Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 365 GTB/4 Spider: Otevřená Daytona bude k mání v Monterey

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Otevřené verze Ferrari 365 GTB/4 jsou velmi vzácné. Jeden exemplář mají v nabídce RM Sotheby's pro aukci v kalifornském Monterey.

Otevřená verze „Daytony“, jak je řada 365 GTB/GTS/4 nazývána, měla premiéru rok po výchozím kupé, v sezóně 1969, ale ještě coby prototyp. Jméno po slavné trati na Floridě nikdy nebylo oficiální, šlo o přezdívku, ale použití je vlastně nutné, aby se tato série odlišila od jiných modelů s trojčíslím 365. Auta ji získala díky „triple“ ve slavné americké čtyřiadvacetihodinovce, Ferrari tam obsadilo kompletní stupně vítězů v ročníku 1967.

Spider měl stejný motor jako kupé, pro značku tradiční vidlicový dvanáctiválec 4,39 l, původně konstrukce Gioacchina Colomba. Trojciferné označení reprezentovalo objem jednoho válce, v případě Ferrari také klasika, byť mnohokráte porušená. Motor používal šestici karburátorů Weber, 357 koní (263 kW) ke štěstí bohatě stačilo. Pětistupňová přímo řazená převodovka byla umístěna pro lepší rozložení hmotnosti vzadu (uspořádání „transaxle“). Podvozek využíval nezávislých závěsů s lichoběžníky a vinutými pružinami a čtveřice hydraulických kotoučových brzd.

Aukční síň RM Sotheby's nabídne nádherný rudý spider s plátěnou střechou 18.-19. srpna 2017 při slavném automobilovém týdnu v kalifornském Monterey. Pochází z roku 1972. V letech 1971-1973 se jich zrodilo jen 122, z toho sedmička s volantem napravo. Tento exemplář výrobního čísla 15007 a čísla pohonné jednotky 251 má svůj tříramenný děrovaný umístěný pochopitelně vlevo, jde o zámořskou verzi, o čemž svědčí i poziční světla na zadních blatnících.

„Hidden spider“, jak je konkrétnímu vozu přezdíváno, byl vyroben v prosinci 1971 jako čtyřicátý v pořadí a posledních 34 let jej vlastnila jedna rodina. Od sedmadevadesátého odpočíval v garáži. Rozhodně to na něm příliš vidět není... Vypadá velmi dobře včetně světle přístrojů Veglia, hnědé kůže i efektních drátových kol. Zajímavostí je rádio na středové konzole. Kompletní popis RM zatím nevydali, stejně jako chybí stanovené rozmezí, za kolik by auto chtěli prodat. Levné jistě nebude, nicméně pro patřičně movité sběratele je to skvělá a rovněž vzácná příležitost, jak si rozšířit kolekci.

Daytona Spider si vytvořila obec skalních fanoušků, vzhledem k tomu, že záhy přešlo Maranello na motory uprostřed, byla posledním otevřeným klasickým GT značky s agregáty vpředu. Spidery se značí zpravidla zkratkou GTS, jenže původní firemní štítek používá písmena GTB... Design Leonarda Fioravantiho pro Pininfarinu nezestárl ani po skoro půlstoletí, i když původní pevné přední světlomety s plexisklovými kryty musely z bezpečnostních důvodů ustoupit výklopným. Karoserie ale vyráběl Scaglietti.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)