Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 212 Export Barchetta by Touring stanovilo nový rekord

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Klasické závodní Ferrari z padesátých let na aukci společností RM Auctions a Sotheby's dosáhlo nové rekordní částky pro svou modelovou řadu.

Součástí přehlídky automobilové krásy Concorso d’Eleganza Villa d’Este je již tradičně i aukce pořádaná ve Villa Erba. Letos ji v rámci svého nového strategického partnerství pořádaly společnosti RM Auctions a Sotheby's, jejichž prostřednictvím byla 23. května k prodeji nabídnuta řada skvostu na čtyřech kolech, jimž vévodily vozy značky Ferrari.

Zástupce maranellské automobilky se nakonec stal vozem vydraženým v rámci aukce za nejvyšší částku a s cenou 6 720 000 eur se Ferrari 212 Export Barchetta by Touring z roku 1952 stalo i nejdražším zástupcem v historii své modelové řady.

Exemplář, který byl vydražen v aukci ve Villa Erba, je posledním 212 Export s karoserií Touring, v jejíž přídi se ukrývá atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 2562 cm3 s trojicí karburátorů Weber 36 DCF a výkonem 118 kW (160 k).

Ferrari 212 Export Barchetta by Touring s rozvorem náprav 2250 mm má vpředu nezávisle zavěšená kola na dvojitých trojúhelníkových ramenech, zatímco vzadu je tuhá náprava a brzdový systém využívá na všech čtyřech kolech bubnové brzdy.

Vůz s číslem podvozku 0158 ED, který je výjimečný již jen svým původem a skutečností, že je poslední z řady s karoserií Touring se může pochlubit i zajímavou historií.

Prvním majitelem novotou vonícího Ferrari se v únoru roku 1952 stal baron Luigi Chiaramonte Bordonaro, který již tehdy vlastnil dvojici starších vozů maranellské značky a s barchettou se vydal na závodní dráhy.

V dubnu roku 1952 zvítězil s Ferrari v závodě do vrchu Corsa al Monte Pellegrino. Následně startoval v Targa Florio, kde s desátým celkovým místem a pátým ve své třídě dosáhl jako soukromník vedle továrních týmů velkého úspěchu.

Baron Luigi Chiaramonte Bordonaro vlastnil Ferrari 212 Export Barchetta by Touring až do roku 1955 a po celou dobu s ním startoval v závodech na domácí italské půdě a to včetně Targa Florio v roce 1953, kdy skončil v celkovém pořadí na 16. místě.

Druhým majitelem vozu se v roce 1956 stal Edouard Margairuz ze Ženevy, který se ještě v tomto roce přihlásil na Mille Miglia, ale bohužel do cíle tohoto podniku nedojel. Tento neúspěch jej naštěstí od závodění neodradil a objevil se s Ferrari ještě v několika dalších podnicích.

Na konci padesátých let skončila aktivní kariéra závodního Ferrari a již jako vysloužilec zamířilo do Spojených států, kde vystřídal několik majitelů, jimiž byly většinou nadšení sběratelé.

V roce 1990 vůz získal Juan Quintano z Ferrari Espanola v Madridu, který si jej užíval následujících šest let. Následně byl vůz krátkou dobu v Londýně a na konci devadesátých let zamířil zpět do Spojených států, kde byl ozdobou řadu přehlídek automobilové elegance.

Kdo je novým majitelem vzácného Ferrari a kam s ním zamíří společnosti RM Auctions a Sotheby's s pochopitelných důvodů nezmiňují.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)