Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč je F1 skutečnou královnou motorismu? Podívejte se na rychlostní srovnání se závoďákem!

V přímém porovnání působí rychlost závodního speciálu oproti monopostu F1 až komicky…
Zpět na článek
6. 6. 2017 11:23
6. 6. 2017 11:31
6. 6. 2017 12:09
6. 6. 2017 12:37
6. 6. 2017 15:12
6. 6. 2017 19:08
6. 6. 2017 19:22
6. 6. 2017 19:24
6. 6. 2017 19:41
7. 6. 2017 05:13
7. 6. 2017 08:18
7. 6. 2017 08:12
6. 6. 2017 14:08
6. 6. 2017 20:27
6. 6. 2017 20:29
6. 6. 2017 21:05
6. 6. 2017 22:04
7. 6. 2017 09:07
6. 6. 2017 11:44
6. 6. 2017 12:18
6. 6. 2017 12:38
6. 6. 2017 16:27
6. 6. 2017 20:07
6. 6. 2017 21:09
6. 6. 2017 21:34
7. 6. 2017 09:09
6. 6. 2017 21:07
6. 6. 2017 21:22
7. 6. 2017 09:13
7. 6. 2017 07:34
7. 6. 2017 09:15
7. 6. 2017 18:44
6. 6. 2017 12:10
6. 6. 2017 12:38
6. 6. 2017 12:43
6. 6. 2017 12:47
6. 6. 2017 13:53
6. 6. 2017 12:39
6. 6. 2017 21:02
10. 6. 2017 18:55
6. 6. 2017 11:26
6. 6. 2017 12:49
6. 6. 2017 21:11
6. 6. 2017 11:45
7. 6. 2017 05:16
6. 6. 2017 11:23
F1
Pořád nerozumím, jak někdo pořád dokola mele o F1 jako o královsvké disciplíně motorsportu. POkud bych to měl vzít ze širšího úhlu pohledu co se dovedností řidiče týče, tak bych řekl že je tím sportem rally. Tady je pilot nucen se neustále se přizpůsobovat daným podmínkám na trati, jezdí se sníh,šotolina,asfalt atd. po prvním průjezdu zkoušky se podminky na trati změní pro další průjezd -vytahané kamení hlína atd, takže je to zase jiná zkouška, lítá se přes 200 v lesích na horizontech, bez únikových zon a každá chyba může mít fatální následky, tím chci říct, že jezdci rally jsou daleko komplexnější než piloti F1. Stačí se podívat na poslední anabázi jezdce F1 v rally Kimmiho, ten to rychle pochopil a vrátil se zpět a to je pan pilot. Nelze to srovnávat,ale opravdu dle mě je složitější si napsat zkoušku, nechat si číst noty od mitfáry a každým průjezdem se muset přizpůsobit podmínkám, než konzistentne kroužit po okruhu.
Rozbalit vlákno
40
6. 6. 2017 11:31
Re: F1
Meleš naprosté kraviny.Prý "konzistentně kroužit po okruhu".Asi jsi na tom okruhu nikdy nekroužil,jinak bys tak blbě nežvanil. >:D
6. 6. 2017 12:09
Re: F1
Věř mi že byl :-) a zkusil jsi si letět v rally autě v lese? Ono je to trochu úplně něco jiného, než mít únikovou zonu s kačírkem. Jde o to přizpůsobit se podmínkám - okruh je stále stejný. A evidentně nevíš co slovo konzistentně znamená, co? >:-[]
6. 6. 2017 12:37
Re: F1
Okruh jsi zkusil,rally v lese zřejmě taky.Tady na diskuzích je to samý odborník a závodník. >:-[]
6. 6. 2017 15:12
Re: F1
nerozumím, čemu se divíš,vždyť to není problém zajezdit si na okruhu. nikde jsem neříkal, že jsem rally speciál v lese řídil. Ano vezl jsem se párkrát před x lety ve WRC (v Lexusu, pokud ti to něco říká) a ten zážitek a adrenalin je úplně něco jiného i přesto, že jsem WRCKo neřídil. Když jedeš na širokém asfaltu po okruhu a znáš ho, tak víš kde máš brzdné body, kde by jsi měl jaký kvalt jet, kde začít akcelerovat atd. Každým kolem ten okruh znáš líp. Kdežto v tom rally autě máš daleko více proměnných a je potřeba mnohem více improvizovat. Každé má něco,ale rally pilot je vždy komplexnější a to mi nikdo nevymluví
6. 6. 2017 19:22
Re: F1
V podstatě to bylo označení nejvyšší a poslední evoluce toyota corolla WRC.
Avatar - JDM
6. 6. 2017 19:24
Re: F1
Podle toho co píšeš jsi na okruhu nebyl, okruhovy závodění je o milimetrech a setinach vteřiny, neříkám že rally je lehčí to ne ale představ si že jedeš 300 a brzdis do zatáčky kterou přijedeš 200 v takové rychlosti ten široké asfalt vypadá jako úzká lesní cestička kde není moc místa na chyby. F1 je jako stíhačka na řídice působí velký Gcka, a jako řidič musí mít přesnost chirurga.
6. 6. 2017 19:41
Re: F1
Ale byl a dokonce mám brno projeté i na kole :-) , nicméně když skáčeš 200 přes horizont do zatáčky na šotolině, kde máš po každé straně škarpu a hned za ní statné stromy, tak je jednodušší tu chybu na tom okruhu udělat a vletět do kačírku, než vlítnout do toho lesa. Ano ježdění na okruhu je o ubírání tisícinek,setinek, přesné stopě ale to je v poslední době i v rally. A přesnost chirurga musí mít i ten pilot rally, který jede po té úzké silnici, na asfaltu je to v podstatě jízda jako na okruhu, čím víc smyků, tím horší čas. Prostě pro mě je pilot rally komlexnější než pilot okruhový, už jen tím, že musí zvládnout daleko víc nástrah, více povrchů a proměnných a navíc jedna chyba může mít fatální následky, ale to je zase jejich riziko.
7. 6. 2017 05:13
Re: F1
Kde se skáče 200 přes horizont?
7. 6. 2017 08:12
Re: F1
A ty? Když tvrdíš že driver mele naprostý kraviny, tak máš doufám za sebou nějakou košatou závodnickou kariéru, aby si mohl rozdávat moudra.
6. 6. 2017 14:08
Re: F1
V com si ten okruh skusil. Dufam ze to bol aspon Radical, inak je to irelevantne.
Zavodne okruhove auto vygeneruje tolko priecneho pretazenia, ze netrenovany clovek proste odpadne alebo bude mat problem udrzat kontrolu nad tym co robi.

Nie ze by som si nemyslel, ze rally je narocnejsie prave rozmanitostou podmienok, avsak nic nie je cierno biele. Este by som nepodcenoval aj dalsie zavody ako Baja 1000 :-)
6. 6. 2017 20:29
Re: F1
Pozeram F1 uz niekolko rokov a k tomu len jazdeniu po okruhu. Ano su okruhy kde si aj "oddychnes" ale je rozdiel jazdit 15 alebo 20 km a je rozdiel byt v strehu 300km. Piloti F1 ja pocas zavodu spolupodielaju na strategii, riesia ake obutie dat. Rally nasadne a ide. A to nehovorim o brutalnej horucave ake su v monacu alebo singapure kde je to este po tme. Takze daj si prosimta 300 km v singapure s Vettelom a myslim si ze po 2 kolach uz nebudes pri vedomi
Avatar - wakantanka
6. 6. 2017 21:05
Re: F1
A pri rally myslíš nie je teplo? :-) máš pocit, že oni si niekde v Portugalsku či v Grécku montujú do tých špeciálov automatickú klimatizáciu? :-) Dve značne rozdielne disciplíny, ktoré vyžadujú značne rozdielny prístup, jednak od jazdca, jednak od teamu samotného.
6. 6. 2017 22:04
Re: F1
Kolko trva jedna priemerna erzeta v rally? 30 minut? V F1 medzi 1:45 a 2:00 hodiny. O priemernej rychlosti nehovoriac. Pretazenie ci uz pri prejazde zakrut alebo nehodach takisto. Alonso mal v Bahrajne pretazene pri nehode tusim 25G ak nie viac.
Avatar - wakantanka
7. 6. 2017 09:07
Re: F1
Kolko trvaju rally preteky? Je nutne podavat davkovany konzistentny vykon dva az tri dni po sebe. Zacat skoro rano a skoncit neskoro vecer. Netvrdim ze F1 je brnkacka,sam som velky a dlhorocny fanusik,ale tieto dve discipliny su tak diametralne odlisne,ze ich porovnavanie nedava velky zmysel.
6. 6. 2017 11:44
Re: F1
Je to brano hlavne z hlediska techniky a materialu, F1 je proste spicka, kralovna motorismu. Rally je takovy lepsi JZDacky zavod, ikdyz zabavny a nebezpecny ;-)
Avatar - AntonioKekelli
6. 6. 2017 12:18
Re: F1
Dnešní rally speciály, třeba Dakarské se mohou cenou dostat i na stovky milionů korun a technicky si nezadají s těmi z formulí (byť je to trochu nadnesené, je jasné že v Rally se hraje na něco trochu jiného než u Formulí, v Rally se jede hlavně na odnolnost například).

Jinak si myslím že královnou motosportu se F1 nazývá hlavně kvůli oblibě ( kterou osobně nesdílím, mě F1 přijde jako neuvěřitelně jednotvárná). Větší sledovanost zkrátka vede.
6. 6. 2017 12:38
Re: F1
"Mohou se dostat i na stovky milionů korun", ale jsou to nepotvrzene cisla, pravdepodobne prehnana a mozna tak za kamiony a jsou v nich zahrnuty i naklady na vyvoj. V porovnani s F1 je to stale JZDacky zavod. Alonsuv plat v F1 je 1mld korun rocne, tzn. e by si Alonso ze sveho platu mohl platit nekolik takovychto JZDackych tymu, aut atd. To co stoji v Dakaru nebo jinem rally stovky milionu, stoji pak v F1 miliardy. F1 jsou neskutecne naklady na vyvoj a provoz, proto se hodne tezko hleda na celem svete novy provozovatel tymu narozdil od jinych soutezi.
Avatar - AntonioKekelli
6. 6. 2017 16:27
Re: F1
Do ceny se vždycky počítá i cena za vývoj, to je vždycky stejné. Jedno jestli ve Formuli nebo v Rally.

V rozpočtech si ty velké stáje mnoho nezadají, třeba takový KAMAZ měl rozpočet na sezonu 200 milionů dolarů, to je nějakých 4,5-5 miliard korun podle toho jaký je kurz koruny.
Rozpočet formulových stájí je v tomto případě takřka shodný, také kolem 4,5-5 miliard korun na jednu sezonu. V obou případech platí že je do rozpočtu započten nejen vývoj ale také plat zaměstnanců (který tvoří největší kus z rozpočtu) a další věci.

Takže jistě, formule 1 si nemůže dovolit jen tak někdo, zatímco některá (záleží na kategorii) rally ano, ale rozpočty velkých rally teamů dovedou být těm od formulí vyrovnány.
Avatar - wakantanka
6. 6. 2017 21:09
Re: F1
no ale Kamaz je jeden jediný s takým rozpočtom a je to top stajňa, v F1 majú podobný rozpočet tie najslabšie teamy.
Avatar - AntonioKekelli
6. 6. 2017 21:34
Re: F1
Jediný není, mezi Kamiony je možná s největším rozpočtem ale v dalších kategoriích jsou týmy co se opět vyrovnají co do rozpočtu.

Jinak i mezi formulemi jsou týmy s menším či větším rozpočtem, mám dokonce pocit že se řešilo něco ohledně rozpočtového stropu aby se dala šance menším a chudším stájím.
Avatar - wakantanka
7. 6. 2017 09:09
Re: F1
Ale to je skoro vsade v motorsporte tak. Dominuje vacsinou team, ktory dlhodobo pracuje s najvacsim rozpoctom a vyvojovym zazemim.
Avatar - wakantanka
6. 6. 2017 21:07
Re: F1
O tej odolnosti by sa dalo celkom pochybovať, u rally Dakarského typu zvlášť. Veľké teamy sú schopné cez noc "postaviť" nové auto z dielov ktoré vezú doprovodné kamióny. :-) Už to dávno nie je romantika ala Loprais v 86 >:D
Avatar - AntonioKekelli
6. 6. 2017 21:22
Re: F1
Tak jistě, nic není nezničitelné že ano, ale globálně tyhle součástky musí vydržet stovky kilometrů "naklepávání" bez poruchy. Nebo by měly. Samosebou se najdou vyjímky, chyba se občas stane a může se stát, jako to měla třeba poslední Dakar Buggyra s těmi servo pumpami. Ale je třeba si uvědomit co ty stroje fakt musí ustát, ono i vydržet jednu tu rychlostí zkoušku musí pro ty součástky být solidní záhul.
Avatar - wakantanka
7. 6. 2017 09:13
Re: F1
Ale ni tak. V kazdom speciali maju suciastky nejaku minimalnu projektovanu zivotnost ci uz je to vo WRC, na Dakare alebo na okruhoch. V F1 oproti inym ale dostavaju jazdci penalizacie ak nieco nevydrzi. Na Dakare ak stihnes vymenis cez noc pol auta a veselo ides dalej. Taketo tvrdenia su minimalne neobjektivne.
Avatar - O5kar
7. 6. 2017 07:34
Re: F1
Je určitý kanál, kde se preferuje NASCAR. Tam se uvádí, že to je právě budoucnost v závodech monopostů. Je to prý divácky zajímavější. Rozuměj, zajímavější pro přímého účastníka, ne pro TV diváka, kde mu kamery přenáší celý profil tratě. Věřím tomu, že celý cirkus F1 v budoucnosti koupí USA a to ho pošle do věčných lovišť. Včetně toho celého Evropského cirkusu kolem, protože se na něj v Evropě neseženou prachy. Tak, jako v USA skončila hodně dávno WRC. Rozuměj, Mexiko a Argentina není USA.
Avatar - wakantanka
7. 6. 2017 09:15
Re: F1
Oni ti americania uz prava na F1 od Bernieho odkupili, nepostrehol si?
Avatar - O5kar
7. 6. 2017 18:44
Re: F1
Ale postřehl, jenže to není ještě úplné, protože jim má do toho kdo kecat. A podmínky zcela neznáme.
Avatar - Uživatel_5340709
6. 6. 2017 12:10
Re: F1
Hlavně třeba nechápu, proč na to hned ser....u, když trochu víc prší. Kdyby měli mít o 1/3 užší pneu a jezdit na 2/3 rychlostech, tak je to přesně o tom, umět jezdit i na jiném, než ideálním povrchu.
6. 6. 2017 12:10
Re: F1
F1 je o aerodynamice, neuvěřitelně rychlých reakcích a neskutečné kondičce. Ano - F1 je nuda na pohled a vypadá to jen jako ježdění dokola. Je to zábava hlavně pro piloty. Pneumatiky se sjíždějí, trať je více či méně pogumovaná, vůz je lehčí s menším množstvím paliva. Situace se mění každé kolo. Souhlasím, že rally je daleko komplexnější a nepochybně divácky zajímavější. Nerozporuju to, že F1 možná není královnou motorsportu, nicméně rozhodně to není pouhé ježdění dokola.
6. 6. 2017 12:38
Re: F1
"po prvním průjezdu zkoušky se podminky na trati změní pro další průjezd -vytahané kamení hlína atd"

Vzdyt v F1 to plati jeste vic - staci ze je mene pogumovana trat nebo se ochladi a uz to jede uplne jinak. Jenom v televizi to nevidis.
6. 6. 2017 12:43
Re: F1
Staci zmena teploty, zmena vetru a vuz F1 reaguje jinak.
6. 6. 2017 12:47
Re: F1
Ale průjezd monopostu F1 tunelem v Monacu přece zvládne každej trouba,kdežto rally Lopeník zvládnou jen opravdoví mistři volantu.Tak jsem alespoň porozuměl příspěvkům,které se tady docela často objevují.
6. 6. 2017 13:53
Re: F1
Lauda neco podobneho takz rikal pred par lety a pa nebyl schopny projet ani jedno kolo.
6. 6. 2017 12:39
Re: F1
Pohledů může být spousta, F1 je kromě LMP naprostý suverén co se týče vývoje nových technologií, které vytváří a testuje v provozu. Rally je super, jen jedna docela zásadní věc ji chybí a to je "PŘEDJÍŽDĚNÍ". Je to letitá diskuze co je víc jezdit ostrým terénem bez únikových zón, ale bez jakéhokoliv provozu nebo jezdit s únikovými zónami a muset umět předjíždět stejně rychlé závodníky.
Avatar - wakantanka
6. 6. 2017 21:02
Re: F1
Dá sa to ale otočiť aj opačne, taký Seb Loeb bol v rally suverén a na okruhu vo WTTC už taký geroj nebol :-) Obe disciplíny sú veľmi špecifické a na vrchol u oboch vedie dlhá ale značne odlišná cesta.
10. 6. 2017 18:55
Re: F1
Je to poměrně jednoduché. Královskou disciplínou jakéhokoliv sportu, či jiné dovednosti je VĚTŠINOU ta, která nejvíce vystihuje podstatu onoho sportu. V motorsportu je to rychlost, takže královská disciplína je ta, ve které je rychlost největší. Stejně jako v běhu je tomu sprint na 100m. Samozřejmě, pokud je tato podstata diskutabilní, je asi na místě rozhodovat podle obtížnosti. Ale jinak tedy nevidím důvod, proč by F1 nemohla být královnou motorsportu.
6. 6. 2017 11:26
Rally
Král motorsportu je jakákoliv rally. Všechny ostatní motoristický sporty jsou už tak absurdně svázaný všema možnejma pravidlama a tak absurdní bezpečností, aby si někdo neudělal modřinu, že je zábavnější koukat do zdi. Formule 1 je ukázkovým příkladem.
Rozbalit vlákno
3
6. 6. 2017 12:49
Re: Rally
Ono jakmile nemáš srovnání s ostatními závodníky tak je to taky docela nuda. Předjíždění k motorsportu taky patří a to v rally není, takže nemůže být král.
6. 6. 2017 13:37
Re: Rally
V rally není potřeba aby někdo někoho předjížděl. Když kolem vás někdo proletí v 200 km/h na šotolině nebo koukáte jak jezdci driftujou v zatáčkách, je to mnohem lepší podívaná a to jak v televizi, tak naživo. Zábavnost motorsportu z mýho pohledu stojí hlavně na nebezpečí jak pro jezdce, tak pro diváky. Proto považuji jako vrchol veškerýho motorsportu krátkou éru skupiny B v rally.
Avatar - wakantanka
6. 6. 2017 21:11
Re: Rally
hmmmm, a máš pocit že vo WRC je tých regulácií a obmedzení málo?
Avatar - M1chal
6. 6. 2017 11:45
vláček
Královnou nudnosti je nastopro :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
6. 6. 2017 14:37
Re: vláček
kdeze su tie casy Sumiho a Miku :-(
6. 6. 2017 22:08
Re: vláček
Ste si mali pozriet VC V Barcelone ked Lewis nevladal vyjst z monopostu! Ale tak hlavne si treba rypnut
7. 6. 2017 05:16
Re: vláček
Víc se předjíždělo nebo co?
Avatar - Enthusiastic.driver
7. 6. 2017 08:32
Re: vláček
Ty máš úplně přebujelé sentimentální centrum mozku či co :-) Za dob Schumiho a Miky se nepředjíždělo skoro vůbec, vláček byl permanentní, proniknutí slabších týmů na body bylo skoro nemožné. Taky jsem to hltal jako kluk, ale když si pořádně vzpomenu, jaké to bylo, byla by to pro mne z dnešního pohledu nuda a ztracený čas.
6. 6. 2017 12:43
Rally je zdejším "petrolheadům"
tak nějak bližší,protože si na ni ve svých tedeíčkách občas rádi zahrají,kdežto Ferrari,které se vlastnostmi F1 podobá trošičku víc než vytuněnej brutalní pašík,nemá ze zdejších rozumbradů nikdo. >:D
Rozbalit vlákno
7
6. 6. 2017 13:28
Re: Rally je zdejším "petrolheadům"
Tvl, >:D >:D :yes: Game over
6. 6. 2017 13:52
Re: Rally je zdejším "petrolheadům"
Můžeš to napsat i Valentinu Rossimu, že nemá na Ferrari. Ten jezdil se vším a zhodnotil to dle obtížnosti následovně:

1. WRC speciál
2. Moto GP
3. Formule 1

Pokud máš vlastní zkušenosti, tak sem s nimi, jinak jsi úplně stejný rozumbrada, jen z opačný strany barikády
6. 6. 2017 19:36
Re: Rally je zdejším "petrolheadům"
Já se s Rossim nehádám,já jen reagoval na chytrolína,který plácal nesmysly o "konzistentní jízdě na okruhu" a o tom jak při rally auta "lítají přes 200 v lesích".
Avatar - O5kar
7. 6. 2017 07:38
Re: Rally je zdejším "petrolheadům"
To nemusí být jenom Rossi. Stačí Raikkonen. A našli by se i další.
Avatar - wakantanka
7. 6. 2017 09:19
Re: Rally je zdejším "petrolheadům"
Na druhej strane, keby to svojho casu Kubica nerozflakal s trvalymi nasledkami ... ktovie kam by to az dotiahol v oboch disciplinach.
6. 6. 2017 13:54
Re: Rally je zdejším "petrolheadům"
Nadherne napsano
Avatar - JDM
6. 6. 2017 19:27
Re: Rally je zdejším "petrolheadům"
>:D >:D přesně
Avatar - KANKUNEN
6. 6. 2017 13:44
STUPIDNÍ: závoďák 150, F1 450Km/h
Staré video, kde je F1 zrychlená a ostatní zpomalené. Redakce si asi myslí, že závoďák by dostal na jednom kole dvě kola. F1 jede na videu ten úsek 2 sekundy, ostatní 6.
Rozbalit vlákno
1
6. 6. 2017 21:03
Re: STUPIDNÍ: závoďák 150, F1 450Km/h
Zrychlené to není. Nejedná se o závody GTéček, ale o obyčejné track days. Celkem jasně zde lze rozpoznat Nissan GT-R, Ford Focus a Caterham. A ještě bych rád upozornil na fakt, že formule na videu nemají 10, ale 8 válců.
6. 6. 2017 22:04
STUPIDNÍ: závoďák 150, F1 450Km/h
Kolko trva jedna priemerna erzeta v rally? 30 minut? V F1 medzi 1:45 a 2:00 hodiny. O priemernej rychlosti nehovoriac. Pretazenie ci uz pri prejazde zakrut alebo nehodach takisto. Alonso mal v Bahrajne pretazene pri nehode tusim 25G ak nie viac.
Rozbalit vlákno
0