Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari: Chystá se 650k V8 Twin-Turbo pro nástupce 458 Italia

Michal Fokt
Diskuze (20)
Už příští rok na jaře se v Ženevě představí nástupce modelu 458 Italia. Nejsportovnější model v nabídce maranellské značky tímto okamžikem přejde na přeplňované motory.

Ferrari se nijak netají tím, že v souladu se současnými trendy přejde také na přeplňované motory menších kubatur, ostatně v současnosti už takové pilně dodává automobilce Maserati a model California T už s takovým dokonce jezdí. Byla sice jistě šance, že některým modelům se turbodmychadla vyhnou, ale jak už naznačil můj rozhovor s Hansem Kleymansem, týkat by se to mělo pouze vrcholných dvanáctiválcových modelů, ten nejsportovnější, tedy model s motorem uprostřed, aktuálně reprezentovaný typem 458 Italia, to bohužel odnese také.

Autocar informuje, že vůz, interně označený 142M, by měl být, podobně jako California T spíše velmi důkladně přepracovanou verzí stávajícího modelu než úplně novým autem a jednou z nejvýraznějších odlišností má být nový motor V8 Twin-Turbo. Techniky bude vycházet z osmiválce 3,8 l pro Californii, bude zde ale řada odlišností.

Zatím není znám jeho zdvihový objem, ale hovoří se o kubatuře pod 4,0 l, to zejména proto, aby spadl do sazby sníženého zdanění na čínském trhu. Motor by měl zůstat výrazně podčtvercový, aby bylo možné zachovat jeho vysokootáčkový charakter, což by při zachování vrtání 86,5 mm znamenalo, že optimální objem by byl zhruba 3,5 l. což však bude klást značné nároky na vysoký litrový výkon, jenž má být docílen mimo jiné i velkým kompresním poměrem 12:1.

Benchmarkem je pochopitelně McLaren 650S, u Ferrari se očekává, že jeho 650 koní trumfne stádem 676 koní, což je 497 kW. Motor V8 3.5 by také měl být vodítkem pro označení vozu, předpokládá se tedy "358 T", což ovšem vzhledem k modelům jako je FF, LaFerrari nebo F12berlinetta není vůbec jisté...

Inženýři Ferrari se také musí poprat s převodovkou, sedmistupňový Getrag 7DL750 totiž měl už co dělat se silou 458 Italia a "358" na tom bude parametrově ještě výrazně lépe. Ferrari v případě nového modelu opět nevyužije služeb designérského studia Pininfarina a vzhled auta bude v režii továrního Centro Stile pod vedením Flavia Manzoniho a jak už bylo řečeno, bude to spíše evoluce 458 Italia.

Michal Fokt
Diskuze (20)
22. 10. 2014 08:19
Re: Turbo
Jasně, v tom tvém komentu zmiňuješ dvě auta - Californii T a Itallii, článek je o nástupci Italie, ale tys samozřejmě měl na mysli předchozí Californii... Ale, jo, seš vítěz >:D
21. 10. 2014 15:41
Re: Turbo
Sice nevím na koho reaguje, ale genius nám to vysvětlil ;-).

Srovnával jsem California s California T, vyzkoušej a pak něco napiš a neplácej.
21. 10. 2014 15:37
Re: Turbo není
Ale Hřebčí odére, nezlob a hoď sem pro pobavení další veselou historku. Jo internet, to je fenomén, tam i Hřebčí odér může vyniknout >:D
Avatar - Dinar
21. 10. 2014 13:46
Re: Turbo není
Takže tě už pustili i do dílny? Žůůů. >:-[]
21. 10. 2014 13:35
Re: Turbo
Jojo, dva nejlepčí čímani na Ferrari se sešli a palcujou se jak o život >:D

No věc se má tak: California je GT, takže je utlumené ze své podstaty, kdyby pod kapotou byl V8, V12 bez turba, byl by utlumený právě tak, protože GT, a v nástupci famózní Italie bude řvát, ječet, prskat a žrát malé rozumbrady jako dřív a možná i více, protože supersport.