gratulácia že sa takto drží medzi zavedenou svetovou elitou. Je to síce iba EU trh,ale aj tak fajn. Škodomil ale nie som,ako tu budem za chvíľu nazvaný.
No já nevím, ale Škodovka zas až tolik v Evropě z mého pohledu neprodá. Když např. BMW, které je všeobecně dražší, má prodeje o cca 91 tis. ks vyšší a takový Fiat, který nenabízí téměř nic, tak je taky někde cca o 92 tis. ks nad Škodou.
Je třeba zohlednit velikost domácího trhu a také třídy aut, ve kterých jednotlivé značky prodávají, Fiat proti škodovce dnes prodává jen modely z tříd miniaut, jeho maximem je kompaktní třída a proti škodovce má šestinásobně velký domácí trh.
... Skodovka je samozrejme dnes znacka mezinaodni, takze mas pravdu, ze faktor "domaciho" trhu neni uplne spravne pouzivat ve srovnani s fiatem, ale stejne tak rikat, z nemecky trh je pro skodovku "domaci" je silne zavadejici. skodovka ma silnou pozici obecne na vychodnich trzich eu (byvaly vychodni blok), nejsilnejsi pozici (z hlediska trzniho podilu) ma jednoznacne v cr (tzn. domaci trh). na zapada ma v mnohych ohledech stale punc vychodniho zbozi (tzn. levna alternativa k zavedenym znackam) a to cel se pozvolna meni. tyhle predsudky pak neplati napr. v cine nebo indii.
fiat ma skutecne punc domaciho trhu zejmena v italii, ted clem vyznamne roste, protoze italie (ale i treba spanelsko) se docasne vyhrabaly z financnich problemu diky soucasne dobre nalade na trhu (ono se to zase brzy otoci - fiatu ku skode :-( ).
Jde taky o trendy. Když se podíváš na tržní podíl, Škodovka měla půl procenta v roce 94, 1,5% v roce 2000, 2,5% v roce 2004, 3,5% 2011... no a teď má 4,5%. Třeba ten Fiat měl 1994 8,5% trhu.
Jak vyrostly prémiové značky je ale taky úžasné... až může někdo brblat, že možná o tu prémiovost trošku přicházejí.
očividne nedá na reči diskutérov a aj napriek chýbajúcim motorom R/V6 predáva aj v Európe stále viac. A to ešte nezačali redávať XC40 a ceny majú nastavené dosť sebavedomo. Áno D3 je predajmi niekde inde, ale podľa niektorých by tie Volvá nemal kupovať nikto. :-)
Volvo je Volvo. Kdo ho jednou měl, už jinou značku nechce. Pohodlné, bezpečné a jiné. Mám Volvo rád,a ač jsem ho nikdy nevlastnil, mám pro majitele Volva naprosté pochopení.
to vravi kazdy o kazdej znacke ... bla bla.... pritom nas sused odvedla mal kedysi este to prve volvo S60 pekne tmavomodre ... vzdy ho pucoval a lestil ... no a dnes? dnes ma A4 kombi ;-) ...
dnes malokedy ho tu uz vidim... predpokladam ze sa uz odstahoval.. a byt prenechal niektoremu zo svojich deti.. ale to audi ma este stale co som nedavno videl .. sice ja som sa tiez uz prestahoval pred mesiacom ale ked som u nasich tak vidim nadalej ake auta su tam nadalej u nas na ulici ... a tu jeho audinu tam obcas ( hlavne cez vikend ) vidim... ale ved aj ja uz parkujem inde... takze niekde na ulici tiez jedno polo ubudlo a inde zase pribudlo ;-) ... ale ved to to ma vsetko sledovat >:D .. v poslednej dobe vidim dost novych coroll ale aj ria a tie "ove" mpv yarisy a to aj kdejake bordovo cerne dvojfarebne .. uz pomaly prvu fabiu zacina byt problem vidiet.. svet aut sa meni velmi rychlo
ano aj tie nove C3 uz vidim hodne.. mam citak ze sa im u nas zacina darit.. su zrazu vsade... mne tento styl auta nesedi ale inak chapem .. niektori ludia chcu farebnost pestrost.. a atraktivitu... a to ti skratka fabia ani polo neda... takze je fajn ak mas auta aj kusok konzervativne ale aj kusok extravagantne... dnes ozaj je z coho vyberat ;-)
Napr Vauxhall fabrika bude v UK prepustat zamestnancov... maju to teraz Francuzy a tvrdia ze Astra nejde tak dobre na odbyt este do toho Brexit neistoty a staci ze to zatrase UK priemyslom kde je predane po Nemecku najviac aut v Europe... Vsetko je retazova reakcia a predajne cisla su dolezite prvorade kde sa predava najviac aut a to Cesko - Slovensko nie je a nebude. je to dominovy efekt ktory sa spusta od hora a sype sa pekne dole...UK ma momentalne 3% inflaciu a predaj aut myslim klesol oproti minulemu roku o 7% to su dost silne indikacie na to aby sme si uvedomili ze momentalne ludia nebudu nakupovat viac aut .
Volvo jsem měl, S80 s benz. pětihrnkem (motor i podvozek od Heico), druhou gen., kterou považuju za nejlepší volvo ever, najel jsem s ním 200 tis. s minimem problémů, na to auto neřeknu křivého slova. Přesto, volvo si už nekoupím, akt. generaci modelů mám projetu a přesto, že se mi líbí jejich design (exterier), marně hledám důvod, proč si nějaké aktuální volvo koupit. ;-)
prve volvo S80 T6 s benzinovym 6 valcom s nejakymi 200kw sa mi velmi pacilo... malo fakt dostojne parametre na svoju dobu... prislo mi ze volvo bolo vtedy vyssie ako dnes ...
Volvo na to slo dobre, ostatni se pridaj a vlastne jiz pridavaj >:D minorotni trh pro vice valce je a bude minoritnim protoze z tech prodanych kusu s tema vicevalci sposuta lidi dana uata kupuje ne kvuli tomu ze je tam V6 nebo V8, ale protoze to bejva spicna kabidky daneho modelu a oni proste chtej tu spicku :-) veskutecnosti tak tech "milovniku" vice valcu as tolik neni
nejvice "milovniku" tech motorizaci je mezi diskutery co na ne nemaj jinak nez jako ojetiny, a ty jsou pro automobilky tak nejak nepodstatni :-)
Hm... schválně si srovnej čísla - o kolik roste Volvo a o kolik roste třeba Audi nebo Mercedes. Volvo na to zřejmě nejde úplně blbě... ale asi ani úplně dobře.
Schválne ... vieš v ktorých segmentoch a s akými motorizáciami D3 rastie najviac? Priznám sa že som lenivý to hľadať, ale tipujem že MB ťahá najviac trieda A + deriváty, B či C + SUV od nich. Audi zase A1, A3, A4, Q2,Q3 a Q5 kde gro predajov robia štvorvalce, a to samá v bledoružovom predpokladám u BMW. Prémia podľa mňa rastie tak mohutne hlavne preto, lebo vstupom do nižších tried mohli zísť nižšie aj cenou a tým sa stali dostupnejší pre širší okruh ľudí.
Klicove vykonostni ukazatele jsou neuprosne. Kazdy rok je treba zvysit efektivnost vyroby, snizit vyrobni casy, navysit objemy, marze atd. Vsecky ukazatele musi byt lepsi nez loni a splnit cile. Na tom velmi zavisi nase vyplata! Vidis ten krasny Bentley na parkovisti vedeni? Tak se musis snazit! Tak se musis zlepsit, pracovat prescasy a podobne az jednoho dne, jednoho dne si budu moci koupit druhy. Proto neni mozne prodat 90% toho co loni vis ;-)
A to vše pro vyšší zisk za cenu rabování přírodních zdrojů a zamořováni planety stále větším množstvím odpadu. Holt říkáme si homo sapiens sapiens - člověk rozumný, nicméně jsme nejhloupější zvěř na této planetě.
My mj vybíjíme celý druhy = zvíře zabije jen když má hlad a většinou jen slabší kusy = druh zdravé kusy zajistí pokračování rodu. Jediný pako na planetě = člověk = to dělá jinak ;-\
To co sme zvládli zamořit zničit vyhubit za 1 poslední století = na to příspěvek nestačí
Že spalovací motory docela škoděj nám samotným a v poměrně velký míře nás zabíjej = víme od 50. let minulýho století
Vtipný že 60 let potom se spousta příslušníků nejhloupější zvěře na této planetě hádá = že to tak musí zůstat >:-[]
No keď už majú predražené MB a aj BMW a Audi taký podiel na trhu, tak čosi nieje s kostolným poriadkom. To že ponúkajú aj menšie auta ako niekedy, nemôže byť vysvetlením, lebo aj v týchto triedach ponúka mainstream lacnejšie a dovolím si povedať rovnocenne funkčné autá.