Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Facelift Mercedes-Benz C: podrobné informace

Ondřej Láník
Diskuze (16)
Mercedes-Benz se před mnoha lety pustil do výroby "malého" modelu 190, který se stal velmi úspěšným zástupcem značky. Teď s faceliftem řady C, je u Mercedesu vše připraveno na další úspěchy v třídě nejmenších luxusních vozů…

Mercedes-Benz se před mnoha lety pustil do výroby "malého" modelu 190, který se stal velmi úspěšným zástupcem značky. Teď s faceliftem řady C, je u Mercedesu vše připraveno na další úspěchy v třídě nejmenších luxusních vozů… Nový interiér, světlomety s čirou optikou, nové nebo připravované motory a osmiválec C55 AMG vrací céčko do hry.

Od premiéry současné řady C v květnu 2000 se na celém světě prodalo přes 1,26 milionu těchto Mercedesů . Nikdy předtím se slavné značce nepodařilo prodat za tak krátkou dobu takové množství automobilů jedné modelové řady. V Ženevě bude mít výstavní premiéru právě představená přepracovaná řada C, avšak ani pak to nebude mít na trhu jednoduché. Ještě letos bude představen facelift konkurenčního Audi A4 (s přídí ve stylu současné vlajkové lodě A8 W12) a příští rok se na modelovou obměnu chystá trojkové BMW. Nejmenší limuzína Mercedesu musí v současné podobě vydržet do roku 2007. Vydrží ? Ve Stuttgartu pro to udělali mnoho. Pojďme se na hlavní změny podívat.

Na první pohled to nemusí být dle fotografií všem zřejmé, ale skutečností je, že všechny limuzíny a kombi třídy C dostanou od letošního jara nový přední nárazník, s níže umístěnými otvory přivádějícími vzduch k chladiči, maska céčka má již jen tři žebra, což ji dělá opticky širší. Podle modelu a výbavy jsou lamely provedeny v barvě karosérie nebo mají sportovní strukturu s děrováním. Konečně i tento Mercedes dostal světlomety s čirou optikou. Navíc jsou vedle příplatkových bi-xenonových světlometů k dispozici také do zatáčky svítící mlhové světlomety. Toto řešení osvětluje oblast v širokém úhlu vedle a před vozem, takže řidič při odbočování daleko snadněji postřehne chodce nebo cyklisty. Lépe osvětlené jsou také úzké zatáčky.

Třída C vyjíždí na jaře s rozchodem zvětšeným z 1493 mm na 1505 mm (tedy +12 mm) na standardních pneumatikách 205/55 R16. Přímější řízení, tužší stabilizátor zadní nápravy, nová ložiska na přední i zadní nápravě a standardní 6stupňová manuální převodovka by měly směřovat k jedinému cíli-přímější odezvě auta na povely řidiče, při zachování vysoké úrovně komfortu. U modelu C 320, dále pak u modelů s výbavou Sportpaket/Sportpaket AMG a EVOLUTION AMG (Sportcoupé) je použita sportovně laděná převodovka s výrazně kratšími drahami řazení. Verze Classic a Elegance dostaly sportovní boční prahy a zadní nárazník z výbavy modelů Avantgarde. Nový lak založený na technologii nano-částic by měl uchovat ještě lépe investici do nákladného vozu. Automobil tímto standardním prvkem získal větší odolnost proti poškrábání.

Interiér

Nejžádanější zástupce řady - limuzína – zaujímá s s 885 tisíci prodanými kusy zhruba 65% podíl na prodeji Mercedesu C. Již základní model Classic (vybírá jej třetina zákazníků) je vybaven novými ozdobnými prvky z ušlechtilého dřeva, které tak zvýrazňují provedení střední konzole a obložení středového tunelu. U provedení Avantgarde (tento stupeň výbavy volí 26% zákazníků) je použit hliník, ale na přání může zákazník volit také dřevo ušlechtilé odrůdy javoru. Sedadla této modelové varianty jsou potažena klasickou látkou kombinovanou s novým materiálem ARTICO. Pro úplnost dodáváme, že většina (41%) majitelů třídy C zvolila v posledních letech stupeň výbavy Elegance.

Centrum kompletně nově uspořádaného kokpitu tvoří čtyři přehledné, bíle podsvícené kulaté přístroje ve stylu chronometrů. Na centrálním displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem dostává řidič informace, které korespondují s funkcemi vyžádanými tlačítky multifunkčního volantu a umožňují také rozmanité individuální nastavení. Dále zlepšená byla forma a funkce automatické klimatizace. Její ovládání nyní ulehčuje velký přehledný otočný regulační člen, který by měl odstranit nářky nad malými a špatně přístupnými tlačítky původního řešení.

Sportovní kupé třídy C zvýrazňuje svůj svěží dynamický charakter ještě navíc novým tříramenným volantem s ovládacími tlačítky ve stříbrné barvě, hliníkovými ozdobami na střední konzole a sportovními sedadly.

Počínaje jarními měsíci 2004 se ve třídě C objeví také nová generace výkonnějších autorádií. Kromě kombinace rádia a CD přehrávače Audio 20 CD budou k dispozici dva nové přístroje s integrovanou navigací: Audio 50 APS a COMAND APS. Ty umožňují cestování po Evropě s dynamickým cílovým průvodcem, který využívá aktuální dopravní informace. Špičkový model COMAND APS má kromě toho ve výbavě navigaci DVD, přehrávač CD, barevný monitor (uhlopříčka 6,5 palců) a zesilovač 4 x 50 W. Tímto přístrojem je možné přijímat zprávy SMS i e-maily a také na ně odpovídat.

Nový ve Třídě C je také 320 W sound-systém a hlasové ovládání LINGUATRONIC, které na přání ovládá autotelefon i řadu funkcí audiopřístroje akustickým příkazem. Mercedes-Benz tvrdí, že jako jediná automobilová značka v této třídě nabízí hlasové zadávání cílů pro navigaci.

Motory

Mechanicky přeplňovaný motor ze Sports Coupé se teď dostává i do limuzín a kombi. Pod označením C 230 Kompressor hledejte čtyřválec o výkonu 141 kW a maximálním točivém momentu 260 Nm, který dovoluje zrychlit z klidu na 100 km/h limuzíně již za 8,1 s (kombi potřebuje 8,7 s ) a nejvyšší rychlost vozů činí 240 km/h (kombi 235 km/h). Kombinovaná spotřeba je 8,9 l/100 km (9,3 l/100 km u kombi).

Motor v modelu C 220 CDI posílil ze 105 kW na současných 110 kW. C 200 CDI i C 220 CDI dostanou brzy příplatkový filtr pevných částic (+580 Euro). V Německu bylo 70% v lednu objednaných vznětových Mercedesů C dodáno s příplatkovým filtrem pevných částic.

Brzy se dočkají příznivci šestiválců, protože třída C adoptuje pod kapotu výkonné motory, nedávno uvedené v novém SLK. Na podzim se v Mercedesu C objeví také nový vznětový šestiválec.

C 55 AMG

Vrcholem řady je nyní osmiválec C 55 AMG, jehož maximální výkon 270 kW a točivý moment 510 Nm stačí na zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,2 s.

Zvnějšku se C 55 AMG odlišuje osobitým designem čela s eliptickými zdvojenými světlomety a oproti ostatním modelům třídy C prodlouženou přední částí (+80 mm). Tento zásah byl nutný pro použití výkonného motoru V8. Mimořádný charakter tohoto vozu poháněného osmiválcem dále zvýrazňuje individuální ztvárnění dveřních prahů, krytu zavazadlového prostoru a zadního nárazníku. Osmnáctipalcová kola z lehké slitiny, pneumatiky rozměrů 225/40R 18 (vpředu) a 245/35R 18 (vzadu), sportovní sedadla AMG s potahem Alcantara a sportovně uspořádaný kombinovaný přístrojový panel s číselníky ve stříbrné barvě jsou další pozoruhodnosti nového modelu C 55 AMG, který je k dispozici jako limuzína nebo kombi a nahrazuje dosavadní model C 32 AMG. Aby toho nebylo dost, stejný motor jako v limuzíně a kombi C 55 AMG se objeví později také ve Sportcoupé.

Ondřej Láník
Diskuze (16)