Vítěz ankety o evropské Auto roku 2016 (COTY 2016) byl vyhlášen v rámci nultého dne 86. ročníku ženevského autosalonu. Nejvíce bodů dostal Opel Astra, rozdíly na dalších příčkách však byly minimální.
To bych tak jistě netvrdil. Novinky jsou fakticky dvě - Megane a Astra, ne? V oblasti techniky zatím vidím kompromisy u obou (vlečná náprava vzadu, špatná kombinovatelnost motorů a převodovek), Astra boduje LED matrix světly a ergo sedačkami, Megane má zase svoje 4C...
vyhrál z finalistů ten nejnudnejsi. Ale anketa o ničem porovnávat auta napříč segmenty... Takže je vlastně jedno kdo je první. Astra je asi fajn auticko na mainstreem - až vyhraje kategorii nižší střední tak to bude mít i nějakou váhu.
Připomnělo mi to hlášku z Jáchyme, hoď ho do stroje: "Gregor, v Paříži první a v Holešovicích čtvrtý, no věřil bys tomu." Nyní tedy (skoro) obráceně... :-!
Tak to Astře přejme, vždyť vypadá k světu :-) Myslím, že můžeme být rádi, že se Superb vůbec dostal do finále... kdo by to před dvaceti lety o českém autě kdy řekl?
Já s Astrou nemám nejmenší problém. ;-)
Edit: když si jsem si po sobě přečetl svůj první příspěvek, asi byl pochopen jako pláč, že Superba volil jen čech. Ale já tím chtěl říct, že se v té anketě často hlasuje Švéd pro Volvo, Čech pro Škodu, Francouz pro Renault a Peugeot (viz.2013).
Astra je Auto roka aj na Slovensku
tam mala svetovu premieru a priznam, ze ma prijemne prekvapila. :-!
nie je to sice moja cielova skupina.... ale som rad, ze v tej triede prituhuje - pre nas len dobre! ;-)
Máš štěstí, že o tvoje vejce tak moc nestojím :-) . Není to tak dlouho co Mazda 6 vyhrála před Octavií a klidně se to může zopakovat... navíc si nejsem úplně jistý, že Kodiaq letošní anketu stihne.
Kritérií, podle kterých se lze při volbě rozhodovat, je strašně moc, a také z toho důvodu bylo spektrum letošních finalistů tak široké. Bylo to skutečně sedm zcela odlišných aut z odlišných segmentů
Ta auta nejsou přímo srovnatelná, rozdělit hlasy mezi MX-5 a BMW 7 nelze podle nějaké bodovací tabulky a je to prostě o cítění a také sympatiích jednotlivých hlasujících.
Z mého pohledu je XC90 a A4 moc vysoko a 7er moc nízko... ale to jsou zase moje pocity a sympatie.
...nebo je tu snad nekdo, kdo by s vaznym vyrazem ve tvari a bez podpory huleni tvrdil, ze je Astra lepsi, nez BMW 7? >:D
Ale jo, chapu, ze sedma tohle proste dostat nemuze a v tu chvili je Opel za tu mezigeneracni zmenu odmenen po zasluze.
Takze gratulace do Oplu! :yes:
P.S.: Astra autem roku, Peugeot 308 uz neni levnej krap, novy Megane, ve kterem jsem sedel, je na pohled i na omak opravdu delo (!!!)... Zkratka jsem rad, ze do toho evropske automobilky zase slapou a drti asijske znacky na vsech frontach :-):yes:
Já ti nevím, nepřeju nic špatnýho evropským automobilkám ani nic dobrýho asijským, já chci nabídku a podle té se rozhodnu co koupím. A to, že by evropské automobilky drtili asijské? V čem? Pokud v prodejích v Evropě tak to není pravda ( s vyjímkou divné politiky Hondy). Pokud by nebylo asijců tak Renault je v problémech, PSA je v problémech, Volvo zanikne, Jaguar zanikne, D4 bude mít poloviční prodeje...
Shrnuto a podtrženo díky těm hrozným Asijcům máme větší výběr i z evropského automobilového blahobytu ;-)
S tím Renaultem tomu moc nerozumím. Pokud se nepletu, tak to je trošku naopak. Ten, kdo byl v problémech a potřeboval zachránit byl Nissan. Proto teď patří pod Renault a ne naopak. :-)
Až tak dozadu si to nepamatuji musel bych hledat...Ale Renault nikdy nebyl moc v dobré kondici a bral jsem to jako vzájemný sňatek z rozumu, kde Renault poněkud divně má většinu( i díky státnímu vlivu) a tak japonci oprávněně mrmlají. Ve světě na důležitých trzích (mimo Evropu) rozhodně hraje většinou prim Nissan
Se sňatkem z rozumu to nemělo nic společného. Šlo o záchranu Nissanu. Proto dnes Nissan nemůže v ničem rozhodovat. Nebrblají Japonci, ale C.Ghosn, jako šéf Renaultu i Nissanu. Jde jen o to, že Renault a Nissan nechtějí, aby jim do toho stát kecal. Pokud tedy existuje nějaký spor tak není mezi Renaultem a Nissanem, ale mezi státem a alianci Renault-Nissan.
Ghosnovi se nelíbí, že si fr.vláda dělá co chce, ale zaznamenal jsem, že i samotný Nissan není spokojen s vlivem v aliaci. Pravda Nissan byl v problémech, ale netroufnu si říct jestli byl na tom tak špatně...třeba jo...
Jak už jsem psal. Jestliže není spokojen Nissan, tak není spokojen ani Renault. (Nissan o ničem rozhodovat nemůže). Koneckonců mají stejného šéfa. Ta nespokojenost míří společně na stát. Spor vznikl kvůli tomu, že stát si koupil bez vědomí Renaultu akcie a chtěl ovlivnit hlasování. Ghosn teď jen státu skrz Nissan hrozí tím, že změní rozložení akcií v rámci aliance.
Nikde nevidím 100% vlastnictví. Nechce se mi to hledat, ale snad mají něco přes 40% v Nissanu a Nissan něco kolem 15%? Je to aliance a mají jednoho šéfa, nešéfuje tomu Renault. Takže je to partnerství a né, že jeden diktuje druhému...
Realita je taková, že Renault v podstatě převzal krachující Nissan a dosadil tam Ghosna (první mimojaponský CEO). Nissan má sice 15% akcií Renaultu, ale bez hlasovacích práv (podíl Nissan koupil až několik let po záchraně Renaultem - šlo o rozhodnutí Renaultu - partnerství dle nich bylo pro budoucí fungování s Japonci lepší než jejich úplné převzetí). Nissan tedy nemá na Renault žádný vliv. Renault má 43% akcií Nissanu a je jediný velký akcionář s rozhodujícím vlivem. Má i právo veta.
Me jde o to, zes me asi nepochopil - ja nemam nic proti asijskym znackam, ale stav, kdy prave ony na nejakou dobu prevzaly oteze evropskeho trhu znamenal, ze ty evropske jsou na tom co do potence dost spatne, proto me tesi, ze znacky, ktere tady v kolebce automobilu psaly dejiny uz maji zase konkurenceschopne produkty.
Protože to není prémie, ale mainstream, pro který je tohle řešení obvyklé.
Naopak je na pochvalu, že (podobně jako třeba VW) v této třídě už Opel nepoužívá levnější řešení s externí prutovou anténou pro příjem rádia. Takový Focus, i30/Ceed, nebo nový Megane mají stále "prut".
Nějakou anténu pro navigaci dostaneš u každého výrobce (pokud si objednáš zabudovanou navigaci) , ale jde o to, že bohužel i s ní obvykle prut zůstává (kombinovaná verze antény). O třídu níž je to prakticky pravidlem, u kompaktů aktuálně jak kdo.
Dej nějaký odkaz, kde je nový Megane jen s "ploutví" bez prutu. Na všech prezentační fotkách a videu čouhá ze střechy prut, včetně vrcholných verzí, které mají mít navigaci sériově.
Psal jsem o hb, u toho jsem to nikde na fotce neviděl (ani u verze GT).
Ale pokud to jde u kombíku, tak to zřejmě půjde i u hb.
P.S. V ceníku je to jen v rámci styling paketu: "Shark anténa - šedá/černá, osvětlené prahy předních dveří (2 kusy), textilní koberce Premium (4 kusy). Cena 11 390 Kč"
Nepíší tam lakovaná v barvě karoserie, ale na tvém odkazu s kombíkem je modrá.
kde jsou ty doby, kdy premie měla antény schované ve sklech ;-\
Tyhle výčnělky na střeše jsou jak hrb na Quasimodovi. A je jedno jestli jde o prut, nebo o ploutev. Ani jedno tam nemá co dělat :no:
(ve svém 15 letém autě mám továrně GPS, TV, FM, GSM a obešlo se to bez externí antény)
Prutovky na FM/TV snad u prémie nenajdeš už poměrně dlouho. A co se týče gsm/gps (neprutové) "antén", tak u nich nikdy nebylo železným pravidlem (ani u prémie), že by nebyly vůbec nikde/nikdy vidět. Z počátky éry navigací byly u luxusních sedanů viditelné "gps placky" obvykle na víku zavazadlového prostoru.
A třeba u Porsche schovávají i dnes.
V současné době hojně používaná kombinovaná gsm/gps anténa, tedy tzv. ploutivčka, pokud je dostatečně malá a je v barvě karoserie, tak mně opticky nějak zvlášť neruší. S případným prutem se to nedá srovnat v žádném případě.
P.S. A kdybys neměl kupé s pevnou střechou, mohls dopadnout i takhle:
[odkaz] ;-)
Heheh, citas to dost nestastne, ked si to tak pochopil.... spominam konkurencny boj v danej triede, kde pribudli dvaja novy hraci na trhu :-! ktorym tam fandim, aby sa to trochu zamiesalo - aj ked proti Golfu je mala sanca....
ale dufam, ze uz sa chapeme! :-)
tak jsem ji prokoukl skrz naskrz, projel benzíny i nafťáky a musím tedy gratulovat k mezigenerační změně jako hrom. ocenění je ve správných rukou, pardon na správných kolech. palubní systém parádní, litránek velmi povedený, příjemné a pohodlné svezení. tak nechť se v prodejích daří ;-):yes:
Jaký je to rozdíl proti zaprděné ČR, kde musel vyhrát Superb, který není ničím vyjímečný a nikam neposunul ani měřítka třídy, ani nepřinesl nic revolučního...
Ano, Superb je nepochybně vydařený a nepochybně posunul laťku Škody, ale to je vše. A nemělo se hodnotit škoda-auto roku, ale jen auto roku :-!
Takže gratulace Astře i hodnotitelům, že si zachovali zdravý rozum!
astra vyhrala aj u nas... a prave pred superbom .. bolo to nakoniec vcelku ( no povedzme ze s prehladom ) ... ale rozhodne superb bol aj u nas dost vysoko hodnoteny... vzhladom na to ze ide o "braceka passatu" ktory vyhral ako europske auto roka pred rokom .... je to vitazstvo u vas vcelku slusny uspech pre superb .... zvlast ked zvazime fakt ze to vyhralo defakto ( technicky ) uz rok stare auto
europske vysledky su ale myslim uz spravodlive a vcelku logicke ... tak nejak som astru aj tipoval a konecne som sa trafil... jej dost vyrovnany suboj s XC90 som ale ocakaval a zaroven bolo mi jasne ze moje oblubene XE to uz od zaciatku nema sancu vyhrat ( ale tajne som mu veril ) .... vo vysledku ale mozeme byt spokojni... astra je dostojny europsky vitaz a uplne zasluzeny
ale da sa to aj chapat.... superb je u vas domaci model.. u nas to vyhrala astra ale prave pred superbom... aj u nas ma skoda silnu poziciu... zvlast ked zvazime fakt ze pred rokom to u nas vyhrala fabia ... a o rok sa zase uz moze o vitazstvo ( u nas ) pobit kodiak
A čo viac si od Superbu očakával? Ja sa priznám, že som až šokovaný koľko ich stretávam. Veď toľko ani nových Fabii nevidno.
Z môjho pohľadu Superb práve že posunul merítko triedy. Viem si predstaviť, že doňho presadá (či už chtiac alebo nechtiac) dosť takých, ktorí predtým jazdili prémiou, ale ich nadriadení sa tentokrát už rozhodli pre Superb, lebo je dostatočne reprezentatívny a niekde ušetriť vždy treba. :-)
Cos čekal... Já neříkám, že Superb měl nabídnout víc. Je zcela adekvátní své pozici. Ale neměl být autem roku. Dacii, která splní co se od ní čeká asi taky nedáš titul protože v tom roce zrovna představila nový model... :-!
Objektivne priniesla do triedy kvalitne sedacky - neviem o tom, ze by niekto v mainstreame ponukal kombinaciu sedaciek v elektrike s pamatou (zdravim Golf), plnym rozsahom nastaveni s moznostou predlzit sedak (!) a uz vobec nie odvetravanie.
Druha vec su matrix led svetla s vysekavanim. Tu sice je konkurencia silnejsia, ale vysekavanie tiez zatial nikto neponukal, ani o triedu vyssie vramci mainstreamu.
To mi pride viac ako dost. Co nove priniesol Golf 7 pri uvedeni, kedze je (v predajoch) kralom triedy?
Však naše krásná Škoda Superb je šestým nejlepším automobilem pro rok 2016 v naší krásné milé Evropě sjedocené, porazila i mnichovské BMW 7, no a spolu s ním dalších 33, respektive posléze 28 zredukovaných vozidel. A toto lze právem považovati za velký úspech jak Škody Auto, tak potažmo i celého VAG koncernu :-!
myslim, ze Superb splnit viac ako sluboval a je to vyborne a konecne aj krasne auto.
a vobec nedopadol tak zle... a ma sancu byt uspesne auto, a ty mas sancu, ze snad uz ta dnes ziadny prizemny nazor neprekona! >:-[]
Redakcia to nejak nestíha alebo nechce stíhať. Už sú vonku podrobné fotky Vision S [odkaz] a čínskeho Phaetonu, ktorý sa volá Phideon (lebo veď je to Čína >:D )
[odkaz]
Pred chvilkou som editoval takyto prispevok pod Golfom GTE a na tento som pozabudol.
Teda ale som sklamany z obsahu toho, co som videl:
Defakto len to, ze sa za par rokov budeme vozit v aute bez vodica, pedalov a volantu a ze Cinania dostanu Phideon / Fideón a my asi Figu borovú >:D
Uz aj na Autofore makaju ako fredky a maju tam nove clanky:
[odkaz]
[odkaz]
to keby mal niekto problem s anglictinou... ;-)
K tomu Phideonu som hodil aj koment. ;-)
Se dalo čekat že vyhraje Astra, zdá že se Oplu povedla- Já očekával vítězství Astry i Čechách, ale tady to je neprůstřelné. Škodovka i kdyby vyrobila trakař tak by Čechách byla Autem roku.
Myslím si, že nová Astra tento prestižní titul obdržela plným právem, protože je to skvělé auto (škoda jen, že design kombíku se nepovedl zdaleka tak dobře, jako hachchbacku). Velice oceňuji, že se Opel dokázal poučit z chyb, které udělal u Astry minulé generace. Už se těším, jak si tento postup zopákne u nové Insignie!