reklama


Fenomenon - Stratos ve Frankfurtu 2005

Fenomenon - Stratos ve Frankfurtu 2005

 
 

Stratos

Po ženevské premiéře se prezentoval nadějný projekt nástupce rallyového speciálu také na IAA ve Frankfurtu.

Studie sportovního vozu Fenomenon Stratos je projekt skupiny prvotřídních designérů, kteří se sdružili...

Stratos

Po ženevské premiéře se prezentoval nadějný projekt nástupce rallyového speciálu také na IAA ve Frankfurtu.

Studie sportovního vozu Fenomenon Stratos je projekt skupiny prvotřídních designérů, kteří se sdružili v londýnské firmě Fenomenon. K duševnímu vlastnictví nového studia náleží práva ke jménu Stratos, lídrem je rakouský designer Chris Hrabalek, který v minulosti pracoval u Volkswagenu, Porsche, BMW a naposledy v minulém roce také pro Škodu Auto.

Kupé, které kopíruje základní rysy speciálu Lancia Stratos ze sedmdesátých let minulého století je určeno pro automobilovou smetánku, která sice má na výkonné sportovní vozy, ale v jejich domovině není dostatek kvalitních silnic. Stratos zvládá rychlost i na nezpevněných cestách. Specialitou studie představené v Ženevě je centrální sloupek karosérie, který ale podle prvních studií brání ve výhledu méně, než silné A-sloupky mnoha dnešních vozů. Dveře se otevírají vzhůru spolu s bočním a polovinou čelního skla. Tvůrci ale přiznávají, že pokud by se Stratos dostal do výroby, musely by pravděpodobně navržené řešení nahradit konvenčním čelním sklem s A-sloupky.

Ochranná známka Stratos již překvapivě nepatří Lancii a společnosti Fenomenon Ltd., automobilka sama s tímto subjektem nespolupracuje.

Karosérie postavená na prostorovém rámu z hliníku a uhlíkových kompozitů je tvořena povrchovými díly z laminátu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Vnější rozměry činí 3932 x 1941 x 1251 mm, rozvor měří 2275 mm, pohotovostní hmotnost se má dostat až na 950 kg. To i s plánovaným motorem Ferrari V8 umístěným uprostřed za předními sedadly. Výkon 309 kW při 8500 ot./min a točivý moment 373 Nm při 4750 ot./min by měl lehkému vozu zajišťovat nadprůměrnou dynamiku (0-100 km/h pod 4 s), které odpovídá šestistupňová sekvenční převodovka, přenášející výkon pouze na zadní kola.

A co je nového?

Fenomenon získal podporu letecké společnosti Alitalia, která byla v sedmdesátých letech hlavním sponzorem Lancie ve světových rallye. Tvůrci dokončili koncepční studie tří modelů Stratos: silniční verzi Stratos Stradale, roadster Stratos Barchetta a silnější Stratos Competizione.

Společnost Fenomenon oslovila britský rallyový team Prodrive se žádostí o pomoc v otázkách možné výroby. Studie, kterou Prodrive nyní zpracovává, by měla vyhodnotit za jakých podmínek by bylo ekonomicky reálné Stratos vyrábět. Předběžný plán říká, že by se neměl měnit design a malosériová výroba by měla běžet tři roky s roční kapacitou 50 vozů.

Projekt, který má za cíl zejména upozornit na nové studio mladých designérů dosud stál přes milion Euro. Další zprávy o vývoji můžeme čekat během roku 2006.

Ondřej Láník

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
Zdroj: redakce
 


reklama






reklama




Blesk.cz

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

Zrušení „bonzáckého“ webu k EET práskání nezastaví, věří šéf berňáku

Zrušení „bonzáckého“ webu k EET práskání nezastaví,…

Lidi „práskali a práskat“ budou dál, nehledě na zrušení bonzáckého webu k EET. Tak by se dala shrnout výpověď…

 

iSport.cz

Zlín si oddechl, Beauguel přijde. Zajímal se o lékaře i plat při zranění

Zlín si oddechl, Beauguel přijde. Zajímal se o…

Zajímal se o lékařskou péči ve městě. Vyzvídal, jak mu bude chodit plat v případě zranění a kde bude bydlet.…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama