Evropský trh v srpnu 2010: Pořadí modelů, značek a zemí

Evropský trh v srpnu 2010: Pořadí modelů, značek a zemí

 

Evropskému trhu s novými automobily vládne i nadále Volkswagen. Většina modelů si ovšem pohoršila, to samé lze říci také o hlavních zemích.

V osmém měsíci letošního roku se prodalo dle dat společnosti JATO Dynamics necelých 724 tisíc nových osobních automobilů v 27 evropských zemích, které tato organizace sleduje. Oproti situaci před rokem to znamená -11,8 %, respektive propad z 820,5 tisíce. I srpnové výsledky tedy hlásí pokles, byť nebyl tak velký, jako v červenci. Pro úplnost dodejme, že zveřejňované statistiky se netýkají užitkových vozů kategorie N1.

Wolfsburský výrobce opět zcela dominuje evropskému trhu v modelech. Na pozici toho nejprodávanějšího se nadále drží Golf. Tentokrát však nedosáhl ani 27 tisíc exemplářů. Na druhé příčce najdeme menší Polo, které jich má 20,5 tisíce. Stalo se tak znovu nejprodávanějším malým vozem. Jeho nárůst sice není přes osmdesát procent jako minule, ale pouze o polovinu oproti loňským počtům. I tak je široko daleko nejúspěšnější, vždyť z první desítky si polepšil již jen Mégane (+17,1 %). Fiestě náleží třetí příčka (16,6 tisíce). Závěr Top 5 okupují Clio a Corsa. Do nejlepší desítky se vrátil Fiat Punto, Nissan Qashqai na ni tentokrát nedosáhl.

Propadáků je aktuálně osm. Nejméně ztratila Astra, všichni ostatní mají po znaménku minus dvouciferné hodnoty. Loserem měsíce je navrátilec Fiat Punto, jen těsně jej překvapivě následuje Golf, který si pohoršil o skoro třicet procent, respektive 11 tisíc aut! Focus, Corsa, Peugeot 207 a Fiesta mají na kontě všichni pád o jednu čtvrtinu.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí modelů v srpnu 2010
PořadíModel8/20108/2009Změna [%]Tržní podíl
1.VOLKSWAGEN GOLF26 62337 645-29,3%3,68%
2.VOLKSWAGEN POLO20 52413 70849,7%2,84%
3.FORD FIESTA16 60721 839-24,0%2,29%
4.RENAULT CLIO15 43617 711-12,8%2,13%
5.OPEL/VAUXHALL CORSA14 83019 642-24,5%2,05%
6.PEUGEOT 20714 27818 861-24,3%1,97%
7.OPEL/VAUXHALL ASTRA12 92714 115-8,4%1,79%
8.RENAULT MÉGANE12 79010 92017,1%1,77%
9.FORD FOCUS12 59516 760-24,9%1,74%
10.FIAT PUNTO11 73116 795-30,2%1,62%
-Celkem723 805820 494-11,8%100,00%

Hranici 100 tisíc kusů nepřekročila ani jedna značka, zatímco před rokem se to povedlo alespoň Volkswagenu. Tomu patří pomyslná zlatá medaile také tentokrát, vzhledem ke zmíněnému pořadí modelů ani není divu. Žebříček je úplně shodný jako minule, pouze na devátém místě najdeme jedinou změnu. Do Top 10 se vrátila Toyota, která vystřídala Mercedes-Benz.

Pádům vévodí Fiat s takřka čtvrtinovou ztrátou, následuje celkově bronzový Ford s -20 %, jediná japonská automobilka mezi nejlepšími má -19 %. Nárůst najdeme v Top 10 jediný: u Audi. Ingolstadtský výrobce si polepšil minimálně, o +1,4 %, respektive 523 aut, v srpnu byl navíc z luxusnějších německých značek co do počtu kusů nejlepší.

Registrace automobilů v Evropě – Pořadí značek v srpnu 2010
PořadíZnačka8/20108/2009Změna [%]Tržní podíl
1.VOLKSWAGEN88 869104 517-15,0%12,28%
2.RENAULT54 45557 048-4,5%7,52%
3.FORD51 44264 266-20,0%7,11%
4.PEUGEOT49 43355 494-10,9%6,83%
5.OPEL/VAUXHALL49 16356 980-13,7%6,79%
6.CITROËN42 74548 348-11,6%5,91%
7.FIAT37 24749 386-24,6%5,15%
8.AUDI37 23936 7161,4%5,14%
9.TOYOTA35 96644 413-19,0%4,97%
10.BMW30 84533 391-7,6%4,26%
-Celkem723 805820 494-11,8%100,00%

Hitparádu zemí vede Německo, a to i přes další mohutný pokles, nové majitele totiž našlo jen něco málo přes 200 tisíc vozů, zatímco před rokem jich bylo 275 tisíc. Pád tedy činí v procentním vyjádření -27 %. Druhá je znovu Francie (103 tisíc), třetí Itálie (69,2 tisíce) a čtvrtá Velká Británie (55,3 tisíce kusů). Na prvních příčkách nic nového, zaujmou ale nelichotivé výsledky u prvních čtyř zemí a také u pátého Španělska, které se zhoršilo o takřka čtvrtinu. Pouze francouzský trh má jen sedmiprocentní ztrátu.

Menší státy jsou na tom mnohem lépe, v tabulce následují samé nárůsty. Švédsko, Portugalsko a Finsko se navíc mohou pochlubit navýšením přes 40 %. Nizozemí, Dánsko a Norsko pak mají přes 30 %. Nejlépe si v tomto směru vede globálně nevýznamné Irsko (podíl v Evropě jen 0,7 %), jehož skok činí těžko uvěřitelných 110,5 %. Jen pro zajímavost, loni se na Zeleném ostrově, jak se mu také přezdívá, prodalo jen 2,4 tisíce nových aut, zatímco letos těsně přes 5 tisíc. Kontrast ve srovnání s velkými trhy je tedy výmluvný.

Česká republika je na nešťastném třináctém místě s 12 tisíci přírůstků za srpen, zaznamenala prakticky shodný výsledek jako loni, pohoršila si o zanedbatelných 86 kusů (-0,7 %). V ekonomických problémech se zmítající Řecko vykazuje zcela pochopitelných -68,7 %, trh klesl ze skoro 23 na pouhých 7 tisíc aut. Řekové mají zkrátka úplně jiné starosti než obnovu svého vozového parku. Slovenský trh je na tom oproti předchozím měsícům mnohem lépe, ztratil jen čtvrtinu. Sousední Maďarsko se z problémů vymanilo zcela, má naopak čtvrtinu k dobru.

Registrace automobilů v Evropě podle zemí – srpen 2010
PořadíZemě8/20108/2009Změna [%]Tržní podíl
1.NĚMECKO200 885275 219-27,0%27,75%
2.FRANCIE102 826110 542-7,0%14,21%
3.ITÁLIE69 23585 620-19,1%9,57%
4.VELKÁ BRITÁNIE55 30567 006-17,5%7,64%
5.ŠPANĚLSKO45 01058 980-23,7%6,22%
6.BELGIE36 82030 08522,4%5,09%
7.NIZOZEMÍ36 71227 69232,6%5,07%
8.RAKOUSKO24 69422 42310,1%3,41%
9.POLSKO22 61821 1706,8%3,12%
10.ŠVÉDSKO22 37615 54244,0%3,09%
11.ŠVÝCARSKO20 81817 95515,9%2,88%
12.PORTUGALSKO14 75210 51240,3%2,04%
13.ČESKÁ REPUBLIKA12 08812 174-0,7%1,67%
14.DÁNSKO10 4947 91432,6%1,45%
15.NORSKO10 4147 96730,7%1,44%
16.FINSKO8 6026 11040,8%1,19%
17.ŘECKO7 15922 843-68,7%0,99%
18.SLOVENSKO5 2667 024-25,0%0,73%
19.IRSKO5 0612 404110,5%0,70%
20.SLOVINSKO4 2153 8838,6%0,58%
21.MAĎARSKO3 0352 45823,5%0,42%
22.LUCEMBURSKO2 5382 579-1,6%0,35%
23.KYPR8137409,9%0,11%
24.ESTONSKO79559932,7%0,11%
25.LITVA61753016,4%0,09%
26.LOTYŠSKO55538743,4%0,08%
27.ISLAND102136-25,0%0,01%
-Celkem Evropa723 805820 494-11,8%100,00%
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 

Přidat názorDiskuse: Evropský trh v srpnu 2010: Pořadí modelů,…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…