24.5. 2014 Aleš Dragoun Aleš Dragoun - asd.png

Ferrari 625/250 TRC: Stříbrný unikát na videu od Petrolicious

Historie sportovních prototypů Ferrari je nesmírně zajímavá. Většina jich byla postupně přestavována, ty, které jezdily v USA, dostaly dokonce americké V8, aby se časem vrátily k originálům.

Ferrari 625/250 TRC z roku 1957 je jedním z nejvzácnějších a nejunikátnějších vozů značky. Auto do USA přivezl kalifornský importér John von Neumann spolu s druhým kusem stejného typu, sám si je objednal. Oba dostaly pod kapotu původně dvouapůllitrové čtyřválce (!) konstruktéra Aurelia Lamprediho z Le Mans, respektive F1. Více jich koneckonců ani v Maranellu nevzniklo, jen tyto dva s výrobními čísly 0672 MDTR a 0680 MDTR. Vnější tvary se zrodily, jak jinak, u Pininfariny, ale samotné karoserie vyrobil Scaglietti!

Vpředu podélně umístěný řadový čtyřválec z lehké slitiny dával z přesného objemu 2498 cm3 168 kW při 6200 otáčkách, palivo mu dodávaly dva karburátory Weber 42 DCO/A. Agregát s dvouventilovou technikou měl rozvod DOHC a byl pochopitelně nepřeplňovaný. Sílu přenášela dozadu čtyřstupňová přímo řazená převodovka. Základem konstrukce byl klasický ocelový trubkový rám typu 518 C. Podvozek s dvojitými lichoběžníky, vinutými pružinami, hydraulickými tlumiči a předním stabilizátem měl rozvor 2500 mm. Přední kola byla od sebe vzdálena 1380, zadní 1500 mm. Bubnové brzdy nepředstavovaly ani koncem 50. let minulého věku mezi sportovními prototypy žádnou výjimku. Písmena TR znamenala Testa Rossa (rudá hlava válců), C odpovídalo tehdejší Příloze C mezinárodní automobilové federace FIA. Pro rok 1957 se změnily předpisy, které nařizovaly vyšší čelní sklo (i když to byl stále spíše větrný štítek) a funkční dveře na obou stranách vozu. Jinak bývá také vykládáno jako „competizione“, tedy „závodní“.

Stříbrné auto z videa od Petrolicious (první postavené s oním číslem šasi 0672 MTDR) vyhrávalo závody v Severní Americe, například na slavném okruhu Laguna Seca, v Riverside, mimochodem dějišti první Grand Prix USA formule 1, v Pomoně a odneslo si vavříny i z Grand Prix Mexika sportovních vozů. Triumfovalo dokonce v pro nás exotickém bahamském Nassau. Většinou jej řídil sám von Neumann. Krátce poté, co jej přivezl do Kalifornie, však už mělo v útrobách větší čtyřválec 3,43 l/209 kW z typu 860 Monza. Později, v roce 1958 dostalo dvanáctiválec 0750 TR 2,95 l z Testa Rossy 250. Řádili s ním i poměrně známí Richie Ginther a Ken Miles, celkem odjelo přes 50 závodů. Ovšem obě auta neminula později klasika, znásilnění americkým vidlicovým osmiválcem od Fordu, respektive Chevroletu. Používat ferrari k závodům dragsterů? Inu, Amerika... Stříbrného krasavce vlastnil jeden čas i nizozemský drogový dealer, než mu jeho sbírku zabavila vláda. Má krásná drátová kola a červený interiér, jeho současným majitelem je Američan Bruce Meyer.

Dnes bijí pod kapotami obou vzpínajících se koníků zmíněné V12 2953 cm3/239 kW s naprosto úžasným zvukem. Druhý z vozů, ten červený (0680 MTDR), proháněl von Neumann mimochodem už v Rakousku a Švýcarsku, kde vyhrál závody do vrchu, teprve pak putoval za oceán. Poslední majitel Michael Callahan svůj klenot nabídl v dražbě v roce 2012 v Monaku. Síň RM Auctions jej prodala za 5,04 milionu eur, což odpovídalo necelým 130 milionům korun. Dnes to je ještě o 9 milionů více.

Psali jsme: Ferrari Testa Rossa z r. 1957 vydraženo v Monaku. Cena? Sto třicet milionů

Rallye Dakar 2018







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si? Toto Ferrari 250 GTO je ve skutečnosti... Tipnete si?

Ferrari 250 GTO patří k automobilům, které si dnes může…

Geniální myšlenka, nebo barbarství? Tohle historické Ferrari pohání motor Chevrolet! Geniální myšlenka, nebo barbarství? Tohle historické Ferrari pohání motor Chevrolet!

Ferrari 250 GTE z šedesátých let poháněné americkým…

 



 
Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV

Nissan prostřednictvím konceptu Xmotion naznačuje vývoj designu svých SUV

Dnes 17:50

Představy designérů japonské značky o jejich možné budoucnosti nabízí koncept Xmotion.




Blesk.cz

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si mezi krami, než grónské ledovce roztají

Dovolená, na kterou nikdy nezapomenete: Zaplavte si…

Teplota vody i vzduchu je kolem nuly. Většina účastníků zájezdu je oblečena v péřových bundách, jiní už se ale…

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Šenkeřík nastartoval mladý talent. Byl v Galatasarayi, chtějí ho v Plzni

Šenkeřík nastartoval mladý talent. Byl v…

Tahal ho z postele i v šest ráno. Jenže ne budík, ale jeho svěřenec, sedmnáctiletý talentovaný hráč Slavie Jan…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…