Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Felino cB7: Kanadský Batmobile není jen hračkou na okruhy

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Sportovní auta dnes vyrábí kdekdo. O slovo se momentálně hlásí i Kanada, a to poměrně extravagantním způsobem.

Kanadu možná u nás chápeme jako zemi bez výroby osobních automobilů, ale pochopitelně tomu tak není. Jedná se ovšem vždy o továrny zahraničních, převážně amerických výrobců. Felino jim konkurovat nechce, zaměří se na úplně jinou klientelu. První model cB7 byl představen na nepříliš významném autosalonu v Montrealu, který se konal ve dnech 17.-26. ledna. Výstava je sice mezinárodní, ale nějaké extra velké publicity se jí nedostává.

Za projektem s italsky znějícím jménem stojí závodník Antoine Bessette. Pro Evropana málo známému jezdci bude teprve dvaatřicet a největším úspěchem jeho kariéry je asi třetí místo v šampionátu severoamerické dvoulitrové formule Renault v roce 2004. Jezdil také zámořskou sérii formule Atlantic a v ní vyhrál domácí GP Montrealu 2005.

Felino je hračkou na okruhy, ale se silniční homologací. Jeho vývoj trval čtyři roky. V přídi najdeme zámořskou klasiku, vidlicový osmiválec 6,2 l od GM s výkonem 391 kW (531 koní) a točivým momentem 662 N.m. Proč ne, tahle velkosériová technika je dostupná a opraví vám ji každý značkový servis Chevroletu, tedy nikoliv u nás, pochopitelně. Příval newtonmetrů krotí buď šestistupňový manuál, nebo sekvenční skříň. Felino cB7 je kompaktní, měří na délku pouhých 4,2 m a je 1,9 m široké. Výška 1,1 m odpovídá zaměření. Auto totiž váží jen 1135 kg, má karoserii prakticky kompletně z uhlíkových vláken a chlubí se ideálním rozložením hmotnosti na obě nápravy. Nepochybujeme tedy, že s ním bude zábava, ale ten design... Jistě, dlouhá kapota vynikne a s ničím jiným si ho asi jen tak nespletete, ale vypadá jako z filmů o Batmanovi. Střecha je tvarovaná opravdu zvláštně a nízko umístěná zadní světla nepůsobí zrovna harmonicky.

Výkony jsou ale impozantní. Felino cB7 zvládne sprint z nuly na 96 km/h za 3,5 s a zabrzdit mu pomáhá čtveřice ocelových kotoučů s průměrem 355 mm, vpředu jsou šestipístkové a vzadu čtyřpístkové třmeny. Pokud si tohle auto někdo koupí, může si připlatit i za karbon-keramické brzdy. Skrývají se pod výhradně osmnáctipalcovými koly. Abychom nezapomněli na šasi: všechna kola jsou nezávisle zavěšená na dvojitých lichoběžnících. Dveře se otevírají směrem vzhůru

Zajímavá na cB7 je cena. Měl by stát pod 100 tisíc amerických dolarů, tedy nějaké dva miliony korun. Zatím existují dva v Montrealu vystavované prototypy a v létě se podrobí dalším důkladným testům. Propagační video bylo natočeno – kde jinde než na okruhu Gillese Villeneuva! Trať na umělém ostrově Notre-Dame hostí jak F1, tak v nedávné době i nejvyšší americkou formuli. Škoda jen, že docela efektní záběry včetně gumování nejsou podbarveny zvukem osmiválce, ale pouze muzikou.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
9. 2. 2014 13:45
Re: Vypadá to jako Morgan, nebo staré Bugatti
K tomu supersportu česka a slovenka-Kia-World tam má odkaz.
Musím tedy uznat,taky jsem to nevěděl,že máme supersport...to mě fakt dostalo :-)

PS: je to samozřejmě hodně subjektivní,ale taky se přidávám k názoru,že je to fakt ošklivý auto :-)
Nicméně,proč ne. Výstřednost,u takových aut-dle mého-není vůbec na překážku.
Není to auto do sériový výroby s tisíce auty ročně.
Avatar - flyboyeda
9. 2. 2014 13:19
Re: Vypadá to jako Morgan, nebo staré Bugatti
Češi mají supersport, co to je za supersport?
Avatar - 3_diamanty
9. 2. 2014 12:03
Re: Vypadá to jako Morgan, nebo staré Bugatti
dnes je taka moda ze kazdy stat chce mat svoj vlastny supersport, ma ho kanada, maju ho aj cesi a slovaci [odkaz] aj poliaci [odkaz] aj madari [odkaz] snad uz len somalci ho nemaju ;-)

ale k comu je to dobre neviem, ten kanadsky je dizajnom vazne desny to je pravda, alebo lepsie povedane je nenapodobitelny ;-)
Avatar - flyboyeda
9. 2. 2014 11:30
Vypadá to jako Morgan, nebo staré Bugatti
každopádně se mi nelíbí