Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fab Design v Ženevě 2006

třída M, třída S, Mega Wing Wide Body

Další specialista na úpravu automobilů značky Mercedes-Benz vystavil na svém stánku aktuální verzi nové třídy M, zdivočelou třídu S a kompletně přepracovaný luxusní roadster SL600

třída M, třída S, Mega Wing Wide Body

Další specialista na úpravu automobilů značky Mercedes-Benz vystavil na svém stánku aktuální verzi nové třídy M, zdivočelou třídu S a kompletně přepracovaný luxusní roadster SL600.

Třída M

Tuneři Fab Design se s velkým luxusním SUV vůbec nemazlili a od základu přepracovali přední nárazník, pozměnili mřížku chladiče a překryli trojcípou hvězdu, vzadu také upravili nárazník a na výfuk nasadili dvě dvojité koncovky výfuku s průměrem 90 mm. Třídu M potom postavili na 20palcová litá kola s děrovaným designem obutých do pneumatik značky Dunlop.

Třída S

Sportovně střižená vlajková loď Mercedesu se brzy po svém uvedení na trh stala vděčným objektem úprav specializovaných tuningových firem. Fab design není žádný troškař, a proto na esku nešetřil ušlechtilými materiály ani spoilery. Vpředu se hlásí o slovo agresivní přední nárazník, zboku vyniknou 20palcová kola, vzadu esko zaujme sportovní nárazníkem s výdechy vzduchu, masivními chromovanými koncovkami a spoilerem nad zadním oknem.

Fab design nezůstal pouze u optických změn. Zákazníkům nabízí také zážehový osmiválec 5.0 litru vybavený kompresorem, jenž poskytuje výkon 403 kW při 5500 otáčkách a točivý moment 750 Nm při 4000 otáčkách. S upraveným agregátem třída S zrychluje z 0 na 100 km/h za 4.9 sekundy a může uhánět rychlostí až 296 km/h.

Mega Wing Wide Body

Mega Wing Wide Body je od základu přepracovaný luxusní roadster SL600 s posíleným zážehovým dvanáctiválcem. Tvary karoserie Fab design přizpůsobil extrémně vysokým rychlostem, nový přední nárazník nemá pouze dekorativní funkci, ale drží automobil na zemi, otvory po stranách vhání vzduch do prostoru kol a ochlazují velmi zatěžované brzdy. Stejný vstup vzduchu najdeme i vzadu.

Na druhé straně zase vychází horký vzduch otvory ven. Přítlak zadní části zvětšuje spoiler na víku zavazadlového prostoru, sportovní charakter dokazuje dvojice chromovaných koncovek výfuku. Do celokoženého interiéru se nastupuje vzhůru výklopnými (elektricky nebo manuálně) dveřmi. Zážehový dvanáctiválec s původním výkonem 368 kW a točivým momentem 800 Nm pod rukama ladičů Fab design výrazně zesílil.

Instalací biturba výkon vzrostl nad 478 kW při 5400 otáčkách a točivý moment se vysoukal až na 1120 Nm dostupných mezi 1800 – 3600 otáčkami. Sprint z 0 na 100 zvládne SL600 od Fab design za 4.2 sekundy, maximální rychlosti činí 320 km/h.

Libor Zezulka

foto:

M Class

S Class

Mega Wing Wide Body