Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

FCA uvažuje o návratu Lancie Delta Integrale

Ondřej Chamilla
Diskuze (22)
Automobilka Lancia to má již téměř spočítané, byla by však škoda zapomenout na některé ikonické modely. Ví o tom i vedení Fiat Chrysler Automobiles, které uvažuje o znovuvzkříšení Delty Integrale.

Lancia Delta Integrale se může vrátit! Alespoň si to údajně přejí manažeři Fiat Chrysler Automobiles. Zdá se však, že by to mohl být akorát poslední výkřik předtím, než automobilka úplně skončí. Nejsou totiž žádné informace o tom, že by vrcholní manažeři chtěli zároveň i celkovou restrukturalizaci značky a jiné nové modely. S touto informací přišel magazín Autocar.

Šéf FCA Sergio Marchionne je však údajně proti, raději by viděl kompletní oživení Alfy Romeo, i tento jeden model Lancie by bral jako zbytečné rozptýlení, které by mohlo uškodit právě Alfě.

Lancia Delta integrale je zejména úspěšným závodním vozem, který vyhrál 46 individuálních závodů WRC a šest po sobě jdoucích titulů pro značku.

Značka Lancia byla vždy inovátorem a postavila mnoho zajímavých sportovních modelů, posledních 20 let se však chtěla stát luxusní automobilkou, což se jí však vůbec nedařilo. Delta Integrale je však stále obrovský pojem, bylo by tedy škoda, kdyby se tohle jméno z automobilového světa vytratilo. Nadšenci mají zatím alespoň naději.

Ondřej Chamilla
Diskuze (22)
Avatar - romgator
7. 7. 2015 23:14
Re: Blbost
Souhlasím s tím, že si Lancia a Alfa konkurovali. Jenže ne na dlouho. Podívejte se na modely Alfy od 1999 a výše, taktéž se koukněte na Lancii od samého ročníku, uvidíte dost rozdíl. Alfa sportovní luxusní sedany a hatch a Lancia luxusnější vozy zaměřené na styl (malé, MPV, sedan. Takže ta konkurence později asi nebyla taková, jak píšete. Rozešli se.
Souhlasím i s tím, že se konkrétně z Ypsilonky stala pojízdná kabelka. U poslední Delty si tak jistý nejsem. Vím, že mnoha lidem nesedla. Mě ale ano. Asi nebudete se mnou souhlasit, ale právě poslední Delta a poslední Thesis jsou poslední pěkné vozy, které Lancia vyrobila. I když chápu absenci toho zaměření na řidiče, ale pouze na luxus.
Avatar - euro89
6. 7. 2015 12:47
Re: Blbost
Ta současná situace je jen vyústěním dlouhodobě špatného vedení a špatných rozhodnutí. Fiat v první řadě neměl nikdy vůbec Alfu kupovat. Buď by jí koupil tenkrát někdo jiný, nebo by jednoduše krachla a Fiat by se alespoň zbavil domácí konkurence pro Lancii. Už tenkrát si měli spočítat, že dvě prémiové značky neutáhnout, tím spíše, když tenkrát měli problémy s pověstí ohledně kvality. Dle mého se měli zaměřit na rozvoj Lancie, která měla v době koupě Alfy rozhodně lepší pozici i potenciál a dále na zlepšení kvality zejména v elektrice a kdyby u Fiatu chtěli, tak mohli z Lancie udělat podobně úspěšnou značku, jako Volkswagen z Audi. Takhle Alfa už čtvrt století táhne celý koncern ke dnu, Fiat v Evropě mimo segmenty A a B nic neznamená, Lancia je zlikvidovaná a Alfa se stejně pořádně neprodává. Fantozzi stanul ve vedení Fiatu tuším v r. 2003, tedy pouhých 9 let od vyrobení poslední Integraly a v době, kdy se při vyslovení slova Lancia stále více lidem vybavila auto pro řidiče než pojízdné kabelky. Tenkrát ještě byl čas Lancii zachránit, stačila by jen chtít a přiznat si, že přeorientování Lancie na značku pro ženy nebyl správný krok, Alfu zavřít a rozpočet určený pro Alfu investovat do napravení chyb. Fantozzi se rozhodl jinak, takže je dnes Fiat v situaci v jaké je a já mu to přeji. Ten chlap měl jen před pár lety štěstí, že Chrysler měl ve vedení ještě neschopnější lidi, kteří ho přivedli na pokraj bankrotu a Sergio se tak dostal za hubičku k americkému trhu i platformám a motorům pro větší auta, na které by jinak sám nikdy neměl, protože jinak by už teď nejspíš Fiat jako koncern nebyl. Jen by si pár zajímavých značek (Iveco, Ferrari, Maserati, divize CNH) rozebrali ostatní výrobci.
Avatar - romgator
6. 7. 2015 12:00
Re: Blbost
Berte to tak, koncern Fiat je tvořen více jak jednou značkou. Navíc ty značky si nevedly nijak dobře, v rámci ozdravení se stanovily priority. Já také nejsem nadšený situací kolem Lancie, ale chápu, že jestli se má koncern dostat z průšvihu, musí někde začít. No a Sergio asi uznal za vhodné se zaměřit na Maserati a Alfu. Lancia možná přijde na řadu v lepších (stabilnějších) časech, možná také ne. To se uvidí. Jak jsem psal výše, moje první italská láska byla právě Delta Integ. a Dedra (viz. můj příspěvek nad vámi).
Avatar - euro89
6. 7. 2015 09:12
Re: Blbost
Jestli máš rád Alfu, tak to vysvětluje, proč se současným vedením Fiatu souhlasíš. Za sebe říkám, že když se Fiat rozhodl zlikvidovat Lancii a cpát prachy do Alfy, tak ať si klidně celej (koncern) zkrachuje. :-! Jsem lancista, ne alfista nebo fanoušek koncernu FCA.
Avatar - romgator
5. 7. 2015 19:32
Re: Blbost
Tak to já bych si tak jistý nebyl. Alfa nebo Lancia? Sofiina volba. Mě nejprve upoutala právě Lancia typem Delta, stejně tak i Dedra [odkaz] .