Fabia WRC prošla úspěšně homologací

Fabia WRC prošla úspěšně homologací

 
 
7.7. 2003

Škoda Fabia WRC úspěšně prošla kompletní homologační prověrkou FIA a byla schválena pro nasazení do mistrovství světa v automobilových soutěžích.

Škoda Fabia WRC úspěšně prošla kompletní homologační prověrkou FIA a byla schválena pro nasazení do mistrovství světa v automobilových soutěžích. Premiéru absolvuje Škoda Fabia WRC při osmém podniku MS, kterou je nadcházející Německá rallye (24. – 27. července). S novými vozy budou na startu stabilní posádky týmu Škoda Motorsport ve složení Didier Auriol/Denis Giraudet a Toni Gardemeister/Paavo Lukander.

Homologace je proces, během kterého Mezinárodní automobilová federace (FIA) prověřuje, zda vozy odpovídají technickým specifikacím dle pravidel světového šampionátu. Bez tohoto osvědčení se žádný vůz nemůže objevit na startu.

Škoda Fabia WRC byla poprvé oficiálně představena na mezinárodním autosalonu v Ženevě v březnu tohoto roku a konstrukčně vychází z nového modelu Fabia RS, který v těchto dnech přichází na český trh. Inspektoři FIA navštívili minulý týden ústředí týmu Škoda Motorsport v Mladé Boleslavi. Po třídenní kontrole potvrdili, že přerod sériového modelu Fabia RS v soutěžní vůz kategorie WRC proběhl řádně a zcela v souladu s platnými předpisy.

Inspektoři byli s veškerými parametry vozu spokojeni, a tak Škoda Fabia WRC obdrží své formální homologační osvědčení během několika příštích dnů.

Petr Kohoutek, ředitel motorsportu společnosti Škoda Auto, prohlásil: “Úspěšná homologace FIA byla dalším nezbytným krokem ve vývoji Fabie WRC. Nyní se tedy můžeme věnovat finálním přípravám na premiéru v mistrovství světa.”

ŠKODA FABIA WRC

ZÁKLADNÍ TECHNICKÁ DATA

Motor
Vodou chlazený přeplňovaný       čtyřválec 20 ventilů, 2xOHC
Vrtání/zdvih        82,5/93,5 mm
Objem        1999 cm³
Maximální výkon        220 kW / 5500 ot./min.
Maximální točivý moment  600 Nm / 3500 ot./min.

Převodovka
Šestistupňová sekvenční
Poloautomatické řazení
Spojka       Karbonová/kompozitní třílamelová
Pohon 4x4, stálý pohon všech kol
Tři aktivní diferenciály
Zavěšení kol       McPherson, přední a zadní
Tlumiče       vzduchové-hydraulické Individuálně nastavitelné

Kola
Speedline
8.0 J x 18” (asfalt)
7.0 J x 15” (šotolina)
5.5 J x 16” (sníh) Pneumatiky       Michelin

Přední brzdy       Kotoučové s vnitřním chlazením
Zadní brzdy       Kotoučové s vnitřním chlazením

Rozměry
Délka       4002 mm
Šířka       1770 mm
Rozvor kol       2462 mm
Hmotnost       1230kg

HOMOLOGACE FIA VE ZKRATCE

Podmínkou pro homologaci soutěžního vozu v kategorii World Rally Car (WRC) je kromě jiného produkce nejméně 25 000 sériových vozů výchozí modelové řady s minimální délkou 3750 mm a dále výroba nejméně 2500 kusů modelu, z něhož je soutěžní automobil odvozen, s minimální délkou 4000 mm a rozvorem 2440 mm. Dle stávajících pravidel musí vůz kategorie WRC vážit nejméně 1230 kg bez posádky.

Kvůli použití širších pneumatik a rozšíření rozchodu kol obou náprav byly blatníky a podběhy upraveny tak, že vůz dosahuje maximální povolené šířky 1770 mm. Podlahová část je modifikována pro zabudování ústrojí pohonu 4x4. Její objemný středový tunel dosahuje maximálních povolených rozměrů a prochází jím nejen spojovací hřídel pohonu zadních kol, ale i mohutné tepelně izolované výfukové potrubí. Palivové nádrže jsou instalovány pod vozem ve stejné oblasti jako u sériového automobilu, jejich celkový objem je však ve srovnání se sériovým vozem Fabia dvojnásobný (90 l).

V případě Fabie WRC je tato podmínka splněna produkcí vozu Škoda Fabia RS. Plnohodnotný soutěžní automobil WRC potom ze základního modelu vzniká rozsáhlými modifikacemi prakticky všech konstrukčních skupin. Tyto změny jsou přesně specifikovány v předpisech FIA, které jsou pro všechny automobilové výrobce závazné.

Ačkoli novu Škodu Fabii WRC zdobí známé tvary karosérie, jedná se v mnoha směrech o modifikovaný model přizpůsobený předpisům kategorie WRC. Torzní tuhost vozu je například několikrát vyšší než u sériových vozů. Na výsledné tuhosti má podíl především bezpečnostní rám uvnitř vozu a dále také odpovídající zesílení podvozku a rámu.

V době inspekce FIA bylo vyrobeno 826 652 vozů modelové řady Škoda Fabia (hatchback, kombi, sedan).

Základní motor použitý v soutěžním speciálu musí být součástí nabídky značky, i když není podmínkou, aby byl nabízen přímo v modelu vybraném pro stavbu WRC. Turbodmychadla nemusí nezbytně pocházet z dílen výrobce vozu a vozy WRC jimi mohou být vybaveny i v případě, že modelová řada výrobce přeplňované varianty motorů neobsahuje.

Pokud tovární tým homologuje nový vůz, není přípustné vrátit se později k použití vozu staršího, a to ani v případě, že homologace staršího modelu je stále platná. Octavie WRC tedy mohou dál startovat v mistrovství světa v barvách soukromých týmů. Tovární tým Škoda Motorsport bude používat výhradně vozy Fabia WRC.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Mayová potvrdila, že nechá hlasovat britský parlament o dohodě o odchodu země z EU Mayová potvrdila, že nechá hlasovat britský parlament o dohodě o odchodu země z EU

Premiérka Velké Británie Theresa Mayová potvrdila, že má…

Google si postaví nové sídlo v New Yorku, zaplatí za něj desítky miliard Google si postaví nové sídlo v New Yorku, zaplatí za něj desítky miliard

Americká společnost Google hodlá investovat jednu…

Metnar ruší miliardový tendr na armádní radary Metnar ruší miliardový tendr na armádní radary

Ministr obrany Lubomír Metnar (za ANO) zrušil kvůli…

Babiš odešel z vedení Rady pro Evropské fondy, prý to k ukončení kontroverzí stačí Babiš odešel z vedení Rady pro Evropské fondy, prý to k ukončení kontroverzí stačí

Premiér Andrej Babiš (ANO) informoval dopisem evropského…

 

Štítky Škoda Fabia WRC

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Auto pro každé dobrodružství! Má i solární panely, stojí 4,5 milionu Auto pro každé dobrodružství! Má i solární panely, stojí 4,5 milionu

V USA existuje řada firem, které upravují pick-upy a…

Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho Američanka chtěla natankovat do elektrické Tesly. A snažila se dlouho

Je to opravdu náhodný záznam z čerpací stanice, nebo si…

 






 
Opel Astra 1.0 Turbo Innovation – Jak mi udělalo radost 77 kW

TEST: Opel Astra 1.0 Turbo Innovation – Jak mi udělalo radost 77 kW

Dnes 12:51

Asi by mě nenapadlo, jak moc budu za volantem tříválcové litrové astry spokojený. Byť výtky by byly.




Blesk.cz

Zničená Tomicová výhru Dvořáka nerozdýchala? Utekla, objevila se až na večírku

Zničená Tomicová výhru Dvořáka nerozdýchala? Utekla,…

Po čertech dobré výkony posadily na trůn nového krále StarDance, čerta Uriáše Jiřího Dvořáka (51). Zatímco…

Souboj mandarinky a pomeranče: Kdo je zdravější? Plus tip na zkrášlující masku!

Souboj mandarinky a pomeranče: Kdo je zdravější?…

Mandarinky patří k zimě, milujeme je, protože se na rozdíl od pomerančů dobře loupou. Víte ale, čím se liší od…

 

iSport.cz

Modričův útok na Ronalda s Messim: Dejme jim ceny a zrušme ankety

Modričův útok na Ronalda s Messim: Dejme jim ceny a…

Pořádně ostrá slova! Chorvatský fotbalista Luka Modrič zkritizoval Portugalce Cristiana Ronalda a Argentince…

Play off Evropské ligy: Plzeň vyzve Dinamo Záhřeb, Slavia Genk

Play off Evropské ligy: Plzeň vyzve Dinamo Záhřeb,…

Fotbalisté Plzně se v prvním kole vyřazovacích bojů Evropské ligy utkají s Dinamen Záhřeb, Slavii čeká belgický…

 

Reflex.cz

Babiš dojí stát o miliardy, Agrofert mu vyplatil 100 milionů korun za půlrok, říká  Pirát Michálek

Babiš dojí stát o miliardy, Agrofert mu vyplatil 100…

Dotace pro Agrofert jsou čím dál vyšší, za doby působení Andreje Babiše v politice získal tento podnik 7 miliard…

Simon Mawer: Nereformovatelný komunismus? Havlův pohled ignoroval důležité věci

Simon Mawer: Nereformovatelný komunismus? Havlův…

Nebýt jeho, ani my Češi bychom o vile Tugendhat nevěděli tolik. Prostřednictvím svého románu dokázal dveře do…