Ferrari 458 Speciale podrobně: Odlehčená Italia má 605 koní

 

Ferrari zveřejnilo podrobnosti o výkonnější novince řady 458, která doplní základní Italii a otevřený Spider.

Ferrari 458 Speciale je poháněno nejvýkonnějším nepřeplňovaným osmiválcem v historii značky, který je pochopitelně uložen uprostřed za sedadly. Z přesného objemu 4497 cm3 dává přímovstřikový vidlicový agregát se suchou klikovou skříní celých 445 kW (605 k) v maximálních 9000 otáčkách. Má totiž modifikované písty a zvýšenou kompresi na 14:1, změněna byla geometrie sání a zvýšen zdvih ventilů, nový je i klikový hřídel. Výfukové potrubí je z hliníkové slitiny, celá jednotka tak zhubla o 8 kg. Točivý moment vrcholí 540 N.m/6000 min-1 a přenáší jej sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Ta se dočkala přeprogramování softwaru, který zrychluje řazení. Speciale disponuje výkonovou hmotností 2,13 kg/k a litrovým výkonem 135 k/l. Druhá hodnota je mezi současnou sériovou produkcí také nejvyšší. Z klidu na stovku dokáže minimálně 1290 kg lehké auto (suchá hmotnost) vystřelit během tří sekund, dvojnásobek mu trvá 9,1 s a dostane se až na 325 km/h. Pak ale určitě nespálí 11,8 l benzinu na každou stovku kilometrů, které výrobce z Maranella oficiálně udává...

Vylepšená aerodynamika s pohyblivými prvky na přídi, bocích i zádi se při takto vysokých rychlostech určitě bude hodit. Například boční křidélka standardní 458 Italia nemá. Koeficient odporu vzduchu zůstal na hodnotě 0,35, zvětšil se však přítlak. V předním karbonovém nárazníku jsou před chladičem dvě svislé klapky a pod nimi jedna vodorovná. Svislé se otevírají při rychlosti 170 km/h, vodorovná ještě o 50 km/h výše. Mají na starosti regulací přívodu vzduchu a právě přítlak mezi přední a zadní nápravou. Integrované zadní křídlo se zvětšilo a výfuky byly přemístěny dále od sebe, aby se dolů vešel ještě difuzor. Speciale má dvě místo tří koncovek. Karoserie dostala tenčí skla, zadní okno je dokonce plastové. Barvu si zájemce zatím vybrat nemůže, vždy dostane vůz v rudém laku s modrobílými pruhy. Tuto dvoubarevnou kombinaci používal za mořem North American Racing Team (NART) Luigiho Chinettiho, má tedy své historické opodstatnění.

Se 4571 mm dlouhou, 1951 mm širokou a 1203 mm vysokou 458 Speciale se její majitelé pochopitelně nejvíce vyřádí na okruhu, ale bolidu nechybí ani silniční homologace. Zvládnou jej i neprofesionální jezdci, kteří se dokážou dostat až na limit. Pomáhají jim v tom všemožné vychytávky, například SSC (Side Slip Angle Control). Vyspělá elektronika hlídá aktuální rychlost i úhel natočení volantu a přizpůsobuje mu nastavení celého auta včetně kontroly trakce a třetí generace diferenciálu E-Diff. Samotná trakční kontrola se dá úplně vypnout, k dispozici je i závodní mód, který zabezpečuje přilnavost při výjezdu ze zatáček. ABS, EBD a ESC snad netřeba obsáhleji zmiňovat. Na testovací trati ve Fioranu zajelo Speciale čas 1:23,5 minuty, což je více než slušný výsledek – supersport Enzo (485 kW) v roce 2002 zaznamenal čas 1:24,9. Bohatý klient, který bude svůj vůz využívat hlavně při track days, si může připlatit za GPS telemetrii, sebraná data jsou přístupná kromě iPadu a laptopu také přímo přes multimediální obrazovku v autě.

458 Speciale dostala i posílené brzdy od Bremba, původně použité v hybridním hypersportu LaFerrari. Jinak karbon-keramické kotouče o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu jsou částečně také ze silikonu, přední třmeny se zmenšily. Při optimálních podmínkách je vůz schopen ze 100 km/h zastavit na pouhých 31 metrech. Používá pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 rozměru 245/35, respektive 305/30 na dvacetipalcových kovaných kolech. Jen na nich se dohromady ušetřilo 12 kg hmotnosti! Mohou být zlatá, černá, nebo kovově šedá. Byly také vylepšeny magnetické tlumiče s dvojitými cívkami, které dostaly nový procesor i softwarové vybavení. Podvozku zůstal rozvor 2650 mm, kola jsou od sebe vzdálena 1679, respektive 1632 mm. Bezpečnostní pásy dodal Sabelt, interiéru jinak dominují karbonové prvky a čalounění Alcantarou, které doplňuje hliník.


Ferrari 458 Speciale
 

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari 458 Italia (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

 




Justin Bieber prodal svoje tuněné ferrari. Za 11 milionů! Justin Bieber prodal svoje tuněné ferrari. Za 11 milionů!

Když se draží auto známého člověka, je to vždy událost.…

Peklo je, když… zaparkujete klasický mercedes na Ferrari 458 Speciale Peklo je, když… zaparkujete klasický mercedes na Ferrari 458 Speciale

Dopravní nehody se prostě stávají, někdy ale i pomačkaná…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Dnes 18:48

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Kapitán Tygrů Radivojevič: Jánko nás podržel, chceme do finále

Kapitán Tygrů Radivojevič: Jánko nás podržel, chceme…

Bojovali i sami se sebou. Pátý zápas doma ztratili za stavu 3:1, v šestém duelu v Plzni třikrát prohrávali.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…