Najlacnejší lowend hneď druhý za supermainstreamom. Kto mi toto vysvetlí? To musí byť tá Európa už ozaj na tom zle, keď si ľudia kupujú také autá... >:-[]
Nejlacinější je jen u nás a na slovensku. Jinak ve Francii je cena nad "supermainstreamom". :-) Když srovnám počet prodaných aut v jednotlivých zemích tak ten tvůj VW docela ztrácí.
o tom ze novy megane a laguna su skvele auta nikto nepochybuje, snad len ti ktori sa snazia zabrdat a provokovat.
Zacinam renaultom fandit, druhe miesto v europe pred fordom je velmi slusne :yes: naskok vw je 398 000 a myslim ze o rok bude opat mensi. Golf s Polom pojdu dole a Passat take kvanta nepredava navyse mu berie dzob superb a pride nova kia optima a P508.
Těch anomálií je tam několik..... Nejprve je tu podle Ády krachující Rencek na 2. místě. Pak tu máme Fiat s -18%, ačkoli podle Wolffa by měl Fiat během pár let předběhnout celý koncern VW. Mezi značkami pak nelze přehlédnout absenci mistra elegance - VW Foxe a úplnou absenci cuore sportivo značek jako Jůlinka, jejichž drtivý nástup tu byl také prorokován. Prostě Evroští zákazníci se nechovají podle přání fajnšmekrů z auto.cz.:no:
Přiznám se, že mám docela rád statistiky. Minimálně to jsou čísla, která nelze zpochybnit nějakým subjektivním názorem. Je zajímavé, že mezi TOP10 není žádný Japonec ano Korejec (a zatím ani Číňan). Trochu překvapuje poměrně velký pád Fordu (-13,3% je dost), nejspíš za to může opravdu Británie, Fiesta zatím vítězí nad Polem, Focus není v TOP10. Jsem zvědavý, jak se chytí Focus III, mám ale trošku strach...
Nevím, zda má smysl komentovat Fiat, který spadl pod Citroen. Když se ale podívám na jeho modelovou řadu (a obchodní politiku), tak není divu. "500" sama vše neutáhne, nová Panda má přijít letos, tak snad...
Zaznamenáníhodný je další růst prémie (BMW +6,4% !)
V podstatě to tak je, vždy v rámci velikostní a kvalitativní třídy vypovídají větší prodeje o lepším výrobku. Čím vyšší třída, tím tohle platí výrazněji. U těch kompkatů se jistě shodneme - GOLF niokdo dnes nepřekonává ani technikou ani stylem. U subkompaktů nabádám k menší ostražitosti, neb Fiesta přitahuje svým "Pjiným", neklasickým designem, tak aby se nestalo, že bys zapomněl na klasu Pola, ale v rámci své třídy je to POLO také technickým, designovým a prestižním majstrštykem.
Samozřejmě, že svojí roli zde hrají velikosti národních trhů, z toho v uvedeném kontextu těží mégane a clio, zejména tedy clio.
Když se ale potenciální kupec bude držet vždy tabulkové jedničky nebo dvojky, chybu neudělá..
Myslím, že keď sa bude potenciálny kupec držať hoci celej tabuľky, aj tak neurobí chybu. Vieš ako sa hovorí: Každému, co jeho jest. Moje osobné preferencie dávajú na prvé miesto Megane. ;-)
Na mne Megane maly, jediny frantik nova 508...kdyz ja jim s tou kvalitou stale furt nejak neverim, kdyz koukam z okna na souseda co ma novou Lagunu a furt v servisu...
Jo Renault těží z francouzského trhu a VW z ještě většího německého asi netěží. Měl by ses Renaultem vypořádat trochu víc na úrovni, než tady už pár měsíců předvádíš. :no:
Že v kompaktní třídě není co řešit?
Zatímco Golf se PORPADL o 13%, tak Astra ROSTE o nějakých 5%. A to jsou čísla mnohem zajímavější.
Jinými slovy nastal odliv zákazníků OD Golfu k jiným modelům. Mégane taky RŮST cca 13% :yes:
Naopak v B-segmentu silný růst Pola.
Takže by to mělo být Polo :yes: Golf :no:
Obecne bych rekl, ze lide proste zacali kupovat levnejsi auta...asi zjistili, ze z mista A na misto B je odveze jakekoliv auto, viz prodeje Dacie >:D
Nicmene ja se s timto neztotoznuji ;-)
Proc pises Golf a Polo velkym, Astru a Fiestu s velkym aspon na zacatku a Megane a Clio malym? Nechci te jako zkusenyho diskutera poucovat v oblasti pravopisu, nejsme v prvni tride, ze :-)
Kdyz na to koukam, tak je tam vsechno nizsi trida...
Co takhle porovnani dle penez, kolik jake auto stoji ?
Napr. 3Fabky=2Octavie apod... pak kdyz prodam 100 tech a 80 onech, tak jsem na tom u tech 80 drazsich na lepsim ne ? To by mne takove porovnani zajimalo nejvic, treba by pak na 1. miste byl Benz Ecko........
Plus by take mohli zverejnovat jaky na tech autech maji vejvar - Rendlik 5%, BMW 100% >:D
Vidím zvláštní momenty
1) Česko je lídrem registrací vozidel v roce 2010! Sice jen v kategorii počet registrací DO 200 tis. vozidel, ale i tak. Předběhli jsme Řecko >:-[]
2) 13. celkové místo také není špatné - za námi jsou velikáni jako Litva, Lotyšsko, Estonsko, Kypr, Slovensko překypující reformami či Norsko nebo Dánsko.
3) Přidání sloupečku počet registrací na 1000 obyvatel země by bylo mnohem zajímavější.
4) Ať koukám, jak koukám, kromě Golfu tu vládne B-SEGMENT! Čechu div se - v Evropě jsou nejprodávanější malé vozy.
V kontrastu s tím - v ČR u nejprodávanějších modelů domácí značky PŘEVYŠUJE Octavia prodeje Fabie! a TO RÁMCOVĚ 26 000 vs. 15 000 prodaných vozů! To je poněkud zvláštní - Češi jsou již zřejmě ti z bohatších. Nebo tolik lidí míří do dluhové pasti 8-s ?
5) Kde je ten korejský útok? Celou první desítku vyplnily ryze evropské značky vč. toho "nespolehlivého" Renaultu. Zatímco první VW ztrácí, Renault získává.
6) Opel PÁTÝ a v C-segmentu druhá nejprodávanější Astra! Evropané asi rádi jezdí vlakem (Opelem tam, vlakem zpátky).
Ad 4.: No vysvetlenia tohoto fenoménu sú dva: a) buď sú v západnej Európe (lebo tie krajiny robia čísla) takí chudáci, že nemajú ani na strednú triedu, alebo b) majú napriek dostatočnému kontu dosť rozumu na to, aby auto používali podľa skutočných potrieb (prevaha prevádzky v meste, 1,1 človeka na 1 auto, 90% trás do 10 km, parkovanie...) a teda kupovali malé autá. ;-)
já bych to viděl na to, že vzhledem k mnohem větší kupní síle tamních obyvatel mnohem častěji kupují druhé a třetí auto do rodiny. A to je právě B-segment.
Prostě rodinka koupí jednoho bawora a k tomu synkovi Polo, mamce nějakou Corzičku. Takže podíl malých vozů je tím vyšší. Kdežto u nás rodina 5 let žmoulá suchý rohlík, aby si poté na úvěr mohla vzít bohyni se jménem Octavia Prima 8-s
Ad 5) Co se týká propadu WV a Nárůstu Renaultu, je to stále dost ovlivněno šrotovným v Německu, kde je nyní propad trhu přes 23 % zatímco ve Francii je propad 0,7 %. Takže Německo, jako hlavní konzument vlastních výrobků má tudíž podíl i na celkovém propadu VW.
Jinak s korejcema Souhlas. Už několik let tu kolují prognózy o ovládnutí Evropy a zatím nějak skutek utek.
Je to aj logické, na cenovo senzitívnejších trhoch, ako sú napr. naše, ľudia viac počujú na cenu, resp. koľko auta dostanem za svoje peniaze. A to Kórejci vedia. Na západ od nás je viac dôraz jednak na domácu produkciu, jednak cenová otázka nie je vždy prvoradá. Každopádne tie naše "testovacie trhy" ukazujú, že Kórejci predajmi idú dopredu a v budúcnosti s ohľadom na modelovú ofenzívu a výrazné zlepšovanie v každej generácii to u nich na stagnáciu nevyzerá.
Díky, já věděl, že lenost se vyplácí. Nechtělo se mi do toho, ale stejně jsem se dočkal :-)
Takže z bývalého vých.bloku jsme nejlepší (Rumunsko u Bulhaři sice v přehledu nejsou, ale těžko jsou na tom líp). Co naplat, životní úroveň na západ od nás je pořád někde jinde...mě stejně nejvíc fascinuje to Lucembursko. Už jsem psal nahoře, že by v Lucembursku sídlilo tolik firem??? Proto ty registrace???
No jo vlastně, já bych zapomněl na bratry bývalé Jugoslávce :-) Ale jistě se nemají dobře jen kvůli předraženým dálničním známkám, co u nich kupujeme :-)
Dobrá práca.
Je zaujímavé, aké sú rozdiely medzi novými krajinami EU, bývalý východný blok. Väčšina sa drží pohromade, ale Slovinsko výrazne odskočilo. Žeby za to, že k Jadranu na Istriu chodí na dovolenku štvrtina čitateľov ACZ? >:D
hmm tak to Rumunsko je zázrak. Tam snad o každý prodaný nový vůz rozbíjejí falšku se šampaňským.
Jinými slovy 1 nové auto na 2 tis. obyvatel za rok. Což znamená, že ve větší vesnici si jeden šťastlivec koupí novou káru a celá vesnice se chodí koukat, jak vypadá auto. Mazec. Jsem rád, že žiju v Čechozemi.
Tenhle žebříček mi přijde zajímavý. Díky ti za něj.
Vlastně je mi z toho velmi smutno.
Když vezmu země pod ČR:
- Řecko - krize
- Slovensko - historicky na tom bylo vždy hůř (ekonomicky)
- Island - de facto nejsou silnice + velmi vysoká daň
- Maďarsko - krize
- Polsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Bulharsko, Rumunsko - vých. blok
Tak mi z toho vychází, že jsme stále ten zaostalý východ. Trhy západní Evropy jsou zcela jinde. A za těch dvacet let jsme se vlastně nikam neposunuli :-(
Na Islandu nejsou prakticky silnice? A to máš odkud? Z padesát let starého cestopisu? Od Keflávíku až po Snaeffels jsou kvalitní asfaltky všude....a co takhle kriza tam, když už zmiňuješ krizi v Řecku? Mně je zase smutno s podobnejch úvah, miluju lidi, kteří si sice s výpočty jako Klaudius neudělají (je to moc práce), zato jsou velmi chytří s nejrůznějšími rádobymoudrými interpretacemi....
Jasné, Island je jedna velká silnice ;-\
Napsal jsem to možná blbě, nicméně myšlenku to nemění - mnoho cest je šotolina, někde pouze brody apod. Prostě s osobním vozem se Island projet příliš nedá.
Smyslem nemělo být, že na Islandu se nekupují auta, protože tam nejsou silnice.
Jestli ti vadí moje interpretace, tak je nečti.
Navíc ti jaksi uniklo, že myšlenku tohoto žebříčku jsem přinesl při vší skromnosti já. Že se toho Klaudius chytil, je mu ke cti a já mu za to poděkoval.
Ve skutečnosti to není tak hrozné. V Rumunsku se za rok 2010 prodalo cca 100 000 aut. Což na cca 20 mil rumuských lidiček dělá o něco víc než půl Dacie nebo Škodovky na tisíc lidí. Asi jako v Maďarsku.
Dacia Logan, pro Rumuna nedostižný sen...smutný ;-\ Čili ti Rumuni, co jsem viděl parkovat v Bulharsku před hotelem Logany a Sandera byli vlastně na jejich poměry hodně za vodou....
[GTI]Samozřejmě, že svojí roli zde hrají velikosti národních trhů, z toho v uvedeném kontextu těží mégane a clio, zejména tedy clio.[/GTI]
Francie prodeje:
Megane - 79 511 (celkově v Evropě - 260 542)--- tedy 31% se prodá ve Francii.
Clio - 123 370 (celkově v Evropě - 338 245)--- 36% se prodá ve Francii.
Německo:
Golf - 251 078(celkově v Evropě - 492 556)--- 51% se prodá v Německu.
Polo - 96 945 (celkově v Evropě - 354 068)--- 27% se prodá v Německu.
Jak koukám - tak jediný výkyv a jediný markantní rozdíl je v Golfu a jeho x variantách - kde se většina prodá v Německu! Takže GTI je to spíše naopak a věta měla znít:
Samozřejmě, že svojí roli zde hrají velikosti národních trhů, z toho v uvedeném kontextu těží polo i clio a golf , zejména tedy golf.
Použil jsi čísla a fakta a to se nedělá. Řekl bych, že tím diskuse končí. Bohužel už zítra u jiné diskuse ty bláboly začnou znovu. Čísla, nečísla, hlavní je styl.
AUTO.cz se opět ukázalo, že ho nelze brát moc vážně a info je třeba hledat jinde. Přece není možné dělat v takhle důležité statistice chyby. Nejde přece o lednové prodeje v Maroku. :no::no::no:
V článku se píše o propadu Fiesty v prosinci. Propadlo se i POLO. Před oba tyto modely se dostala Corsa s Cliem. Uvidíme, co ještě Clio ve svém posledním roce ukáže.
Šlo jen o prosinec. Asi je to tím, že kupujícím Renaultu hlava moc neslouží a nechávají nákup auta na poslední chvíli. Jinak si ještě trochu rýpnu - ten základ ze kterého POLO rostlo nebyl zrovna z říše snů.