Facelift Audi A8: motor 2.8 FSI bude nejúspornější ve třídě

Facelift Audi A8: motor 2.8 FSI bude nejúspornější ve třídě

 
 

Nová základní motorizace Audi A8 má mít nejmenší spotřebu paliva mezi luxusními limuzínami. S hodnotou 8,3 l/100 km to bezezbytku platí pro kategorii zážehové motory. Lepším soupeřem benzinové A8 může být pouze BMW 730d.

Druhá generace úspěšného luxusního Audi A8 již vznikla ve více než 100 000 exemplářích, oslovila více zákazníků, než generace první a ve stagnujícím segmentu luxusních limuzín rok od roku zvyšuje svůj podíl. Audi A8 však nenabízí jen extrémně silné motorizace, chce být také synonymem vysoké účinnosti. Vhodným příkladem je nové Audi A8 2.8 FSI. Kombinovaná spotřeba činí jen 8,3 l benzinu na 100 km jízdy, což je podle Audi nejnižší hodnota mezi zážehovými modely ve třídě.

Inovace luxusní limuzíny se čtyřmi kruhy ve znaku je jen decentní po designérské stránce, ale přibyla řada vylepšení techniky. Tak například přímější převod řízení a přepracovaný podvozek vyústil v preciznější ovladatelnost. Celkový jízdní komfort byl zlepšen modifikacemi adaptivního pneumatického pérování a rozsáhlými úpravami zvukové izolace. Ty proměnily Audi A8 v jeden z nejtišších a nejpohodlnějších automobilů na trhu.

Nové asistenční systémy Audi lane assist a Audi side assist dělají život na silnicích snazší pro řidiče a podstatně zvyšují bezpečnost, zejména na dlouhých cestách. Jejich úkolem je upozornit řidiče na situaci, kdy automobil nechtěně opouští jízdní pruh nebo ohrožuje jiný automobil ve vedlejším jízdním pruhu.

Vnější design byl decentně vylepšen změnou několika pečlivě vybraných detailů: nový vzhled má typická maska, vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru, kola z lehkých slitin a inovovaná koncová světla sestavená ze světelných diod, které vytvářejí nezaměnitelný noční vzhled. Audi A8 je dodáváno s novými odstíny vnějšího laku, novými barevnými a materiálovými kombinacemi čalounění a dekorů interiéru.

Luxus s nízkou spotřebou

Motor 2.8 FSI ukazuje, jak dobře Audi A8 dokáže kombinovat luxus, dynamiku jízdy a nízkou spotřebu paliva. Nový vidlicový šestiválec V6 produkuje maximální výkon 154 kW (210 k) a točivý moment 280 Nm v širokém pásmu otáček mezi 3000 min-1 a 5000 min-1. Audi A8 2.8 FSI zrychluje z 0 na 100 km/h za 8 sekund a dosáhne nejvyšší rychlosti 238 km/h.

Díky vyspělému motoru a nezvykle nízké pohotovostní hmotnosti 1690 kg dosahuje A8 2.8 FSI kombinované spotřeby paliva jen 8,3 l /100 km. To je ekvivalent 199 g CO2 na 1 ujetý kilometr – nejnižší hodnoty mezi benzinovými konkurenty ve třídě luxusních limuzín. Nejmenší turbodiesel v Audi A8 3.0 TDI spotřebuje dle údajů Audi 8,4 až 8,6 l/100 km, Mercedes-Benz S 320 CDI bere 8,3 až 8,4 l/100 km, BMW 730i spálí 10,1 l/100 km. Jediným soupeřem benzinového Audi A8 2.8 FSI je BMW 730d, které dle údajů výrobce spotřebuje v kombinovaném jízdním cyklu 8,2 l nafty na 100 km.

Nový šestiválcový motor přináší „Náskok díky technice“ v podobě přímého vstřikování paliva do válců FSI a systému proměnného zdvihu ventilů. Tato nová technika upravuje zdvih ventilů mezi dvěma nastaveními. Audi valvelift system používá posuvnou vačku, umístěnou na vačkové hřídeli ovládající sací ventily, která se posouvá na základě pokynů z elektronické řídicí jednotky motoru. V závislosti na aktuální potřebě odebíraného výkonu motoru jsou ventily otevírány více nebo méně, v závislosti na aktuální poloze ovladací vačky. Výhodou je skutečnost, že požadované množství čerstvé směsi je možné regulovat prostřednictvím zdvihu ventilů. Ve většině provozních režimů zůstává škrticí klapka otevřená, a nevznikají tak vysoké ztráty škrcením v sacím potrubí. Za současného zavedení dalších opatření snižujících třecí ztráty, snižuje systém proměnlivého zdvihu ventilů spotřebu paliva o 10 procent.

Nové Audi A8 2.8 FSI má pohon předních kol a převodovku s plynule variabilním převodem multitronic. Komfortní přenos točivého momentu bez rázů během zrychlování a velký převodový rozsah podporující nízkou spotřebu paliva, patří k základním charakteristikám této převodovky. Voličem se řidič může pohybovat po sedmi přednastavených převodových stupních.

O tom, jak se měří kombinovaná spotřeba v evropském jízdním cyklu, jsme psali v článku: Měření spotřeby paliva včera a dnes

Spolupracujeme s TipCars.com
Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

Dotace na hospodaření s dešťovou vodou si lidé rozebrali během jednoho dne Dotace na hospodaření s dešťovou vodou si lidé rozebrali během jednoho dne

Od pondělního  rána, kdy se spustila program Dešťovka, do…

 

Štítky Design Technika Audi

 

Přidat názorDiskuse: Facelift Audi A8: motor 2.8 FSI bude…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Nové Audi A8 dorazí ještě letos. Zvládne jezdit samo, má to ale háček... Nové Audi A8 dorazí ještě letos. Zvládne jezdit samo, má to ale háček...

Připravovaná čtvrtá generace Audi A8 už bude schopná…

Karoserie nového Audi A8: Hliník na ústupu! Karoserie nového Audi A8: Hliník na ústupu!

Hlavním marketingovým tahákem minulých tří generací…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Dnes 18:52

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Muže (23) zdrogovaly tři ženy v taxíku! Střídavě ho znásilňovaly

Muže (23) zdrogovaly tři ženy v taxíku! Střídavě ho…

Jedna jízda taxíkem stačila k tomu, aby muž (23) prožil traumatické chvíle, na které už možná nikdy nezapomene.…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Rychlý konec! Šafářová v Paříži vypadla v 1. kole, Veselý senzačně postoupil

Rychlý konec! Šafářová v Paříži vypadla v 1. kole,…

SOUHRN FRENCH OPEN | Parádní úspěch se podařil českému tenistovi Jiřímu Veselému na grandslamovém French Open.…

Titul pro Slavii? Rajnoch prohrál sázku a šel v televizi do růžových slipů

Titul pro Slavii? Rajnoch prohrál sázku a šel v…

Tahle sázka se mu nevyplatila. Bývalý fotbalový reprezentant Jan Rajnoch se v únoru v pořadu TIKI TAKA na O2 TV…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…