Evropský trh v říjnu 2010: Pořadí modelů, značek a zemí

Evropský trh v říjnu 2010: Pořadí modelů, značek a zemí

 

Evropskému trhu s novými automobily vládne nadále VW. Většina modelů a značek pokračuje v propadu, to samé lze říci také o hlavních zemích.

V desátém měsíci letošního roku se prodalo dle dat společnosti JATO necelých 1,06 mil. nových osobních automobilů v 27 evropských zemích, které tato organizace sleduje. Oproti situaci před rokem to znamená -16,2 %, respektive propad z 1,26 milionu.

Aktuální výsledky tedy hlásí značný pokles. Není divu, šrotovné skončilo a dotace na koupi nového auta nejsou již vypláceny nikde. Jeho efekt se pak projevuje negativně v meziročních srovnáních.

Pro úplnost dodejme, že zveřejňované statistiky se netýkají užitkových vozů kategorie N1.

Pořadí modelů

Evropskému trhu v modelech dominuje německý Volkswagen. Na pozici toho nejprodávanějšího se nadále drží Golf. Tentokrát překročil hranici 37,5 tisíce exemplářů.

Na druhé příčce najdeme menší Polo, které jich má 29,3 tisíce. Stalo se tak znovu nejoblíbenějším malým automobilem na starém kontinentu a navíc se jako jediné z první desítky může pochlubit nárůstem těsně nad 13 %. Nikdo další si nepolepšil!

Za třetí Fiestou se umístila francouzská trojka Clio/207/Mégane následovaná oběma Opely, Focusem a Puntem.

Všechny propadáky mají minimálně dvouciferné hodnoty. Loserem měsíce je celkově bronzový Ford Fiesta před Opelem Corsa, Fiatem Punto a Peugeotem 207, všichni jmenovaní si pohoršili o více než 30 %. Golf, Focus a Astra ztrácejí proti loňsku přes 20 %. Pro bestseller z Wolfsburgu se rozhodlo o 14,2 tisíce zákazníků méně, vyšší pád v kusech vykazuje už jen Fiesta (-14,7 tis.).

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí modelů v říjnu 2010
PořadíModel10/201010/2009Změna [%]Tržní podíl
1.Volkswagen Golf38 51152 748-27,0%3,65%
2.Volkswagen Polo29 34825 94113,1%2,78%
3.Ford Fiesta26 90541 580-35,3%2,55%
4.Renault Clio26 30632 565-19,2%2,49%
5.Peugeot 20720 94231 482-33,5%1,98%
6.Renault Megane20 77525 144-17,4%1,97%
7.Opel Corsa19 37629 512-34,3%1,83%
8.Opel Astra18 86824 763-23,8%1,79%
9.Ford Focus18 66624 691-24,4%1,77%
10.Fiat Punto18 01727 231-33,8%1,71%
-Celkem1 056 1081 259 552-16,2%100,00%

Pořadí značek

Hranici 100 tisíc nových aut překročil v říjnu pouze Volkswagen, zatímco loni se to povedlo také Renaultu.

V Top 10 zcela chybí Japonci, ani Toyota se do ní neprobojovala. V závěru žebříčku nejlepších najdeme německé luxusnější značky, nejúspěšnější byl Mercedes-Benz před BMW a Audi. Obě bavorské automobilky si také jako jediné polepšily, BMW má o 6,3 % více, Audi +1,4 %. Mercedes ztratil minimálně, má o pouhých 31 (!) aut méně. Z jednotlivých řad se daří zejména bavorské pětce a třídě E ze Stuttgartu.

Britský Land Rover bychom mezi nejlepšími hledali marně, přesto se sluší zmínit, že jeho luxusní Range Rover navýšil své počty meziročně o více než 40 %.

Pádům vévodí Fiat s poklesem o 35,7 %, místo 88 tisíc prodal jen necelých 57 tisíc nových vozů. Není divu, Punto ztratilo 36 %, Panda, která v Top 10 modelů již delší dobu chybí, dokonce 39 %.

Za Fiatem následuje celkově bronzový Ford s -28,7 %, má rovněž ztrátu přes 31.000 kusů. Hranici dvaceti procent těsně překročil Renault, jeho počty se propadly o 23,6 tisíce aut. Jen těsně následují Opel, Peugeot a Citroën.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí značek v říjnu 2010
PořadíZnačka10/201010/2009Změna [%]Tržní podíl
1.Volkswagen126 253145 009-12,9%11,95%
2.Renault91 644115 253-20,5%8,68%
3.Ford78 177109 637-28,7%7,40%
4.Peugeot71 58388 466-19,1%6,78%
5.Opel69 10786 279-19,9%6,54%
6.Citroën64 74079 625-18,7%6,13%
7.Fiat56 73888 246-35,7%5,37%
8.Mercedes-Benz52 08952 120-0,1%4,93%
9.BMW51 87048 8156,3%4,91%
10.Audi51 82451 1111,4%4,91%
-Celkem1 056 1081 259 552-16,2%100,00%

Pořadí zemí

V hitparádě zemí se toho také mnoho nezměnilo, všechny významné trhy si pohoršily.

Vede Německo, jeho pokles navíc nebyl tak mohutný jako v předchozích měsících: -20 %. Nové majitele našlo necelých 257 tisíc vozů, zatímco před rokem jich bylo 321 tisíc.

Takové páté Španělsko je na tom mnohem hůře (-37,7 %), patří mu nelichotivý titul nejhorší země.

V Německu ale stejně příliš jásat nemohou, protože od začátku roku se prodalo už o 900.000 nových aut méně!

Pády ostatních velkých trhů se v měsíčním porovnání pohybují v rozmezí od 18 do 22 procent. V žebříčku je za Německem druhá Francie (172 tisíc), třetí Itálie (141 tisíc) a čtvrtá Velká Británie (131,5 tisíce kusů).

Menší státy jsou na tom mnohem lépe, v tabulce následují takřka samé nárůsty. Nejlépe si v tomto směru vede globálně nevýznamné Irsko (podíl v Evropě jen 0,3 %), jehož skok činí těžko uvěřitelných 114,7 %. Jen pro zajímavost, loni se na Zeleném ostrově, jak se mu také přezdívá, prodalo jen 1,5 tisíce nových aut, zatímco letos těsně pod 3,3 tisíce. Krize, o které nám referují média, se tak v tomto ohledu ještě neprojevila. Polepšili si ale i další trpaslíci ze závěru tabulky.

Daleko významnější je oživování trhů v Nizozemí, Polsku, Švédsku a také problémy zmítaném Portugalsku, všude se nárůst pohybuje kolem dvaceti procent.

Česká republika je v pořadí tradičně třináctá, ale se ztrátou 7 %, pohoršila si o necelou tisícovku nových aut.

Ve spodní polovině žebříčku najdeme poklesů opravdu poskrovnu: ještě v případě Lucemburska a také opravdu minimální ve Slovinsku.

Nemůže chybět Řecko, kde se ovšem již začaly v závěru loňského roku projevovat ekonomické problémy, a tak vykazuje pouze -32,5 % (z 11,6 tisíce na 7,8 tis.).

Náš několikrát v této souvislosti zmiňovaný východní soused, tedy Slovensko, se ocitl v kladných hodnotách. Zaznamenal slibné desetiprocentní navýšení.

Registrace automobilů v Evropě podle zemí – říjen 2010
PořadíZemě10/201010/2009Změna [%]Tržní podíl
1.NĚMECKO256 775321 120-20,0%24,31%
2.FRANCIE171 950210 424-18,3%16,28%
3.ITÁLIE140 944197 455-28,6%13,35%
4.VELKÁ BRITÁNIE131 495168 942-22,2%12,45%
5.ŠPANĚLSKO61 53098 730-37,7%5,83%
6.BELGIE44 65039 72612,4%4,23%
7.NIZOZEMÍ43 92035 52523,6%4,16%
8.POLSKO30 38025 40119,6%2,88%
9.RAKOUSKO28 71326 6947,6%2,72%
10.ŠVÉDSKO26 42021 78321,3%2,50%
11.ŠVÝCARSKO23 91822 8874,5%2,26%
12.PORTUGALSKO18 13815 18219,5%1,72%
13.ČESKÁ REPUBLIKA13 12614 121-7,0%1,24%
14.NORSKO10 68310 1874,9%1,01%
15.DÁNSKO10 5979 9926,1%1,00%
16.FINSKO9 5387 63924,9%0,90%
17.ŘECKO7 82211 587-32,5%0,74%
18.SLOVENSKO6 1495 57910,2%0,58%
19.SLOVINSKO4 7414 764-0,5%0,45%
20.LUCEMBURSKO3 8324 301-10,9%0,36%
21.MAĎARSKO3 6823 4078,1%0,35%
22.IRSKO3 2791 527114,7%0,31%
23.KYPR1 11492320,7%0,11%
24.ESTONSKO1 06772846,6%0,10%
25.LITVA94352280,7%0,09%
26.LOTYŠSKO57733074,8%0,05%
27.ISLAND1257664,5%0,01%
-Celkem Evropa1 056 1081 259 552-16,2%100,00%

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Zdroj: Data JATO

Štítky Volkswagen Ekonomika Evropský trh

 

Přidat názorDiskuse: Evropský trh v říjnu 2010: Pořadí modelů,…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…