FCA ukončí výrobu osobních aut v USA. Kvůli nákladům
Koncern Fiat Chrysler Automobiles hledá různé možnosti, jak snížit výrobní náklady a zvýšit prodejní marže. Jedno z řešení je velice radikální, ale zároveň velice účinné, a tak vedoucí koncernu Sergio Marchionne po něm sáhne. Automobilka se totiž rozhodla zcela ukončit výrobu osobních aut ve svých amerických továrnách.
Plán však uveďme na pravou míru. Nejedná se o definitivní konec americké výroby všech osobních aut, ale jen těch klasických. V domovských amerických továrnách budou nadále vyráběny větší SUV a pick-upy. Naopak produkce tradičních osobních aut se kompletně přesune do okolních států, ať už do Mexika nebo do Kanady.
Plány souvisí s postupným ukončením výroby modelů Chrysler 200 a Dodge Dart, které nesplnily očekávání vedení značky. Jakmile tyto vozy skončí, v USA budou z koncernu FCA vyrábět jen značky Jeep a Ram. Dojít by k tomu mohlo už v prvním čtvrtletí roku 2017.
K dosažení plánu povede rošáda v produkci jednotlivých modelů. Výroba Chrysleru 200 bude v továrně Sterling Heights ukončena už letos v prosinci. Jestliže se FCA nedohodne o jeho výrobě s nějakým partnerem, o němž se jedná, bude to znamenat definitivní konec 200. Následně bude Sterling Heights přebudován pro produkci Ramu 1500, který se dosud vyrábí ve Warrenu. Ram 1500 se do Sterling Heights přesune v roce 2018.
Produkce Jeepu Cherokee se zase přestěhuje do závodu Belvidere, Ill. Současný domov modelu v ohijském Toledu se totiž chce připravit na navýšení produkce Jeepu Wrangler, které souvisí s chystaným příchodem nové generace. Do Mexika by se pak měl přesunout i nástupce Jeepů Compass a Patriot.
Vedení koncernu FCA věří, že toto radikální řešení mu pomůže zvýšit marže na dostřel hodnoty 12,1 %. Takovou marži za druhé čtvrtletí letošního roku hlásí konkurenční General Motors, kterému by se FCA v tomto ohledu rádo přiblížilo. Zvýšení marže je totiž dle Marchionneho aktuálně nejdůležitější úkol koncernu. Šéf FCA přitom už dlouho hovoří o tom, že výroba osobních aut v USA je příliš nákladná.