Facelift Audi A8: motor 2.8 FSI bude nejúspornější ve třídě

Facelift Audi A8: motor 2.8 FSI bude nejúspornější ve třídě

 
 

Nová základní motorizace Audi A8 má mít nejmenší spotřebu paliva mezi luxusními limuzínami. S hodnotou 8,3 l/100 km to bezezbytku platí pro kategorii zážehové motory. Lepším soupeřem benzinové A8 může být pouze BMW 730d.

Druhá generace úspěšného luxusního Audi A8 již vznikla ve více než 100 000 exemplářích, oslovila více zákazníků, než generace první a ve stagnujícím segmentu luxusních limuzín rok od roku zvyšuje svůj podíl. Audi A8 však nenabízí jen extrémně silné motorizace, chce být také synonymem vysoké účinnosti. Vhodným příkladem je nové Audi A8 2.8 FSI. Kombinovaná spotřeba činí jen 8,3 l benzinu na 100 km jízdy, což je podle Audi nejnižší hodnota mezi zážehovými modely ve třídě.

Inovace luxusní limuzíny se čtyřmi kruhy ve znaku je jen decentní po designérské stránce, ale přibyla řada vylepšení techniky. Tak například přímější převod řízení a přepracovaný podvozek vyústil v preciznější ovladatelnost. Celkový jízdní komfort byl zlepšen modifikacemi adaptivního pneumatického pérování a rozsáhlými úpravami zvukové izolace. Ty proměnily Audi A8 v jeden z nejtišších a nejpohodlnějších automobilů na trhu.

Nové asistenční systémy Audi lane assist a Audi side assist dělají život na silnicích snazší pro řidiče a podstatně zvyšují bezpečnost, zejména na dlouhých cestách. Jejich úkolem je upozornit řidiče na situaci, kdy automobil nechtěně opouští jízdní pruh nebo ohrožuje jiný automobil ve vedlejším jízdním pruhu.

Vnější design byl decentně vylepšen změnou několika pečlivě vybraných detailů: nový vzhled má typická maska, vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru, kola z lehkých slitin a inovovaná koncová světla sestavená ze světelných diod, které vytvářejí nezaměnitelný noční vzhled. Audi A8 je dodáváno s novými odstíny vnějšího laku, novými barevnými a materiálovými kombinacemi čalounění a dekorů interiéru.

Luxus s nízkou spotřebou

Motor 2.8 FSI ukazuje, jak dobře Audi A8 dokáže kombinovat luxus, dynamiku jízdy a nízkou spotřebu paliva. Nový vidlicový šestiválec V6 produkuje maximální výkon 154 kW (210 k) a točivý moment 280 Nm v širokém pásmu otáček mezi 3000 min-1 a 5000 min-1. Audi A8 2.8 FSI zrychluje z 0 na 100 km/h za 8 sekund a dosáhne nejvyšší rychlosti 238 km/h.

Díky vyspělému motoru a nezvykle nízké pohotovostní hmotnosti 1690 kg dosahuje A8 2.8 FSI kombinované spotřeby paliva jen 8,3 l /100 km. To je ekvivalent 199 g CO2 na 1 ujetý kilometr – nejnižší hodnoty mezi benzinovými konkurenty ve třídě luxusních limuzín. Nejmenší turbodiesel v Audi A8 3.0 TDI spotřebuje dle údajů Audi 8,4 až 8,6 l/100 km, Mercedes-Benz S 320 CDI bere 8,3 až 8,4 l/100 km, BMW 730i spálí 10,1 l/100 km. Jediným soupeřem benzinového Audi A8 2.8 FSI je BMW 730d, které dle údajů výrobce spotřebuje v kombinovaném jízdním cyklu 8,2 l nafty na 100 km.

Nový šestiválcový motor přináší „Náskok díky technice“ v podobě přímého vstřikování paliva do válců FSI a systému proměnného zdvihu ventilů. Tato nová technika upravuje zdvih ventilů mezi dvěma nastaveními. Audi valvelift system používá posuvnou vačku, umístěnou na vačkové hřídeli ovládající sací ventily, která se posouvá na základě pokynů z elektronické řídicí jednotky motoru. V závislosti na aktuální potřebě odebíraného výkonu motoru jsou ventily otevírány více nebo méně, v závislosti na aktuální poloze ovladací vačky. Výhodou je skutečnost, že požadované množství čerstvé směsi je možné regulovat prostřednictvím zdvihu ventilů. Ve většině provozních režimů zůstává škrticí klapka otevřená, a nevznikají tak vysoké ztráty škrcením v sacím potrubí. Za současného zavedení dalších opatření snižujících třecí ztráty, snižuje systém proměnlivého zdvihu ventilů spotřebu paliva o 10 procent.

Nové Audi A8 2.8 FSI má pohon předních kol a převodovku s plynule variabilním převodem multitronic. Komfortní přenos točivého momentu bez rázů během zrychlování a velký převodový rozsah podporující nízkou spotřebu paliva, patří k základním charakteristikám této převodovky. Voličem se řidič může pohybovat po sedmi přednastavených převodových stupních.

O tom, jak se měří kombinovaná spotřeba v evropském jízdním cyklu, jsme psali v článku: Měření spotřeby paliva včera a dnes

Spolupracujeme s TipCars.com
Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora Ukrajinci nestačí, dovezme i Srby, navrhuje Hospodářská komora

Rok od spuštění vládního pilotního projektu na získání…

V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se zřejmě chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum Sázka na zvýšení platu? Pětina Čechů chce změnit práci, ukazuje průzkum

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 

Štítky Design Technika Audi

 

Přidat názorDiskuse: Facelift Audi A8: motor 2.8 FSI bude…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony Škoda již vyrábí octavie také v Africe. Mají silnější klaksony

Byli jsme u slavnostního otevření továrny Škody v…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou…

Nové Audi A8 poprvé naživo: Budoucnost přetavená v současnost! Nové Audi A8 poprvé naživo: Budoucnost přetavená v současnost!

Na Audi Summitu v Barceloně si minulý týden odbyla…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Včera

Kdo za socialismu toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

PÁTEČNÍ MAGAZÍN: velký průvodce ke startu HET ligy.…

Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou sezonou HET ligy.…

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon, Stramaccioniho tým v problémech

CZ Bělehrad – Sparta 2:0. Bídný výkon,…

Tohle přesně nechtěli dopustit. Jenže nic jiného si za špatný výkon nezasloužili. Fotbalisté Sparty prohráli…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…