Ferrari 488 Spider: 670 koní bez střechy
Minulý týden jsme informovali o tom, že si Ferrari na 28. července přichystalo premiéru nového automobilu. Maranellský výrobce nakonec nepředstavil model F12 GTO, ale model 488 Spider. Jedná se o otevřenou variantu dříve představeného 488 GTB.
Stejně jako předchůdce využívá 488 Spider pevnou skládací střechu. Podle Ferrari se jedná o lehčí řešení než plátěná střecha, posádce navíc poskytne větší komfort. Otevření i zavření střechy trvá pouhých 14 sekund.
O pohon se stará stejný agregát jako v případě kupé 488 GTB. Jmenovitě se jedná o dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3903 cm3. Jednotka spárovaná se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je naladěna na 492 kW (670 koní) a 760 N.m.
Tato síla autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za rovné tři sekundy, na dvoustovce je maranellský Spider za 8,7 sekundy.
Použití přeplňovaného motoru má dva důvody. Jednak je to snaha o vyšší výkon, tím důležitějším faktorem jsou ale nižší emise oxidu uhličitého. Ferrari tvrdí, že se konstruktérům povedlo minimalizovat turboefekt a navrhnout výfukový systém tak, aby i přeplňovaný motor poskytoval úchvatný zvuk.
Tvary 488 Spider byly navrženy tak, aby byly aerodynamicky co nejúčinnější. V tomto ohledu se dokonce jedná o nejlepší otevřené Ferrari. Pomocí speciálního spoileru a aerodynamicky upraveného podvozku se konstruktérům povedlo zajistit optimální přítlak a zároveň snížit odpor vzduchu.
Základem vozu je hliníkové šasi, zhotovené z 11 různých hliníkových slitin. Na konstrukci byl použit také třeba hořčík. Výsledkem je podle maranellské automobilky stejná torzní tuhost jako v případě kupé.
Ferrari 488 Spider bude veřejnosti oficiálně představeno na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Tam se dozvíme i bližší informace o ceně. Prozatím tu je digitální premiéra, na oficiálních fotografiích se prezentuje Spider v modrém odstínu Blu Corsa.
Ferrari 488 Spider – srovnání s předchůdci | |||
Model | 488 Spider | 458 Spider | F430 Spider |
Motor | 3.9 V8 twin-turbo | 4.5 V8 | 4.3 V8 |
Zdvihový objem [cm3] | 3902 | 4499 | 4308 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 492/8000 | 425/9000 | 360/8500 |
Točivý moment [N.m/min] | 760/3000 | 570/6000 | 465/5250 |
Převodovka | 7DS | 7DS | 6M (6A) |
Max. rychlost [km/h] | 325 | 320 | 310 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,0 | 3,5 | 4,1 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,4 | 11,8 | 15,2 |