Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari 488 Spider: 670 koní bez střechy

David Bureš
Diskuze (18)
Nástupce 458 Spider je poháněn dvakrát přeplňovaným osmiválcem. Stejně jako předchůdce využívá pevnou skládací střechu.

Minulý týden jsme informovali o tom, že si Ferrari na 28. července přichystalo premiéru nového automobilu. Maranellský výrobce nakonec nepředstavil model F12 GTO, ale model 488 Spider. Jedná se o otevřenou variantu dříve představeného 488 GTB.

Stejně jako předchůdce využívá 488 Spider pevnou skládací střechu. Podle Ferrari se jedná o lehčí řešení než plátěná střecha, posádce navíc poskytne větší komfort. Otevření i zavření střechy trvá pouhých 14 sekund.

O pohon se stará stejný agregát jako v případě kupé 488 GTB. Jmenovitě se jedná o dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3903 cm3. Jednotka spárovaná se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou je naladěna na 492 kW (670 koní) a 760 N.m.

Tato síla autu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za rovné tři sekundy, na dvoustovce je maranellský Spider za 8,7 sekundy.

Použití přeplňovaného motoru má dva důvody. Jednak je to snaha o vyšší výkon, tím důležitějším faktorem jsou ale nižší emise oxidu uhličitého. Ferrari tvrdí, že se konstruktérům povedlo minimalizovat turboefekt a navrhnout výfukový systém tak, aby i přeplňovaný motor poskytoval úchvatný zvuk.

Tvary 488 Spider byly navrženy tak, aby byly aerodynamicky co nejúčinnější. V tomto ohledu se dokonce jedná o nejlepší otevřené Ferrari. Pomocí speciálního spoileru a aerodynamicky upraveného podvozku se konstruktérům povedlo zajistit optimální přítlak a zároveň snížit odpor vzduchu.

Základem vozu je hliníkové šasi, zhotovené z 11 různých hliníkových slitin. Na konstrukci byl použit také třeba hořčík. Výsledkem je podle maranellské automobilky stejná torzní tuhost jako v případě kupé.

Ferrari 488 Spider bude veřejnosti oficiálně představeno na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Tam se dozvíme i bližší informace o ceně. Prozatím tu je digitální premiéra, na oficiálních fotografiích se prezentuje Spider v modrém odstínu Blu Corsa.

Ferrari 488 Spider – srovnání s předchůdci
Model488 Spider458 SpiderF430 Spider
Motor3.9 V8 twin-turbo4.5 V84.3 V8
Zdvihový objem [cm3]390244994308
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min]492/8000425/9000360/8500
Točivý moment [N.m/min]760/3000570/6000465/5250
Převodovka7DS7DS6M (6A)
Max. rychlost [km/h]325320310
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,03,54,1
Komb. spotřeba [l/100 km]11,411,815,2

David Bureš
Diskuze (18)
29. 7. 2015 01:08
Re: ani žlutá, ani červená
Chápu, mně to nejdřív přišlo taky trochu eklhaft, ale pak se mi to začalo líbit. Jednou jsem dokonce v nabídce viděl i Ferrari 456 s komplet zeleným interiérem. Tmavší palubovka a sedadla, světlejší koberce. Karoserii to mělo stříbrnou.
Avatar - Petrolhead_CZ
28. 7. 2015 23:08
Re: Barva
Pokud vezmeme v potaz ''nové'', aktuální Ferrari, tak u 458 Italia, 458 Speciale, 599 GTO, 488 GTB a LaFerrari není lepší volby, než tradiční červená. F12 by se dala v jiné (nějaké tmavší) snést, LaFerrari je suverénně nejhezčí v rosso corsa a rosso F12007, ale černá by se také dala odpustit. Pro zbytek krasavců z Maranella platí, že jiný lak než červený je svatokrádež.
Avatar - Petrolhead_CZ
28. 7. 2015 23:03
Re: Barva
Sám sis odpověděl, proč se to auto tak jmenuje - vrcholný a ultimátní model = LaFerrari, ''To Ferrari''. Náhodou v mých očích lepší název vybrat nemohli. Je to dokonalý popis toho stroje, který představuje to nejlepší co značka kdy vytvořila. A FXX K? To je další vtipná symbolika - auto, které je v angličtině fast as F**K :-)
Avatar - Egi
28. 7. 2015 22:24
Re: Barva
ano, viděl...a na LaFerrari bych za použití jiné, než červené barvy, udílel rovnou trest hrdelní.....na druhou stranu, abych byl spravedlivý, tak bych všem lidem, co zvedli ruku pro pojmenování vrcholného modelu Ferrari - Ferrari, tu ruku rovnou usekl....jsem krutý, já vím, ale prostě jsou pořádky, které se měnit nemají >:-[]
28. 7. 2015 22:10
Re: ani žlutá, ani červená
Modrý interiér je na blití u jakéhokoliv auta.