Ferrari a jeho blízká budoucnost
Ferrari se má ve velmi blízké budoucnosti vydat podobnou cestou jako konkurenční Aston Martin, který již od roku 2001 využívá pro své modely platformu VH a v současnosti pracuje na nové ještě flexibilnější generaci.
Podle informaci magazínu Automobile mají již příští generace a přímí nástupci aktuálních modelů italské automobilky využívat novou modulární platformu, jejímž základem má být lehký a zároveň pevný prostorový rám z hliníkové slitiny, jehož konstrukce má umožňovat relativně jednoduchou montáž předních a zadních pomocných rámů, díky nímž bude možné uložit vidlicové šestiválce, osmiválce a dvanáctiválce za přední nebo před zadní nápravu.
Prvním novým Ferrari, využívajícím výhod modulární platformy se má stát podle již dříve uvedených informací nová generace modelu California. Ta má dorazit v roce 2017 jako model více zaměřený na možné využití na závodním okruhu, čemuž mají odpovídat i agresivnější linie karoserie, i když pevná skládací střecha má zůstat zachována.
Nové Ferrari California pak může kromě evoluce své aktuální pohonné jednotky v podobě přeplňovaného osmiválce dostat i nový twin-turbo vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru, který je primárně určen pro nové Dino, u nějž bude uložen před zadní nápravou.
Dino s typovým označením 486 se má stát základem v nabídce značky Ferrari a údajně nemáme očekávat elegantní linie kompaktního sportovního vozu ve stylu původních modelů Dino 206 GT a 246 GT a GTS z konce šedesátých let, ale agresivní až brutální zevnějšek.
Nové Dino má být navíc až na pohonnou jednotku v poměrně těsném příbuzenském vztahu s nástupcem modelu 488 GTB, s nímž se má kromě základu v podobě nové modulární platformy dělit i o nápravy a údajně i některé designérské prvky.
Přechod na modulární platformu a spolu s ní i přeplňované motory má pokračovat u nástupce velkého kupé FF. Ten má mít totiž v přídi uloženu evoluci osmiválce z modelu 488 GTB s výkonem okolo 515 kW (700 k). Díky tomu bude možné zkrátit příď a získat více prostoru pro cestující, protože se má jednat o Ferrari s prostorem pro čtveřici dospělých cestujících.
Nástupce Ferrari FF si má zachovat jeho pohon všech čtyř kol a právě díky kratšímu motoru v přídi se i přes jisté prodloužení střechy vrátit k lehce splývavé linii zadních partií. Poněkud těžko uvěřitelné jsou spekulace ohledně možného použití křídlových dveří, umožňujících pohodlný přístup na přední i zadní sedadla.
Přeplňované šestiválce a osmiválce sice ovládnou většinu z nových modelů značky Ferrari, ale atmosféricky vidlicový dvanáctiválec se na odpočinek neodebere. Má zůstat vyhrazen pro nástupce aktuálního F12 Berlinetta. Ten má ve srovnání s ostatními modely prodělat nejméně radikálních změn, z nichž ty nejzásadnější má představovat modulární platforma a agresivnější design.
Poslední z novinek pro blízkou budoucnost italské značky má představovat Ferrari LaFerrarina, který má být podle magazínu Automobile představeno v roce 2017 a má se stát oslavou 70. výročí založení automobilky.
Tento model by měl navazovat na techniku hypersportu LaFerrari a s ohledem na historii značky disponovat vidlicovým dvanáctiválcem, ale spekuluje se i o osmiválci ve spojení s elektromotory.