11.7. 2016 Ivo Semrád Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Federal-Mogul Eco-Friction: Neškodné destičky

 

Na trh náhradních dílů se dostaly brzdové destičky Ferodo Eco-Friction s nulovým obsahem mědi. Americká firma dále rozšiřuje výukový program.

Azbest hojně používaný v polovině minulého století se posléze ukázal jako zdraví velmi škodlivý. Podobná situace nedávno nastala s mědí v brzdových destičkách, která podle posledních výzkumů působí toxicky ve vodních ekosystémech. Špičkový výrobci tedy začali vyvíjet nová obložení. K nim samozřejmě patří Federal-Mogul Motorparts, divize Federal-Mogul Holdings Corporation, která rozšířila výrobní sortiment nových, výkonných brzdových destiček Ferodo Eco-Friction a uvedla je i na trh náhradních dílů.

Třecí materiály se vyznačují novým složením s nulovým nebo velmi nízkým obsahem mědi. Jako originální díly je do výroby nových vozidel v roce 2014 poprvé uvedla společnost Daimler. Vedle výhod pro životní prostředí nabízejí destičky Ferodo Eco-Friction podle výsledků nezávislých testů i významně vyšší brzdnou účinnost.

Začátkem letošního roku Federal-Mogul technologií Eco-Friction pokryl plných 95 procent svého výrobního sortimentu, takže všechny současné i v budoucnosti uváděné modely automobilů už mohou využívat výkonnost a ekologickou nezávadnost destiček s nízkým a nulovým obsahem mědi. Měď byla klíčovou součástí složení třecího materiálu v brzdových destičkách, protože snižuje opotřebení destičky i kotouče, hluk a vibrace a zvyšuje třecí stabilitu v celém pásmu provozních teplot. Kov tvoří 5 až 20 procent hmotnosti destiček z materiálu s bezazbestovým, ekologickým složením označovaným jako NAO (Non Asbestos Organic) používaným zejména v Severní Americe a Asii a nebo z bezazbestového materiálu s nízkým obsahem oceli používaným zejména v Evropě, ale i v Asii a Severní Americe. Poslední výkonnostní testy destiček Eco-Friction bez mědi prokázaly, že dokáží buď držet krok s klasickými výrobky na bázi mědi, nebo dokonce vykazují v brzdném výkonu podstatné zlepšení.

Lehká užitková vozidla těží z vybavení destičkami Eco-Friction tak, že Fiat Ducato i Peugeot Boxer vykazují zkrácení brzdné dráhy o dvanáct metrů z rychlosti 100 km/h a o šestnáct metrů ze 115 km/h. Prokázaly to testy, které provedla nezávislá britská zkušební společnost MIRA. Uvedené hodnoty platí pro srovnání destiček Ferodo a druhého nejlepšího hodnoceného konkurenčního výrobku. Také v případě vozu Volkswagen Golf jde o zkrácení brzdné dráhy z rychlosti 100 km/h o 10 % a z rychlosti 115 km/h o 17 %. Během uvádění novinky na trh náhradních dílů bude Federal-Mogul poskytovat servisům a distributorům maximální součinnost a nabídne jim marketingovou i technickou podporu na zdůraznění všech výhod prémiových brzdových destiček Eco-Friction.

Legislativa v některých státech USA vyžaduje postupné odstraňování mědi z brzdových destiček kvůli jejímu negativnímu dopadu na obsah kyslíku ve vodě. Obsah mědi nová legislativa omezuje na méně než 5 % celkové hmotnosti brzdových destiček s cílem dalšího postupného snižování na méně než 0,5 %. To do budoucna vytváří z alternativních výrobků s odlišným chemickým složením jako je právě Eco-Friction nový standard pro všechna nově vyráběná vozidla na všech světových trzích. Brzdové destičky pro trh náhradních dílů prodávané pod ochrannou známkou Ferodo se vyrábějí v italské Mondovi a dalších provozech na celém světě, včetně českého závodu v Kostelci nad Orlicí.

Vzdělávací campus

Federal-Mogul Motorparts oznámila, že převedla svou virtuální internetovou školu F-M Campus do modernější podoby. Rozšířený vzdělávací portál pro mechaniky nabízí již od října loňského roku nové, uživatelsky přátelské rozhraní a je obohacen o řadu nových funkcí, Fórum technických informací a širší výběr školicích modulů vhodných pro autoopraváře, distributory náhradních dílů a studenty. Federal-Mogul jim v podobě portálu nabízí bezplatnou a neocenitelnou pomůcku pro pružnou odbornou přípravu a vzdělávání v celkem devíti jazycích, včetně češtiny.

Současná nová podoba učebního portálu F-M Campus dále posiluje původní, novátorský design vyvinutý pro výuku přímo na pracovišti pomocí online školících kursů a přístup k rozsáhlému katalogu technické dokumentace. Nově rozšířená verze je rozčleněna do čtyř sekcí: Nejnovější zprávy, Fórum technických informací (včetně diagnostiky a odstraňování závad, videí a dalšího pomocného technického materiálu), Zpravodaj a Výsledková tabule školení.

Vývoj Eco-Friction

Měď je užitečný a velmi variabilní kov, který nemůže být jednoduše nahrazen jediným jiným materiálem. Federal-Mogul strávil pět let studiem a testy různých materiálů, které by mohly měď nahradit. Zatím nejlepší dosažené složení tvoří kombinace třiceti různých materiálů. Řada Eco-Friction obsahuje řadu sulfidů kovů, nerostných látek, abraziv, vláken, keramických částic a určité formy tuhy, aby měla srovnatelné charakteristiky opotřebení a tření jako klasické brzdové destičky na bázi mědi.

Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 

Štítky Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…