Ferrari 458 Speciale podrobně: Odlehčená Italia má 605 koní

 

Ferrari zveřejnilo podrobnosti o výkonnější novince řady 458, která doplní základní Italii a otevřený Spider.

Ferrari 458 Speciale je poháněno nejvýkonnějším nepřeplňovaným osmiválcem v historii značky, který je pochopitelně uložen uprostřed za sedadly. Z přesného objemu 4497 cm3 dává přímovstřikový vidlicový agregát se suchou klikovou skříní celých 445 kW (605 k) v maximálních 9000 otáčkách. Má totiž modifikované písty a zvýšenou kompresi na 14:1, změněna byla geometrie sání a zvýšen zdvih ventilů, nový je i klikový hřídel. Výfukové potrubí je z hliníkové slitiny, celá jednotka tak zhubla o 8 kg. Točivý moment vrcholí 540 N.m/6000 min-1 a přenáší jej sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Ta se dočkala přeprogramování softwaru, který zrychluje řazení. Speciale disponuje výkonovou hmotností 2,13 kg/k a litrovým výkonem 135 k/l. Druhá hodnota je mezi současnou sériovou produkcí také nejvyšší. Z klidu na stovku dokáže minimálně 1290 kg lehké auto (suchá hmotnost) vystřelit během tří sekund, dvojnásobek mu trvá 9,1 s a dostane se až na 325 km/h. Pak ale určitě nespálí 11,8 l benzinu na každou stovku kilometrů, které výrobce z Maranella oficiálně udává...

Vylepšená aerodynamika s pohyblivými prvky na přídi, bocích i zádi se při takto vysokých rychlostech určitě bude hodit. Například boční křidélka standardní 458 Italia nemá. Koeficient odporu vzduchu zůstal na hodnotě 0,35, zvětšil se však přítlak. V předním karbonovém nárazníku jsou před chladičem dvě svislé klapky a pod nimi jedna vodorovná. Svislé se otevírají při rychlosti 170 km/h, vodorovná ještě o 50 km/h výše. Mají na starosti regulací přívodu vzduchu a právě přítlak mezi přední a zadní nápravou. Integrované zadní křídlo se zvětšilo a výfuky byly přemístěny dále od sebe, aby se dolů vešel ještě difuzor. Speciale má dvě místo tří koncovek. Karoserie dostala tenčí skla, zadní okno je dokonce plastové. Barvu si zájemce zatím vybrat nemůže, vždy dostane vůz v rudém laku s modrobílými pruhy. Tuto dvoubarevnou kombinaci používal za mořem North American Racing Team (NART) Luigiho Chinettiho, má tedy své historické opodstatnění.

Se 4571 mm dlouhou, 1951 mm širokou a 1203 mm vysokou 458 Speciale se její majitelé pochopitelně nejvíce vyřádí na okruhu, ale bolidu nechybí ani silniční homologace. Zvládnou jej i neprofesionální jezdci, kteří se dokážou dostat až na limit. Pomáhají jim v tom všemožné vychytávky, například SSC (Side Slip Angle Control). Vyspělá elektronika hlídá aktuální rychlost i úhel natočení volantu a přizpůsobuje mu nastavení celého auta včetně kontroly trakce a třetí generace diferenciálu E-Diff. Samotná trakční kontrola se dá úplně vypnout, k dispozici je i závodní mód, který zabezpečuje přilnavost při výjezdu ze zatáček. ABS, EBD a ESC snad netřeba obsáhleji zmiňovat. Na testovací trati ve Fioranu zajelo Speciale čas 1:23,5 minuty, což je více než slušný výsledek – supersport Enzo (485 kW) v roce 2002 zaznamenal čas 1:24,9. Bohatý klient, který bude svůj vůz využívat hlavně při track days, si může připlatit za GPS telemetrii, sebraná data jsou přístupná kromě iPadu a laptopu také přímo přes multimediální obrazovku v autě.

458 Speciale dostala i posílené brzdy od Bremba, původně použité v hybridním hypersportu LaFerrari. Jinak karbon-keramické kotouče o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu jsou částečně také ze silikonu, přední třmeny se zmenšily. Při optimálních podmínkách je vůz schopen ze 100 km/h zastavit na pouhých 31 metrech. Používá pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 rozměru 245/35, respektive 305/30 na dvacetipalcových kovaných kolech. Jen na nich se dohromady ušetřilo 12 kg hmotnosti! Mohou být zlatá, černá, nebo kovově šedá. Byly také vylepšeny magnetické tlumiče s dvojitými cívkami, které dostaly nový procesor i softwarové vybavení. Podvozku zůstal rozvor 2650 mm, kola jsou od sebe vzdálena 1679, respektive 1632 mm. Bezpečnostní pásy dodal Sabelt, interiéru jinak dominují karbonové prvky a čalounění Alcantarou, které doplňuje hliník.


Ferrari 458 Speciale
 

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari 458 Italia (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Plán na reorganizaci OKD je jediný možný, tvrdí odboráři Plán na reorganizaci OKD je jediný možný, tvrdí odboráři

Reorganizační plán, který předložilo vedení těžební…

Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou Ve vlacích Českých drah půjde již brzy platit kartou

Partnerem dopravce se stala ČSOB, s níž byla uzavřena…

Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu Problémy s motory snížily zisk Airbusu, spadl o více než třetinu

Evropskému výrobci letecké techniky Airbus klesl v prvním…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Justin Bieber prodal svoje tuněné ferrari. Za 11 milionů! Justin Bieber prodal svoje tuněné ferrari. Za 11 milionů!

Když se draží auto známého člověka, je to vždy událost.…

Peklo je, když… zaparkujete klasický mercedes na Ferrari 458 Speciale Peklo je, když… zaparkujete klasický mercedes na Ferrari 458 Speciale

Dopravní nehody se prostě stávají, někdy ale i pomačkaná…

 



 
Testujeme Ladu Vesta: Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo? (video)

Testujeme Ladu Vesta! Co nás příjemně překvapilo a co naopak zklamalo?

Dnes 12:53

Ruskou alternativu k Dacii Logan nebo Citroënu C-Elysée lze pořídit i u nás. Pohodlným podvozkem nadchne, lacinými detaily ale zklame.




Blesk.cz

Krach vztahu v rodině Žilkové: Hercova mladá exmilenka si užívá u moře! A není sama!

Krach vztahu v rodině Žilkové: Hercova mladá…

Zahání smutek u moře. Poté, co se mladá herečka Sabina Rojková (20) rozešla se synem Veroniky Žilkové (55),…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka zarazilo. Van Kessel nepřijde

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka…

Ve fotbalovém Zlíně rozhodli rázně: Obránce Lukáš Pazdera (30), jenž se stane od ledna hráčem Baníku Ostrava, si…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Akty X: Udělte čtenářskou kartu nejlepšímu letošnímu snímku!

Akty X: Udělte čtenářskou kartu nejlepšímu letošnímu snímku!

Dnes, ve čtvrtek 17. července v pravé poledne, vstoupila tradiční soutěž Reflexu o nejlepší akt do své další…