reklama


Ferrari 458 Speciale podrobně: Odlehčená Italia má 605 koní

 

Ferrari zveřejnilo podrobnosti o výkonnější novince řady 458, která doplní základní Italii a otevřený Spider.

Ferrari 458 Speciale je poháněno nejvýkonnějším nepřeplňovaným osmiválcem v historii značky, který je pochopitelně uložen uprostřed za sedadly. Z přesného objemu 4497 cm3 dává přímovstřikový vidlicový agregát se suchou klikovou skříní celých 445 kW (605 k) v maximálních 9000 otáčkách. Má totiž modifikované písty a zvýšenou kompresi na 14:1, změněna byla geometrie sání a zvýšen zdvih ventilů, nový je i klikový hřídel. Výfukové potrubí je z hliníkové slitiny, celá jednotka tak zhubla o 8 kg. Točivý moment vrcholí 540 N.m/6000 min-1 a přenáší jej sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Ta se dočkala přeprogramování softwaru, který zrychluje řazení. Speciale disponuje výkonovou hmotností 2,13 kg/k a litrovým výkonem 135 k/l. Druhá hodnota je mezi současnou sériovou produkcí také nejvyšší. Z klidu na stovku dokáže minimálně 1290 kg lehké auto (suchá hmotnost) vystřelit během tří sekund, dvojnásobek mu trvá 9,1 s a dostane se až na 325 km/h. Pak ale určitě nespálí 11,8 l benzinu na každou stovku kilometrů, které výrobce z Maranella oficiálně udává...

Vylepšená aerodynamika s pohyblivými prvky na přídi, bocích i zádi se při takto vysokých rychlostech určitě bude hodit. Například boční křidélka standardní 458 Italia nemá. Koeficient odporu vzduchu zůstal na hodnotě 0,35, zvětšil se však přítlak. V předním karbonovém nárazníku jsou před chladičem dvě svislé klapky a pod nimi jedna vodorovná. Svislé se otevírají při rychlosti 170 km/h, vodorovná ještě o 50 km/h výše. Mají na starosti regulací přívodu vzduchu a právě přítlak mezi přední a zadní nápravou. Integrované zadní křídlo se zvětšilo a výfuky byly přemístěny dále od sebe, aby se dolů vešel ještě difuzor. Speciale má dvě místo tří koncovek. Karoserie dostala tenčí skla, zadní okno je dokonce plastové. Barvu si zájemce zatím vybrat nemůže, vždy dostane vůz v rudém laku s modrobílými pruhy. Tuto dvoubarevnou kombinaci používal za mořem North American Racing Team (NART) Luigiho Chinettiho, má tedy své historické opodstatnění.

Se 4571 mm dlouhou, 1951 mm širokou a 1203 mm vysokou 458 Speciale se její majitelé pochopitelně nejvíce vyřádí na okruhu, ale bolidu nechybí ani silniční homologace. Zvládnou jej i neprofesionální jezdci, kteří se dokážou dostat až na limit. Pomáhají jim v tom všemožné vychytávky, například SSC (Side Slip Angle Control). Vyspělá elektronika hlídá aktuální rychlost i úhel natočení volantu a přizpůsobuje mu nastavení celého auta včetně kontroly trakce a třetí generace diferenciálu E-Diff. Samotná trakční kontrola se dá úplně vypnout, k dispozici je i závodní mód, který zabezpečuje přilnavost při výjezdu ze zatáček. ABS, EBD a ESC snad netřeba obsáhleji zmiňovat. Na testovací trati ve Fioranu zajelo Speciale čas 1:23,5 minuty, což je více než slušný výsledek – supersport Enzo (485 kW) v roce 2002 zaznamenal čas 1:24,9. Bohatý klient, který bude svůj vůz využívat hlavně při track days, si může připlatit za GPS telemetrii, sebraná data jsou přístupná kromě iPadu a laptopu také přímo přes multimediální obrazovku v autě.

458 Speciale dostala i posílené brzdy od Bremba, původně použité v hybridním hypersportu LaFerrari. Jinak karbon-keramické kotouče o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu jsou částečně také ze silikonu, přední třmeny se zmenšily. Při optimálních podmínkách je vůz schopen ze 100 km/h zastavit na pouhých 31 metrech. Používá pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 rozměru 245/35, respektive 305/30 na dvacetipalcových kovaných kolech. Jen na nich se dohromady ušetřilo 12 kg hmotnosti! Mohou být zlatá, černá, nebo kovově šedá. Byly také vylepšeny magnetické tlumiče s dvojitými cívkami, které dostaly nový procesor i softwarové vybavení. Podvozku zůstal rozvor 2650 mm, kola jsou od sebe vzdálena 1679, respektive 1632 mm. Bezpečnostní pásy dodal Sabelt, interiéru jinak dominují karbonové prvky a čalounění Alcantarou, které doplňuje hliník.


Ferrari 458 Speciale
 

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari 458 Italia (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň Rakouská policie zadržela radikálního islamistu, prý plánoval útok na Vídeň

Rakouská policie večer zadržela ve Vídni muže podezřelého…

ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra ÚOHS vyšetřuje zakázku pražského dopravního podniku na úklid metra

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vede správní…

Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů

Hollywoodské filmové studio Paramount Pictures z mediální…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Peklo je, když… zaparkujete klasický mercedes na Ferrari 458 Speciale Peklo je, když… zaparkujete klasický mercedes na Ferrari 458 Speciale

Dopravní nehody se prostě stávají, někdy ale i pomačkaná…

Ferrari 458 MM Speciale: V bílé a s trikolórou Ferrari 458 MM Speciale: V bílé a s trikolórou

Ferrari 458 sice už odešlo do automobilového důchodu, ale…

 



 
Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Dnes 18:59

Zima se v posledních týdnech ukazuje ve své nejlepší kondici. Jak správně nakládat se zamrzlým autem? Přinášíme několik užitečných tipů.




Blesk.cz

Zemřela Kavalírová (†93). Šéfka Konfederace politických vězňů podlehla nemoci

Zemřela Kavalírová (†93). Šéfka Konfederace…

Ve věku 93 let v pátek nemocnici v Pardubicích náhle zemřela dlouholetá předsedkyně Konfederace politických…

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít sex. Odmítám si ho nechat zmenšit, říká

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít…

Má největší penis na světě, ale moc si s ním neužije. Mexičan Roberto Esquivel Cabrera (54) má úd dlouhý…

 

iSport.cz

Šťastná výhra na úvod. Bayernu zajistil tři body v nastavení Lewandowski

Šťastná výhra na úvod. Bayernu zajistil tři body v…

17. KOLO | Kanonýr Robert Lewandowski zařídil Bayernu Mnichov dvěma góly úspěšný vstup do letošní části německé…

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice vyhrály pod novým koučem

VIDEO: Kometa s Třincem stále v krizi, Pardubice…

Hokejisté Pardubic porazili ve 40. kole extraligy Třinec 5:4 v prodloužení a odlepili se z poslední příčky.…

 

Reflex.cz

Trump v prvním prezidentském projevu jen přežvýkal to, co jsme slyšeli mnohokrát. A to je málo

Trump v prvním prezidentském projevu jen přežvýkal…

Chvílemi se zdálo, že Donald Trump si při páteční inauguraci při prvním prezidentském projevu popletl místo a…

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala jednou z nejvlivnějších žen světa

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala…

Melania Trumpová, manželka nového amerického prezidenta, zůstane do léta v New Yorku se synem Barronem, který…

 
 
reklama