Diskuse

FCA a jeho budoucí plány. Jak to bude s Fiatem? Nabídne ještě méně modelů! A neskončí Chrysler?

31.5.2018

Italsko-americký koncern chce v Evropě vsadit spíše na Jeep než na Fiat. Prý to bude znamenat i zúžení nabídky italské značky.

 

  • 92 Reagovat !

    foto Hanson

    Hanson 31.05.  15:06

    Jeep

    jděte do * s celým jeepem. Vraťte se k těm krásným autům jakými bylo Punto první generace, Brava či Bravo z roku 2000. I nové Tipo je krásným autem. Hlavně zůstaňte u atmosferických motorů.
    • 112 Reagovat !

      foto DEVIL

      DEVIL 31.05.  15:32

      « Re: Jeep

      ty jdi do * s celým starým fiatem, nebýt jeepu, fiat je ve haji uplne a porad lepsi hranatej jeep než fiatacky auta pro barbíny
      • 42 Reagovat !

        foto peterle

        peterle 31.05.  15:58

        « Re: Re: Jeep

        Nevopruzuj vidlaku
        • 15 Reagovat !

          foto DEVIL

          DEVIL 31.05.  16:54

          « Re: Re: Re: Jeep

          nastav zadek a hned ti tam vklouznu ty ču*ko >:D
          • 31 Reagovat !

            foto Hanson

            Hanson 31.05.  19:19

            « Re: Re: Re: Re: Jeep

            tvoje komunikace odpovídá tvé inteligenci, která ti zjevně schází ty ubožáku. >:D
      • 31 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 31.05.  22:23

        « Re: Re: Jeep

        Ty chudáku, proč se navážíš do jedné z nejstarších evropských automobilek, ty ubožáku!!! Drž pusu, na tvoje hemzy tu nikdo není zvědavý!!! 8-s 8-s 8-s
  • 81 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 31.05.  15:24

    Marchionne šetří ve stylu jako když

    zemědělec na jaře nezaseje a prodává další rok jen co zbylo. Dávno mělo být hotové nové Punto, Bravo, Croma na globálních platformách, od nich odvozené SUV s tím, že to budou využívat ostatní značky. A v Evropě by měla větší šanci znacka Lancia než Jeep.
    • 41 Reagovat !

      foto zlysoused

      zlysoused 31.05.  16:26

      « Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

      No mě se taky ta Sergiova redukční politika úplně nelíbí, ale pravda je, že celý koncern FCA hodně zefektivnil. Ale jinak jo, taky bych si přál, aby italské značky opět uvedly spoustu zajímavých modelů, ale moc tomu nevěřím. Otázka je, co bude, až Sergio za rok skončí.
      • 00 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 01.06.  10:28

        « Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

        Prej zefektivnil, vtip roku. Osekal modelové řady, do vývoje dal 30% toho co jiní a dostal zadarmo Chrysler Group, kde peníze za něj splatil provozním ziskem po krizi.
        A protože peníze stáole nemaj, tak chce holt jen prodávat to na čem je velká marže a šetřit a dále neivestovat. Sem zvědav kdy sem jim to zhroutí pod rukama >:D
    • 21 Reagovat !

      foto Bubaq

      Bubáq 31.05.  16:33

      « Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

      To je velmi výstižné. Zachránit automobilku tím, že jí oseká náklady a připraví o budoucnost (viz Lancia), to je vážně výkon hodný génia.
      Jenže SM v tom není sám: jeho kroky mu schvaluje dozorčí rada. Tam je třeba hledat prapříčinu ztráty perspektivy celého koncernu. Jednoduše řečeno- jde o špatnou strukturu akcionářů. Špatnou pro Fiat, Lancii a teď i pro Chrysler. To je názor fandy motorismu tak, jak ho známe z dřívějška.
      Mám ale pochyby, zda je v nedaleké budoucnosti místo na trhu pro FCA. Kdysi Chrysler mohutně investoval do elektromobility, ale pod FCA jako když utne. Pacifica je jediným autem koncernu, která se snaží držet krok. Ale to je podle mého soudu strašně málo. Domnívám se, že SM šetří i na těchto investicích do budoucnosti a ještě více tím prohlubuje ztrátu FCA na konkurenci.
      Kdoví, co by bylo, kdyby Chrysler zachraňovali nenávidění Číňané.... Třeba by to nebyla taková tragédie. A Jeepy by se prodávaly ještě lépe, než pod FCA. Nebo ne?!
      • 30 Reagovat !

        foto pradeda7

        praděda7 31.05.  16:51

        « Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

        Příčinu je třeba hledat tam, kde Fiat ztratil trhy a kdo je z těchto trhů vytlačil. Jsou to Korejci. Fiat nebyl zkrátka v kondici Korejcům konkurovat. ;-\
      • 33 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 31.05.  16:53

        « Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

        To asi nechápu: kdyby firmu "zachraňovali" Číňani, tak by se starali o nadšení fandů kdesi v Evropě?
        FCA vydělává už poměrně dlouhodobě a navíc trendově = zlepšuje se.. takže to s tím zasetím asi pravda nebude.

        Články tady mě asi úplně neznervózní... věcná úroveň je "obvyklá"... Punto už se vyrábět přestalo, než že letos přestane... a jeho nástupce je jasnej - jediný, co se neví, kdy přesně to bude. Konec tohoto nebo začátek příštího?

        A v čem Fiat ztrácí na konkurenci? Tipo je fajn auto. Má všechno, co má mít.. je prostorné a pohodlné... a jestli chce Fiat zrušit ty "sociální" verze.. tak mu to za zlé fakt mít nebudu.

        Mimochodem je zajímavé číst o novém Volvu XC40...
        [odkaz]

        Píše se tam například: Zpracování je vynikající, zajímavým detailem je pak využití recyklovaných plastů ve výplních dveří, ve kterých rovněž nejsou klasické reproduktory .. a o tom to celé je, způsob podání informace.

        Pamatujete ten poprask, že Tipo je konkurencí tak pro Logana... protože má na výplních dveří recyklovaný plast... tipo za 350 tisíc... XC 40 za 1.350 tisíc...
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 31.05.  17:23

          « Re: Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

          K tomu by se dala napsat spousta věcí. Já to tentokrát zkusím trošku jinak. Představ si parkoviště a na něm vlajkové lodě mainstreamových značek. 508, vedle Insignia, Stinger, Superb... Tipo. Tak nějak tak vypadá pozice Fiatu vůči konkurenci v Evropě.

          Z toho článku o XC40 můžeme citovat i dál, abychom si to podání informace užili:
          Zvuk zavírajících se zámků dveří – kovový rachot, vysoké hlučné cvaknutí je jak z nejlacinější dacie.
          • 32 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 31.05.  19:27

            « Re: Re: Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

            No, nevadí mi, že máme jiný pohled na věc... je to koncern a tak vlajková loď nemusí být v každé značce zvlášť.

            Nevadí mi tudíž, že Fiat končí tam, kde končí.. to, co říkám je, že když chci normální auto velikosti kousek přes 4 metry, tak mi prostě v Tipu vůbec nic nechybí.
            Nemá se za co stydět.

            Tobě jistě přijde samotnýmu divný ho srovnávat s Insignií.. nebo se Superbem, když si to po sobě přečteš.
            :-)
            • 10 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 31.05.  19:59

              « Re: Re: Re: Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

              To mícháš dvě věci - v čem ztrácí Fiat na konkurenci a co chybí nebo nechybí tobě u Fiatu.

              Spoustě lidí jistě nic nechybí ani v tom Loganu... to ale neznamená, že je Dacia plnohodnotná mainstreamová značka. Nic proti Tipu jako takovému, to je takový trošku lepší Rapid a svou cílovku si jistě najde.
          • 11 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 31.05.  22:27

            « Re: Re: Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

            Fakt nechápu, jak můžeš srovnávat Tipo s modely o třídu výš... :-O
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 31.05.  22:37

              « Re: Re: Re: Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

              Říkal jsem, že to zkusím trošku jinak, netradičně. Nejde o srovnání auto vs. auto, ale značka vs. značka, jako odpověď na (možná řečnickou) otázku "v čem Fiat ztrácí na konkurenci". Ztrácí hlavně v tom, že nemá modely.

              Střední je mimo jejich možnosti, kompakt pojali racionálně, budiž. Ale rezignovat na subkompakt...
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 31.05.  23:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

              Taon nesrovnava modely, ale automobilky a jejich nabídku. Co dělá prémii prémií? Audi s trivalcem, nebo A8 s osmivalcem? Obojí...
              • 00 Reagovat !

                foto Ja-Prvni-123

                Ja Prvni 123 01.06.  17:24

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

                A tušíš, a nejen Ty, že mezi low costem typu Dacie a prémií - snad i typu Audi, exituje i kategorie normálních aut?

                Já nepotřebuju prémii... moje sebevědomí stojí na něčem jiném. Já chci normální, prostorné, pohodlné a bezbečné auto... a znám příliš mnoho lepších způsobů jak utratit peníze, než za opravy a servis auta.
                A je úplně jedno, kolik jich máš.
                :-)
                • 10 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 01.06.  19:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

                  To je zajímavý překlep :-) , zejména ve spojení s Fiatem...
                • 01 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 01.06.  23:15

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Marchionne šetří ve stylu jako když

                  Nákup prémie má být snad nějakým obecným lékem na případné pošramocené sebevědomí? Varianta, že jsou lidi mající prémii (a je jich tu čím dál víc), a přesto jejich sebevědomí stojí na něčem jiném, tě nenapadla?
  • 01 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 31.05.  16:59

    oživiť čo žije, umŕtviť, čo je mŕtve

    nechápem prečo doteraz neurobili 500 B ako nástupcu punta. Úspech zaručený. A naopak nástup nového tipa bola chyba, jednak dizajn, ktorý nekorešpondoval s níčím a uvedenie cez turecký lowkost sedan to len zabilo.Viem, že má fanúšikov a doprajem im ho, ale z marketingového hľadiska to bola chyba, lebo ani nemali pripravené pokračovanie v iných triedach, bol to len taký výstrel, ktorý nebol total priezerom, ale ani úspechom. Na ich mieste by som sa tiež sústredil len na 500 dizajn, ten letí, je úspešný a iná cesta pre fiat teraz nie je. Lancia je fakticky mŕtva, lebo definitívne skončí touto gen Y. Ťahať crajzler s 2 modelmi dopadne jak lancia. Ľudia neradi kupujú skapínajúceho psa.
    • 20 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 31.05.  19:18

      « Re: oživiť čo žije, umŕtviť, čo je mŕtve

      S tím já nesouhlasím, snažit se ještě víc recyklovat retro design pětistovky by byla blbost a Fiat má určitě na víc. Nějaký 500B bych si téměř zaručeně nekoupil.
      • 00 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 01.06.  14:53

        « Re: oživiť čo žije, umŕtviť, čo je mŕtve

        ak by tipo bola taká trefa, tak by na ňom marki staval, ale vyjadrenia sú skôr, že predaj nedosiahol očakávanie. Nehovorím o svojej sympatii/nesympatii k novému tipu, ale o reakcii trhu.
      • 00 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 01.06.  14:58

        « Re: Re: oživiť čo žije, umŕtviť, čo je mŕtve

        dizajn 500 v kategórii B triedy (punto) by bol úžasný. Cenovo výhodnejšia alternatíva k mini. Malá 500 ide ako ďas a o kúsok väčšie už by nešlo? Mini fičí aj keď narástlo a všetci tu prskali, že už to nie je mini, že to ide do pekla, blabla, ale v praxi fičí. Trh často reaguje inak ako diskutéri.
    • 20 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 31.05.  22:29

      « Re: oživiť čo žije, umŕtviť, čo je mŕtve

      Naopak, Fiat nové Tipo potřeboval jako sůl, protože jeho fanoušci už měli po krk stále jen nových verzí pětistovky. Tipo je super auto, přesně takové Fiat potřebuje! :-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 01.06.  14:59

        « Re: Re: oživiť čo žije, umŕtviť, čo je mŕtve

        odpoveď som omylom upichol vyššie
  • 12 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 31.05.  17:01

    Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

    :-)

    Tady je třeba čtení o tom Argu:

    [odkaz]

    Píšou tam, že není jisté, jestli bude uveden v Evropě taky s tímhle jménem... ne jestli bude vůbec uveden.

    A má opravdu pozoruhodné nové benzínové motory.. vysvětlovat to tady ale nebudu - je to poměrně složité a VW fans by to stejně nepochopili.

    Přijde jim to super, až to po pár letech začnou dělat i Němci...
    ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 31.05.  17:32

      « Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

      Přivést na evropský trh auto určené pro Brazílii, to není nová myšlenka (zdravíme fanklub VW Fox). Pokud by to opravdu bylo koncem roku, tak by to bylo rok a půl po brazilské premiéře... no co už.

      Co se motorů týče, to je asi taky velká neznámá, moc nevěřím, že by pustili subkompakt s 1.8 atmo např.
      • 11 Reagovat !

        foto Dixik2

        Dixik2 31.05.  17:37

        « Re: Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

        Ono nová Panda je je upravené jihoamerické UNO. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto ericn

          ericn 31.05.  19:01

          « Re: Re: Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

          Nevypadá špatně a ani se špatně neprodáva, nicméně čísel předchozí Pandy 220-250tis ks ročně nedosahuje...

          Co píše nahoře Já první, asi by bylo zajímavé zkusit tu 1.3 se 101k, pokud její potenciál Fiat do evropy neudusí pro normu Euro6 předlouhými kvalty. Motor s obsahem 1.8l je do Evropy utopie ;-\
          • 00 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 31.05.  19:36

            « Re: Re: Re: Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

            Do Evropy jsou primárně určený přeplňovaný verze... kombinace dříve popsaného s Multiairem... litr bude dávat 120 koní... ale já nechci tříválec, takže jsem zvědavej na 1,3 čtyřválec...180 koní a 270 Nm.. snad bez filtru pevných částic, podle dostupných informací. Ale v tom posledním se můžu plést.
            Ale mrzelo by mě to.. filtr je jen další krám, co se může pokazit a jeho údržba stojí peníze...
        • 00 Reagovat !

          foto jam2015

          jam2015 01.06.  07:14

          « Re: Re: Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

          Dixik2, keď podľa teba je nová Panda upravený Fiat Argo, tak sorry! :'-(
          • 00 Reagovat !

            foto Dixik2

            Dixik2 01.06.  09:07

            « Re: Re: Re: Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

            Psal jsem,že Uno.Z Arga by mělo být údajně nové Punto.
            • 00 Reagovat !

              foto Ja-Prvni-123

              Ja Prvni 123 01.06.  17:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

              Ano, tak jak říkáš...
              :-)
      • 11 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 31.05.  19:31

        « Re: Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

        Zkus číst i jinde, než tady na VW auto, cz...

        [odkaz]

        Starou 1.8 atmo bych "koncernostům" nepředhazoval.
        :-)

        Princip těch nových motorů je v tom, že mají extrémně vysoký kompresní poměr, na benzíňák, a skutečný tlak ve válcích regulují podle potřeby řízeným otvíráním a zavíráním ventilů... jak říkám, je to složitý... větší palubní display se lépe prodává.

        ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 31.05.  20:10

          « Re: Re: Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

          Já jsem něco k motorům zahlédl, ale dokud nebude nějaké evropské auto a evropská specifikace, tak je to akademická diskuse... a já osobně si od poevropštěného Arga nic moc neslibuju, ani nemůžu říct, že by se mi líbilo víc, než končící Punto.
          • 00 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 31.05.  22:31

            « Re: Re: Re: Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

            No on je problém prostě v tom, že žádný hezčí malý hatchback než odcházející Punto zatím nezvnikl a asi ani nezvnikne... Giugiaro prostě laťku nastavil příliš vysoko... :-O
    • 10 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 31.05.  19:32

      « Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

      Wikipedie je wikipedie. Párkrát kliknu a budeš tam mít napsané, že žádné Argo nebude.

      Tohle je překladačem přeložená citace z článku, na který se autor odkazuje: "Nicméně není jasné, zda nováčik nahradí Punto v Evropě. Výrobce automobilů může vystoupit z segmentu B s tradičním hatchbackem." Ani ve zbytku článku nevidím jedinou informaci naznačující, že Argo přijde do Evropy.
      • 01 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 31.05.  19:38

        « Re: Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

        No, prostě nehodlám trávit čas hledáním... prvotní zdroj informace wiki není.

        Na druhou stranu je i wiki pořád spolehlivější zdroj, než tady ta žumpa.

        ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto jam2015

      jam2015 01.06.  07:19

      « Re: Chápu, že se to místním nelíbí.. ale co už teď.

      A to Argo má oproti Tipu krajšiu palubovku. Tie tri výduchy a dva veľké ovládače pod nimi sú mi sympatickejšie. :-)
  • 11 Reagovat !

    foto King-of-rain

    King of rain 31.05.  17:52

    hmmmm

    No malého Fiata lidi moc nechtějí, ale malého JEEPA, to by lidi mohli chtít.

    Za mě to logiku má....směle do toho. :yes:
    • 40 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 31.05.  22:32

      « Re: hmmmm

      Naopak, malé Fiaty byly vždy špička segmentu! ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto ilmekaniko

    ilmekaniko 31.05.  22:23

    Čo vlastne zachránil?

    Takže SM zachránil FCA. Fiat teda nezachránil, ani chrysler nezachránil a lanciu tiež nezachránil. Čo teda zachránil?
    Jeep?????????????????????
    Preboha ale nepoznám nikoho kto si chce kúpiť italské vozítko a namiesto toho si kúpi jeep!
    Mňa nezaujíma jeep, chcem parádny Fiat a žiadny sa nevyrába! Keď SM nevie čo ďalej nech tie značky predá! Už dávno mal! Veď toto je zločin!
    • 10 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 01.06.  17:17

      « Re: Čo vlastne zachránil?

      A kdy jsi byl naposled v prodejně Fiat?

      Já jsem minulý týden jezdil Tipem S-design, s 1.4 T-Jetem... a je parádní.

      :-)
  • 10 Reagovat !

    foto ilmekaniko

    ilmekaniko 31.05.  22:39

    Fiat Chrysler Automobiles?

    Prečo sa to nevolá Jeep Dodge Automobiles?
    Veď FCA je totálne zavádzajúce!
  • 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 01.06.  07:22

    Akcionárov a pochybných investorov ...

    vždy zaujímajú rychlé prachy a Sergio im ide po ruke. A taliansky odborári s tým už nič neurobia!
  • 00 Reagovat !

    foto jam2015

    jam2015 01.06.  07:24

    Sergio stále funguje po starom ...

    a vôbec nevidí, že kríza z roku 2008 bola pred dvomi päťročnicami!
    • 11 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 01.06.  17:20

      « Re: Sergio stále funguje po starom ...

      Možná už vidí tu v roce 2020... že ji nevidíš Ty ještě nic neznamená.

      V kostce: Evropa chudne a řeší docela základní otázky, jako migrace, odchod UK, obrana před Ruskem i muslimama... a do toho všichni (novináři) vykřikují o prémii a bruselští úředníci uměle zvyšují ceny aut...

      Ale normální lidi chtějí, potřebují normální auta... a kdo je dneska vyrábí?

      Korea... a Fiat.

      Sorry jako.
      • 00 Reagovat !

        foto jam2015

        jam2015 01.06.  22:56

        « Re: Re: Sergio stále funguje po starom ...

        Normálne autá vyrába aj Suzuki. A dokonca Mazda ich vie doviezť na EÚ trh až z Japonska. ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto jam2015

        jam2015 01.06.  23:04

        « Re: Re: Sergio stále funguje po starom ...

        Fiat má iba jedno normálne auto - Tipo. Panda zostala vo výrobe len kvôli Alpám, úzkym uličkám, ... a F500 je predražené piďiauto.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Královna Alžběta se raduje! Další porod v paláci jí dal už 7. pravnouče!

Královna Alžběta se raduje! Další porod v paláci jí…

Nejstarší vnučka královny Alžběty (92) Zara Phillipsová (37) má druhou dceru. Oznámil to Buckinghamský palác s…

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na jedno« přišel i Mozart!

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na…

Běchovická tvrz se o víkendu vrátila do časů své slávy. Do podoby, kdy sloužila jako přepřahací stanice pro…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

LIGA NARUBY TOP 10: Coufalova pusa, beton v Edenu a kosa na Baroše

LIGA NARUBY TOP 10: Coufalova pusa, beton v Edenu a…

Také sezonou 2017 – 2018 vás provázel pravidelný pořad Liga naruby, který se zaměřuje na kuriózní a jinak…

 

Reflex.cz

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo obrazy autora slavného Výkřiku Edvarda Muncha

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo…

Edvard Munch (1866–1944) je považován za jednoho z nejvýznamnějších expresionistů. Jeho obraz Výkřik se v roce…

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí za 3500 světelných let

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí…

Známý syntetický hlas fyzika Stephena Hawkinga, který kvůli nevyléčitelné chorobě přišel o hlas, byl v pátek…