Fabia WRC prošla úspěšně homologací

Fabia WRC prošla úspěšně homologací

 
 

Škoda Fabia WRC úspěšně prošla kompletní homologační prověrkou FIA a byla schválena pro nasazení do mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Škoda Fabia WRC úspěšně prošla kompletní homologační prověrkou FIA a byla schválena pro nasazení do mistrovství světa v automobilových soutěžích. Premiéru absolvuje Škoda Fabia WRC při osmém podniku MS, kterou je nadcházející Německá rallye (24. – 27. července). S novými vozy budou na startu stabilní posádky týmu Škoda Motorsport ve složení Didier Auriol/Denis Giraudet a Toni Gardemeister/Paavo Lukander.

Homologace je proces, během kterého Mezinárodní automobilová federace (FIA) prověřuje, zda vozy odpovídají technickým specifikacím dle pravidel světového šampionátu. Bez tohoto osvědčení se žádný vůz nemůže objevit na startu.

Škoda Fabia WRC byla poprvé oficiálně představena na mezinárodním autosalonu v Ženevě v březnu tohoto roku a konstrukčně vychází z nového modelu Fabia RS, který v těchto dnech přichází na český trh. Inspektoři FIA navštívili minulý týden ústředí týmu Škoda Motorsport v Mladé Boleslavi. Po třídenní kontrole potvrdili, že přerod sériového modelu Fabia RS v soutěžní vůz kategorie WRC proběhl řádně a zcela v souladu s platnými předpisy.

Inspektoři byli s veškerými parametry vozu spokojeni, a tak Škoda Fabia WRC obdrží své formální homologační osvědčení během několika příštích dnů.

Petr Kohoutek, ředitel motorsportu společnosti Škoda Auto, prohlásil: “Úspěšná homologace FIA byla dalším nezbytným krokem ve vývoji Fabie WRC. Nyní se tedy můžeme věnovat finálním přípravám na premiéru v mistrovství světa.”

ŠKODA FABIA WRC

ZÁKLADNÍ TECHNICKÁ DATA

Motor
Vodou chlazený přeplňovaný       čtyřválec 20 ventilů, 2xOHC
Vrtání/zdvih        82,5/93,5 mm
Objem        1999 cm³
Maximální výkon        220 kW / 5500 ot./min.
Maximální točivý moment  600 Nm / 3500 ot./min.

Převodovka
Šestistupňová sekvenční
Poloautomatické řazení
Spojka       Karbonová/kompozitní třílamelová
Pohon 4x4, stálý pohon všech kol
Tři aktivní diferenciály
Zavěšení kol       McPherson, přední a zadní
Tlumiče       vzduchové-hydraulické Individuálně nastavitelné

Kola
Speedline
8.0 J x 18” (asfalt)
7.0 J x 15” (šotolina)
5.5 J x 16” (sníh) Pneumatiky       Michelin

Přední brzdy       Kotoučové s vnitřním chlazením
Zadní brzdy       Kotoučové s vnitřním chlazením

Rozměry
Délka       4002 mm
Šířka       1770 mm
Rozvor kol       2462 mm
Hmotnost       1230kg

HOMOLOGACE FIA VE ZKRATCE

Podmínkou pro homologaci soutěžního vozu v kategorii World Rally Car (WRC) je kromě jiného produkce nejméně 25 000 sériových vozů výchozí modelové řady s minimální délkou 3750 mm a dále výroba nejméně 2500 kusů modelu, z něhož je soutěžní automobil odvozen, s minimální délkou 4000 mm a rozvorem 2440 mm. Dle stávajících pravidel musí vůz kategorie WRC vážit nejméně 1230 kg bez posádky.

Kvůli použití širších pneumatik a rozšíření rozchodu kol obou náprav byly blatníky a podběhy upraveny tak, že vůz dosahuje maximální povolené šířky 1770 mm. Podlahová část je modifikována pro zabudování ústrojí pohonu 4x4. Její objemný středový tunel dosahuje maximálních povolených rozměrů a prochází jím nejen spojovací hřídel pohonu zadních kol, ale i mohutné tepelně izolované výfukové potrubí. Palivové nádrže jsou instalovány pod vozem ve stejné oblasti jako u sériového automobilu, jejich celkový objem je však ve srovnání se sériovým vozem Fabia dvojnásobný (90 l).

V případě Fabie WRC je tato podmínka splněna produkcí vozu Škoda Fabia RS. Plnohodnotný soutěžní automobil WRC potom ze základního modelu vzniká rozsáhlými modifikacemi prakticky všech konstrukčních skupin. Tyto změny jsou přesně specifikovány v předpisech FIA, které jsou pro všechny automobilové výrobce závazné.

Ačkoli novu Škodu Fabii WRC zdobí známé tvary karosérie, jedná se v mnoha směrech o modifikovaný model přizpůsobený předpisům kategorie WRC. Torzní tuhost vozu je například několikrát vyšší než u sériových vozů. Na výsledné tuhosti má podíl především bezpečnostní rám uvnitř vozu a dále také odpovídající zesílení podvozku a rámu.

V době inspekce FIA bylo vyrobeno 826 652 vozů modelové řady Škoda Fabia (hatchback, kombi, sedan).

Základní motor použitý v soutěžním speciálu musí být součástí nabídky značky, i když není podmínkou, aby byl nabízen přímo v modelu vybraném pro stavbu WRC. Turbodmychadla nemusí nezbytně pocházet z dílen výrobce vozu a vozy WRC jimi mohou být vybaveny i v případě, že modelová řada výrobce přeplňované varianty motorů neobsahuje.

Pokud tovární tým homologuje nový vůz, není přípustné vrátit se později k použití vozu staršího, a to ani v případě, že homologace staršího modelu je stále platná. Octavie WRC tedy mohou dál startovat v mistrovství světa v barvách soukromých týmů. Tovární tým Škoda Motorsport bude používat výhradně vozy Fabia WRC.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají Německu hrozí předčasné volby, rozpory při vyjednávání vlády přetrvávají

Dalším mnohahodinovým jednáním v Berlíně pokračují…

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

 

Štítky Škoda Fabia WRC

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 






 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Včera

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Šok lékařů vojáka, který prchl z KLDR: V břiše našli larvy neznámého druhu!

Šok lékařů vojáka, který prchl z KLDR: V břiše našli…

Čin vojáka, který se v autě rozhodl prchnout z KLDR, zaujal celý svět. Jeho do té doby soudruzi ve zbrani po něm…

Niantic brzy představí hru v rozšířené realitě na motivy Harryho Pottera

Niantic brzy představí hru v rozšířené realitě na…

Včera to byly ničím nepodložené spekulace, které nevypadaly moc realisticky, a dnes už je tu přímé potvrzení ze…

 

iSport.cz

Svobodu naštvala ztracená nula. Jsou za ni pěkné peníze, smál se

Svobodu naštvala ztracená nula. Jsou za ni pěkné…

Zase on a opět 2:1. Souboj dvou gólmanů-kamarádů, kteří na jaře přivedli Jihlavu do extraligy, má na podzim jen…

VIDEO: Jarůšek v premiéře za Spartu rozhodl, Parubice vyřídily Liberec 5:1

VIDEO: Jarůšek v premiéře za Spartu rozhodl,…

Kompletní 22. kolo Tipsport extraligy se hrálo ve sváteční pátek. První duel po výměně z Hradce za Spartu…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…