Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 250 GTO z Nissanu 280 Z s motorem BMW

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Ferrari 250 GTO patří k nejvyhledávanějším a nejopěvovanějším modelům značky se skákajícím koníkem ve znaku, a když nejsou finance na originál, proč si nepostavit alespoň repliku ze starého Nissanu 280 Z a pod kapotu neuložit dvanáctiválec BMW.

Originální Ferrari 250 GTO se představilo v roce 1962 a je poháněno dvanáctiválcem o objemu 3,0 l, osazeným šesti dvojitými karburátory Weber. Tento motor podával výkon 220 kW (299 k) při 7500 ot./min a točivý moment 275 Nm při 5500 ot./min. Automobil, jehož pohotovostní hmotnost se pohybuje okolo 1050 kg je schopen dosáhnout maximální rychlosti přes 250 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje za 5,6 s. V letech 1962 až 1964 vzniklo 36 vozů první série a 3 vozy druhé série, lišící se vzhledem karoserie, která připomíná model 250 LM, ale s motorem umístěným vpředu.

V roce 1969 se začal vyrábět Nissan 240 Z, v současnosti klasický japonský sporťák s řadovým šestiválcem pod dlouhou přední kapotou a pohonem zadních kol. Na tento model navázaly další generace 260 Z, 280 Z a další. Proporce právě těchto vozů jsou celkem vhodné k přestavbě na repliku Ferrari 250 GTO.

Na severoamerickém trhu je několik společností nabízejících repliky karoserií Ferrari 250 GTO, které jsou použitelné ve spojení s některým z Nissanů řady Z.

Jejich stavitelé si je upravují k obrazu svému a tak se pod kapotou může místo řadového šestiválce Nissan objevit například osmiválec Chevrolet.

Replika Ferrari 250 GTO na fotografiích zahájila svou kariéru původně jako Nissan 280 Z v roce 1977, který později dostal karoserii maranellské legendy. V roce 2001 tento vůz koupil přes eBay současný majitel, který chtěl více výkonu a plný počet válců. Pod kapotu se tedy nastěhoval dvanáctiválec z BMW 850 CSi společně s šestistupňovou převodovkou. Když už byl vůz dílně, tak dostal i nový interiér a několik úprav karoserie, aby se co nejvíce přiblížil originálu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)