Facelift Mercedes-Benz C: podrobné informace

Facelift Mercedes-Benz C: podrobné informace

 
 

Mercedes-Benz se před mnoha lety pustil do výroby "malého" modelu 190, který se stal velmi úspěšným zástupcem značky. Teď s faceliftem řady C, je u Mercedesu vše připraveno na další úspěchy v třídě nejmenších luxusních vozů…

Mercedes-Benz se před mnoha lety pustil do výroby "malého" modelu 190, který se stal velmi úspěšným zástupcem značky. Teď s faceliftem řady C, je u Mercedesu vše připraveno na další úspěchy v třídě nejmenších luxusních vozů… Nový interiér, světlomety s čirou optikou, nové nebo připravované motory a osmiválec C55 AMG vrací céčko do hry.

Od premiéry současné řady C v květnu 2000 se na celém světě prodalo přes 1,26 milionu těchto Mercedesů . Nikdy předtím se slavné značce nepodařilo prodat za tak krátkou dobu takové množství automobilů jedné modelové řady. V Ženevě bude mít výstavní premiéru právě představená přepracovaná řada C, avšak ani pak to nebude mít na trhu jednoduché. Ještě letos bude představen facelift konkurenčního Audi A4 (s přídí ve stylu současné vlajkové lodě A8 W12) a příští rok se na modelovou obměnu chystá trojkové BMW. Nejmenší limuzína Mercedesu musí v současné podobě vydržet do roku 2007. Vydrží ? Ve Stuttgartu pro to udělali mnoho. Pojďme se na hlavní změny podívat.

Na první pohled to nemusí být dle fotografií všem zřejmé, ale skutečností je, že všechny limuzíny a kombi třídy C dostanou od letošního jara nový přední nárazník, s níže umístěnými otvory přivádějícími vzduch k chladiči, maska céčka má již jen tři žebra, což ji dělá opticky širší. Podle modelu a výbavy jsou lamely provedeny v barvě karosérie nebo mají sportovní strukturu s děrováním. Konečně i tento Mercedes dostal světlomety s čirou optikou. Navíc jsou vedle příplatkových bi-xenonových světlometů k dispozici také do zatáčky svítící mlhové světlomety. Toto řešení osvětluje oblast v širokém úhlu vedle a před vozem, takže řidič při odbočování daleko snadněji postřehne chodce nebo cyklisty. Lépe osvětlené jsou také úzké zatáčky.

Třída C vyjíždí na jaře s rozchodem zvětšeným z 1493 mm na 1505 mm (tedy +12 mm) na standardních pneumatikách 205/55 R16. Přímější řízení, tužší stabilizátor zadní nápravy, nová ložiska na přední i zadní nápravě a standardní 6stupňová manuální převodovka by měly směřovat k jedinému cíli-přímější odezvě auta na povely řidiče, při zachování vysoké úrovně komfortu. U modelu C 320, dále pak u modelů s výbavou Sportpaket/Sportpaket AMG a EVOLUTION AMG (Sportcoupé) je použita sportovně laděná převodovka s výrazně kratšími drahami řazení. Verze Classic a Elegance dostaly sportovní boční prahy a zadní nárazník z výbavy modelů Avantgarde. Nový lak založený na technologii nano-částic by měl uchovat ještě lépe investici do nákladného vozu. Automobil tímto standardním prvkem získal větší odolnost proti poškrábání.

Interiér
Nejžádanější zástupce řady - limuzína – zaujímá s s 885 tisíci prodanými kusy zhruba 65% podíl na prodeji Mercedesu C. Již základní model Classic (vybírá jej třetina zákazníků) je vybaven novými ozdobnými prvky z ušlechtilého dřeva, které tak zvýrazňují provedení střední konzole a obložení středového tunelu. U provedení Avantgarde (tento stupeň výbavy volí 26% zákazníků) je použit hliník, ale na přání může zákazník volit také dřevo ušlechtilé odrůdy javoru. Sedadla této modelové varianty jsou potažena klasickou látkou kombinovanou s novým materiálem ARTICO. Pro úplnost dodáváme, že většina (41%) majitelů třídy C zvolila v posledních letech stupeň výbavy Elegance.

Centrum kompletně nově uspořádaného kokpitu tvoří čtyři přehledné, bíle podsvícené kulaté přístroje ve stylu chronometrů. Na centrálním displeji mezi rychloměrem a otáčkoměrem dostává řidič informace, které korespondují s funkcemi vyžádanými tlačítky multifunkčního volantu a umožňují také rozmanité individuální nastavení. Dále zlepšená byla forma a funkce automatické klimatizace. Její ovládání nyní ulehčuje velký přehledný otočný regulační člen, který by měl odstranit nářky nad malými a špatně přístupnými tlačítky původního řešení.

Sportovní kupé třídy C zvýrazňuje svůj svěží dynamický charakter ještě navíc novým tříramenným volantem s ovládacími tlačítky ve stříbrné barvě, hliníkovými ozdobami na střední konzole a sportovními sedadly.

Počínaje jarními měsíci 2004 se ve třídě C objeví také nová generace výkonnějších autorádií. Kromě kombinace rádia a CD přehrávače Audio 20 CD budou k dispozici dva nové přístroje s integrovanou navigací: Audio 50 APS a COMAND APS. Ty umožňují cestování po Evropě s dynamickým cílovým průvodcem, který využívá aktuální dopravní informace. Špičkový model COMAND APS má kromě toho ve výbavě navigaci DVD, přehrávač CD, barevný monitor (uhlopříčka 6,5 palců) a zesilovač 4 x 50 W. Tímto přístrojem je možné přijímat zprávy SMS i e-maily a také na ně odpovídat.

Nový ve Třídě C je také 320 W sound-systém a hlasové ovládání LINGUATRONIC, které na přání ovládá autotelefon i řadu funkcí audiopřístroje akustickým příkazem. Mercedes-Benz tvrdí, že jako jediná automobilová značka v této třídě nabízí hlasové zadávání cílů pro navigaci.

Motory
Mechanicky přeplňovaný motor ze Sports Coupé se teď dostává i do limuzín a kombi. Pod označením C 230 Kompressor hledejte čtyřválec o výkonu 141 kW a maximálním točivém momentu 260 Nm, který dovoluje zrychlit z klidu na 100 km/h limuzíně již za 8,1 s (kombi potřebuje 8,7 s ) a nejvyšší rychlost vozů činí 240 km/h (kombi 235 km/h). Kombinovaná spotřeba je 8,9 l/100 km (9,3 l/100 km u kombi).

Motor v modelu C 220 CDI posílil ze 105 kW na současných 110 kW. C 200 CDI i C 220 CDI dostanou brzy příplatkový filtr pevných částic (+580 Euro). V Německu bylo 70% v lednu objednaných vznětových Mercedesů C dodáno s příplatkovým filtrem pevných částic.

Brzy se dočkají příznivci šestiválců, protože třída C adoptuje pod kapotu výkonné motory, nedávno uvedené v novém SLK. Na podzim se v Mercedesu C objeví také nový vznětový šestiválec.

C 55 AMG
Vrcholem řady je nyní osmiválec C 55 AMG, jehož maximální výkon 270 kW a točivý moment 510 Nm stačí na zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,2 s. Zvnějšku se C 55 AMG odlišuje osobitým designem čela s eliptickými zdvojenými světlomety a oproti ostatním modelům třídy C prodlouženou přední částí (+80 mm). Tento zásah byl nutný pro použití výkonného motoru V8. Mimořádný charakter tohoto vozu poháněného osmiválcem dále zvýrazňuje individuální ztvárnění dveřních prahů, krytu zavazadlového prostoru a zadního nárazníku. Osmnáctipalcová kola z lehké slitiny, pneumatiky rozměrů 225/40R 18 (vpředu) a 245/35R 18 (vzadu), sportovní sedadla AMG s potahem Alcantara a sportovně uspořádaný kombinovaný přístrojový panel s číselníky ve stříbrné barvě jsou další pozoruhodnosti nového modelu C 55 AMG, který je k dispozici jako limuzína nebo kombi a nahrazuje dosavadní model C 32 AMG. Aby toho nebylo dost, stejný motor jako v limuzíně a kombi C 55 AMG se objeví později také ve Sportcoupé.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 




Mercedes-Benz třídy C kombi: loučení s kombíkem Mercedes-Benz třídy C kombi: loučení s kombíkem

Do kroniky automobilky Mercedes-Benz se opět zapisuje.…

Mercedes-Benz C: tři nové šestiválce Mercedes-Benz C: tři nové šestiválce

Oficiálně byly minulý týden představeny dva nové…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…