Fabien Calvet: Nečekáme problémy

 

Francouz Fabien Calvet má se závodními kamiony bohaté zkušenosti. Před pětadvaceti roky je začal fotografovat na okruzích, aby později sám závodil.

Po několik let se utkával s Martin Kolocem na okruzích Evropského Mistrovství tahačů. Od roku 1999 pracuje pro Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) jako specialista pro závody kamionů po celém světě. Na Rallye Dakar 2015 pracuje jako ředitel pro závod kategorie kamionů. V průběhu technických přejímek poskytl Martinu Kolocovi, se kterým ho pojí letité přátelství, krátký rozhovor pro internetový portál www.auto.cz, který jsme přeložili a zpracovali do následující podoby.

Jak byste uvedl letošní ročník Dakaru?

Na startu máme třiašedesát kamionů, které čeká originální novinka, jaká tady ještě nebyla. V Chile je pro ně připravena maratónská etapa bez možností asistence doprovodných vozů a mechaniků. Počítám, že si všechny posádky užijí dva dny ve zcela speciálních podmínkách. Domnívám se, že to bude významná část závodu pro schopné řidiče.

Co všechno jste museli řešit v průběhu technických přejímek v Buenos Aires?

Jednalo se o poslední kontrolu. Základní přejímky proběhly koncem listopadu v Le Havru před naloděním všech vozů. Tady kontrolujeme především vnitřní vybavení kamionů, navigaci, bezpečnostní prvky, závodní přilby a kombinézy. Nedošlo k žádným zásadním problémům.

Opravdu vás nemůže nic překvapit?

Všechno je precizně a naplánováno do detailu dlouho dopředu. Dakar je dlouhodobý homologační proces a my jsme s každým z účastníků celý rok neustále v kontaktu. Není problém přijet do dílen, na představování týmů nebo na testovací jízdy. Existuje speciální formulář pro jakýkoliv závodní vůz, ve kterém musí být uvedeny všechny jeho důležité součásti – motor, převodovka, kabina a řada dalších, uvedena dlouho dopředu. Jinak by nikdo nedostal povolení ke startu. Nejsem nadšený z žádné výjimečné události, ale navzdory všem našim přípravám k takovým situacím dochází.

Chybou ze strany organizátorů nebo závodníků?

Pokud postupuje účastník správnou cestou, nemůže mít žádný problém. Nemáme zájem dělat někomu nepříjemnosti. Jak jsem už řekl, neustálým kontaktem s posádkami můžeme pomoci, pokud někdo projeví zájem. Ještě před patnácti lety jezdily na Dakaru často ilegálně postavené kamiony. Vzpomeňme si na aféru De Rooye, který přijel v roce 2007 na start s vozy, které neodpovídaly předpisům. Tomu chceme předcházet.

Co všechno víte o českých automobilových závodnících?

Znám jich spoustu už pětadvacet let, samozřejmě nejvíc ty, kteří jezdí s kamiony. Vím ovšem také, že v České republice existuje spousta špičkových českých pilotů rallye. Pokud jde o Dakar, myslím, že tady máte několik dobrých týmů, které jsou schopné uspět.

A co byste řekl o jezdci Martinu Kolomém?

Hodně dobrý, chytrý a silný řidič s mnoha zkušenostmi, který se umí dobře orientovat v terénu. Myslím, že v současném schopném týmu má šanci skončit hodně vysoko v pořadí kamionů.

Spolupracujeme s TipCars.com
V České poště se mělo podplácet, dva lidí čelí žalobě V České poště se mělo podplácet, dva lidí čelí žalobě

Pražské vrchní státní zastupitelství dnes podalo obžalobu…

Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu Japonský HI-LEX postaví u Mostu továrnu za více než miliardu

Japonská společnost HI-LEX postaví u Mostu továrnu na…

Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent Skončí lidovci a starostové pod čarou? Model jim předpovídá devět procent

Koalice KDU-ČSL a STAN by v únoru podle volebního modelu…

Komentář Martina Čabana: O třetí síle rozhodne marketing Komentář Martina Čabana: O třetí síle rozhodne marketing

Třetí síla. Volba pro ty, jimž leze na nervy centralismus…

 
 

Přidat názorDiskuse: Fabien Calvet: Nečekáme problémy

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 






 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

 

iSport.cz

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je mezi nejhoršími posilami

Van Kessel hoří i v Polsku! Po odchodu ze Slavie je…

Jeho příchod do Polska vyvolal snad ještě větší zájem médií, než tomu bylo v Česku, když přestupoval z Trenčína…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Evropská unie úspěšně kráčí ve stopách reálného socialismu

Když pamětník sleduje diskurs panující ve vedení Evropské unie a její aktuální výstupy, nemůže si nevzpomenout…

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru: Prima si mě nenajala a jsem opravdu nemocný

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…