Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari a jeho blízká budoucnost

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku má v rámci snižování nákladů na vývoj přejít od příští generace svých modelů na modulární platformu.

Ferrari se má ve velmi blízké budoucnosti vydat podobnou cestou jako konkurenční Aston Martin, který již od roku 2001 využívá pro své modely platformu VH a v současnosti pracuje na nové ještě flexibilnější generaci.

Podle informaci magazínu Automobile mají již příští generace a přímí nástupci aktuálních modelů italské automobilky využívat novou modulární platformu, jejímž základem má být lehký a zároveň pevný prostorový rám z hliníkové slitiny, jehož konstrukce má umožňovat relativně jednoduchou montáž předních a zadních pomocných rámů, díky nímž bude možné uložit vidlicové šestiválce, osmiválce a dvanáctiválce za přední nebo před zadní nápravu.

Prvním novým Ferrari, využívajícím výhod modulární platformy se má stát podle již dříve uvedených informací nová generace modelu California. Ta má dorazit v roce 2017 jako model více zaměřený na možné využití na závodním okruhu, čemuž mají odpovídat i agresivnější linie karoserie, i když pevná skládací střecha má zůstat zachována.

Nové Ferrari California pak může kromě evoluce své aktuální pohonné jednotky v podobě přeplňovaného osmiválce dostat i nový twin-turbo vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, který je primárně určen pro nové Dino, u nějž bude uložen před zadní nápravou.

Dino s typovým označením 486 se má stát základem v nabídce značky Ferrari a údajně nemáme očekávat elegantní linie kompaktního sportovního vozu ve stylu původních modelů Dino 206 GT a 246 GT a GTS z konce šedesátých let, ale agresivní až brutální zevnějšek.

Nové Dino má být navíc až na pohonnou jednotku v poměrně těsném příbuzenském vztahu s nástupcem modelu 488 GTB, s nímž se má kromě základu v podobě nové modulární platformy dělit i o nápravy a údajně i některé designérské prvky.

Přechod na modulární platformu a spolu s ní i přeplňované motory má pokračovat u nástupce velkého kupé FF. Ten má mít totiž v přídi uloženu evoluci osmiválce z modelu 488 GTB s výkonem okolo 515 kW (700 k). Díky tomu bude možné zkrátit příď a získat více prostoru pro cestující, protože se má jednat o Ferrari s prostorem pro čtveřici dospělých cestujících.

Nástupce Ferrari FF si má zachovat jeho pohon všech čtyř kol a právě díky kratšímu motoru v přídi se i přes jisté prodloužení střechy vrátit k lehce splývavé linii zadních partií. Poněkud těžko uvěřitelné jsou spekulace ohledně možného použití křídlových dveří, umožňujících pohodlný přístup na přední i zadní sedadla.

Přeplňované šestiválce a osmiválce sice ovládnou většinu z nových modelů značky Ferrari, ale atmosféricky vidlicový dvanáctiválec se na odpočinek neodebere. Má zůstat vyhrazen pro nástupce aktuálního F12 Berlinetta. Ten má ve srovnání s ostatními modely prodělat nejméně radikálních změn, z nichž ty nejzásadnější má představovat modulární platforma a agresivnější design.

Poslední z novinek pro blízkou budoucnost italské značky má představovat Ferrari LaFerrarina, který má být podle magazínu Automobile představeno v roce 2017 a má se stát oslavou 70. výročí založení automobilky.

Tento model by měl navazovat na techniku hypersportu LaFerrari a s ohledem na historii značky disponovat vidlicovým dvanáctiválcem, ale spekuluje se i o osmiválci ve spojení s elektromotory.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)