Ferrari 458 Speciale podrobně: Odlehčená Italia má 605 koní

 

Ferrari zveřejnilo podrobnosti o výkonnější novince řady 458, která doplní základní Italii a otevřený Spider.

Ferrari 458 Speciale je poháněno nejvýkonnějším nepřeplňovaným osmiválcem v historii značky, který je pochopitelně uložen uprostřed za sedadly. Z přesného objemu 4497 cm3 dává přímovstřikový vidlicový agregát se suchou klikovou skříní celých 445 kW (605 k) v maximálních 9000 otáčkách. Má totiž modifikované písty a zvýšenou kompresi na 14:1, změněna byla geometrie sání a zvýšen zdvih ventilů, nový je i klikový hřídel. Výfukové potrubí je z hliníkové slitiny, celá jednotka tak zhubla o 8 kg. Točivý moment vrcholí 540 N.m/6000 min-1 a přenáší jej sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Ta se dočkala přeprogramování softwaru, který zrychluje řazení. Speciale disponuje výkonovou hmotností 2,13 kg/k a litrovým výkonem 135 k/l. Druhá hodnota je mezi současnou sériovou produkcí také nejvyšší. Z klidu na stovku dokáže minimálně 1290 kg lehké auto (suchá hmotnost) vystřelit během tří sekund, dvojnásobek mu trvá 9,1 s a dostane se až na 325 km/h. Pak ale určitě nespálí 11,8 l benzinu na každou stovku kilometrů, které výrobce z Maranella oficiálně udává...

Vylepšená aerodynamika s pohyblivými prvky na přídi, bocích i zádi se při takto vysokých rychlostech určitě bude hodit. Například boční křidélka standardní 458 Italia nemá. Koeficient odporu vzduchu zůstal na hodnotě 0,35, zvětšil se však přítlak. V předním karbonovém nárazníku jsou před chladičem dvě svislé klapky a pod nimi jedna vodorovná. Svislé se otevírají při rychlosti 170 km/h, vodorovná ještě o 50 km/h výše. Mají na starosti regulací přívodu vzduchu a právě přítlak mezi přední a zadní nápravou. Integrované zadní křídlo se zvětšilo a výfuky byly přemístěny dále od sebe, aby se dolů vešel ještě difuzor. Speciale má dvě místo tří koncovek. Karoserie dostala tenčí skla, zadní okno je dokonce plastové. Barvu si zájemce zatím vybrat nemůže, vždy dostane vůz v rudém laku s modrobílými pruhy. Tuto dvoubarevnou kombinaci používal za mořem North American Racing Team (NART) Luigiho Chinettiho, má tedy své historické opodstatnění.

Se 4571 mm dlouhou, 1951 mm širokou a 1203 mm vysokou 458 Speciale se její majitelé pochopitelně nejvíce vyřádí na okruhu, ale bolidu nechybí ani silniční homologace. Zvládnou jej i neprofesionální jezdci, kteří se dokážou dostat až na limit. Pomáhají jim v tom všemožné vychytávky, například SSC (Side Slip Angle Control). Vyspělá elektronika hlídá aktuální rychlost i úhel natočení volantu a přizpůsobuje mu nastavení celého auta včetně kontroly trakce a třetí generace diferenciálu E-Diff. Samotná trakční kontrola se dá úplně vypnout, k dispozici je i závodní mód, který zabezpečuje přilnavost při výjezdu ze zatáček. ABS, EBD a ESC snad netřeba obsáhleji zmiňovat. Na testovací trati ve Fioranu zajelo Speciale čas 1:23,5 minuty, což je více než slušný výsledek – supersport Enzo (485 kW) v roce 2002 zaznamenal čas 1:24,9. Bohatý klient, který bude svůj vůz využívat hlavně při track days, si může připlatit za GPS telemetrii, sebraná data jsou přístupná kromě iPadu a laptopu také přímo přes multimediální obrazovku v autě.

458 Speciale dostala i posílené brzdy od Bremba, původně použité v hybridním hypersportu LaFerrari. Jinak karbon-keramické kotouče o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu jsou částečně také ze silikonu, přední třmeny se zmenšily. Při optimálních podmínkách je vůz schopen ze 100 km/h zastavit na pouhých 31 metrech. Používá pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 rozměru 245/35, respektive 305/30 na dvacetipalcových kovaných kolech. Jen na nich se dohromady ušetřilo 12 kg hmotnosti! Mohou být zlatá, černá, nebo kovově šedá. Byly také vylepšeny magnetické tlumiče s dvojitými cívkami, které dostaly nový procesor i softwarové vybavení. Podvozku zůstal rozvor 2650 mm, kola jsou od sebe vzdálena 1679, respektive 1632 mm. Bezpečnostní pásy dodal Sabelt, interiéru jinak dominují karbonové prvky a čalounění Alcantarou, které doplňuje hliník.


Ferrari 458 Speciale
 

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari 458 Italia (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny Zápisník Dušana Kütnera: Marné boží mlýny

Před několika týdny v ústraní a téměř zapomnění zemřel…

Insolvenční správce OKD Louda vstupuje do hry kolem Premium Fashion Brands Insolvenční správce OKD Louda vstupuje do hry kolem Premium Fashion Brands

Někdejší majitel obchodů značky Geox v Česku nemůže bez…

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Justin Bieber prodal svoje tuněné ferrari. Za 11 milionů! Justin Bieber prodal svoje tuněné ferrari. Za 11 milionů!

Když se draží auto známého člověka, je to vždy událost.…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Po čtyřech letech měl Karel Gott (79) vystoupit v rodné Plzni. Ale zdravotní problémy zaúřadovaly. Zpěvák je…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly tisíce lidí proti premiéru Babišovi

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly…

Na pražském Václavském náměstí se ve čtvrtek 15. listopadu večer sešly tisíce lidí, kteří požadovaly demisi…

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…