Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 458 Italia: Řidič až na prvním místě (nové foto + informace)

Diskuze (34)
K ovládání nového Ferrari 458 Italia bude řidič potřebovat jen volant. Stejně jako v závodních autech budou všechny důležité ovladače umístěny přímo na něm.

Ferrari zvolilo pro uspořádání ergonomie v novém 458 Italia přístup inspirovaný Formulí 1 a dalšími závodními vozy. Soustředění ovladačů na volantu umožňuje jejich bezpečnější a zároveň rychlejší používání. Méně důležité ovládací prvky jsou umístěny na dvou panelech vlevo a vpravo od volantu.

Inženýři ve spolupráci s Ferrari Styling Centre vytvořili kokpit orientovaný důsledně na řidiče. Zajímavou inovací je úplná absence páček pod volantem – směrová světla, dálková světla i stěrače se aktivují příslušnými tlačítky přímo na volantu. Ve spodní části volantu se nacházejí vedle sebe tlačítka pro startování motoru a nastavení tuhosti tlumičů. Ovládání rádia je umístěno pod volantem. Novinkou jsou pádla pro manuální řazení převodovky, která se nově natáčejí společně s volantem a jsou tak lépe použitelná.

Na bočních panelech jsou soustředěny funkce, které není nutné používat za jízdy. Po pravé straně jsou tlačítka pro ovládání infotainmentového systému, Bluetooth, navigace, parkovací kamery a digitálního rychloměru. Vlevo se ovládá palubní počítač, stabilizační systém VDA a tempomat.

VDA (Vehicle Dynamic Asistence) má tři režimy – Race, CT off a CST off, které upravují chování auta na základě údajů o motoru, převodovce, brzdách a pneumatikách. Řidič také dostává informaci o stavu vozu. Systém rozeznává tři druhy provozních podmínek: Warm-up (příliš nízká provozní teplota), Go (ideální provozní podmínky) a Over (přehřátí některých komponent).

Ferrari 458 Italia dostane nový osmiválec o objemu 4,5 litru. Ten, přestože nemá žádnou formu přeplňování, dosahuje výkonu 425 kW při 9000 min-1 – specifický výkon je 94 kW/l. Maximum točivého momentu je vynikajících 540 Nm při 6000 min-1, nejde ale jen o špičku, 80 % momentu je dostupných už od 3250 min-1. Ve srovnání s F430 má 458 Italia o 65 kW vyšší výkon a o 75 Nm vyšší točivý moment, přestože se objem zvýšil jen nepatrně. Úspěchem maranellských konstruktérů je také snížení kombinované spotřeby na 13,7 l/100 km.

Přenos momentu na zadní kola zajišťuje sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Hodnoty zrychlení (z 0 na 100 km/h za 3,4 s) i maximální rychlosti (325 km/h) díky tomu výrazně překonávají F430 a jsou také lepší než u 430 Scuderia, ačkoliv se jedná o „základní“ model. Přepracovaný diferenciál E-Diff a systém F1-Trac zajišťuje lepší podélnou akceleraci – výjezdy ze zatáček budou o třetinu rychlejší. Důležité jsou také schopnosti brzdové soustavy – pro zastavení ze 100 km/h potřebuje 458 Italia jen 32,5 m.

Hliníková karoserie má zcela nový design od Pininfariny. Ferrari záměrně upustilo od designových řešení, které by odkazovaly na současné modely. Funkční prvky jako vylepšené chlazení motoru, nasávací otvory pro sání nebo zadní křídlo jsou efektně maskovány svalnatými tvary. Nové Ferrari upoutá pozornost například extrémně nízkou přídí s novým tvarem světlometů a koncovými světly umístěnými v rozích karoserie.

Délka 4527 mm je jen o 15 mm větší než u 430 Scuderia. Mírně narostla také šířka (+14 mm na 1937 mm) a rozvor (+50 mm na 2650 mm), výška se naopak nížila o 14 mm na 1199 mm. Hmotnost bez náplní 1380 kg je o 40 kg vyšší než u F430.

Ferrari 458 Italia - srovnání s F430
Model458 Italia430 ScuderiaF430
Převodovka7° F16° F16° F1/6M
Zdvihový objem [cm3]449943084308
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]425/9000375/8500360/8500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]540/6000470/5250465/5250
Max. rychlost [km/h]>325320>314
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,0
Komb. spotřeba [l/100 km]13,715,715,2

Diskuze (34)
25. 9. 2009 15:59
Projíž%dka ve Ferrari
Máte rádi rychlou jízdu? Máte rádi Ferrari? Staňte se fanouškem Automotostylu/Roadlooku TV na Facebooku a získáte možnost vyhrát mj. zapůjčení Ferrari na den - [odkaz]
22. 9. 2009 09:19
CHYBA?!
najprv o aute, design ma dosť šokoval, ale už si zvykám...a pravdupovediac, začína sa mi poriadne páčiť :-) k výkonovým zmenám niet čo dodať :yes:
ALE, v článku sa uvádza, že veľkou novinkou sú pádla prevodovky, ktoré sa natáčajú spoločne s volantom, ale na oficiálnom videu, ktoré je na autofun.cz vidieť v 1:49 úúplne krásne, že sa vôbec nenatáčajú, sú ako predtým, stabilné.
ps: pripomína mi to Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni, pri ktorom mala byť podľa správ sekvenčná prevodovka, ale na všetkých snímkach a videách bolo s manuálom.
buď nás automobilky zámerne klamú, alebo oficiálne informácie niesú až také oficálne...
Avatar - skejpa
31. 8. 2009 21:44
Re: rikejte si co chcete...
presne. F430 je designove podle me mnohem hezci. inu nemusi se vzdy libit vsem to same no...
Avatar - Loptos
31. 8. 2009 14:28
Re: Často sedia vo vnútri arogantný tupci.
Bolo to biele Ferrari z BA a bol v nom mlady chalan? Ak hej tak s tym som mal problemy uz aj ja. :no:
31. 8. 2009 13:31
Re: Ferrari ergonómia
reklamni video je cele na okruhu, vetsina fotek je z okruhu (studiove se nepocitaj) , takze kdo chce Ferrari na prestiz tak sahne po jinem jejich modelu a pravdepodobne po F430 ze ktereho tahle Italia vychazi