysl nějak hodnotit. Soutěžení premiových výrobců v absolutních prodejích mi přijdou o ničem, viz. různé portfolio a předpoklad, že v premii by ta absolutní čísla snad ani měřítkem být neměla, vede to jen k tomu, že na křižovatce pak vedle sebe zastaví dva řidiči coby mercedesí položky ze stejné "tabulky", jen jeden sedí v eskládě a druhý v citanu, renaultu s hvězdou na čele. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 20.09.  09:27

            « Re: Re: Re: Re: Mercedes

            Jasně jasně, však to byl taky smysl původního zamyšlení... +10% je relativně dost, kdepak se to asi vzalo, když vlastně není žádná podstatná novinka? Když už tu o tom teda hodnou chvíli diskutujeme, tak jsem se podíval na základní modely... a je to E +35%, C +10% (1-6/17).
          • 00 Reagovat !

            foto Simpanz

            Šimpanz 20.09.  09:28

            « Re: Re: Re: Mercedes

            Myslím, že se podstaty dobereš, protože tyto statistiky (ACEA) nejsou o Citanech nebo Vitech či X-kách. Ty jsou ve statistice "Commercial Vehicle Registrations" a ne v této, která je o "Passenger Car Registrations". Mercedesu se v Evropě daří a získal docela slušný náskok jak na Audi, tak na BMW. Je to vidět i ze statistik klíčových tříd, C-klasse drtí druhou A4 a třetí 3er, E-klasse drtí druhé 5er a třetí A6 a S klasse drtí druhou 7er a třetí Panameru.
            • 00 Reagovat !

              foto Dinar

              Dinar 20.09.  11:01

              « Re: Re: Re: Re: Mercedes

              Zjevně máš větší přehled, mě by ty statistiky po modelech zajímaly, dej prosím odkaz, to co umím na ACEA webu najít, se vždy týká značky jako celku, po modelech jsem statistiku nenašel. Díky.
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 20.09.  11:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Mercedes

                Čísla po modelech jsou na carsalesbase, tam je ale Mercedes včetně LUV
                [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto Simpanz

                Šimpanz 20.09.  11:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Mercedes

                [odkaz] rozkliknutím modelu je vidět i červenec.
                • 00 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 20.09.  13:11

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mercedes

                  Bezva, díky za odkaz. :yes:

                  Jen jsem zběžně kliknul na premiovou střední za 1/2 roku 2017 a čtu:
                  "Audi takes the semgent lead with 110.822 sales, just ahead of BMW with 108.303 sales."
                  Céčko má dle grafu prodeje kolem 96 tis., ono jde o to, že pod céčkem se prodává vše od sedanu po kabrio, audi i bmw to mají rozdělené, po sečtení 3er a 4er (A4, A5) je to tedy jinak, min. v této třídě C-Klasse konkurenci nedrtí. ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 20.09.  14:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mercedes

                  To máš ale taky carsalesbase, která teda bere data myslím primárně z JATO... a když si klikneš na Mercedes jako takový, tak tam jsou i ta LUV.
  • 46 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 19.09.  15:10

    Su klidný,

    český soused si korejského souseda drží od těla na délku paže. A dělá to dobře. :-) :yes:
    • 62 Reagovat !

      foto car

      car 19.09.  15:22

      « Re: Su klidný,

      ..no jak se to vezme.V Evropě jo,ale celosvětově je Hyundai o level jinde.
      • 33 Reagovat !

        foto miro68

        miro68 19.09.  15:34

        « Re: Re: Su klidný,

        no ale Hyundai sa chvali, ze predava najlepsi kombik v Cechach. Teda som myslel, ze im ide o predaje v Europe >:D
        • 30 Reagovat !

          foto car

          car 19.09.  15:45

          « Re: Re: Re: Su klidný,

          Víš jak to je..reklamě nesmíš zas tak moc věřit.V reklamách se toho nažvaní,neber je tak moc vážně.Ale i 30 kombi..hmm,moooc hezky
          • 42 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 19.09.  15:53

            « Re: Re: Re: Re: Su klidný,

            Takže tedy Hyundai i30 neujede všem ? No, zatím to vypadá, že neujede ani Dacii, resp. ještě ji ani nedojel. :-)
            • 11 Reagovat !

              foto white-label

              white label 19.09.  15:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Su klidný,

              Tak snad bys nechtěl extra prémiový juondé srovnávat s Dacií, nebo snad chceš, aby Vošu definitivně kleplo... >:D ;-)
            • 31 Reagovat !

              foto car

              car 19.09.  16:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Su klidný,

              Nejede..vždyť je to jen auto.Za mě hezké,snad i spolehlivé a kvalitní,ale pořád jen auto.A jen tak mimochodem..dobrý "reklamy" pro změnu na škodofky jsou třeba zde,na acz.
          • 20 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 19.09.  16:24

            « Re: Re: Re: Re: Su klidný,

            To je dle vkusu, na mě příliš banánu a málo auta. Na jakýchkoliv jiných než největších kolech pak spíš jako přetížený kočárek :-|
        • 01 Reagovat !

          foto white-label

          white label 19.09.  15:49

          « Re: Re: Re: Su klidný,

          Njn, dobrého málo, nejlepšího ještě méně... ;-)
      • 34 Reagovat !

        foto andy2210

        andy2210 19.09.  16:04

        « Re: Su klidný,

        A neni to proto, ze na nekterych trzich Skoda neprodava? Treba USA. Smysl ma porovnavat jen trh, kde prodavaji oba, nebo ktery nas zajima. A to je pro nas Evropa.
        • 31 Reagovat !

          foto car

          car 19.09.  16:20

          « Re: Re: Su klidný,

          Přesně tak,článek je o prodejích v Evropě.Je jasné,že se zde bude nejvíc prodávat aut evropských značek.Že je Hyundai až vzadejc je logicky.No ale překvapuje mě stagnace(propad) vw.Renault roste,otázka času kdy ho vystřídá na prvním fleku..
          • 21 Reagovat !

            foto white-label

            white label 19.09.  16:23

            « Re: Re: Re: Su klidný,

            Otázkou času se dá "argumentovat" kdykoli/u čehokoli...
          • 04 Reagovat !

            foto andy2210

            andy2210 19.09.  16:31

            « Re: Re: Re: Su klidný,

            Ja myslim, ze Skoda a Hyndai zacinaly na startovni care ve stejne dobe, Skodu v zapadni evrope do zacatku 90tych let vazne asi nikdo nebral a spis naopak, Hyundai mel urcity naskok. Skoda ma v Evrope sice domaci trh v CR, ale CR je mala zeme.. A to jeste az doted Skoda nemela SUV, Yeti snad ani nepocitam.
            • 40 Reagovat !

              foto car

              car 19.09.  17:00

              « Re: Re: Re: Re: Su klidný,

              Hyundai je asijská automobilka a je jasný,že např v Evropě nebude prodávat nejvíc aut nikdy.Hyundai bude mít a má větší prodeje třeba v té Asii,kde je domácí zase ona..logicky.A to stejný i Japonci.Evropani jsou možná v tomhle (zbytečně) konzervativní.Narozdíl od USA.
              • 50 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 19.09.  17:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Su klidný,

                K tomu nutno říct, že Japonci nebo Korejci jsou ještě mnohem konzervativnější, v tom smyslu, že preferují domácí produkci. Ekonomicky je to chytré.
                • 20 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 19.09.  17:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Su klidný,

                  Přesně tak.
                • 10 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 19.09.  17:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Su klidný,

                  Na druhej strane aj Hyundai ci Kia vyrabaju niektore modely v europe. Podla tej logiky by ich mali europania preferovst tiez. :-)
            • 60 Reagovat !

              foto pogo26

              pogo26 19.09.  17:37

              « Re: Re: Re: Re: Su klidný,

              Jenže Hyundai je samostatná značka, která se nemá za koho schovat. Škodovka je pak VW s trošku jiným kabátem a lepší cenou. Pozice je tedy zcela jiná. Myslíš si třeba, že by někdo v Německu kupoval v takové míře Škodovky a Seaty, pokud by to nebyl převlečený VW?
              • 00 Reagovat !

                foto idam-i

                idam.i 19.09.  23:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Su klidný,

                Presne o tom to je.Pokial by za Škodou nebol VW group mám obavy,že by sa jej ťažšie žilo,hoc by mali sebalepšie auta .Prečo sa v Nemecku a nie len tam oháňajú deutsche kvalitet.Pozri kde je Toyota a to je svetová jednotka.
          • 04 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 19.09.  17:01

            « Re: Re: Re: Su klidný,

            Podle mě je to dané hlavně modelovým cyklem, Golf je na trhu už pět let, Megane je pořád relativně novinka. VW navíc chybí SUV levnější než Tiguan. Nemyslím si, že tam je nějaký dlouhodobější trend ve prospěch Renaultu.
            • 03 Reagovat !

              foto white-label

              white label 19.09.  17:13

              « Re: Re: Re: Re: Su klidný,

              Jasně, až se naplno rozjede nové Polo (+ T-Roc/T-Cross...) a přijde Golf 8, karta se zase obrátí, takže je to vlastně zase jen ta "otázka času"... >:-[] ;-)
            • 20 Reagovat !

              foto car

              car 19.09.  17:20

              « Re: Re: Re: Re: Su klidný,

              Já myslím,že trend tam je..navíc si přičti dieselgate.Prijde mě,že dlouhodobě klesá,stagnuje jen vw,narozdíl od značek koncernu.Možná si lidi tu aféru spojují jen s vw..proto ten pokles+modelová řada též stárne .Zato Renault má modely komplet relativně nové a přesně takové jaké zákazníci chtějí..
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 20.09.  07:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Su klidný,

                Renault má modely komplet relativně nové - a o tom to je. Zato za tři nebo čtyři roky je bude mít všechny komplet relativně staré ;-)

                Když chceš trendy, musíš koukat na delší časový úsek. Když to vezmu od roku 2010, tak VW osciluje mezi 1.541.890 (2013) a 1.704.547 (2016). Tržní podíl je od 11,20% (2010) do 12,82% (2012). [odkaz]

                Renault byl těch 2010 na 1.164.277 a 8,36%, ze kterých spadl na 797.577 a 6,51% 2013 a postupně se vrací (1.094.374 a 7,29% 2016). [odkaz]

                I tak měl ale k VW nejblíž v tom roce 2010...
              • 00 Reagovat !

                foto Simpanz

                Šimpanz 20.09.  09:58

                « Re: Re: Re: Re: Su klidný,

                Dlouhodobě je to tak, že Renault kdysi byl rovnocenným hráčem s VW a vyráběl resp. prodával v Evropě prakticky stejné množství aut a byl mezi nimi minimální rozdíl (výroba se u obou pohybovala někde mezi 1,3 a 1,6 mio aut a záleželo kdo měl zrovna novinky a podle toho byl vpředu). V letech 1994, 2002, 2003 a 2004 byl vítězem tohoto souboje Renault. Od roku 2005 ovšem nastal velký pád Renaultu až pod úroveň 0,8 mio (2013) ze které se nyní hrabe nahoru 1,1 (2016), ale dosud se nevyhrabal a k jeho bývalé úrovni mu chybí ještě pořádný kus cesty.

                VW vs. Renault
                2016 1.704.547 vs. 1.094.374
                2015 1.699.221 vs. 970.454
                2014 1.606.145 vs. 872.486
                2013 1.541.890 vs. 797.577
                2012 1.608.647 vs. 818.598
                2011 1.703.915 vs. 1.068.600
                2010 1.558.848 vs. 1.164.277
                2009 1.664.443 vs. 1.124.622
                2008 1.553.488 vs. 1.082.950
                2007 1.610.684 vs. 1.180.115
                2006 1.671.551 vs. 1.286.563
                2005 1.604.470 vs. 1.577.920
                2004 1.550.745 vs. 1.679.288
                2003 1.420.458 vs. 1.526.968
                2002 1.501.393 vs. 1.561.696
                2001 1.613.585 vs. 1.583.400
                2000 1.629.687 vs. 1.569.349
                1999 1.738.201 vs. 1.662.226
                1998 1.577.306 vs. 1.541.891
                1997 1.385.501 vs. 1.325.864
                1996 1.419.469 vs. 1.290.208
                1995 1.287.799 vs. 1.241.584
                1994 1.217.235 vs. 1.308.986
                1993 1.212.689 vs. 1.195.732
                1992 1.574.089 vs. 1.432.445
                1991 1.447.522 vs. 1.343.241
                1990 1.406.891 vs. 1.315.495
          • 21 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 19.09.  18:03

            « Re: Re: Re: Su klidný,

            No, za mě - klidně ať Renault vystřídá VW na první příčce, ale je cca na dvou třetinách prodejů VW, tak to na brzké střídání nevypadá.
    • 31 Reagovat !

      foto Joky

      Joky 19.09.  17:27

      « Re: Su klidný,

      ticho Škodomile, ještě pár šikovných pokut za ty jejich levárny.....
      Schválně jestli budeš dál budeš jezdit ve své modle , až to budou muset prodat a bude
      tam napsáno Made In PRC....hehe
      Pak za Korejce ještě oblízneš všech 10...
      • 11 Reagovat !

        foto car

        car 19.09.  17:48

        « Re: Re: Su klidný,

        Škodomile..cože?
        • 11 Reagovat !

          foto Joky

          Joky 19.09.  18:03

          « Re: Re: Re: Su klidný,

          to není reakce na tvůj příspěvek.
          sleduj " pavouka " příspěvků
      • 10 Reagovat !

        foto J-W

        J@W 19.09.  21:30

        « Re: Re: Su klidný,

        Nejsem škodomil, bohužel.
        • 00 Reagovat !

          foto car

          car 20.09.  08:20

          « Re: Re: Re: Su klidný,

          Též nejsem škodomil,bohudík..
  • 60 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 19.09.  15:17

    ...

    a nejaké výsledky Alfy tam nemáme?
  • 30 Reagovat !

    foto fOE

    fOE 19.09.  15:26

    Pocet minusovych znamenek

    "Naopak Opel/Vauxhall (-1,6 %) a Ford (-3,5 %) jako jediní z top ten hlásí meziroční pokles registrací, z čehož mimochodem těžil již zmíněný Mercedes-Benz."

    Vazne, vazne jen 2x minus v top10? :-)
    • 11 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 19.09.  15:32

      « Re: Pocet minusovych znamenek

      Vážně z poklesu Fordu těžil Mercedes?
      Spíše snad Mercedes těžil z nepříliš dobrých výsledků Audi a BMW.
      Zdá se že "elektro" divize BMW moc nepomáhá. :-)
    • 11 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 19.09.  15:47

      « Re: Pocet minusovych znamenek

      Kuš....nějakých 4,4% není žádnej pokles....to je spíš nadechnutí před útokem. :-! >:-[]
    • 11 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 19.09.  18:07

      « Re: Pocet minusovych znamenek

      >:-[] :yes: To se nepočítá.
  • 10 Reagovat !

    foto wakantanka

    wakantanka 19.09.  15:47

    Kde je fostek?

    Chyba mi tu to jeho : Mercedes uber alles! :-)
    • 30 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 19.09.  16:38

      « Re: Kde je fostek?

      Mercedes má teď jen dvě chyby, falešné výfuky a E se těžko poznává od S a C.
      • 10 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 19.09.  17:23

        « Re: Re: Kde je fostek?

        Toto neriesim. Len ze teraz by to jeho vecne pasovalo pod tento clanok jak * na serbel. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 19.09.  22:50

        « Re: Re: Kde je fostek?

        ....AMG....no nekup to.....[odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto Xylo

      Xylo 19.09.  16:42

      « Re: Kde je fostek?

      Něco psal, že jede na návštěvu do Číny a podívat se za Kim Čong Unem ...
      • 20 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 19.09.  17:24

        « Re: Re: Kde je fostek?

        Zeby cenzura zakozovala aj auto.cz? Kurna to sme tu potom jak parta disidentov. :-)
  • 10 Reagovat !

    foto King-of-rain

    King of rain 19.09.  20:51

    Fleet

    Myslím si, že prodeje automobilů tak nějak hodně korespondují i s tím, jaké státy vlastní firmy mimo svá území. Pokud vlastní Německá firma další firmy v rámci EU, třeba ve Španělsku, Itálii, nakupují se německá auta.To samé platí i pro Francouze atd...myslím že fleet je tak nějak rozdílový, respektive hraje to povětšinou svoji roli.Nemyslím si, že by Německá firma nakupovala, ač je třeba ve Francii, Francouzké auta a tak dále...
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 19.09.  21:03

      « Re: Fleet

      Zalezi o ake auta sa jedna. Na robotu budu riesit TCO a az potom znacku. Ak to budu auta pre management ci ako benefit urcitym zamestnancom sa ten vzorec zrejme obrati. :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Český soudní unikát: V případu Petra Kramného vystoupilo už 15 znalců!

Český soudní unikát: V případu Petra Kramného…

Případ Petra Kramného je skutečným unikátem! V trestní věci vraždy v Egyptě totiž vystoupilo již 15 znalců –…

Vánoční koncert Haničky Písničky: Margita líbal „falešnou“ Zagorku!

Vánoční koncert Haničky Písničky: Margita líbal…

Roztančila opět Lucernu a vedle záplavy květin na Hanu Zagorovou (71) čekalo překvapení. V zákulisí pod červenou…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Důkazy, proč Krmenčík už přerostl českou ligu

RENTGEN SPECIÁL: Důkazy, proč Krmenčík už přerostl…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Ředitel Slovanu: Trpišovský a Slavia? Jednání proběhnou tento týden

Ředitel Slovanu: Trpišovský a Slavia? Jednání…

Dopadnout to může jenom dvěma způsoby. Buď Jindřich Trpišovský odmítne Slavii a prodlouží ve Slovanu Liberec…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…