Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v dubnu 2012: BMW řady 3 předstihlo Passat

Dubnové prodeje BMW řady 3 v Evropě táhl především velký zájem německých zákazníků.
Zpět na článek
18. 5. 2012 09:43
18. 5. 2012 08:31
18. 5. 2012 08:57
18. 5. 2012 08:59
18. 5. 2012 09:16
18. 5. 2012 09:34
18. 5. 2012 13:02
18. 5. 2012 13:31
18. 5. 2012 15:22
18. 5. 2012 19:31
18. 5. 2012 10:48
18. 5. 2012 11:10
18. 5. 2012 11:20
18. 5. 2012 15:31
18. 5. 2012 16:01
18. 5. 2012 16:13
18. 5. 2012 16:35
18. 5. 2012 16:38
18. 5. 2012 18:50
18. 5. 2012 22:36
18. 5. 2012 13:40
18. 5. 2012 19:35
18. 5. 2012 22:11
19. 5. 2012 09:59
19. 5. 2012 11:36
19. 5. 2012 12:12
19. 5. 2012 12:20
19. 5. 2012 19:03
18. 5. 2012 09:15
18. 5. 2012 09:21
18. 5. 2012 09:24
18. 5. 2012 12:11
18. 5. 2012 19:37
18. 5. 2012 12:56
18. 5. 2012 13:43
18. 5. 2012 10:26
18. 5. 2012 10:46
18. 5. 2012 10:50
18. 5. 2012 11:43
18. 5. 2012 11:45
18. 5. 2012 10:56
18. 5. 2012 11:04
18. 5. 2012 12:15
18. 5. 2012 12:44
18. 5. 2012 11:41
18. 5. 2012 12:16
18. 5. 2012 15:30
18. 5. 2012 12:51
Avatar - 3_diamanty
18. 5. 2012 08:09
dost brutalne poklesy
v percentach ,

panda a bmw3 - novinky slapu :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
18. 5. 2012 08:27
Top 10 je málo
Chtělo by to tabulku alespoň TOP 30 nebo klidně TOP50.
Zajímali by mě i ostatní auta. Ale co je vidět z té tabulky, tak je to, že strach z pádu Řecka se šíří a jediný, kdo rostl byly novinky.
Rozbalit vlákno
6
18. 5. 2012 09:13
Re: Top 10 je málo
Přidávám se. Asi si nikdo nebudeme platit přístup na stránky Jato Dynamics, takže by bylo kamarádské, aby nám redakce dala informace komplet. Mám tady nějaké další tabulky o dubnových prodejích - země, značky - je to dobře zpracované a není k tomu nutné umět anglicky: [odkaz]

Snad jen dodám, že za 1-4/2012 klesly evropské prodeje o 7,5 % proti stejnému období 2011. Pohled na stoupající prodeje v Polsku, ČR, Slovensku, Maďarsku, Pobaltí odpovídá jejich současné hospodářské pozici v Evropě a je to tučná kost pro analytiky - můžou mudrovat, jestli postkomunistické země spasí Evropě zadek, nebo na něj samy tvrdě dopadnou s odloženým efektem. Mezi značkami je pokles VWG hodnocený jako projev oslabování EU. Samozřejmě jsou další značky - GM (čti: Opel), Fiat, Renault (ale i Nissan), které v dubnu dopadly mnohem hůř. Mně osobně mrzí, že VWG nenašla včas recept na Seat, který teď uprostřed španělského propadání vysloveně plave s koulí na noze.
18. 5. 2012 19:21
Re: Top 10 je málo
Díky za odkaz na tabulku, nakonec i text je jasný. Já to vidím se SEATem bledě, to používání sesterských modelů povede nakonec k tomu, že se v Martorellu budou vyrábět auta jako třeba v Bratislavě a SEAT pomalu z trhu zmizí.....
Avatar - escorpion
18. 5. 2012 18:11
Re: Top 10 je málo
Mňa skôr prekvapil záujem o novinky. Práve tie majú ešte problémy s výrobou a veľa "detských nemocí". Skôr sa oplatí kupovať až v druhom alebo treťom roku výroby. Narozdiel od novinky sú ceny nižšie, rôzne akcie, možno doplnená paleta motorov a vychytané poruchy od prvovýroby. Možno facelift exteriéru aj interiéru. Novinku by som rozhodne nekupoval.
18. 5. 2012 19:24
Re: Top 10 je málo
To co píšeš o vychytávaní problémů ve výrobě platilo před dvaceti lety a déle. Dneska už to tak není, naopak leckdy racionalizační opatření v průběhu výroby přinášejí "průšvihy" v kvalitě.

Povídky o špatných autech z pondělních a pátečních směn patří k realitě socializmu a možná tak Itáliue nebo Francie a to ještě v některých obdobích a jen u některých značek. Dneska je vývoj, příprava výroby a její náběh na poněkud jiné úrovni....
Avatar - escorpion
18. 5. 2012 19:37
Re: Top 10 je málo
P307 auto roka malo problémy s elektronikou od začiatku. Až po facelifte boli ako tak spoľahlivé.
Avatar - Dinar
18. 5. 2012 08:31
Skvělý start
nové trojky, i když v rámci objektivity nutno dodat, že vyšší prodeje jdou zhusta také navrub "staré" trojky ve verzi kombi a kupé, kteréžto se aktuálně nabízejí za velmi zajímavé ceny. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
18. 5. 2012 08:39
Re: Skvělý start
Nový 3er kombík je povedený a prodeje pojedou dál za plnou cenu.
Avatar - Emel
18. 5. 2012 12:03
Re: Skvělý start
Nová generace se povedla, konkurence má již letité modely, k tomu ty výprodeje staré generace... i tak je to ale fantastický výsledek :yes:
Avatar - KANKUNEN
18. 5. 2012 08:37
BMW - nejprémiovější prémie
To co předvádí BMW v poslední době je velká paráda. Motory hlavně dieslové jsou krok napřed, to co odrazovalo zákazníky, nepovedené interiéry a bangleho bizardnosti jsou pryč. Neviňme BMW a Brusel za zmizení benzinových šestiválců, kupovali je hlavně bychové, kupující přestoupili do nafty. Snad může Audi a MB zachránit příchod tříhrnků, nedovedu si představit 3er s tříhrnkem, spíše bych řekl, že by to zvýšilo podíl dieslů.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 5. 2012 09:37
Re: BMW - nejprémiovější prémie
Ale to zas ne, třílitrové motory měly odbyt, to se neboj. V trojkové řadě určité procento měl, o Z4. 1er nemluvě. Dál to bylo horší.
18. 5. 2012 15:28
Re: BMW - nejprémiovější prémie
Přesně tak, atmo třílitr benzín byl geniální motor, o jehož vlastnostech se dieselům může jenom zdát. Měl sametový běh, relativně nízkou spotřebu (s tím osmikvaltem by při 130 km/h šel na nějakých 7,5 l na sto, o tom jsem skálopevně přesvědčen) a pokud mu člověk pravidelně dopřával kvalitní olej, vydržel až do alelůjá. Bruselský úředník ale zavelel, že důležité údaje jsou pouze ty laboratorní (čti v praxi nedosažitelné), takže klasiku nahradily oturbené čtyřválce, které při vyšších rychlostech mají spotřebu vyšší (ale co, kdo si kupuje motor s 250 koňmi, aby jezdil rychle, že), nemluvě o horším zvuku, hrubším běhu, horší image a diskutabilní spolehlivosti a s tím spojenými vyššími náklady na servis.
Avatar - escorpion
18. 5. 2012 18:15
Re: BMW - nejprémiovější prémie
Súhlasím, atmosférický benzínový trojliter je geniálny :yes:
Škoda, že aj BMW sa rozhodlo, či skôr muselo kvôli Bruselu ísť inou cestou. Cestou turba, cestou do pekla ...
Nakoniec nám "zelení" bastardi zakážu jesť aj bryndzu či slaninu, pretože v laboratóriu zistia, že ich výroba je energeticky náročná. Chorá táto doba :no:
Avatar - Machýrek
18. 5. 2012 10:57
Re: BMW - nejprémiovější prémie
Ktere bychare mas na mysli? Ceske?
I kdyz nafta v posledni dekade v Evrope jednoznacne prevlada, v ostatnich evropskych zemich, zejmena smerem na zapad od nas, neni BMW se zazehovym motorem nic tak vyjimecneho, jako v Cesku.
Avatar - Dinar
18. 5. 2012 14:34
Re: BMW - nejprémiovější prémie
Hodně záleží na místních podmínkách, myslím nastavení daní, pojistek atd., obecně, mluvíme-li o Evropě se dá celkem říct, že ty "střední" motorizace dříve typicky 525i a 530i se opravdu prodávají podstatně méně, než deset let zpátky, tam dýzl převládl. Benzin se udržel ve vrcholných variantách, 550i je po Evropě vidět celkem dost, a pak spodek, 520i je entry varianta, slušný služebák.
20. 5. 2012 01:59
Re: BMW - nejprémiovější prémie
Na západ od nás, respektivě u aut se "západní" značkou jsou benzínová BMW daleko běžnější než u nás (bohužel :-( ) Kdo nepozná a nepochopí atmosférický benzínový motor, neví která bije. Vždy si to připomenu, když se z ultra moderního "ekologického" naftového motoru vyhrne velká kupa černého dýmu. Pokud bych myslel ekonomicky, volil bych 520i. Jinak BMW má :yes: za to, že se dá doposud zvolit varianta 530i s manuální převodovkou.
18. 5. 2012 08:57
Fiesta
Tak to vypadá, že Fiesta sfoukne v Evropě Polo i letos...to jsem už nečekal. Když připočtem Turecko, tak už má celkem slušný náskok >:-[]
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2012 08:59
TURBMWO
Mnichovu táhnou výborně nejen motory, nýbrž i... prodeje. Souhlasím s Dinarem, že aktuální prodejní čísla jsou však zahuštěním doprodejů (nikoliv výprodejů, to snad chápeš) trojky předchozí s prodeji novými. Přesto je dobře vědět, že jsou modely, které se prodávají samy a jsou samozřejmě modely, které by solidní číslo neudělaly, ani kdybys jim načet´prodeje za posledních dvacet let... :-!

Co dále? No pokud tu jezdce kompaktního mainstreamu neinspiruje výsledek tabulky, který vytvořila bezmála půlmiliarda, obyvatel, pak už vážně nevím, tady už snad jen doporučit návštěvu psychoanalitika, který tvojí estetickou dušnost, kvalitativní neznalost a výběrové prosťáčství popíše a naordinuje potřebnou léčbu.

GOLF je prostě dokonalý evropský evergreen, zcela přirozené, vyspělé auto pro zcela přirozené a vyspělé... lidi.

Znamenejme současně neslavné postavení focusu. Jistě, divíš se, já ne :-! No a konečně pochvalme POLO i fiestu a samozřejmě clio. A jak vidíš, tak KOKO vrže pantem, jen... vrže pantem, neboť nahoře je tabulka těch... nahoře. Možná znáš pocit být nahoře, no a teď si představ, mít nahoře i svojí vlastní garáž... takový GOLF GTI v antracitu na širokých osmnáctkách, dvě stě deseti koních, to musí být opravdu jedinečné. Do prodejny jim přineseš (nikoliv ovšem v krabici od bot) sedmičku a něco, a sen, tvůj mnohaletý sen se ve vteřině stane silniční realitou. Božské...

Evropským číslem měsíce je číslo 37.151. Jistě, VOLKSWAGEN GOLF. Zaslouženě, oprávněně a důvodně.

BRAVWO GOLF :yes: :-!
Rozbalit vlákno
26
Avatar - KANKUNEN
18. 5. 2012 09:16
Re: TURBMWO
Pokud nejsi blbej úplně tak, vzpomeň na Milionáře v TV. I na složité otázky obecenstvo mělo procentuální pravdu. VW opravdu nemůže za to, že jim stačí pozměnit kastli nazvat to novým modelem a zůstat na špici. Kdysi při vývoji G V to udělali pořádně a těží z toho do teď a lidi to chápou.
18. 5. 2012 09:34
Re: TURBMWO
Aha, takže ono stačí, když jakákoliv automobilka postaví solidní základ a pak už jen přebouchává kastle ? Nevšiml jsem si, že by to někde takhle fungovalo.
18. 5. 2012 13:02
Re: TURBMWO
pokial nie si len figurka ale realne aj rozmyslas tak pochopis ze ano. Funguje to tak. Zober si co robila nokia v casoch najlepsieho predaja, co robi apple, co robi VW, co robia ostatne najpredavanejsie znacky. Teraz nenadavam na VW ale vysvetlujem ti co a ako. Keby nebol golf najpredavanejsi ale bol by niekde kde I30, to by si videl co by VW robil. Uz by ziadne radoby nove typy (po nasom facelifty) golfu ci passatu neboli.
18. 5. 2012 13:31
Re: TURBMWO
Asi jsi mne špatně pochopil ;-)
Pokud VW jako automobilka, nemůže za to, že stačí pozměnit kastli atd.. tak to není o znáčku na kapotě, síle značky, image atd. Pokud tedy VW nemůže za to jaký Golf je, tak kdo stojí za jeho výrobou ? Proč se tedy neprodává více Aster, Focusů atd....
18. 5. 2012 15:22
Re: TURBMWO
asi sa nerozumieme :-)
Avatar - Hammunasakra
18. 5. 2012 12:01
Re: TURBMWO
:yes: :yes: - za toho milionáře :yes: :-)
18. 5. 2012 19:31
Re: TURBMWO
Á kachna (tedy pardón) - husa zakejhala.....

Biturbo v Citroenu...

Hnusná AUDI.....zejména ta šestka s tím nesmírně slabým motorem.....

Pár velkých písmen a záplava smajlíků...
Avatar - Emel
18. 5. 2012 10:48
Re: TURBMWO
Možná tě překvapí, že za březen je Focus druhé nejprodávanější auto na světě. A možná tě překvapí ještě víc, že Golf je až čtvrtý a první příčku okupuje Prius. Takže pokud tě neinspiruje půlmiliarda, můžeš se klidně inspirovat sedmi miliardami. Moje garáž je stejně jen jedna (a inspirací mi není ani Focus, ani Prius).

[odkaz]
18. 5. 2012 11:10
Re: TURBMWO
Intenzivně mě zajímá výhradně lokalita (světadíl), kde žiji. Oblíbenost jakéhokoliv auta v Thajsku či Horní Voltě je mi dokonale ukradená a vnímám ji pouze periferně. Pokud by ti v kompaktním mainstreamu nebyla horní tabulka silnou inspirací, je něco s tvojí garáží špatně...
Avatar - Emel
18. 5. 2012 11:20
Re: TURBMWO
Jojo, pokud u vás v ulici letí Thalia, pak se tedy inspiruješ Thalií?

Mě je (třeba) Norsko ukradené úplně stejně jako Thajsko, prodejní čísla mě k ničemu neinspirují... a kompaktní mainstream taky ne.
18. 5. 2012 15:31
Re: TURBMWO
To nahoře nejsou čísla naší ulice, jde o europrodeje. Neříkám, že se máš inspirovat, říkám jen, že by bylo podivné, kdybys měl vybírat v kompaktním mainstreamu a horní tabulka by ti neměla být nápomocí ve výběru.
18. 5. 2012 16:01
Re: TURBMWO
Z akeho dovodu by ta tabulka mala byt pre kohokolvek napomocna k vyberu auta???

Salam si tiez kupujes podla toho, ze pani pred tebou ho vzala pol kila?

Preco su pre teba zaujimave predaje na Islande, Portugalsku, Dansku, a i., ale Cina, Rusko,... ta nezaujima??

Si divny.
18. 5. 2012 16:13
Re: TURBMWO
Věřím, že se ti jevím divným :-) No, tak nějak mě zajímá, jak na automobily prodejně nahlíží "má" civilisace. Podívej se na sebe kriticky, pokud by ses mohl považovat za průměrného evropana... ;-) myslím, že bys mohl svůj sen někde v tabulce najít. No a pokud by ten sen byl dokonce na prvním místě, nebylo by to báječné? Nebo to jako se domníváš, že cee´d není na prvním místě nedopatřením?

Nejvíce mě zajímá, jak si auta stojí v Česku, současně sleduji, jaká auta jezdí v nejvyspělejší krajině světa (Německo). To však neznamená, že jsem otrokem tabulek i ve své garáži. Jen je dobře vědět a znát sám sebe. Výběr pak už je hračkou...
Avatar - Emel
18. 5. 2012 16:35
Re: TURBMWO
Jasně... na vrcholu všeho stojí světové prodeje, ty jediné určují úspěšnost značky. Pak jsou evropské, české... a tak dále. Všechny prodeje mají svá specifika, ze kterých já osobně jakž takž rozumím těm českým - znám ceny, vnímám reklamu, geografii, zvyky obyvatelstva atd.

Při pohledu na prodeje na cizí trhy mě vždy zarazí nějaké odchylky, kterým nerozumím - třeba Avensis tuším v TOP 3 v Dánsku. Proto jsem velmi opatrný, pokud mám hodnotit prodeje mimo ČR nebo z nich dělat nějaké závěry.

Co se Focusu týče - Ford chtěl globální auto a má globální auto, ve světových prodejích přeskočil Corollu i Golf... a to je to oč kráčí a Fordu může být jedno, jestli prodává tady nebo tam. Je možné, že se tím poněkud odcizil evropským zákazníkům... ale to je asi holt cena za globalizaci.
18. 5. 2012 16:38
Re: TURBMWO
Fordu to jedno být může, nebylo by jedno ovšem mé garáži :-) Jinak souhlas.
Avatar - Emel
18. 5. 2012 18:50
Re: TURBMWO
Protože sám víš, co do té garáže postavit... a budeš to vědět, i pokud by v té tabulce bylo i30 na první příčce.
Avatar - DRBNUTY
18. 5. 2012 13:40
Re: TURBMWO
Intenzivně mě zajímá výhradně lokalita (světadíl), kde žiji...no to by aj mna zaujimalo, na com jazdite tam u vas na Marse. >:-[]
18. 5. 2012 19:35
Re: TURBMWO
Od dementa s nickem DRBNUTY a fotkou snad největšího slovenského nácka současnosti je podobná poznámka hodně mimo, když sám se tak leda vozí na ovci....nicméně je překvapivé, že ví, co je Mars. Opravdu podivuhodné....
Avatar - DRBNUTY
18. 5. 2012 22:11
Re: TURBMWO
Gratulujem, vidim ze si stale vo forme. >:D
19. 5. 2012 09:59
Re: TURBMWO
"GOLF je prostě dokonalý evropský evergreen, zcela přirozené, vyspělé auto pro zcela přirozené a vyspělé... lidi."
ani by som nepovedal, europania su hlupaci, staci sa pozriet ake jednotlive vlady si vo svojich statoch dokazu zvolit a aka socialisticka banda vladne celej EU... S takymito vyjadreniami by som bol obzvlast opatrny GTI..
19. 5. 2012 11:36
Re: TURBMWO
Socialisty samozřejmě nevolí majitelé golfů a passatů... to snad chápeš.
19. 5. 2012 12:12
Re: TURBMWO
a povies mi, ako je to volit auto socialisticky? Mam dojem, ze nechapes tomu pojmu, lebo to co si napisal, nedava zmysel.
19. 5. 2012 19:03
Re: TURBMWO
neodpovedal si mi na otazku..Ja nechcem od teba potvrdenie ale vysvetlenie toho co si povedal lebo je to nezmysel.
18. 5. 2012 09:15
%
Golf -12,6%
Polo -23,1%
Passat -24,4%

Cisla pripominajici Fiat. Nastesti evropsky trh mnoho neznamena.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
18. 5. 2012 09:21
Re: %
To je dobře , že máš radost. Stejný důvod k oslavě, jako když má Gott ve Slavíku menší náskok.
18. 5. 2012 09:24
Re: %
Jak to myslis, ze mnoho neznamena?
18. 5. 2012 10:40
Re: %
Marianku, ty opravdu jsi troska. Dosud jsem to bral tak, že jako teenager nemáš praktické zkušenosti s auty, ale pokoušíš se je nahrazovat teoretizováním o trhu. Ale teď vidím, že i v tom jsi greenhorn. Takže, ty evropský trhu, který mnoho neznamená. Evropa je druhý NEJVĚTŠÍ, celkově NEJNÁROČNĚJŠÍ a pro automobilky daleko NEJZISKOVĚJŚÍ automobilový trh na světě. Prodá se tu více jednotek automobilů než třeba v USA, navíc v průměru za vyšší ceny než v USA či Číně, takže tu automobilky realizují i NEJVĚTŚÍ tržby. Pro ilustraci, vloni se v Evropě prodalo 13.543.179 automobilů ([odkaz] V USA to bylo 12.8 milionu, a to je již VČETNÉ lehkých trucků ([odkaz] V Číně se prodalo 14,472,400 osobáků([odkaz] ale v průměru jde o mnohem levnější auta. Celý zbytek se světa nehraje příliš velkou roli - v součtu menší než kterýkoli z těchto tří hlavních bloků. Chápeš už lépe pozici Evropy na světovém automobilovém trhu? Co k tomu říct? Naštěstí Marianek mnoho neznamená... (při editaci jsem přidal zdroje, aby vše bylo naprosto korektní!)
18. 5. 2012 19:37
Re: %
Někdy není třeba děcka ani pohlavkovat, takovouhle výchovu by schválil jak Komenský tak Makarenko :yes:
Avatar - strýček BOB
18. 5. 2012 09:42
tabulka...
Jediné, co k té tabulce mohu dodat - inescente, TRHEJ... >:D :yes:
Rozbalit vlákno
7
18. 5. 2012 11:33
Re: tabulka...
Klid! >:D ... Hyundai jde nahoru; pomalu, ale jistě... Celkový prodej značky Hyundai v Evropě se od ledna do dubna 2012 meziročně zvýšil o 9,7 % na celkových 150 666 vozů, což odpovídá tržnímu podílu 3,4 %. Naopak Golf -12,6%; Polo -23,1%; Passat -24,4%... Tohle zase přijde zajímavé mně... ;-) ...

Hyundai zaznamenala za březen 50 131 nově registrovaných vozů po celé Evropě, což je další nový rekord a zároveň zvýšení o 13,8 % v porovnání s březnem 2011... >:-[]
18. 5. 2012 12:12
Re: tabulka...
...a incest trha >:D
18. 5. 2012 12:20
Re: tabulka...
Přesně! To jsem ho dostal! >:-[]
Avatar - KANKUNEN
18. 5. 2012 12:38
Re: tabulka...
Chtěl bych tě upozornit, že asiaté nejsou tak blbí jako komouši a až zaberou Evropu tak poznají tvou hloupost a funkci dostaneš u soustruhu.
V hokeji fandíš Rusku předpokládám.
18. 5. 2012 12:56
Re: tabulka...
Předpokládám, že asiati nebudou tak hloupí, aby dávali úředníky a další kecálky k soustruhu. Tam by se ty jejich "schopnosti" projevily o dost rychleji než při vysedávání na židli při koukání do kompu.
Avatar - DRBNUTY
18. 5. 2012 13:43
Re: tabulka...
Ked uz sme teda pri tom hokeji, tak nieco na pobavenie.
[odkaz]
Avatar - escorpion
18. 5. 2012 19:12
Re: tabulka...
Vôbec si ho nedostal. Skôr si sa zasa strápnil.
Poznám viac majiteľov hyundaia, ktorí naleteli na marketing a záruku a dnes plačú. Väčšina z nich už nechce hyundai ani vidieť. Očakávaná kvalita sa nedostavila.
Po x rokoch a x značkách chceli kvalitu za "lacnú" cenu. Kúpili hyundai. Väčšina z nich už nechce kúpiť ďalší model a predávajú po 2-3 rokoch a radšej siahnu po inej značke. Trpké konštatovanie, ale pravdivé. Žiadne tabuľky, štatistiky, ale reálne skúsenosti užívateľov, ktorí hnojdaj nechcú ani vidieť.
Patrím medzi nich. Nehovorím nikdy viac, pretože ich progres je evidentný, ale neverím v kvalitu hyundaiu v autobilde 2010, 2011. Dôležitejšie sú skúsenosti užívateľov. Napr. na hyundaifore, ale tam sú väčšinou kritické príspevky administrátorom, ktorý nedá na značku dopustiť vymazané, takže objektívnosť sa stráca. Škoda. Nadávať nemá význam, iba tlieskať. Tiež som tam prispieval, ale keď ma nazvali cocotom, tak so prestal. Serem na nich, chudáci a krátkozraké socky. Ešte zaplačú ...
18. 5. 2012 10:26
Vedení Golfu...
..asi nikoho nepřekvapuje, dobře postavené auto s trochu nadsazenou cenou a image vybudouvanou takovým způsobem, jak ovečky potřebují... Toť úděl lidí, bylo to tak od nepaměti, je a bude to tak nadále.
Golf nenadchne, neurazí..a to je prosím šeď, ve které žije majorita a výsledky prodejů tomu odpovídají. Ruku na srdce, kolik z těch koupených Golfů myslíte, že kupoval člověk, který chce víc než jen spotřební zboží? Vzato naopak, lidé, kteří chtějí auto s duší určené pro řidiče, kteří zkrátka rádi jezdí, určitě častěji kupují Focus, minimálně dříve to určitě platilo. Jo a kdo chce trochu emocí asi zamíří do Francie či Itálie.
Focus I byl brilantní počin, pro řidiče, pro oko, jedinečné auto s jedinečným šarmem... Focus II šel více na ruku majoritě, nenabídl to ryzí co 1. generace, ale lecos vylepšil a také o to širší spektrum oslovil (a především měl stále víc duše než Golf). Focus III zdá se nemá tolik charisma a ani nechce navázat na to skvělé z předchozích 2 generací. Tak trochu si buduje novou pozici a to není zcela dobře, auto Řidičů tak možná propadne ještě níže.
Jak se Fiesta povedla coby globální šmrncovní auto, tak Focus boužel stagnuje či padá...

Jinak současné BMW 3 je podle mě skvělý počin, nikdy jsem nebyl velký příznivec bavoráků, ale jak je tahle 3ka v lecčem podobná generaci předchozí, tak je na ní něco co ji odlišuje tak, že se mi líbí daleko více. A lidé to zřejmě vnímají stejně.
Rozbalit vlákno
55
18. 5. 2012 10:35
Re: Vedení Golfu...
Až si jednou sám budeš vybírat auto, jsem zvědav u čeho skončíš. Ovečko. :-!
18. 5. 2012 12:38
Re: Vedení Golfu...
Pozoruji, že už ses v míře demagogie posunul skoro na GTI-ho úroveň. Když někdo argumentuje obecně (jako kolega ub tady), tak se ptáš na jeho osobní volbu. A když naopak někdo prezentuje svůj výběr / pohled na věc, tak mu zase předhazuješ obecnosti.

ub vs. jossalito 1:0
18. 5. 2012 13:20
Re: Vedení Golfu...
Pohled ub-ho je tak nějak na můj vkus primitivní. Osobně se člověk dokáže sám shodit tehdy, když začne psát něco o ovcích. Zcela zbytečné, zcela dětinské, zcela mimózní. :-! :no:
18. 5. 2012 13:30
Re: Vedení Golfu...
Je mi celkem jedno, co si myslíš a jak chytře si myslíš, že urážíš. Lidé byli ovce, když se mluvilo o placatém světě, byly ovce hromadně řízené církví skrze náboženstvím v středověku a jsou ovce dodnes, když se nechají balamutit předvolebními kampaněmi těch zlodějů, co nám roky vládnou.. a tak to dopadlo a dopadá dodnes. Nejprodávanější deník u nás je Blesk a nejprodávanější auto v Evropě Golf.. přeber si to ;-)
18. 5. 2012 13:32
Re: Vedení Golfu...
Dávat do slouvislosti Golf a Blesk, to zavání opravdu chorou myslí. Promiň. 8-s :no:
18. 5. 2012 14:32
Re: Vedení Golfu...
Jestli to je jediné, co sis z toho vzal, tak se zamysli nad svou myslí ;-)
18. 5. 2012 15:36
Re: Vedení Golfu...
Předvádíš zde pózu, nic víc netřeba dodávat. :-!
18. 5. 2012 17:17
Re: Vedení Golfu...
Já tvůj názor změnit nemůžu, ale aspoň nepoužívám v diskusi invektiva.. Chápu proč jsi v pozici v jaké jsi a těžko z ní někdy vylezeš, inu moudrému napověz.. ale tvoje věc. Vysvětlil jsem jak to bylo myšleno a jestli nejsi schopen reagovat jinak, než slůvky "předvádíš pózu", pak ok.. Mluví to jaksi samo za sebe.
18. 5. 2012 17:22
Re: Vedení Golfu...
Když zde někdo v diskuzi pokrytecky, ať už úmyslně či neúmyslně, vypisuje, klidně mu napíšu, co si myslím. Bohužel pro tebe, o tobě si nemyslím nic extra. A vím proč. :-!
18. 5. 2012 17:35
Re: Vedení Golfu...
A zjevně si to chceš nechat pro sebe. Nevím zda se jedná o nějakou psychoanalýzu, ale jak chceš, asi se bez toho obejdu ;-)
Chorá mysl, pozér, pokrytec, primitivní pohled.. No vidím, že máš vyjadřování se k názorům lidí na fóru zmánkuté. Dívej, kliknout na smajlíka machra s cigárkem a stavět se do role všechno o tobě vím je sice hezké, ale myslím, že nevíš. Mysli si co chceš. Já mám pravidlo začít vždy od sebe, povím ti, není špatné... A zase si to přeber jak chceš.
18. 5. 2012 17:37
Re: Vedení Golfu...
Hmm, takových, jako jsi ty, tady už bylo mraky... :-!
18. 5. 2012 19:17
Re: Vedení Golfu...
Sice irelevantní a stále zcela mimo téma, ale koukám, že ani ty mraky tu někomu nikterak nepomohly. Nicméně takový jako jsi ty, je tu jenom jeden, že ano ;-)
18. 5. 2012 19:52
Re: Vedení Golfu...
Ty mraky zase odtáhly...
18. 5. 2012 20:10
Re: Vedení Golfu...
Jj, mraky s balvanem nehnou, tak jdou dál ;-)
18. 5. 2012 12:59
Re: Vedení Golfu...
Sice mimo téma, ale doposud jsem si postupně vybral 3 auta.. A v kontextu toho co jsem psal, považuju se jednoho z těch, kdo kupují auto jako řidič samozřejmě v návaznosti na potřeby, nikoli jako neznalý spotřebitel v zástupu neznalých. Nic proti takovým, taky nevím, která pasta na zuby je nejlepší pro mé zuby, ale vím co je nejlepší pro můj požitek z řízení a líbí nelíbí, Golf to rozhodně není.
18. 5. 2012 15:01
Re: Vedení Golfu...
:yes:
Souhlas, na druhou stranu nutno ve prospěch VW říct, že u Golfu (ostatně ani u Pola, Passatu nebo dalších modelů) nebylo jeho záměrem stvořit auto pro nadšené řidiče, které by přinášelo nějaký zážitek z jízdy. VW vyrábí prostě přibližovadla, nic víc, nic míň, podobně jako třeba Toyota.
18. 5. 2012 16:18
Re: Vedení Golfu...
Z tohoto úhlu pohledu je VW skutečně jednička..
18. 5. 2012 11:17
Re: Vedení Golfu...
Nedokážeš oddělit 2 zásadní věci. Zde lze očekávat společnost nadšenců (i když někdy o tom dost pochybuji) do automobilismu. A dá se také očekávat, že tito lidé neberou auto jen jako dopravní prostředek z bodu A do bodu B. Těchto nadšenců je ale ve společnosti relativně malé % a ještě menší % si to nadšení ponechá v momentě, kdy má dojít k transferu peněz z účtu k dealerovi. Nejsilnější emoce Golfu je, že žádná výrazná v určité disciplíně není. Všechno v klidu sedne. K tomu si přidej nekonfliktní (ano, pro někoho nudný) vzhled. Očichávání silnice citem ve volantu ve finále osloví minimum zákazníků.
18. 5. 2012 13:24
Re: Vedení Golfu...
Ale tomuto já rozumím a nemám to nikomu za zlé, ale neřadím se mezi ně. Možná jsem použil silné slovo ovce, ale vidím to tak. Vidím komplexnost Golfu a myslím, že dokážu vedle sebe postavit Golfa a jiného zástupce nižší střední a objetivně je srovnat v každém ohledu. Golf nikdy nevyjde špatně a mnohdy vítězně, ale nikdy nebude rozdíl takový, jaký je v prodejích. Proč.. lidé mají různé preference a přesto volí často něco tak sterilního, bez emoce.. je většina lidí takových? Kdepak, stejně jako jiné značky v jiných oborech, i tady je vypracované (a za to klobouk dolů) silné povědomí značky VW a Golfu. V podstatě nehledě na to, co nabídne (pokud to nebude obrovský průšvih), vždy bude spousta těch, kteří si to koupí, protože se to jmenuje VW Golf. Proč ne, ale toť podle mě ovce. I kdyby udělali s další evolucí nějaký ten průšvih, stejně by si to koupila spousta lidí, průšvih např. u i30 by naproti tomu prodeje totálně srazil. Stejně jako chce tolik dětí do McDonalda...to jídlo není tak skvělé, ale reklamy a hlavně povědomí veřejnosti udělají své. Pmatuji si spoustu aut, které byly skvěle prodávané, ale našel bys na nich obrovské mouchy. Ale byla tam nějaká ta emoce, něco co je dělalo výjimečnými. Dnes, v globálním světě, chce většina to, o čem se míní, že to je nejlepší vůbec. A to Golf je, ale zároveň vůbec není. Skvělé pro VW a ty fandy značky, kdo snad v jejich autech vidí nějakou tu duši či emoci, já se mezi ně (až na výjimky) neřadím. Patřím mezi ty jak píšeš, kdo motorismus rádi a proto bych si třeba současného Golfa určitě nekoupil, ne v té konkurenci, která stojí proti němu.
18. 5. 2012 13:41
Re: Vedení Golfu...
Ano. V tom co píšeš je přesně síla značky VW. Nic víc, nic míň. A Golf by také nebyl má volba. Jen mi vždycky přijde úsměvné, když všichni vyčítají VW konzervativnost (pro někoho sterilnost, nudnost), což je ale jeden z definičních znaků značky a pokaždé, když VW představí něco jiného, tak se znovu a znovu podivují nad tím, že je to zase nudné. Když to přeženu, tak je to, jako by pragmatický vyznavač nafty kritizoval Ferrari za vysokootáčkové atmosféry.
18. 5. 2012 14:38
Re: Vedení Golfu...
Takové Scirocco rozhodně sterilně nevypadá, naopak na VW brilantní počin. ČIli se shodneme, že síla značky VW je v nabídce vozů, které nejsou nikterak vyjímečné a skvělé pro Řidiče a automobilistu fajnšmekra, nýbrž pro toho, kdo má auto jakožto spotřební nástroj a nic jiného. Když ovšem pominu pár výjimek, kteří se v onom šeď designu zřejmě vyžívají.
Avatar - Dinar
18. 5. 2012 14:48
Re: Vedení Golfu...
Nesmysl, počet (výskyt) skvělých aut pro řidiče, je u VW minimálně stejně vysoký jako u kterékoliv jiné konkurence, pohled, který předvádíš, je čiré klišé. Problém je v tom, že pokud se vw povede řidičské auto, pak se proti němu jednou argumentuje fordem, v jiné třídě třeba renaultem. Ano, každému z mainstreamových výrobců se tu a tam podaří nějaké řidičsky povedenější auto, ale hodnotíš-li značku, tak říct, že renault, ford, opel, honda nebo dosaď kohokoliv dělá dnes řidičsky zábavnější auta (napříč modelovými řadami) než vw, je nesmysl. A o fajnšmekrovství se v aktuální konfekční produkci, tj. typicky mainstreamové značky, nedá mluvit vůbec, to jsou skutečně výjimky typu extrémně laděných HH.
18. 5. 2012 15:04
Re: Vedení Golfu...
Nesouhlas, u Fordu se dá za "řidičské" auto označit skoro vše od Fiesty přes Focus a Mondeo až po Kugu. Podobný přístup uplatňují ještě Alfa a BMW v prémii a jinak už asi nikdo (možná Honda, ale ty moc neznám).
Avatar - Emel
18. 5. 2012 15:52
Re: Vedení Golfu...
Za mě ještě Mazda...
Avatar - Dinar
19. 5. 2012 00:45
Re: Vedení Golfu...
Ta mazda je snad jediná s čím bych částečně souhlasil. Uvidíme jak nové generace, ale ty stávající, jak šestky tak trojky jsou skutečně stavěny více na komunikaci s řidičem než na komfort a ovládání jedním prstem.
Avatar - Dinar
19. 5. 2012 00:16
Re: Vedení Golfu...
Psali v nějakém časopise, že. Story o fordech coby autech pro řidiče, ve srovnání s vw a spol. je stejná, jako např. ta o tom, že italská auta jsou poruchové krámy. Bejvávalo, možná se ještě někteří redaktoři cítí zajímaví, když dokážou "rozpoznat" tu řidičskost mondea například (o akt. focusu ani nemluvím), patřilo to k dobrému autonovinářskému tónu, ale bohužel, ta doba je pryč, pisálci už jen šlapou vodu, mondeo je stejně "řidičské" jako cokoliv jiného ve třídě. A premii sem netahej, píšu jasně, mainstream.
Avatar - Emel
18. 5. 2012 15:50
Re: Vedení Golfu...
A jaké je to auto od VW je skvělé pro řidiče? To není šťourání, já jsem třeba se Sciroccem nejel... a možná skvělé je...?
Avatar - Dinar
19. 5. 2012 00:40
Re: Vedení Golfu...
Tak se v něm svez nebo v GTI. Anebo v passatu 1,4 tsi, budeš překvapen. Všechno pochopitelně v kontextu svých tříd.

Já prostě tohle blábolení o řidičskosti čehokoliv jiného oproti vw nemusím, za posledních deset let jsem jel prakticky vším relevantním, co za tu dobu přišlo na trh, a říkám, že jestli mi někdo chce s vážnou tváří tvrdit, že se třeba v akt. focusu 1,6d jako řidič úžasně baví oproti golfu 1,6d tak mu doporučím detox, protože taková hláška nemá s řidičstvím nic společného.
V aktuálních generacích konfekčních aut nižší střední a střední třídy, která se tu logicky nejvíc propírají, jsou rozdíly ve fun factoru, resp. nastavení těch aut směrem k zábavě prakticky nulové. Chápu, že je potřeba mít o čem diskutovat, ale pokud se tu někdo chce považovat za znalce a neovci, pak toho rozhodně nedokáže debatou vedenou v této rovině. To je pasé, teď je aktuální věcí, kdo z automobilek dokáže nabídnout v daných třídách derivát některého z konfekčních modelů nebo model zcela nový, který bude nastaven alespoň směrem k oldschoolovým principům, na jejiž základě jsou, resp. byla stavěna řidičská auta. To znamená méně "sportu a řidičského zaměření" způsobem aut typu C4 Loeb edition (jen příklad) a více aut (a potlesku pro ně) typu BZR. Pětiodstavcové pojednání o citu ve volantu o komunikativnosti šasi focusu ve srovnání s golfem už zůstávají jen svázany ve štůsku čísel Autocaru ročník 99. U modelů 2012 nedávají smysl.
Avatar - Emel
19. 5. 2012 12:05
Re: Vedení Golfu...
O Focusu II moc nemluvím, konkrétně 1.6TDCI pro mě bylo jedno z největších zklamání - mizerný interiér, mizerné odhlučnění, traktorový zvuk, vysoké otáčky díky nesmyslně krátkému pětikvaltu.

"Skvělé" řízení u předokolek je ale docela vzácnost... tak mě právě zajímalo, co z produkce VW bys tak označil. Já teď žiju v permanentním nadšení z Mazdy :-).
19. 5. 2012 12:07
Re: Vedení Golfu...
To tě přejde, stačí když se na ni... podíváš ;-)
19. 5. 2012 12:18
Re: Vedení Golfu...
nemyslis, ze vnimanie dizajnu je indiviualne? Mas velky problem GTI, sam v sebe, jedna vec je ked komentujes techniku aut, tam sa mozu viest polemiky ale cisla nepustia. No riesit dizajn a este ako chory fanatik VW, to mi pride absurdne, hlavne ked sa clovek na to VW pozrie. Ja som fanusik europskych aut a som rad ze ziadni japonci, korejci ci amici, nie su jednotkou ale tvoje myslienkove pochody su chore.
19. 5. 2012 12:35
Re: Vedení Golfu...
[odkaz] 8-s 8-s >:D
[odkaz] :yes:

BRAVWO GOLF :yes: :-!
19. 5. 2012 19:14
Re: Vedení Golfu...
tvoj nazor, nic viac...
Avatar - ZaklinacTristan
19. 5. 2012 23:16
Re: Vedení Golfu...
Presne ako pise peet1980, je to iba tvoj nazor. U mna by tie smajliky boli naopak, presnejsie pri Golfe by bol ten smajl zivajuci, ale taky tu nie je. Sucasna trojka je pre mna ovela, ovela krajsia ako sucasny Golf.
Aj ked musim povedat, ze predchadzajuca trojka je pre mna synonymom nestarnuceho dizajnu. To auto je pekne doteraz, hoci sa zacalo vyrabat pomaly pred 10 rokmi.
Avatar - Emel
19. 5. 2012 23:39
Re: Vedení Golfu...
No já nevím, právě minulou trojku před faceliftem považuju asi za nejslabší generaci za hodně dlouhou dobu... facelift hodně pomohl, hlavně vpředu.
Avatar - ZaklinacTristan
19. 5. 2012 23:47
Re: Vedení Golfu...
Teraz neviem, bavime sa o tej istej generacii? BKcku? Lebo ta nebola spredu po facelifte prakticky vobec zmenena (resp velmi, velmi jemne). Nemylis si to s BJ? Tam bol facelift naozaj vyrazny.
Avatar - Emel
20. 5. 2012 12:53
Re: Vedení Golfu...
Ne, beru zpět, já v kontextu článku mluvil o bavorské trojce :-).

Co se Mazdy týče... předchozí a vlastně první trojka byla krásná v sedanu, zadek u HB byl takový nijaký... škoda že nebyl liftback s designem sedanu.
21. 5. 2012 10:20
Re: Vedení Golfu...
BraGTIIIo golf [odkaz]

Teraz, ked to ma iny znacik, dizajn uz nie je rovnako genitalny.
Teraz je to tuctovy japonec.
Avatar - Emel
19. 5. 2012 12:53
Re: Vedení Golfu...
[odkaz]

...ale nikomu to nenutím, každému dle jeho gusta.
19. 5. 2012 13:01
Re: Vedení Golfu...
Vskutku zajímavý konkurent golfu... Emele,sakra!
Avatar - Emel
19. 5. 2012 23:35
Re: Vedení Golfu...
Ale já přece nepsal o Golfu ani slovo, řeč byla o řidičsky skvělých autech. To jen ty ho vidíš za každým keřem...
18. 5. 2012 17:08
Re: Vedení Golfu...
Říkáš klišé.. hmm, vím co kdo píše, my laici jako i odborná veřejnost. Nevozil jsem se samozřejmě všemi vozy napříč spektrem, ale tu a tam se mi něco poštěstí, čtu testy a sleduju videorecenze i zahraniční magazíny.. pak si dávám dohromady 1 a 1. Většinu si toho člověk přečte nebo shlédne a většinou se znalci shodnou. Nechci tady pak nikoho urážet, ale některé obzvláště české v tv se ukazující "experty" za experty nepovažuji. To co na jednom autě kritizují, v druhém zcela pominou a to je tam ten sam parametr ještě důležitější a přitom horší. Ale když člověk nějakou oblast sleduje dlouho, získá přehled a obrázek si udělá. Nikdy jsem neřekl, že Golf nebo jakýkoli VW je podvozkově špatný, vlastně asi žádný co mě napadá z poslední doby není. Ale posledních 15 let není mezi malými auty, v nižší střední či střední třídě jediný model či jeho evoluce, který by byla co do jízdních vlastností, čitelnosti a odezvy (= zábava pro řidiče) lepší od VW než od Forda, jinými slovy, vždy je někdo lepší než VW. Jak píšeš, napříč spektrem se najdou další auta pro Řidiče a nemusí být nutně v nějaké horké úpravě, od Renaultu či Opelu, to je jedno. Ale VW si prostě udržuje téměř ve všem pěkný nadprůměr, v ničem neselhává. Nic proti tomu, ale ruku na srdce, pokud bys někdy chtěl a mohl více, než se přesouvat z bodu A do B, zvolil bys VW? Já se k tomu dostanu cca jednou za 2 týdny a vím, že mám auto, které mi dělá v tomto radost a stejně tak vím, že ekvivalent od VW by mi ji takovou nedělal. I ten vyšší C-Max si nechá hodně naložit. Mondeo, S-Max, Focus, Fiesta, Kuga.. všechno zábavnější vozy než ekvivalenty od VW. A ani jedno z nich rovněž není v ničem propadák. Každý co mu po chuti a preferencí.
Avatar - Dinar
18. 5. 2012 14:40
Re: Vedení Golfu...
Souhlas, ale i tak, pořád vám v té diskusi chybí zmínka o tom, že golf je v hodnocení odborné veřejnosti stále na špici v rámci své třídy, nevidím důvod, označovat někoho, kdo si pořídí špičkový produkt za ovci.
18. 5. 2012 16:33
Re: Vedení Golfu...
Nevidíš důvod? Tak se zeptej, proč si ho pořizují? Nedokážu to, ale garantuju ti, že většina těch kupujících nemá lepší argument proč Golf, než co slyšeli nebo viděli kolem, když pomineme ty, kterým se líbí jeho design. Stejně tak většina lidí, kteří si kupují Focus také nevědí proč (mimo těch, kterým se prostě líbí vzhledově), ale přesto všechno, u Focusu bude daleko víc těch, kteří vědí a znají. A asi je to tak v pořádku. Jak jsem psal, nevím která pasta na zuby je nejlepší pro mé zuby a nevím třeba kterého psa bych do rodiny koupil.. dnes často vídám zlatého retrívra, odborníci i lidé z okolí říkají že je přátelský, společenský a vhodný k dětem.. Golf je kvalitní německé bezpečné vozidlo a má ho soused a vůbec si jej kupuje spousta lidí. Inu, proč ne. Pokud nevím, je jistota zvolit jistotu tj. následovat většinu stáda. Náročnější je vyvinout víc snahy, prozkoumat terén a zjistit kde v okolí je nejlépe mně, nikoli stádu. Ale to není pro ovce, a to nikdo nevnímejte jako urážku, také spoustu věcí, na kterých mi zkrátka nezáleží dělám podle většiny jako ovce, jenomže to jsou věci na kterých mi nesejde. Jestliže někomu nesejde na tom, v čem se vozí, je to naprosto ok. Jde o to, že jsem právě ten a proto tu diskutuji, komu na tom sejde.
18. 5. 2012 17:28
Re: Vedení Golfu...
Ty tvoje rádobygarance jsou fakt směšné. A v podstatě i ty tvoje další konstrukce.

Donedávna měl Ford v benzínových motorech velký houby. A určitě si tedy, dle tvé dedukce, lidi Focusy kupovali hlavně kvůli tomu, že věděli, že benzíny jsou bída.
Bože, co ještě za perly napíšeš. 8-s

PS: Z mé zkušenosti je Ford obrazem německého Oplu, stejná kvalita, stejná "americká" filozofie. Na VW se prakticky v ničem (krom těch podvozků) nechytá. A to je na komplexní auto docela málo.
18. 5. 2012 19:14
Re: Vedení Golfu...
Špatně čteš perlo a ještě hůře dedukuješ, já primárně z motorů jako ty nevycházel. Třebaže mé konstrukce nemusí být stoprocentní jako jsi zjevně ty, o motorech se nikdo nebavil. Kolik lidí spotřebitelů asi zajímá přednostně o parametry motoru? O flotilách ani nemluvím, tam se jde po dieselech a tečka. Jsou lidé, kteří ani neví, co konkurence nabízí a to jsou právě ti, co kupují na jistotu to co se zkrátka "nosí", kolik lidí si koupí Fabii přesto všechno, že to není zrovna krasavice, není nejprostornější, nespolehlivější ani nejlevnější.
Když už jsi to načal, nevím co je pro tebe donedávna, ale buď tak hodný, vyjmenuj mi nějaké ty benzínové motory VW z posledních 15 let, které nebyly taková bída jako ty od Forda... generaci TSI považujme za soudobé s EcoBoosty.
Když už teda, diesely byly to, v čem měl (má) VW navrch, víme?
A že se Ford na VW v ničem nechytá? V prodejích celkově ne, ale to už jsem vysvětlil. Vysvětli mému synovci, že McDonald není to nejlepší místo s nejlepším jídlem co do chuti ani co do zdraví. Ale chce to, i když neví proč, povědomí v nastupující generaci je jaké je a na podobném principu se prodávají VW globálně (či u nás třeba Škodovky). Netvrdím, že to nemá dobrý důvod. Můj bratranec také neví, proč jezdí Octávií.. Tak nějak mu kolega řekl, že je to dobré auto, mají to všichni a nikdo si nestěžuje, tak proč ne. Jezdí v tom 2krát týdně, když se seberou na dovolenou tak to uveze hodně a ještě víc.. všichni happy. A že by koukal na motor? No ví, že existuje nějaká 1.6 a možná 1.8 a bezpečně zná 1.9TDi :-) no a takové povědomí má většina lidí a to marketeři VW dobře vědí a podle toho pracují a to velmi dobře..
Nevím proč tě to tak pálí, ale VW ti nikdo nebere. Beru, že jsou fandové i na tuto značku, ale pokud trochu rozumíš marketingu, pak víš co prodává a proč.. To co dělala roky nejlépe Toyota, dělá teď ještě lépe VW. Může tě to zžírat jak chce, ale VW umí nejlépe mix všeho tak, že nic není špatné a nic není nejlepší, vychází z toho rozumné kvalitní auto pro spotřebitele, kteří potřebují z bodu A do bodu B.. Nikdo netvrdí, že třeba s GTI není zábava, jistě je, ale za tu cenu je s něčím vždy zábava lepší.
18. 5. 2012 19:50
Re: Vedení Golfu...
Tolik písmenek a úplně k ničemu. Stejně neobhájíš nesmysly, které zde vydáváš za nějakou relevantní pravdu.

Zobecnuješ tu, své názory a "zkušenosti" bereš za ty správné a to už je blbě. Já se těm tvým výplodům a dedukcím mohu jen smát. Opravdu.
18. 5. 2012 20:07
Re: Vedení Golfu...
Směj se z plna hrdla, to prospívá. Mám ovšem pocit, že ty plácáš jedno přes druhé o motorech, pak vypíchneš tu část kdy dávám jen příklad za bernou minci všeho co píšu a nakonec to spatleš že to vypadá, že ani nevíš co chceš sdělit, tak se snažíš mít navrch skrze urážky, takové to "kolik podobných už tu bylo".. a nakonec máš pravdu, tolik zbytečně napsaných slov, nebudu se obtěžovat. S někým to tu smysl má, s někým kdo ze sebe dělá něco víc a přitom není, to smysl nemá vůbec žádný. Tak hezký večer a hodně zdaru s tím tvým přístupem..
18. 5. 2012 20:16
Re: Vedení Golfu...
Na ty tvoje kraviny není potřeba ani nic psát, kdo ví, kdo zná, ten nepotřebuje vysvětlovat nic někomu, jako jsi ty. Ty si dál žij ve svém izolovaném světě se svými dedukcemi a "zkušnostmi". :-!
18. 5. 2012 20:45
Re: Vedení Golfu...
Zajímavé je, že doposud ti nevadilo odepisovat, akorát ne argumenty, ale urážky a nadřazenecké kecy, to ti jde. Ještě lepší je, že víš o mém světě a zkušenostech :-) co to vše asi říká o tobě ;-) úsměvné :-)
Avatar - Dinar
19. 5. 2012 00:53
Re: Vedení Golfu...
"Náročnější je vyvinout víc snahy, prozkoumat terén a zjistit kde v okolí je nejlépe mně, nikoli stádu"... a koupit forda. >:-[] Můžu jen doporučit, abys vystrčil hlavu ze světa internetových diskusí, Fordy jsou jedny z nejprodávanějších aut v rámci svých tříd.
S tím focusem se to má tak, že mezi lidmi, kteří řízení hoví, se ví, že mezi ojetinami za dnes už velmi přátelské peníze je focus MkI velmi zajímavým autem, ve srovnání s naprostou většinou dobové konkurence.
19. 5. 2012 10:33
Re: Vedení Golfu...
Ale to jsi mi podstrčil něco, co nebylo myšleno. Já si nemyslím, že například pro mou matku je nejvhodnější Focus Mk1, sebelepší auto to celkově vzato je a bylo dříve pro mě.. ale vzhledem k účelu jízd, věku a stylu jízdy bych na jejím místě zřejmě volil (kupříkladu zrovna vůz v nižší střední, jež jeden vlastní) něco úplně jiného než Focus. Ale tak to většinou mezi lidmi nefunguje, myslím že většina (pro soukromé účely) jich kupuje na základě všeobecného povědomí, doporučení známých atp. aniž by tušili a kdy zjistili, v čem je konkurence jiná..a třeba by byli s něčím jiným potom spokojenější..samozřejmě to může platit i naopak. Ale ona jistota (a je to zkrátka pro každého jednodušší) je tady třeba Octavia či ještě globálněji Golf.
Nenapsal jsem taky nikde, že se Fordy neprodávají, ale šlo mi o to, že například Golfy jdou na odbyt lépe než Focus a Passat než Mondeo...pointa byla proč je tomu tak. A to teda rozhodně v inet diskusích hlavu zastrčenou nemám, tolik času v dnešní době opravdu není. ;-)
Avatar - Emel
19. 5. 2012 12:50
Re: Vedení Golfu...
A proč myslíš že to tak je? Že lidé kupují jen ze setrvačnosti? I to je samozřejmě důvod, a ještě více u firem než u soukromníků... ale jinak se zkus posadit do Focusu II a jeden důvod tě napadne hned ;-).
20. 5. 2012 09:58
Re: Vedení Golfu...
Setrvačnnost je jedna věc, to určitě taky hraje svoje. Pak zkušenosti (často naprosto mimo), doporučení a nebo prostě to co funguje ve všech odvětvích spotřebního zboží - když na to mám a potřebuju to, ačkoli se v dané oblasti moc nevyznám, koupím si to co je považováno v dané oblasti za etalon, to co mají všichni a nikdo není nespokojený. Úpřímně si myslím, že nespokojených s Golfem bude opravdu málo lidí, splňuje všeobecná kritéria na kvalitu čehokoli, rozumná spolehlivost, výborná bezpečnost a podobné vlastnosti z něj dělají to co je. Ale vracím se k tomu co jsem psal, například tebou zmíněný Focus II je průser oproti Golfu V v čem? Palubka je podle mě věc vkusu, kolik jsi tu četl názorů na příliš futuristický interiér Focusu III (či kdysi Focusu I) či přílíš (pocitově nikoli objektivně) stísněný prostor pro řidiče...a kolika lidem se to pro změnu moc líbí? Stejně jako mně kdysi naprosto futuristický Mk1. Můj dojem z Focusu II? Není to (pro oko) to co Focus I, ale "urazilo" to méně lidí než první generace, evidetnní snaha konkurovat Golfu trochu tím co sám umí nejlépe a to asi zcela nevyšlo. Ten interiér je sice vzdušný a na pohled řekněme obyčejný, ale to je vše věc názoru. Rozhodně neurazí a není zaměnitelný s čímkoli jiným, v dobrém smyslu. Ale i mně se Mk1 líbí více. Ovšem síla Focusu II není samozřejmě v interiéru ;-) U Golfu je to stejné, vlastně generace od generace se mění jen k době, do které patří, ale všechny jsou vlastně myšlenkou zcela stejné. Dobře zpracované a pro mě velice nudné bez nápadu. Nerozumím zcela tomu, kdo má (vzhledově) něco proti interiéru Focusu II a líbí se mu interiér Golfu, to je trochu zvláštní. Ano, rozumím, že komu se líbí interiér F III pravděpodobně nebude hltat Golf a naopak, to dává smysl.
Avatar - Emel
21. 5. 2012 10:08
Re: Vedení Golfu...
Základní verze interiéru před faceliftem, s plastovým volantem a šedým plastem... to je lowend jak vyšitý, tak na úrovni Dacie - bez přehánění. A pochop, to není žádný souboj designových škol nebo něco takového, to je čistě věc kvality provedení.
18. 5. 2012 10:46
Citigo
Jak to, že tam není Citigo nebo Up, vždyť přece to je mnohem mnohem lepší auto než nějaká Panda. Tedy aspoň podle GTI. Jak se zdá, lidi mají jiný názor...
Rozbalit vlákno
11
18. 5. 2012 10:50
Re: Citigo
Asi ti ušlo, že ta tabulka má jen deset míst, co? 8-s :no:
18. 5. 2012 11:43
Re: Citigo
To byla jen nadsázka na to, že když je Citigo/Up lepší než Panda, tak by měl být výš a v této tabulce být...

Příště více přemýšlej nad původním sdělením :-O
18. 5. 2012 11:45
Re: Citigo
Ty příště přemýšlej nad tím, co a hlavně proč píšeš. 8-s :no:
Avatar - kari.laz
18. 5. 2012 10:56
Re: Citigo
Asi jako kdyby Fiat postavil tři auta Panda, Mýval a Koala. Totožná auta jen s drobnými odlišnostmi a prodával to pod třemi značkami. V součtu by měl ještě větší prodeje, ale jako jednotlivá auta by to nebylo tolik znát.

Ale na druhou stranu by mě také zajímal celkový prodej NFS. Nutno také připomenout že se teprve rozjíždí prodeje všech modelů v Evropě. Doposud to měli rozčleněny podle značky.
18. 5. 2012 11:04
Re: Citigo
Ale Fiat to tak má.... Příbuzní Pandy jsou F500 a Lancia "Y" (ta má o něco delší rozvor....) ;-) Samozřejmě se ty auta liší víc než drobně, ale základ je furt stejný....

Jinak zatímco tahle trojička od Fiatu si evropské prodeje dělí tak v poměru 50:30:20 (velmi zhruba) tak u trojičky NSF to bude řekl bych tak 70:15:15 a možná i víc ve prospěch UP!....

Každopádně celkové čísla před uvedením 5dv verze budou jenom orientační.... myslím že to pětidvířko pak bude mít tak 70% podíl na celkových prodejích....
18. 5. 2012 12:15
Re: Citigo
Jak 500, tak Y jsou uplne jina auta, ac na stejnem zakladu.

NFS jsou auta prakticky totozna, s jemnymi designovymi rozdily.
Avatar - kari.laz
18. 5. 2012 12:44
Re: Citigo
Jak jsi uvedl, tak panda, Y a 500 jsou dost odlišný. To je skoro, jako kdyby jsem napsal Golf, Leon, Octavia. NSF jsou prostě stejný auta bouchaný dokonce na stejný lince a montují na to akorát jiný masky a zadní světla. Asi jako Sharan a Alhambra. Celkově si myslím, že se prodeje NSF ukáží tak někdy po polovině roku, až bude prodej všech verzí a všech značek na všech trzích. Pak se teprve ukáže, jak se jim prodejně bude dařit.
Avatar - Emel
18. 5. 2012 11:41
Re: Citigo
Roční výrobní kapacita závodu je dimenzována na 180.000 aut...
18. 5. 2012 12:16
Re: Citigo
Závodu, nebo závodů?
Avatar - Emel
18. 5. 2012 15:30
Re: Citigo
Pokud mi něco neuniklo, tak se všechny značky vyrábí v Bratislavě...
18. 5. 2012 12:51
Re: Citigo
Zatím se prodává jen UP. U Škodovky a Seatu jde o pár kusů. Třeba je výrobní kapacita přednostně rezervovaná pro UP. Je to celkem logické - nejvíc se na něm vydělá.
18. 5. 2012 11:41
Hyundai rekordní kvartál!
Hyundai Best First Quarter Sales in Europe! >:D ... Je to možné? Golf -12,6%; Polo -23,1%; Passat -24,4%... Hyundai ovšem stoupá! Celkový prodej značky Hyundai v Evropě se od ledna do dubna 2012 meziročně zvýšil o 9,7 % na celkových 150 666 vozů, což odpovídá tržnímu podílu 3,4 %! ... Hyundai zaznamenala za březen 50 131 nově registrovaných vozů po celé Evropě, což je další nový rekord a zároveň zvýšení o 13,8 % v porovnání s březnem 2011... >:-[] ... Snad se i zde v Evropě brzy umístí výše... ;-)
Rozbalit vlákno
9
18. 5. 2012 11:46
Re: Hyundai rekordní kvartál!
Ještě hodně dlouho se nevleze do takové tabulky. Korejci jsou někde, tuším, u 30. místa. ;-)
18. 5. 2012 12:51
Re: Hyundai rekordní kvartál!
>:D >:D Já opravdu nechápu, jak někdo může bejt tak odvařenej z naprosto běžné značky.
18. 5. 2012 13:08
Re: Hyundai rekordní kvartál!
Pak se zamysli: jak raketově vyrostla... jak dramaticky rostou prodeje (rekodní prodeje i v USA, v Evropě nový rekord téměř o 14%)... na světě je neskutečně čtvrtá... u nás bezkonkurenčně vynikající výsledky z dovozové - takže druhé místo, velice již těsně za VW!: Volkswagen - 5773 Hyundai - 5453 =1-4 2012; v nižší střední jasné první místo z dovozové)... nová i30 doslova šokovala ("Už nemá smysl se ptát, zda je nová i30 dobrým autem. Otázkou je, co vše bude muset VW provést s novým Golfem, aby se Korejci vyrovnal.")... Hyundai přinesla evidentní "New Thinking. New Possibilities."... rekordní nárůsty zisku Hyundai... Mnohé další ceny a vítězství i ohledně kvality (Autobild)... a další

Jen pár "skromných" věcí, proč je fanda asi přirozeně nadšen >:-[] ...
Prostě takto se o "NAPROSTO" běžné značce jen tak nepíše ;-) ...
18. 5. 2012 13:20
Re: Hyundai rekordní kvartál!
Ano, je to stejně asi stejně "obdivuhodné" jako rapidní rozšíření Lidlu v ČR. Jsou to nesympatická čípácká šméčka, co kácej stromy, ale holt jsou levní a blízko, takže mají hodně prodejen a nyní už můžou vykřikovat, že čtyřikrát vyhráli "obchodníka roku". Hm, je to úspěch, ale proč tomu fandit? Chápu, že ty musíš, protože jsi asi ze salonu nebo placený PRista, ale i tak mi to přijde trošku smutné...
18. 5. 2012 13:48
Re: Hyundai rekordní kvartál!
Ano, já to všechno akceptuji a dle mne je to úspěch a je velmi znát koncepce a stálá práce na zlepšování značky (značek) na evropském trhu. Ale to je jaksi přirozené a nic jiného jim ani nezbývá. A hlavně, tohle není server o ekonomice a vývoji firem, ale o autech. A auta jako taková jsou pořád nikterak vyjímečná z okolní produkce. Jediné, co považuji z pohledu nadšence a řidiče za velkou trefu a produkt, který předběhl značku je Genesis Coupe.
18. 5. 2012 13:53
Re: Hyundai rekordní kvartál!
Vzhledem k tomu, že tady docela vehementně působíš pod článkem o Evropské trhu v dubnu 2012, tak ten server asi bude i o té "ekonomice a vývoji firem". :-)
18. 5. 2012 14:26
Re: Hyundai rekordní kvartál!
Ano. Beru to z pohledu "autaře". Když to vezmu z pohledu ekonoma a vývoje firmy, tak se nadšení z H/K dá pochopit. Tady, na auto.cz mi to ale přijde trochu zcestné. ;-)
18. 5. 2012 16:19
Re: Hyundai rekordní kvartál!
:yes:
Avatar - escorpion
18. 5. 2012 19:50
Re: Hyundai rekordní kvartál!
Icescent. Myslíš toto všetko vážne alebo ako iróniu a chceš konkurovať topperovi ?
Asi vážne, preto otázka. Nič v zlom, netrpíš náhodou nejakou duševnou poruchou či autizmom ? Nie je možné, aby človek v 41 rokoch takto fanaticky obhajoval takú priemernú či podpriemernú značku. Keby to bolo audi, mercedes či bmw, tak ok, ale hyundai ? Si fakt v inom aute nesedel ? Čo chceš v živote dosiahnuť ? Tvoj sen je voziť sa v hyundai ? Žiadne väčšie ambície ? Takto dopadnúť by som nechcel, keďže život máme len jeden ... Dopriať si treba len to najlepšie a hyundai to určite nie je :no:
Avatar - 3_diamanty
18. 5. 2012 20:26
dnes som parkoval vedla bieleho Upu bluemotion
a hned vedla neho bol kontajner na smeti, vela nechybalo a odpad by skoncil na streche Upu - ta podoba je neuveritelna ;-) :yes: chvilku som aj vahal ( asi 2s ) co je auto a co kontajner na smeti, neskutocna podoba, dve krabice, jedna biela jedna tmava - no vyber si :yes: ked kus tak sa netrafim
Up vyzera este horsie ako lupo spred 11 rokov, to sme sa dozili....oproti Upu je lupo nadhera na nezaplatenie

no ale vratme sa k predajom

panda drviiiii :yes:

na nu ziadny trapny Up mat nebude

som nadseny z pandy - este bude veselo v minitriede, parada panda :yes:

takze volba je jasna - panda

:yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - escorpion
18. 5. 2012 21:05
Re: dnes som parkoval vedla bieleho Upu bluemotion
V tom kontajneri si mal skončiť Ty a neobťažovať diskusiu s onániou nad kórejskou spodinou. Už sa konečne uvedom človeče, že to čo tu predvádzaš je výsmech a nemá obdobu.
[odkaz] a zober aj icescenta, aby ste mali o čom diskutovať...
21. 5. 2012 11:53
Re: dnes som parkoval vedla bieleho Upu bluemotion
Škorpíku, a podle tebe se v Koreji vyrábí Panda, nebo Up?
Tato dvě auta tvůj předřečník zmínil.
Avatar - kari.laz
18. 5. 2012 23:03
Re: dnes som parkoval vedla bieleho Upu bluemotion
Já si dneska spletl hnědou i 30 s hov.nem a malém mi vyskočilo srdce, protože jsem si nedokázal představit, co takové velké hov.no udělalo. A pak jsem (asi podruhé v životě) viděl i40 a a než jsem asi po půl minutě poznal, že to má být cosi jako auto, tak jsem nevěřil vlastním očím, jak může existovat tak velké stříbrné hov.no, ale pak jsem zpozorněl a zjistil, že se to hýbe. Na tom nakynutým rádobyautě ty kolečka nebyly ani vidět, tak nebylo hned poznat, že se točí. Takže jsem to přehodnotil z hov.na na slimáka. Až pak mi došlo, že to má být korejský výtvor podobný autu. V našich končinách to působí jako parodie, ale měl jsem jasno. Úplně mě přejel mráz po zádech. Litoval jsem, že jsem radši nepotkal obří hov.no nebo obřího slimáka. Teď mám špatný myšlenky z toho, že někdo dokáže vyrábět takové parodie podobné hov.nům a slimákům. Jestli to tak půjde dál, bude to tu vypadat jak ***slimáčí smetiště. Slimák, když se posolí, tak se rozpustí. Něco mi říká, že u parodií z koree to bude podobný. Posolit a zrezne to na prach. i30 nemuseli ani solit a dveře byly sežraný, že šli pomalu propíchnout prstem.
21. 5. 2012 11:52
Re: dnes som parkoval vedla bieleho Upu bluemotion
A vidis, ja idem tak po ceste a proti mne sa ruti zurivy cinan s kaprami v ociach. Bol to riadny podivin, uz som myslel, ze to kupil na blsaku vo vypredaji.... a ajhla, to bol Passat, aspon tak mu pisalo na zadku.
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2012 10:51
To NEchápu..
..kdo by si koupil BMW 3 (s paletou jeho MOTORů), když si může koupit Volkswagen v TéDéí-čku? 8-s
NEuVWěřitelné... ;-)
Rozbalit vlákno
0
19. 5. 2012 11:24
NEJZÁBAVNĚJŠÍ AUTO
Jak člověk pročítá ta diskusní garážová zvěrstva, musí se smát. Golf si údajně nekupují ve třídě lidé, kteří umí jezdit a chtěji si jízdu užívat. Bohužel už se nikdy nikde nedozvíš, jaká kompaktní auta v mainstreamu si kupují tihle diskusní jízdní znalci. Odpovím ti - 99 % těch, co si nekoupí ve třídě to nejlepší, tedy GOLFa, si samozřejmě nevybírají podle intenzity jízdních zážitků v konkurenční produkci, ale výhradně podle... ceny. Kupují to nejlevnější co je na trhu, tu francouzský jízdní majstrštyk za dvě pade, tu dokonale zpracovaní televizní reklamní masáží opouští kontinent a bez jakékoliv kulturní kotvy volí korejskou produkci.

Inteligentní člověk, jemuž pelest a životní obzor nerámuje obleptanej plakát z bravíčka, tedy dospělý člověk, který jezdí kompaktní mainstream zde samozřejmě nemůže koupit jiný hatchback, než je GOLF. Sám vidíš, že těch chytrejch je v Evropě dost na to, aby katapultovali Golfa na první místo v tabulce europrodejů. A pokud se ti po nocích pod plakátem zdá, že by to chtělo něco, v čem si báječně zajezdíš, nauč se nejprv tohle, tedy se nauč řídit auto. Už předem tě ale zklamu, budeš s pravděpodobností blížící se absolutnu klasickej silniční moula, co neumí ani pořádně podřadit před zatáčkou. Copak ty nevíš, že devadesát sedm řidičů ze sta je rádo, že jedou rovně? Jen ti tři to umí tak, jak bys to ve svých snech chtěl umět jednou i ty. Máš smůlu...

Pokud tedy pochopíš realitu života, myslím jako svojí realitu života, pochopíš, že pro tebe je z pohledu jízdních zážitků v rovině absolutní jízdní kontroly, drásání boků pneumatik ve vlásenkách nad vsí úplně jedno, jestli jedeš mégana nebo trakař. Soustřeď se především na to, aby sis koupil auto bezpečné, spolehlivé, s technikou, která určuje třídní směr, abys měl auto s nejlepší ergonomií a s nejsilnějším image ve třídě. Až si to sepíšeš do notýsku, samozřejmě, že ti z toho vítězně vyjde - GOLF, VOLKSWAGEN GOLF, nic jiného A co jako bys také čekal? Jaká jiná automobilka může těžit z tak kvalitativně širokého portfolia modelů a značek než koncern Volkswagen? Žádná. Od Lamborghini přes Porsche po Bentley... rozhoduje Volkswagen, kde bude jaká převodovka a kde bude jaká klimačka. Kapiš?

Konečně, ještě snad k nejtrapnějšímu diskusnímu evergreenu, totiž k sebezáchovné skoromyšlénce, že "jsem si nekoupil golfa, neboť mám ve třídě jiné preference"... >:D Pokud oblezeš všechna auta v kompaktní třídě, pochopíš, že ta preference je jenom jedna - malé auto, které může plnit roli i auta rodinného, auto s praktickou zádí a velmi solidním komfortem. Jiná preference v této třídě v podstatě neexistuje. No a kdo myslíš, že má nejlepší poměry na všech místech v kabině? Kdo myslíš, že nabízí nejvýhodnější nabídku pro rodinný kompakt-hatchback? Jistě, jedině a výhradně - GOLF.

No a pokud tedy opravdu nějakou boží prozřetelností patříš mezi ty tři šoféry, co umí jezdit zatáčku předníma dveřma napřed, pokud opravdu máš na to být loebem vašeho okresu a jízdu stavíš na první místo v rozhodování, pak se musím ptát co tu hledáš? Neboť asi těžko tě v kompaktní třídě přitáhne něco jiného, než BMW1. Ale já vím... je to jen navoněná bída... Přiznám se, nevím zda voníš ty, ale bída jsi dokonalá...

P.S. Pozdravuj plakát...

BRAVWO VOLKSWAGEN-PORSCHE, BRAVWO GOLF :yes: :-!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - escorpion
19. 5. 2012 11:50
Re: NEJZÁBAVNĚJŠÍ AUTO
Golf je fajn, navyše u nás s akciou premium.
[odkaz]
Avatar - ZaklinacTristan
19. 5. 2012 23:23
Re: NEJZÁBAVNĚJŠÍ AUTO
:-) Toto si myslel ako srandu, vsak?