Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Faurecia uzavře dva závody s 564 lidmi, nabídne jim práci jinde

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Více než polovina z 564 propuštěných zaměstnanců francouzského výrobce autodílů Faurecia z poboček v Táboře a v Počátkách by mohla najít práci v koncernovém závodě v Písku.

Novinářům to ve středu řekli zástupci firmy. Do konce roku vytvoří Faurecia v Písku 400 nových míst, napřesrok dalších 300. Nyní tam pracuje přes 1100 lidí. Zaměstnancům, kteří nepřejdou do některého dalšího závodu, chce Faurecia aktivně pomáhat při hledání nového místa, zvláště v blízkosti bývalých závodů.

"Hlavní cíl je udržet maximum pracovníků v našich závodech v České republice. Propuštění budou mít pak přednost v rámci obsazování nových pozic. Máme již první zájemce a skupiny lidí, kteří využijí nabídku dopravy a budou dojíždět z Tábora do Písku. Navíc už jsme v kontaktu s pěti firmami, které by přijaly zaměstnance okamžitě," řekla personální ředitelka Faurecie ČR Stanislava Stoklasová.

Důvodem zavření továren Faurecia Lecotex, v nichž se vyrábí hlavové opěrky a potahy na autosedadla, je levnější produkce z Tuniska, Číny a Rumunska a vyšší náklady na mzdy oproti těmto zemím. Výroba v obou závodech skončila v úterý. Tábor, kde se produkovaly hlavové opěrky a potahy sedadel, opouští 400 lidí, zbytek odejde z Počátek. Jde hlavně o dělnické profese, jako jsou šičky.

"Konec výroby jsme začali oznamovat na odpoledních směnách a ještě dnes ráno. Dnes v poledne jsme se dohodli s odborovou organizací," řekl generální ředitel Faurecia Lecotex Michal Volejník. Svou roli podle něj hrají i mzdy. Hodinové sazby zaměstnanců Faurecia Lecotex jsou třiapůlkrát vyšší než v Tunisku. Výpovědi bude firma rozdávat do koncem června, pracovní poměry skončí v srpnu. Do té doby bude firma lidem vyplácet plnou mzdu. Po skončení výpovědní lhůty jim vyplatí čtyřměsíční odstupné.

Na Táborsku je nyní podle zástupce ředitele tamního úřadu práce Vladimíra Horta nezaměstnanost na úrovni 3,8 procenta. Volných je v celém okrese asi 1200 míst.

Některým zaměstnancům firma nabídne práci v Karviné, kde se má začátkem příštího roku otevřít další závod. V první fázi tam najde práci 300 lidí. Investice dosáhne 20 milionů eur (zhruba půl miliardy korun). Faurecia tak chce být nablízku pobočkám velkých automobilek. V Karviné se budou vyrábět výfukové systémy do aut. "Projekt je nyní v jednání, doufáme, že v červnu budeme moci oznámit, že se rozjíždí," řekl viceprezident pro komunikaci Faurecia Thierry Lemane.

Faurecia, druhý největší evropský dodavatel pro automobilový průmysl, má nyní v Česku sedm výrobních závodů v pěti lokalitách. Poboček v Mladé Boleslavi a Bakově nad Jizerou se chystané změny nedotknou. Koncern zaměstnává v Česku 3500 lidí, plánované kroky zvýší počet pracovníků na zhruba 4000. Předloni firma dosáhla v tuzemsku obratu 350 milionů eur (více než devět miliard korun).

Francouzský koncern má pobočky ve 28 zemích, ve 190 závodech pro něj pracuje 60.000 lidí. Vyrábí hlavně sedadla, kokpity, dveře, vnitřní protihlukové obložení, přední části karoserií a výfukové systémy. Objem prodeje skupiny loni dosáhl 12,7 miliardy eur (přes 350 miliard Kč). Akcie firmy se obchodují na burze Euronext v Paříži.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Avatar - T613
9. 5. 2008 16:03
Re: karavana
možná uvalit mnohem větší cla na zboží ze zemí mimo EU? Tak nějak si bránit vlastní trh. Aha, pardon! Máme tady svobodu obchodu..
Avatar - Blue Sun
9. 5. 2008 07:48
Re: karavana
Ale jak donutit k jinému smýšlení ty, pro něž jediným ukazatelem je zisk? Pár pokusů tu už bylo a žádný nedopadl dobře.