Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v květnu 2012: Corsa v Top 3

David Bureš
Diskuze (55)
Corsa byla mezi třemi nejprodávanějšími vozy v Evropě naposledy v březnu.

Na evropských trzích se během letošního května prodalo 1.164.071 nových aut, o 7,7 % méně než v květnu 2011. Na stupně vítězů se vrátil Opel Corsa, letos poprvé je mezi evropskou top ten Renault Mégane. Vyplývá to ze statistik analytické společnosti JATO Dynamics.

Opel Corsa byla v květnu třetím nejprodávanějším autem v Evropě. S 26.771 registracemi její prodeje meziročně klesly o více než 11 %.

Všem deseti nejprodávanějším vozidlům v Evropě během května meziročně klesly prodeje, jedinou výjimkou je celkově sedmý Renault Mégane. Ten má za letošní květen 21.817 evropských registrací, o 2,6 % více než loni. Zájem o vůz měli především španělští a nizozemští zákazníci, v těchto zemích bylo v květnu Mégane dokonce nejprodávanějším autem.

Ve srovnání s ostatními se dařilo také devátému Fiatu Panda. Jeho prodeje totiž ve srovnání s loňskem zůstaly na stejné úrovni, klesly pouze o 0,5 %.

Nejvíce ztratily modely od Volkswagenu – čtvrté Polo (meziročně -25,8 %) a desátý Passat (meziročně -25,4 %). Také pátý Opel Astra nezažil úspěšný měsíc, jeho evropské prodeje se meziročně propadly o více než 21 %.

Toyota Yaris, Audi A6 a Mercedes třídy B se mezi nejlepší desítku nedostaly, JATO však u nich zaznamenalo významný meziroční nárůst prodejů. Dařilo se také Volkswagenu Up, Audi Q3 a Peugeotu 208.

JATO si povšimlo, že z pěti největších evropských trhů pouze ve Velké Británii meziročně neklesly prodeje, naopak zde vzrostly o 7,9 %. Již dlouhodobě klesají prodeje ve Francii, Itálii a Španělsku, k této trojici se v květnu přidalo i Německo, kde prodeje aut meziročně poklesly o skoro pět procent.

JATO Dynamics započítává do statistik třicítku evropských zemí. Z Evropské unie v ní chybí Bulharsko a Malta, naopak ze státu mimo ni jsou zařazena data ze Švýcarska, Norska, Islandu, Chorvatska a Srbska.

Evropský trh - přehled nejprodávanějších aut (květen 2012)
Poř.ModelProdeje v 5/2012 [ks]Meziroční rozdíl [%]Prodeje v 1-5/2012 [ks]
1.VW Golf41.420-13,5 %200.640
2.Ford Fiesta28.611-12,4 %145.616
3.Opel Corsa26.771-11,1 %120.310
4.VW Polo24.087-25,8 %135.428
5.Opel Astra23.149-21,1 %106.786
6.Ford Focus22.611-16,2 %117.247
7.Renault Mégane21.817+2,6 %87.885
8.Renault Clio21.244-16,3 %108.012
9.Fiat Panda19.300-0,5 %84.890
10.VW Passat17.836-25,4 %89.635
-CELKEM1.164.071-7,7 %5.666.737

David Bureš
Diskuze (55)
Avatar - white label
25. 6. 2012 15:39
Re: A kde je Hyundai?
Ty hlavně chronicky zapomínáš myslet (teda pokud toho jsi vůbec schopen), měl by si změnit nick na "bezmozgog"... ;-)
Avatar - PeterLuk
25. 6. 2012 15:29
Re: Kam zmizol Peugeot
Neboj sa, mám.
25. 6. 2012 14:47
Re: A kde je Hyundai?
milý labile, na tebe, hrdého moravského majitele golfíka, jsem prostě zapomněl, neber si to osobně
25. 6. 2012 12:33
Re: Země vwzdálená
Za krehkost a nevyzralost trhu si muze VW sam .
Vsichni ve VW vedeli, ze konkurence nespi, vsichni vedeli, ze pro evropsky trh budou klicove male benzinove turbomotory do zakladnich modelu a co udelal VW ? Zvoral jejich spolehlivost a dodnes si nepripousti nejmensi problem.
Naopak to svedci o vyzralosti trhu, ze zakaznici utikaji k Hyundai a Kia s jejich zarukami.

[odkaz]

Takove zvasty uz VW nikdo nezere
25. 6. 2012 12:02
Re: A kde je Hyundai?
Umite cist ? Nemecko Francie Italie a Spanelsko maji pokles aut. trhu, GB jedina roste. Pokud se nepletu, tak Opel/Vauxhall se dost dobre prodava v GB, naopak propadajici se VW, PSA ,Renault a spol zase nejvic prodava tradicne v Spanelsku, Italii a Francii. Je naprosto logicke, ze znacky ktere nejvice prodavaji na trzich s nejvyssim propadem maji nejvetsi pokles. Navic Opel nepada jen a diky tomu, ze se k jeho vysledkum pricita Chevrolet, nebo chcete li .. korejske Daewoo postaru, protoze samotny Opel bez Chevroletu je taky v minusu.
A k tomu Hyundai a Kia. Nekdo se tu dost naivne ptal, jestli je lepsi prodat 95 misto 100 jednotek nez 15 misto 10. Samozrejme, ze je lepsi narust v malych objemech nez pokles ve velkych uz jen proto, ze ten pokles vyroby znamena dalsi naklady v podobe nevyuzitych kapacit. Korejci dobyvaji evropsky trh za situace, kdy zavedene automobilky tento trh vyklizeji a to je samozrejme VELMI NEGATIVNI trend pro VW, Renault, Opel, PSA a Fiat. A k tem cenam korejcu, jdou na to docela chytre, nenasadi ceny zbytecne nizko aby pak nemuseli resit problem, ze nebudou stihat vyrabet. Na co si zmensovat zisk, kdyz mohou nerusene expandovat a pomalu a postupne ziskavat kapital na dalsi rozsirovani vyroby a lidi to koupi tak jako tak ? Tohle neni o tom, kdo umi vyrobit lepsi auta, to je o tom, kdo je umi vyrobit levneji v prijatelne kvalite a Evropa na Korejce ztraci dech, rok od roku vice. Tady se evropskym vyrobcum vraci jak bumerang politika EU, ktera je nuti delat drazsi auta nez jsou spotrebitele ochotni v dobe krize akceptovat. Uspech rumunske Dacie je toho dalsim dukazem.