Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ferrari Enzo – další informace a fotografie

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)
Vůz, který bude vyroben v omezené sérii 345 kusů, bude technologicky nejvyspělejším a také nejdražším Ferrari všech dob s technikou přímo odvozenou ze současných vozů formule 1...

Letos v září se na Pařížském autosalonu představí opravdová lahůdka – Ferrari Enzo, pokračovatel série extrémních supersportů F40 a F50. Enzo bude tradičně postrádat jakýkoliv luxus kromě klimatizace, nebude k dispozici ani rádio, ani navigační systém a na výběr budou jen 3 barvy: černá, červená a žlutá. Automobil však nabídne dosud nepoznané jízdní vlastnosti.

Vůz, který bude vyroben v omezené sérii 345 kusů, bude technologicky nejvyspělejším a také nejdražším Ferrari všech dob s technikou přímo odvozenou ze současných vozů formule 1. Motor bude vysokootáčkový 6.0 V12 s výkonem 650 koní (475kW) a točivým momentem 660 Nm při 5500 ot/min, který bude pohánět pouze zadní kola. Motor má čtyři ventily na válec a speciálně tvarované odlehčené písty pro co nejlepší promíchání palivové směsi se vzduchem. Červené pole otáčkoměru začíná na rovných 8000 ot/min. Nová šestistupňová sekvenční převodovka je schopná přeřadit za pouhých 150 milisekund . Zadní náprava je vybavena samosvorných diferenciálem a je též instalována trakční kontrola ASR, kterou lze přepínat mezi sportovní a závodní charakteristikou. Při závodním nastavení se též samočinně přitvrdí tlumiče a převodovka zkrátí časy řazení až ke zmíněných 150 milisekundám. Díky rozsáhlému použití hi-tech materiálů se konstruktérům podařilo udržet váhu na pouhých 1365 kg, což umožňuje Enzu dosáhnout zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,65 s (z 0 na 200 km/h za 9,5 s) a vyvinout maximální rychlost 350 km/h.

Tvar karosérie je přísně účelový a byl optimalizován 3000 hodinami ve větrném tunelu. Prostorový rám je z karbonu, díly karosérie z lehkých kovů a plastových kompozitů a vyvinuty byly i brzdy s karbonovými kotouči (poprvé v sériovém Ferrari). Prostorový rám se chlubí extrémní torzní tuhostí. Instalován je pochopitelně též protiblokovací systém ABS.

Na fotografiích je vidět nekompromisní, přísně účelový design nového vozu s implementací prvků z vozů F1. Tvar vozu byl optimalizován 3000 hodinami ve větrném tunelu. V přední části zaujmou vyspělé, zřejmě xenonové světlomety zabírající minimální plochu a též velké nasávací otvory do venturiho tunelů, které spolu s komplikovanými spoilery na podvozku zajišťují výraznou stabilizaci vozu při vysokých rychlostech. Problémem, se kterým se konstruktéři potýkali, bylo optimální nastavení přítlačných sil. Při rychlosti 300 km/h působí na zadní nápravu tlak 775 kg! Enzo je vybaveno nastavitelnými spoilery a též elektronicky řízenými tlumiči, čímž je zaručeno, že vždy bude k dispozici adekvátní přítlačná síla. Aerodynamika toho Ferrari je tak vyspělá, že se vůz dokonce obejde bez velkého zadního přítlačného křídla, jehož absence je dominantním prvkem celého vozu.

Dveřmi otevírajícími se vzhůru se dostaneme do interiéru, kterému vévodí výrazně tvarovaná sedadla s koženým čalouněním. Tříramenný volant obsahuje po vzoru F1 otáčkoměr s LED diodami. Pod volantem jsou jako v ostatních Ferrari umístěny páčky sekvenčního řazení. Spojkový pedál zcela chybí.

Ferrari Enzo se bude prodávat za 650.000 Euro, avšak nebude dostupné pro každého, kdo takové peníze má. Prestiž výrobce je tak velká, že si může vybírat, komu automobil prodá. Vozy budou proto prodávány jen stálým a spolehlivým zákazníkům, aby se zabránilo spekulaci.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (18)