11.7. 2016 Ivo Semrád

Federal-Mogul Eco-Friction: Neškodné destičky

 

Na trh náhradních dílů se dostaly brzdové destičky Ferodo Eco-Friction s nulovým obsahem mědi. Americká firma dále rozšiřuje výukový program.

Azbest hojně používaný v polovině minulého století se posléze ukázal jako zdraví velmi škodlivý. Podobná situace nedávno nastala s mědí v brzdových destičkách, která podle posledních výzkumů působí toxicky ve vodních ekosystémech. Špičkový výrobci tedy začali vyvíjet nová obložení. K nim samozřejmě patří Federal-Mogul Motorparts, divize Federal-Mogul Holdings Corporation, která rozšířila výrobní sortiment nových, výkonných brzdových destiček Ferodo Eco-Friction a uvedla je i na trh náhradních dílů.

Třecí materiály se vyznačují novým složením s nulovým nebo velmi nízkým obsahem mědi. Jako originální díly je do výroby nových vozidel v roce 2014 poprvé uvedla společnost Daimler. Vedle výhod pro životní prostředí nabízejí destičky Ferodo Eco-Friction podle výsledků nezávislých testů i významně vyšší brzdnou účinnost.

Začátkem letošního roku Federal-Mogul technologií Eco-Friction pokryl plných 95 procent svého výrobního sortimentu, takže všechny současné i v budoucnosti uváděné modely automobilů už mohou využívat výkonnost a ekologickou nezávadnost destiček s nízkým a nulovým obsahem mědi. Měď byla klíčovou součástí složení třecího materiálu v brzdových destičkách, protože snižuje opotřebení destičky i kotouče, hluk a vibrace a zvyšuje třecí stabilitu v celém pásmu provozních teplot. Kov tvoří 5 až 20 procent hmotnosti destiček z materiálu s bezazbestovým, ekologickým složením označovaným jako NAO (Non Asbestos Organic) používaným zejména v Severní Americe a Asii a nebo z bezazbestového materiálu s nízkým obsahem oceli používaným zejména v Evropě, ale i v Asii a Severní Americe. Poslední výkonnostní testy destiček Eco-Friction bez mědi prokázaly, že dokáží buď držet krok s klasickými výrobky na bázi mědi, nebo dokonce vykazují v brzdném výkonu podstatné zlepšení.

Lehká užitková vozidla těží z vybavení destičkami Eco-Friction tak, že Fiat Ducato i Peugeot Boxer vykazují zkrácení brzdné dráhy o dvanáct metrů z rychlosti 100 km/h a o šestnáct metrů ze 115 km/h. Prokázaly to testy, které provedla nezávislá britská zkušební společnost MIRA. Uvedené hodnoty platí pro srovnání destiček Ferodo a druhého nejlepšího hodnoceného konkurenčního výrobku. Také v případě vozu Volkswagen Golf jde o zkrácení brzdné dráhy z rychlosti 100 km/h o 10 % a z rychlosti 115 km/h o 17 %. Během uvádění novinky na trh náhradních dílů bude Federal-Mogul poskytovat servisům a distributorům maximální součinnost a nabídne jim marketingovou i technickou podporu na zdůraznění všech výhod prémiových brzdových destiček Eco-Friction.

Legislativa v některých státech USA vyžaduje postupné odstraňování mědi z brzdových destiček kvůli jejímu negativnímu dopadu na obsah kyslíku ve vodě. Obsah mědi nová legislativa omezuje na méně než 5 % celkové hmotnosti brzdových destiček s cílem dalšího postupného snižování na méně než 0,5 %. To do budoucna vytváří z alternativních výrobků s odlišným chemickým složením jako je právě Eco-Friction nový standard pro všechna nově vyráběná vozidla na všech světových trzích. Brzdové destičky pro trh náhradních dílů prodávané pod ochrannou známkou Ferodo se vyrábějí v italské Mondovi a dalších provozech na celém světě, včetně českého závodu v Kostelci nad Orlicí.

Vzdělávací campus

Federal-Mogul Motorparts oznámila, že převedla svou virtuální internetovou školu F-M Campus do modernější podoby. Rozšířený vzdělávací portál pro mechaniky nabízí již od října loňského roku nové, uživatelsky přátelské rozhraní a je obohacen o řadu nových funkcí, Fórum technických informací a širší výběr školicích modulů vhodných pro autoopraváře, distributory náhradních dílů a studenty. Federal-Mogul jim v podobě portálu nabízí bezplatnou a neocenitelnou pomůcku pro pružnou odbornou přípravu a vzdělávání v celkem devíti jazycích, včetně češtiny.

Současná nová podoba učebního portálu F-M Campus dále posiluje původní, novátorský design vyvinutý pro výuku přímo na pracovišti pomocí online školících kursů a přístup k rozsáhlému katalogu technické dokumentace. Nově rozšířená verze je rozčleněna do čtyř sekcí: Nejnovější zprávy, Fórum technických informací (včetně diagnostiky a odstraňování závad, videí a dalšího pomocného technického materiálu), Zpravodaj a Výsledková tabule školení.

Vývoj Eco-Friction

Měď je užitečný a velmi variabilní kov, který nemůže být jednoduše nahrazen jediným jiným materiálem. Federal-Mogul strávil pět let studiem a testy různých materiálů, které by mohly měď nahradit. Zatím nejlepší dosažené složení tvoří kombinace třiceti různých materiálů. Řada Eco-Friction obsahuje řadu sulfidů kovů, nerostných látek, abraziv, vláken, keramických částic a určité formy tuhy, aby měla srovnatelné charakteristiky opotřebení a tření jako klasické brzdové destičky na bázi mědi.

Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu zakáže vídat syna

Erbová má po Řepkovi chtít 22 milionů, jinak mu…

Vlaďka Erbová (35), jejíž firma dluží 22 milionů, se prý situaci snaží řešit přes svého bývalého manžela Tomáše…

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí ČT je těhotná!

Dan Bárta bude podruhé otcem: Jeho manželka a mluvčí…

Zpěvák Dan Bárta (47) a jeho manželka Alžběta Plívová (33) se co nevidět stanou rodiči. Mluvčí České televize si…

 

iSport.cz

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři trefy Chelsea

TOP 10 přestupů v Premier League: Mladý zázrak i tři…

Je po všem. Premier League zná svého mistra, pohárové zástupce pro příští sezonu i sestupující. Přichází tedy…

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec fair play, napsal König

Lídr Gira musel na záchod, soupeři mu ujeli. Konec…

Během více než dvou týdnů nedokázali ani ti nejlepší soupeři na Giru d'Italia dostat nečekaného lídra Toma…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…