Autosalon Ženeva: Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE a 599 XX – Novinky maranellského koníka

Autosalon Ženeva: Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE a 599 XX – Novinky maranellského koníka

 
 

Slavná italská automobilka představila v Ženevě dvě nové verze modelu 599 GTB Fiorano – HGTE a XX.

Zatímco u prvního modelu se jedná prakticky o firemní tuning, ovšem bez dopadu na pohonnou jednotku, druhá verze je čistým okruhovým speciálem, který nebude mít homologaci pro provoz na běžných silnicích. Nejdřív tedy k podstatně civilnější variantě, která bude k dispozici běžným zákazníkům, pokud tedy lze tento výraz u Ferrari vůbec použít.

Zkratka HGTE znamená Handling Gran Turismo Evoluzione, značí tedy to, že tentokrát byla věnována hlavní pozornost ovladatelnosti vozu a podvozku, motor zůstal nedotčen. Verze HGTE dostala tvrdší pružiny a nové nastavení adaptivních tlumičů, díky tomu samozřejmě klesla i světlá výška a těžiště celého vozu. Pozornosti inženýrů a techniků neušlo ani sekvenční řazení F1, které je rychlejší. Pro tuto verzi výrobce nabízí pneumatiky Pirelli s lepší přilnavostí, kola jsou dvacetipalcová. Sedadla jsou čalouněna umělým semišem Alcantara, jejich zadní část je z karbonu, na opěrkách hlavy najdeme ručně vyšitý znak firmy a nápis Handling GTE.

S verzí XX si v Maranellu vyhráli trochu více. Motor ztratil díky lehkým materiálům na váze, byly upraveny spalovací prostory, změnami prošlo také sání a výfukový systém. Šestilitrový dvanáctiválec tak posílil na 515 kW (700 k) při božských 9000 min-1 (sériové GTB Fiorano má pro srovnání 456 kW, tedy 620 k při 7600 min-1). Změněný software převodovky umožňuje přeřazení za 60 ms. XX má adaptivní podvozek SCM a systém, který informuje pilota (slovo řidič zde není zcela namístě) o stavu jednotlivých komponentů vozu prostřednictvím displeje. Zapracováno bylo také na aerodynamice, zadní víko má mohutné křídlo, na bocích zadních sloupků pak najdeme další malá křidélka, zvětšil se přítlak, který dosahuje 280 kg při rychlosti 200 km/h a až 630 kg při 300 km/h.

Uplatnila se samozřejmě opět lehká uhlíková vlákna, z karbonu jsou například zrcátka či zmíněné zadní křídlo, brzdy jsou karbonkeramické. Automobil jezdí na kolech rozměru 19 x 11J vpředu a 19 x 12J vzadu, ta jsou obuta do slicků Michelin s rozměry 29/67 R19 na přední a 31/71 R19 na zadní nápravě. V tomto případě se jedná o studii, interiér je tak poněkud překvapivě dvoumístný.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Ferrari 599 GTB za deset let zdvojnásobilo svou hodnotu. Čím to? Ferrari 599 GTB za deset let zdvojnásobilo svou hodnotu. Čím to?

Unikátnímu Ferrari 599 GTB Fiorano stačilo deset let k…

Ojeté Ferrari 599 GTB Fiorano je v Praze na prodej za 10,6 milionu. Proč je tak drahé? Ojeté Ferrari 599 GTB Fiorano je v Praze na prodej za 10,6 milionu. Proč je tak drahé?

Nabízené červené fiorano je asi třikrát dražší, než je u…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…