Mal som päťdverového hatchbacka 1.4 benzín s 66 kW a chvíľu aj sedan 1.5 benzín s 84 kW a tie autíčka boli super - aj na komfort, dynamiku, interiér. Hatchback sa robil v kooperácii s Roverom (Rover 416) a tak mala táto honda "anglický" interiér - aj s imitáciou dreva. Motor 1.5 bol asi najlepší benziňák tej doby. Zrýchlenie na sto za 10 sekúnd a spotreba okolo 6 litrov.
Jediný problém u 5-dverovej hondy boli hrdzavejúce lemy blatníkov, pretože tieto Civicy sa vyrábali v Anglicku. Štvordverový model, ktorý sa robil v Japonsku, s tým problém nemal.
Neskoršie hondy civic z hľadiska dizajnu už nestáli ani za fajku dymu. A tak som hondy zmenil za toyotu a neskôr mazdu.
mne sa naopak prave tieto hondy nepacili a aj prave pre tuto podobnost s rovermi... urcite to boli spickove auta na tu dobu a mali super komfort aj motory ale dizajnovo to nebolo nejake uspesne obdobie pre hondu a tusim ani predajne nie.... auticka to ale boli super to urcite ano :yes:
mne osobne sa velmi pacil tento civic aj ked samozrejme vo verzii type-R , 5dverak bol nevkusny ... [odkaz]
S těmi lemy nevím, jestli to nemáš trošku zidealizované, Honda z 90. let, které nekvetly blatníky, to snad ani nemůže být Honda. Ať už to byl Civic nebo Accord...
Každopádně na 1.5 VTEC-E dodnes vzpomínám, ale určitě ne jako na nejlepší motor té doby. Dlouhé zpřevodování mě ničilo a spotřeba byla dost za očekáváním. Sedan 7G 1.6 VTEC II, za který jsem 3D 1.5 vyměnil, měl o o 4 kW menší výkon, ale díky zpřevodování byl oproti 6G raketa a při stejném jízdním stylu bral méně.
"Neskoršie hondy civic z hľadiska dizajnu už nestáli ani za fajku dymu. A tak som hondy zmenil za toyotu..." tak tos mě rozsekal. >:D:yes:
Ale vždyť má pravdu, nebo, který z těch "krasavců" designově překonává v kontextu své doby civic z roku 95? To následující MPV? Nebo 8G ve tvaru berušky s křídlem, anebo snad 9G zmutovaná (s nádory) beruška s křídlem? To bys mě teda rozsekal. >:D:yes:
8.g. tzv. "kosmík", v Rusku známá pod názvem Sputnik 8.... >:D
Poslední designově opravdu povedený Civic byla 5.g. pak už to šlo s designem čím dál víc z kopce. :no:8-s
Chapu ze "obycejny" clovek tezko oceni neco cemu nerozumi ;-) Bavime se a hodnotime design nebo co na to rekaji tisisce lidi, kteri kupuji auto podle toho ze v jeho Golfu soulozil uz jeho ded par let po valce? >:-[]
[odkaz]
[odkaz]
cituji "Mezinárodní porota ocenila celkový výrazný design vozidla, který považuje za revoluční a nápaditý."
Když může mít nějakou tu cenu za design třeba i Ma3 s proporcemi jezevčíka a výrazem infantilního smajlíka , proč by ji nemohl mít i Civic/kosmík 8.g. Pořád je i ta 8. g. pohlednější, než aktuální 9. g., nebo vzpomínaná Ma3. ;-)
Ostatně kvalitu designu 9.g. hodnotí nejlíp sama Honda svým rychlým faceliftem. :-)
Je pravdu, že nad stylistickým řešením stávajícího Civicu 4D zůstává rozum stát. Mně to přišlo jako experiment, co ještě americká vofce zkousne, něco jako BMW X6. A dopadlo to v obou případech stejně - obrovský prodejní hit. :-O Honda zachraňuje něco, co záchranu očividně nepotřebuje, ale chápu, že experiment skončil a zase je třeba se věnovat seriózní práci. Teď je na tahu BMW.
Civic zadnou bradavici nema, ma jen funkcne reseny svetla ve forme aerodynamickeho prvku. Odtokova hrana pripominajici kridlo slouzi k odtrzeni proudiciho vzduchu, aby nedochazelo k turbuletnimu proudeni. Chapu ze tohle neznas, takova A6 je tragicky resena [odkaz] Takhle bidne aerodynamicke znalosti meli uz v roce 97 snad cinani. Ze vy se s vw jezdite do ty Ciny ucit vyrabet auta? Jestli by sis nemel s tou bradavici skocit k doktoru, at Ti to na nose vyrizene, pak ti to zaclani pri vyhledu na takovy skvost jako je Civic 9G 5D. Pres tu bradavici se Ti to plete s americkym sedanem, coz je 4D ;-)
Tohle je server o nových vozech k letitým ojetinám musíš chodit diskutovat jinde, taky ti sem nedávám v diskusi o 9.G. Civicu odkazy na fotky jeho 6. generace (viz tvůj odkaz na A6 předminulé generace). 8-s >:D
Snad tě moc nepřekvapím informací, že zadní partie dnešního sedanu A6 vypadá poněkud jinak:
[odkaz]
V aktuálním Civicu ještě není ani pořádně výkonný motor, ale hlavně že už má křídlo, bez kterého jsou všichni, co ho náhodou nemají taky, najednou úplně nahraní. >:-[]
Nehledě na tom, že tam třo křídlo mohlo být i bez toho aby zadní lampy trčely z auta jak bradavice.
[odkaz] ;-)
To je přesně to o designu, co jsem psal výše - svítilny nemají jen funkci křídla, ale aerodynamickým prvkem jsou i jejich boční části, vystupující z karoserie...
Ten aerodynamický prvek (vystouplé boční čísti zadních světel) je určitě veledůležitý, zejména pro hb nižší střední třídy, bez něj by sice vypadal jako bez bradavic, ale totálně by mu odešla celková aerodynamika, která je naopak s tímto prvkem třídně naprosto nepřekonatelná, neocenitelná a zatím i nepochopitelně laiky! nedoceněná... >:-[];-)
Tak už sakra pochop, že auto s 300kW na hinterachse potřebuje pořádné křídlo aby bylo stabilní a dokázalo ten strašidelný výkon přenést na silnici. Civic bez zadního křídla se skoro ani nerozjede.
[odkaz]
Teď už se ti devítka snad líbí.
>:-[]
Díky, právě jsem pochopil novou designovou filosofii Civicu. Hned jak jsem uviděl 9.g. Civicu, začal jsem být k té předchozí 8., mnohem méně kritický, takže tohle jim opravdu funguje, jen si tímto postupem nedokážu představit takovou 12. g. Civicu. :-O8-s >:D
Tak myslel jsem si, že jsi ztracená duše, ale jak je vidět, začínáš to pomalu chápat. :-) Přesně tak, aerodynamika zadní části je velmi důležitá. Zatímco diskuzní balík vidí ve spoileru za každou cenu funkci přítlaku, jeho hlavním smyslem je posunout odtrhovou hranou (křídlopytcho) vzduch co nejdále za auto. Těžko se to sice chápe, ale vzduch překvapivě proudí nejen po stranách (viz rovné boky Civicu) a shora (křídlo), ale i po straně, vystouplé světlomety rozbíjejí proudění mezi těmito dvěma rovinami. že to funguje poznáš mj i podle toho, že se Civicu jen minimálně za*írá zadní okno.
Chápu, že jsi veselá kopa, srandička tady, fórček támhle, ale je třeba si dávat majzla, aby člověk nezačal působit trošku hloupě. ;-)
Podle toho co píšeš je to něco tak revolučně převratného, že se to bez toho konkurence neobejde prakticky už dnes, takže čekám velmi rychlý "bradavičný" facelift i u konkurence, Golf VII pochopitelně nevyjímaje. A rozešlu stížnosti všem redakcím (např. britskému Autocaru), že ve srovnávacích testech s novým Civicem kladli na neuvěřitelný důsledek tohoto převratného řešení tak nehorázně malý důraz a dokonce díky tomu ani nenechali Civic (v těchto srovnávacích testech) vyhrát. No chápeš to, já teda vůbec a začínám si díky tomu připadat opravdu trošku hloupě, ty ne..? >:-[];-)
Už jsme zase u toho politováníhodného vtipkování. Když to vezmeme obecně - ty už jsi viděl test, v jehož hodnocení by figurovala aerodynamika? A když to vezmeme konkrétně - aerodynamika je dost složitá záležitost a ne všechna řešení fungují na různých autech. Ale jak můžeš vidět na [odkaz] , byla použita stejná aerodynamická řešení, takže máš pravdu, bude patrně jen otázkou času, než se podobná řešení objeví i u dalších značek. Ostatně Honda zdaleka není první, kdo využil svítilny jako aerodynamický prvek, i když v méně výrazné formě.
Abys mě dobře pochopil, tu srandu si nedělám ve smyslu zlehčování aerodynamiky obecně, ale z toho, že by měla třeba konkurence podobně řešit detaily aerodynamiky na úkor podobné designové hrůzy, kterou by to bylo případně vykoupeno..., osobně si např. raději častěji umyji auto, než se dobrovolně dívat na tohle ve vlastní garáži...
Jak sám píšeš, aerodynamiku logicky řeší i ostatní, ale zatím se u toho nikomu nepodařilo podobně zprznit design zadní partie. >:-[]
Mám pocit, že tohle neobhájíš - Civic se nemusí líbit každému, ale to nemění nic na tom, že zpohledu designu je velmi na výši, což je zajímavé hlavně proto, že je zároveň velmi moderně vyhlížející. Jak známo, moderní design věšinou dává čistotě designu dost na frak. :-!:yes:
Já si to určitě obhájím, minimálně sám před sebou, pokud tady píšu něco ve smyslu líbí/nelíbí je to pochopitelně můj názor/pohled na věc. Není určitě podmínkou, že by "moderní" design musel dávat čistotě designu dost na frak. Ostatně by mě zajímalo co podle tebe moderní design (u automobilu) je, a co naopak moderní design není? Ať už obecně, nebo na konkrétních příkladech.
To sice není, ale podívej se kolik těch cen za design se rozdá za jediný rok, pak se nediv, že se to dává i za "odvahu". Cena za design rozhodně není (sama o sobě) žádné absolutní měřítko kvality designu, natož jeho nadčasovosti, případně něčeho, co by udávalo směr ostaním. Čas je ta nejlepší "porota" pro design i jeho porotu.
Tak na to je snad ještě trochu brzo, problém vidím v tom, že se "ohleděl" ještě dřív, než jsem si na něj zvykl (pozitivně), ale to je riziko každého podobně "odvážně jiného" designu.
Takže na můj argument: "... problém vidím v tom, že se "ohleděl" ještě dřív, než jsem si na něj zvykl...", ty "logicky" odpovídáš: "Jenže on se ani po více než pěti letech vůbec neohleděl, to je to."
Sice velmi dobře chápu, jak moc si zrovna ty přeješ, aby tomu bylo tak, jak to píšeš ty a ne jak to vidím já, ale jako reakce to působí, jako kdybych se bavil s hluchým, takže tě budu muset tvými slovy upozornit, aby sis dával majzla a nezačal působit hloupě. ;-):-)
Je to velmi logické, protože ve světle tvé (patrně předstírané, protože to snad ani není možné) naprosté neschopnosti vnímat jak zcela základní designové prostředky, tak jejich kombinace ani na zcela jednoduchých příkladech není vůbec podstatné, jestli se právě tobě ohleděl dřív, než sis zvykl. A nejde ani tak o to, co si přeju já. Za mě mluví naprosto bezprecedentní prodejní úspěch zmíněné generace až do naprostého konce prodeje, jenž je v kontrastu s tvou (a podobných) předpovědí.
Takže, to jestli se něco dobře/špatně prodává ke konci produkce konkrétní generace je primárně o tom, jestli se už stihl ohledět design této generace, nebo naopak ne. Tak tomu říkám argument, nebo-li důkaz místo slibů... >:D
A co když to třeba mnohem spíš potvrzuje můj zmiňovaný pohled, že se po zveřejnění designu 9.G., začala 8. G. relativně líbit i těm, kterým se před tím zrovna nelíbila...? >:-[]
Co to má společného s prodeji 8.G.? Pokud zákazníci viděli novou generaci už loni v září a začala se prodávat až letos v únoru, měli naopak dost času a informaci (design 9.G.) k tomu, aby si koupili sice starší 8.G., ale pohlednější, navíc relativně levněji.
Že je ten design (svým způsobem) revoluční chápu, ale to nemusí každému stačit k tomu, aby se nad tím rozplýval jako ty. Být jiný znamená upozornit na sebe, ale ne být automaticky lepší, možná jako cena za odvážný design, ale nic to nezmění na kýčovitých detailech typu plexisklo mezi světly. 8-s Ale třeba jednou na kolotoče... tam to bude super! >:-[]
Pokouším se to vysvětlovat stále dokola a stále marně. nejde o to, že se nad nějakým designem musí každý rozplývat, líbit se může každému něco jiného. Jde o to, že dobrý pozorovatel dokáže na autě vypozorovat harmonii detailů i hlavních linií a jejich vzájemné propojení. Takové auto se pak pozorovateli má tendenci líbit, protože ho pochopí, ale rozhodně to nemusí platit obecně.
Pokud by ses dívat chtěl, na 8G tu harmonii hlavních linií najdeš, najde ji i úplný dřevák, protože je geometrická. U 9G je to trošku složitější, protože tam je design dělaný méně na efekt a větší roli hraje aerodynamika. Ale pokud jsi viděl alespoň jednu počítačovou simulaci proudění vzduchu kolem auta, objevíš ten DESIGN i na 9G. :-)
Já vidím design jako celek na obou těchto generacích, ale ten celek mě prostě neoslovuje, z těchto dvou generací má pro mě něco do sebe pouze třídveřové verze 8.G (typeR), ale i ta má do "koulí" designu 3dv. hb 5. G. dost daleko.
Je pravda, že 7G se mimořádně nepovedla, s výjimkou faceliftovaného sedanu [odkaz] . Ale Beruška je z hlediska designu naprosto parádní záležitost. 9G už není tak stylisticky čisté, ale má dynamičtější vzezření a zajímavým způsobem zvýrazňuje klíčové aerodynamické prvky. Nic není samoúčelné, parádní funkční, bionický design. :-):yes:
Postupnou další evolucí páté generace mohl dnes vypadat Civic skvěle a do páté generace to taky tak fungovalo. :yes:
Přesto raději překousnu "MPV-HB" 7. G., než ten sopučasný designový hybrid "vše v jednom"? 8-s;-)
O kus níže jsi uvedl, že jsi úchyl. To v případě preferencí 7G opravdu sedí.
Evolucí 5G mohl Civic vypadat skvěle, jenže už 6G se jako evoluce 5G moc nepovedl. Pokud jde o předešlé generace, tam úplně nechápu, o čem mluvíš - Civic 1-2 byl diametrálně odlišný od 3-4 a 5G byl úplně jiný než všechny předešlé.
Nenapsal jsem nikde, že se mi 7.G. líbí, takže toho úchyla v této souvislosti moc nechápu. Mě naopak přijde úchylné být hotový z 9. generace.
Ano, od 6.G. už to nešlo s designem Civicu nahoru, ale naopak po(s)tupně dolů...
Civic 1.-.2. g byl podobně diametrálně odlišný od 3.-5.g., jako byl designově odlišný Golf I. II. g. od Golfu III.-VII. generace. Jestli v tomto ohledu nevidíš nic společného u Civicu, neměl bys logicky podobně nic společného vidět ani u Golfu. ;-)
Nevím, jestli to bylo přímo vyznání lásky, ale "Přesto raději překousnu "MPV-HB" 7. G., než ten sopučasný designový hybrid "vše v jednom"..." k potvrzení tvé autodiagnózy rozhodně postačuje. :-!
.G.GTak jestli si pleteš "Přesto raději překousnu "MPV-HB" 7. G." s nějakým vyznáním lásky, nebo jakýmkoli obdivem krásy, tak to už je na vážnější diagnozu, než tu, která začíná slovem "auto". 8-s
Ale, abys neřekl, že neberu ohledy na "handicapované" diskutéry, zkusím to ještě víc polopaticky.
9.g. Civicu považuji za tak nevzhledný hb nižší střední třídy, že mu v tomto ohledu nemůže konkurovat ani o něco méně nevzhledný "MPV-hb" Civic 7. g. Stačí to takhle, aby už to bylo k pochopení i pro tebe? ;-)
Rekl bych hodne povedeny facelift ;-) Prodeje 9G, ac je kritizovana, jsou nejlepsi v dejinach a ted jeste tahle krasa.
Skoda ze se zde neobjevil clanek o novem Type-R s oturbenym dvoulitrem, vykonem 300 koni a aktivním řízení zadních kol prej za prijatelnou cenu ;-)
Vypadá to konečně jako auto, design sice velmi jednoduchý, ale už to nepůsobí tak moc levně. Rozhodně o kus lepší než evropská verze, je docela znát, o které trhy hondě jde.
Hondí design je vždycky maximálně jednoduchý na tom se nic nezměnilo, ale vizuální stránka věci je úplně jinde. S evropským bych to nesrovnával. Jednak je k dispozici zatím málo fotek, druhak to nemá cenu řešit s konzervativně orientovaným pozorovatelem. ;-)
pro zacatek by uplne stacilo, kdyby predelali tu silenou ozdobnost vzadu na evropskym HB. predek jde, tuzersky chromovane vicko od nadrze se da jeste prehlednout, ale ta zad a zadni svetla... konec.
Mne by zas stacilo kdybys mi ukazal to tuzersky chromovyny vicko nadrze u 9G ;-) Predek by meli predelat dle 9G sedanu pro ameriku a zadek je funkcni design a ne tuctove priplacle svetla z 20 let staryho strepu na 20 let starou kastli s Cx 0,30 jako bylo pred 20 lety ;-) Design neni o tom faceliftovat 20 let starej verk porad dokola. To je to same jako kdyz si nekdo plete ergonomii s tradicnim vwusporadanim >:-[]
Proste jsem si zjistil ze americky Hondy mam radsi nez usedle evropske. Predek z noveho 9G sedanu je fakt nadhernej, mnohem dravejsi nez u 5D.
Ameriky jsou proste nadhera
[odkaz]
Osobne myslim ze nova 1,8 bude zase nejvhodnejsi motorizace. Usporna a pritom svymi 110kW dostatecne vykona ;-)
Když si nemůžeš "pomoct" sám, zkus doktora... >:-[]
Teď mám úplně strach zeptat se tě, jak podle tebe vypadá nádherná ženská, teda aspoň doufám, že nemáš slabost pro bradavice na pr.deli i u žen? :-O:*) >:D
Individuální vkus na design bych neřešil, představ si, že někomu se třeba líbí Golf. Někdo ulítává na žižkovském vysílači, jiný prostě raději Normana Fostera. ;-)
Spis bych rekl, ze i dle aut asi budes ten vetsinovy typ, co zboznuje Venusi a mas doma peknou hrusku, ne? >:-[]
Jedine co te zachranilo, byla noha tvoji zeny :yes:
Osobne mam doma zenu, co dela do umeni, takze 8G ji prijemne prekvapil a 9G jsem s ni neresil ;-)
Ano, dobrovolně se přiznávám, že jsem "úchyl", co se mu líbí ženy, které se líbí naprosté většině normálních chlapů, tedy (dle tebe) "většinový" typ.
"Menšinové" typy (např. s bradavicí na pozadí) rád přenechám vám, designovým fajnšmekrům! :-O:*) >:D
Dělá do umění..., to zní vznešeně, jestli ji máš rád, tak s ní 9G ani neřeš. 8G se některým ženám líbí, je to podobná beruška jako třeba F500, i když je to už trochu větší "hromádka/kopeček". ;-)
Přesně tak. A ještě když na to správně zasvítí a vyniknou ty hlavní linie [odkaz] , paráda. Předek, ten je "jen" pěkný, agresivní [odkaz] , ale zadeček je prostě geniální [odkaz] .
Dneska není prakticky žádné nové auto vyloženě špatné (pomineme-li Čínské skvosty apod.), ale Honda mívala designově rozhodně na víc, viz třeba vzpomínaná 5g., ve své době to byla mezi hb absolutní špička.