Fabien Calvet: Nečekáme problémy

 

Francouz Fabien Calvet má se závodními kamiony bohaté zkušenosti. Před pětadvaceti roky je začal fotografovat na okruzích, aby později sám závodil.

Po několik let se utkával s Martin Kolocem na okruzích Evropského Mistrovství tahačů. Od roku 1999 pracuje pro Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) jako specialista pro závody kamionů po celém světě. Na Rallye Dakar 2015 pracuje jako ředitel pro závod kategorie kamionů. V průběhu technických přejímek poskytl Martinu Kolocovi, se kterým ho pojí letité přátelství, krátký rozhovor pro internetový portál www.auto.cz, který jsme přeložili a zpracovali do následující podoby.

Jak byste uvedl letošní ročník Dakaru?

Na startu máme třiašedesát kamionů, které čeká originální novinka, jaká tady ještě nebyla. V Chile je pro ně připravena maratónská etapa bez možností asistence doprovodných vozů a mechaniků. Počítám, že si všechny posádky užijí dva dny ve zcela speciálních podmínkách. Domnívám se, že to bude významná část závodu pro schopné řidiče.

Co všechno jste museli řešit v průběhu technických přejímek v Buenos Aires?

Jednalo se o poslední kontrolu. Základní přejímky proběhly koncem listopadu v Le Havru před naloděním všech vozů. Tady kontrolujeme především vnitřní vybavení kamionů, navigaci, bezpečnostní prvky, závodní přilby a kombinézy. Nedošlo k žádným zásadním problémům.

Opravdu vás nemůže nic překvapit?

Všechno je precizně a naplánováno do detailu dlouho dopředu. Dakar je dlouhodobý homologační proces a my jsme s každým z účastníků celý rok neustále v kontaktu. Není problém přijet do dílen, na představování týmů nebo na testovací jízdy. Existuje speciální formulář pro jakýkoliv závodní vůz, ve kterém musí být uvedeny všechny jeho důležité součásti – motor, převodovka, kabina a řada dalších, uvedena dlouho dopředu. Jinak by nikdo nedostal povolení ke startu. Nejsem nadšený z žádné výjimečné události, ale navzdory všem našim přípravám k takovým situacím dochází.

Chybou ze strany organizátorů nebo závodníků?

Pokud postupuje účastník správnou cestou, nemůže mít žádný problém. Nemáme zájem dělat někomu nepříjemnosti. Jak jsem už řekl, neustálým kontaktem s posádkami můžeme pomoci, pokud někdo projeví zájem. Ještě před patnácti lety jezdily na Dakaru často ilegálně postavené kamiony. Vzpomeňme si na aféru De Rooye, který přijel v roce 2007 na start s vozy, které neodpovídaly předpisům. Tomu chceme předcházet.

Co všechno víte o českých automobilových závodnících?

Znám jich spoustu už pětadvacet let, samozřejmě nejvíc ty, kteří jezdí s kamiony. Vím ovšem také, že v České republice existuje spousta špičkových českých pilotů rallye. Pokud jde o Dakar, myslím, že tady máte několik dobrých týmů, které jsou schopné uspět.

A co byste řekl o jezdci Martinu Kolomém?

Hodně dobrý, chytrý a silný řidič s mnoha zkušenostmi, který se umí dobře orientovat v terénu. Myslím, že v současném schopném týmu má šanci skončit hodně vysoko v pořadí kamionů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 

Štítky Dakar 2015

 

Přidat názorDiskuse: Fabien Calvet: Nečekáme problémy

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii: Nevěděla jsem, kdo jsem a kde jsem!

Miss Jandová otevřeně o pobytu na psychiatrii:…

Nejhorší období mého života! Tak popisuje bývalá královna krásy Zuzana Jandová (29) svůj kolaps a následný pobyt…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…